Skocz do zawartości

ISR – Inteligentny System Ratunkowy w samochodach Subaru


Flipper

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, Kukson napisał:

Według mnie powinni pytać przy zamówieniu auta czy chce to badziewie za które musze później płacić więc za free nie jest.

Jestem bardzo daleki od nazwania system Keratronik badziewiem. Zrezygnowałem z umowy, ponieważ autem jeździmy już dużo mniej, rozważamy też sprzedaż.

Jako użytkownik systemu od ośmiu lat w dwóch autach Subaru, uważam, że poprawy wymagają trzy problemy:

- rozwiązanie kwestii informowania lokalnych służb w sytuacji wypadku/zdarzenia poza granicami Polski;

- dezaktywacja systemu po rozwiązaniu umowy w taki sposób, aby urządzenie nie pozostawało w gotowości i nie konsumowało prądu;

- wygląd konsoli - powinna wreszcie być wkomponowana w dedykowane elementy wnętrza samochodów, elementy powinny być zamawiane u producenta w Japonii, lub pewnie logistycznie prościej - w firmie produkującej elementy z tworzyw sztucznych na wtryskarce; ta konsolka przyklejona taśmą do sufitu to rażąca tandeta;

 

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, mechanik napisał:

ta konsolka przyklejona taśmą do sufitu to rażąca tandeta

Nie jest od dwóch lat klejona taśmą, tylko ma wspornik. Jakby to zintegrowali z konsolą StarLink jaką ma Subaru w USA to byłoby rewelacyjnie...

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, aflinta napisał:

Jakby to zintegrowali z konsolą StarLink jaką ma Subaru w USA to byłoby rewelacyjnie..

O to właśnie mi chodzi i dałoby się to ogarnąć, tym bardziej, że modele Subaru są już bardzo zunifikowane i estetyczne elementy zamówione w zewnętrznej firmie pasowałyby do więcej niż jednego modelu: Impreza/XV/Forester. Pewnie tylko w OBK byłby potrzebny inny kształt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Aga napisał:

U mnie akurat jest dołożony ten system w starym OBK i jestem zadowolona, że go mam. Panel z guzikami jest estetyczny i nie odpada ;)

Ten system się sprawdza i jestem z niego bardzo zadowolony. Wymaga tylko porawy w kwestiach które opisałem wcześniej.

Gdybym auto trzymał dłużej, i jeździł tak czesto jak dawniej, nie zrezygnowałbym z umowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam podobne zdanie do @mechanik . Zresztą doświadczyłem "działania "tego systemu na własnej skórze jak pewne Subaru Leone delikatnie zaparkowało w kuperku mojego XV pod Bukowiną Tatrzańską ( zniszczenia nie były duże zderzak , belka, tłumik + parę ślizgów zderzaka ) Telefon rozdzwonił się do wszystkich użytkowników , system wezwał policję ( co dziwne Policjanci wiedzieli że zostali wezwani przez system )-  gdyby kolizja była spora tak że nikt nie odebrałby telefonu system wezwałby z automatu w to konkretne miejsce odpowiednie służby ratunkowe.   Więc to raczej nie badziewie.   

Dopóki mam to auto dopóty będę opłacał. 400pln/rok to imo żadne pieniądze a sen spokojniejszy  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Karas napisał:

mam podobne zdanie do @mechanik . Zresztą doświadczyłem "działania "tego systemu na własnej skórze jak pewne Subaru Leone delikatnie zaparkowało w kuperku mojego XV pod Bukowiną Tatrzańską   

Jakie są szanse na kolizję dwóch Subaru u nas w Polsce?

Pomijam zloty i inne tego typu imprezy.

 

Edytowane przez Michał W.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mechanik napisał:

Jestem bardzo daleki od nazwania system Keratronik badziewiem. Zrezygnowałem z umowy, ponieważ autem jeździmy już dużo mniej, rozważamy też sprzedaż.

 

 

Badziewie to chodzi o konsole która odpada i dopiero złapałem na 3m i nie odpada choć po kilku latach podobno udało im się poprawić montaż :)

 

4 godziny temu, Michał W. napisał:

Nie jestem pewny czy obecnie nie ma już obowiązku montażu tego typu urządzeń w nowych samochodach sprzedawanych w EU. Jeśli jeszcze nie to zapewne niebawem wejdą te przepisy.

Poza tym pierwszy rok jest za 1 złoty czyli niemalże za free a później nie musisz korzystać. A koszt demontażu boli ale takie czasy, montują Ci w autach dużo niepotrzebnych systemów (np  start&stop).

 

W Hondzie chyba zapomnieli mi zamontować ten ecall który obowiązkowy jest bodajże o 1 kwietnia

Edytowane przez Kukson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Kukson napisał:

W Hondzie chyba zapomnieli mi zamontować ten ecall który obowiązkowy jest bodajże o 1 kwietnia

Obowiązkowy dla nowo homologowanych samochodów od pierwszego kwietnia 2018, a nie już dopuszczonych. Czyli z Subaru to chyba nowy forester się dopiero łapie. 

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

po dzisiejszej rozmowie z Keratronikiem moge stanowczo potwierdzić że ten system to badziewie

teraz ja musze udowadniać że nie jestem wielbładem

gdyby nie przypadek to bym sie nie dowiedział że wyłączyli mój samochód z monitoringu na 3 tygodnie (pomimo opłaconej rocznej składki), ciekawe co by było gdyby mi w tym czasie podprowadzili auto ?

czas składac wypowiedzenie umowy a potem wyprucie tego shit z samochodu

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Michał W. napisał:

Jak się dowiedziałeś?

wymieniałem aku (bo stary padł najprawdopodobniej przez Keratronik) i nikt do mnie nie zadzwonił że jest spadek napiecia (wczesniej dzwonili) no i sie dowiedziałem że podobno im kazałem wypiać auto z monitoringu na 3 tygodnie (co jest samoistnym strzałem w stope)

mowiłem im ze z racji brakuczasu wymiana aku moze potrwac u mnie ze 2-3 tygodnie, nie mowiłem żeby przestali monitorowac auto

bede pisac do BOKu o odsłuch nagran a wtedy będzie dym ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja trochę z innej strony. Miałem ostatnio przygodę (pewna pani postanowił dość ostro wpaść do mojego bagażnika) i w systemie jest jedna rzecz do poprawy. Po uderzeniu, system z automatu połączył się z konsultantem, ale był problem z dogadaniem się. Wynikało to z tego że ISR nie wycisza radia tak jak przy zwykłym połączeniu telefonicznym. Byłem trochę w szoku, więc chwilę mi zajęło zanim zorientowałem się o co chodzi i ogarnąłem, że trzeba wyciszyć radio. Być może ktoś będzie kiedyś w większym szoku, lub nie będzie w stanie ruszyć ręką i wyciszyć radia. I jak się wtedy dogada z konsultantem? Keratronik, ogarnięcie to? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 12.12.2019 o 15:45, mikob1 napisał:

Ja trochę z innej strony. Miałem ostatnio przygodę (pewna pani postanowił dość ostro wpaść do mojego bagażnika) i w systemie jest jedna rzecz do poprawy. Po uderzeniu, system z automatu połączył się z konsultantem, ale był problem z dogadaniem się. Wynikało to z tego że ISR nie wycisza radia tak jak przy zwykłym połączeniu telefonicznym. Byłem trochę w szoku, więc chwilę mi zajęło zanim zorientowałem się o co chodzi i ogarnąłem, że trzeba wyciszyć radio. Być może ktoś będzie kiedyś w większym szoku, lub nie będzie w stanie ruszyć ręką i wyciszyć radia. I jak się wtedy dogada z konsultantem? Keratronik, ogarnięcie to? 

Trochę jednak przesadzasz - jak nie będziesz reagował, to zostanie wysłana odpowiednią służba i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi ostatnio doładowali aku, było 70% (zakup 4.04) i teraz przez święta jeździłem innym autem i forek stał 4 dni i dopiero odpalił za trzecim razem. Bardzo mnie to zdziwiło :o Nadmieniam, że w garażu miałem ok. + 7 *C. Trochę ten kreatonik zużywa energii! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Garaż mam drobnej konstrukcji. Cienki mur i dach bez stropu. Zdziwiło mnie to bardzo. Doładowali mi aku w środę, w piątek od 11:00 nie jeździłem, a we wtorek duży, duży problem z odpaleniem. Jest to dla mnie dziwne, bo przecież auto ma dopiero 8 m-cy! i przy dodatnich temp. sobie nie radzi!!

Edytowane przez Paweł J.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

legende z garażem można miedzy bajki włożyć (chyba ze mówimy o garażu podziemnym), zwykły garaz przydomowy nie bedzie powodować nie wiadomo jakiego skoku poboru pradu (takie informacje przekazał mi technik jak bylem na diagnostyce która nie wykazała nic w moim przypadku)

wystarczy ze aku w ISR jest słabsze i będzie się częściej musiał doładować

Paweł ja bym zaczął od ASO (sprawdzenie aku) a potem jeśli Twój aku jest ok to ISR na diagnostykę instalacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



wystarczy ze aku w ISR jest słabsze i będzie się częściej musiał doładować
Paweł ja bym zaczął od ASO (sprawdzenie aku) a potem jeśli Twój aku jest ok to ISR na diagnostykę instalacji


Czy to znaczy, że ISR ma osobny akumulator, a jeżeli tak, czy on się w trakcie jazdy doładowuje i jak jest jego wytrzymałość.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, aflinta napisał:

Wejdź do blaszaka to się przekonasz :)

w takim własnie blaszaku serwisant robil pomiary instalacji - więc chyba wie co mowi ;)

żeby nie było robił też pomiary na otwartym terenie

spedziłem w sumie 2h u niego

 

27 minut temu, Drizzt napisał:

Czy to znaczy, że ISR ma osobny akumulator, a jeżeli tak, czy on się w trakcie jazdy doładowuje i jak jest jego wytrzymałość.

 

Tak ma swój własny aku (jakaś nieduża pojemność i w teorii powinien doładowywać się w trakcie jazdy ale różnie to bywa :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...