Skocz do zawartości

ISR – Inteligentny System Ratunkowy w samochodach Subaru


Flipper

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 5.04.2019 o 19:48, adamW202 napisał:

Się znaczy auto Cię wołało bo się nudziło tak samo w garażu, niby zamek otwarty, niby zaraz ktoś wsiądzie i pojedzie a tu nic, dojrzało właściciela i zaczeło domagać się przejażdżki.

ooo! to właśnie tak było!!! :D :D Ja tez mam czasami wrażenie, że jak nie pojeżdże przez pare dni to patrzy na mnie moje autko tak żałośnie i się domaga. Albo jak wsiadam do innego to fuka i prycha zazdrosnie! Na szczęście jak potem wsiadam to juz spoko, chetnie wtedy biega i macha ogonem - nawet mam wrażenie, że takie żwawsze jest!  :):D:D:D:D    :yahoo:

a co do rozładowywania akumulatora - nie zdarzyło się. Jak juz miałem 6-letni akumulator i postało auto kilka dni na zewnątrz to słabiej obracał ale ogólnie spoko. Zdarzało się i nie uruchamianie samochodu przez 2 tyg. i nie było żadnego kłopotu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 4 miesiące temu...
3 minuty temu, Dzik44 napisał:

Podbiję trochę temat.., ostatnio na moje pytanie o koszt demontażu ISR w ASO (w Gdańsku) powiedziano mi że ok. 400 zł...:huh:

Bo podobno wiąże się to z demontażem zegarów itd..

Czy ktoś może to potwierdzić (tj. tak wysoki koszt) lub zanegować..?

wiąże się z dostaniem do miejsca gdzie schowano "serce" ISR'a A skoro wiąże się z demontażem zagarów to pewnie tam schowali to ustrojstwo .

Zamiast pytac w  ASO zapytaj w keratroniku - powinno byc taniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, mio1 napisał:

Kilka dni temu rozwiazałem umowę z Keratronikiem ,nikt się nie upominał o "bebechy". Po co to zdemontować niech sobie siedzi tam gdzie to włożyli. 

Warto zdemontować, bo żre prąd nadal. Było o tym na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, mechanik napisał:

Warto zdemontować, bo żre prąd nadal. Było o tym na forum.

Zgadza się, zwłaszcza jeśli parkujesz w garażu podziemnym to warto to zrobić. Ja sam parkowałem pod chmurką i przez cztery lata po zakończeniu współpracy nie miałem problemów z akumulatorem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie.., codziennie ubywa prądu bez sensu.., ktoś na forum chyba wspominał że nieaktywny system stale czerpie chyba coś ok. 0,35 mA/h a to już całkiem sporo jak na podtrzymanie czegoś odłączonego...:cry: Auto parkuję w garażu w domu, ale w okolicy nie ma zasięgu i nawet sygnał GPS nie dociera..

Więc zakładam że ustrojstwo może pobierać jeszcze więcej prądu.. 

Chyba jednak podjadę z tym do jakiegoś zdolnego elektryka i poproszę o usunięcie "pasożyta".., bo nie uśmiecha mi się stałe doładowywanie aku.

A dwa dni po pełnym naładowaniu i staniu w ciepłym mam napięcie 12,53V (akumulator nowy, kupiony w marcu - 60  Amh) a ładowanie w trakcie pracy alternatora 14,45V..

Trza wyrwać chwasta, to wszystkim będzie lżej..;)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było na forum już o tym że, jeśli auto znajduje się w "zasięgu" to nie ma problemu. Gorzej gdy nie ma połączenia to stale próbuje je nawiązać co musi po długim przestoju być odczuwalne dla akumulatora. Nie wiem tylko czy nieaktywny system zachowuje się tak samo jak aktywny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie isr nie używany od kilku miesięcy, ale nie wymontowany. Jednak ta dyskusja skłania mnie do pewnych przemyśleń:
Jeżeli pobór prądu to 35 mA (przedmówca się chyba pomylił z zerami) to w miesiąc isr zużyje 30×24×0.035 czyli jakieś 25Ah. To jest "pół akumulatora". Czy to dużo? Chyba nie. Czy ktoś zostawia samochód tak długo bez jeżdżenia?
Przy okazji 12.5V to normalne, prawidłowe napięcie akumulatora przy wyłączonym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, masz oczywiście rację z tymi zerami..,chodziło o 35 mA, ale w moim przypadku właśnie ten brak sygnału GSM może być problematyczny.

12,5 V jest ok, ale to jest pod dwóch dniach od pełnego naładowania.. Jakiś czas temu po tygodniu od naładowania (w między czasie były tylko dojazdy do pracy i po mieście - jakieś 30-40 km/dzień) było 12,27 V i generalnie raz na tydzień ładuję do pełnego naładowania bo zwyczajnie nie chcę zniszczyć nowego akumulatora.

A to póki co jest (było) lato i temperatury ok, nocą auto w ogrzewanym garażu.. Może dmucham na zimne.., ale to jak może to wyglądać zimą..?

Edytowane przez Dzik44
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Tesla napisał:

Czy to dużo?

W sytuacji gdy umowa jest rozwiązana - tak. 

 

6 godzin temu, Aga napisał:

Parkuję w garażu podziemnym i po 8 dniach stania, obk odpala bez zająknięcia... Po ilu dniach jest problem?

@Agaja też parkuję drugim Subaru w hali bez problemu.

Jednak po rozwiązaniu umowy nie ma sensu tolerować konsumpcji prądu, bo nie ma z tego pożytku.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, mechanik napisał:

Jednak po rozwiązaniu umowy nie ma sensu tolerować konsumpcji prądu, bo nie ma z tego pożytku.

Tylko czemu ja mam płacić za demontaż jak ktoś napisał wyżej 400 zł? przecież to nie ja zleciłem montaż ISR.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Kukson napisał:

Tylko czemu ja mam płacić za demontaż jak ktoś napisał wyżej 400 zł? przecież to nie ja zleciłem montaż ISR.

i co z tego że nie ty zleciłeś? Jest to cześć wyposażenia fabrycznego montowanego podczas przeglądu przed sprzedażowego  i tyle. Dostajesz urządzenie za free jak nie masz $$ na wymontowanie w ASO możesz spróbować  zdemontować samodzielnie lub oddajesz auto do elektryka . Coś mi się obiło o uszy że kiedyś czytałem że można zlecić demontaż urządzenia w keatroniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Karas napisał:

i co z tego że nie ty zleciłeś? Jest to cześć wyposażenia fabrycznego montowanego podczas przeglądu przed sprzedażowego  i tyle. Dostajesz urządzenie za free jak nie masz $$ na wymontowanie w ASO możesz spróbować  zdemontować samodzielnie lub oddajesz auto do elektryka . Coś mi się obiło o uszy że kiedyś czytałem że można zlecić demontaż urządzenia w keatroniku

Według mnie powinni pytać przy zamówieniu auta czy chce to badziewie za które musze później płacić więc za free nie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Kukson napisał:

Według mnie powinni pytać przy zamówieniu auta czy chce to badziewie za które musze później płacić więc za free nie jest.

Nie jestem pewny czy obecnie nie ma już obowiązku montażu tego typu urządzeń w nowych samochodach sprzedawanych w EU. Jeśli jeszcze nie to zapewne niebawem wejdą te przepisy.

Poza tym pierwszy rok jest za 1 złoty czyli niemalże za free a później nie musisz korzystać. A koszt demontażu boli ale takie czasy, montują Ci w autach dużo niepotrzebnych systemów (np  start&stop).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...