Jump to content

ISR – Inteligentny System Ratunkowy w samochodach Subaru


Recommended Posts

51 minut temu, Moon napisał:

Chyba nie zrozumiałeś tego, co napisałem skoro bagatelizujesz opisaną przeze mnie  sytuację. ISR w założeniu może bazować na technologii GSM wykorzystanej w postaci modułu GSM, ale w sensie użytkowym nie może  być traktowany jako zwykły telefon GSM. Jeśli tak miałoby być , to nie nazywajmy ISR systemem ratunkowym.

 

Nad zwykłym telefonem GSM mam pełną kontrolę, jeśli ktoś do mnie dzwoni, a ja nie mam możliwości lub ochoty na rozmowę, to nie odbieram. W moim przypadku odebranie rozmowy przez ISR odbyło się automatycznie, bez mojego udziału. Załóżmy, że ktoś wybrał się w długą kilkuset kilometrową  podróż, a w jej trakcie co chwilę będą dzwonili telemarketerzy z "cudownymi ofertami"  to  uznasz, że to jest w porządku? A jeśli przez przypadek dodzwoni się jakiś "żartowniś" i będzie do Ciebie co chwilę oddzwaniał z jakimiś głupimi tekstami, to zwiększy to Twoje bezpieczeństwo w trakcie podróży? Najgorsze jest to, że można nie usłyszeć dzwoniącego ISR (muzyka, nawigacja, hałas generowany przez jadący samochód), i po  automatycznym odebraniu rozmowy, jeśli dzwoniący się nie odezwie, to nie będziemy świadomi, że jesteśmy podsłuchiwani.  Ty możesz to akceptować, a ja się na to nie godzę... Jestem już po wstępnej konsultacji prawnej.

Zgadzam się w 100%.

Czekam na informacje o dalszych postępach w sprawie.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 868
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Się znaczy auto Cię wołało bo się nudziło tak samo w garażu, niby zamek otwarty, niby zaraz ktoś wsiądzie i pojedzie a tu nic, dojrzało właściciela i zaczeło domagać się przejażdżki.

Jestem biernym czytelnikiem niniejszego forum. Nie wypowiadam się, ze względu na introwertyczny charakter. Tym razem pozwolę sobie dodać „trzy grosze”.  W 2016 roku byłem uczestnikiem wypadku. Jadąc

Szanowni Państwo, dokonując analizy zgłoszonego na forum przypadku dodzwonienia się do urządzenia ISR przez telemarketera, informujemy że znaleźliśmy błąd w kodzie oprogramowania w wyniku, którego w o

Posted Images

Uzywam ISR od momentu jak mam subaru - to juz ponad 6-ty rok i NIGDY nie zdarzyło mi się, że by zadzwonili bez przyczyny i NIGDY tez nie zdarzyło się żeby "zapomnieli" zadzwonić. To żadne wazelinowanie ale jak dla mnie to system który mocno daje poczucie bezpieczeństwa jak w nocy gdzieś na zadupiu się jedzie samochodem i jak wylecisz (odpukać!!!) to cię znajdą może po kilku dniach... 

co do dzwonienia z zewnątrz - też mnie to męczyło i próbowałem się nawet na ten nr co mam w umowie (na fakturze) dodzwonić ale nie mozna z zewnątrz. To jest oczywiście zwykła karta SIM ale jest skonfigurowana na odbieranie tylko akcpetowanych przychodzących inaczej mówiąc ma wpisaną tzw. białą listę akceptowanych numerów i nie mozna się dodzwonić z innego numeru niz wpisany - przynajmniej teoretycznie. W praktyce mnie by też szlag trafił jakby sie jakiś telemarketer na ten nr dodzwonił...

Aha i też mam webasto i nie zdarzyło się zeby był jakiś z tego powodu konflikt - może napięcie po prostu spadało? 

Link to post
Share on other sites

Szanowni Państwo, dokonując analizy zgłoszonego na forum przypadku dodzwonienia się do urządzenia ISR przez telemarketera, informujemy że znaleźliśmy błąd w kodzie oprogramowania w wyniku, którego w określonych przypadkach wystąpiła możliwość wykonania takiego połączenia. Sytuacja ta jest oczywiście niezgodna z zasadami działania systemu ISR ponieważ połączenie do urządzenia, wykonywane może być tylko i wyłącznie przez Centrum Monitorowania lub może być zainicjowane automatycznie przez urządzenie, w momencie detekcji wypadku lub przez kierowcę poprzez konsolę znajdującą się w samochodzie. Niezwłocznie po opisaniu zdarzenia na forum, zostały wdrożone procedury sprawdzające, które pozwoliły określić, że problem dotyczy niewielkiej grupy urządzeń. Obecnie pracujemy nad usunięciem błędu i w niedługim czasie, bez angażowania właścicieli pojazdów, wszystkie urządzenia zawierające usterkę zostaną zdalnie przeprogramowane.

Przepraszamy za zaistniałą sytuację, jednocześnie bardzo dziękujemy Państwu za zgłoszenie problemu co pozwoliło nam podjąć szybką reakcję i wyeliminować problem.

Ze swojej strony zobowiązujemy się dołożyć wszelkich starań aby tego typu sytuacje więcej nie miały miejsca.

  • Like 2
  • Thanks 1
  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Keratronik ISR napisał:

Szanowni Państwo, dokonując analizy zgłoszonego na forum przypadku dodzwonienia się do urządzenia ISR przez telemarketera, informujemy że znaleźliśmy błąd w kodzie oprogramowania w wyniku, którego w określonych przypadkach wystąpiła możliwość wykonania takiego połączenia. Sytuacja ta jest oczywiście niezgodna z zasadami działania systemu ISR ponieważ połączenie do urządzenia, wykonywane może być tylko i wyłącznie przez Centrum Monitorowania lub może być zainicjowane automatycznie przez urządzenie, w momencie detekcji wypadku lub przez kierowcę poprzez konsolę znajdującą się w samochodzie. Niezwłocznie po opisaniu zdarzenia na forum, zostały wdrożone procedury sprawdzające, które pozwoliły określić, że problem dotyczy niewielkiej grupy urządzeń. Obecnie pracujemy nad usunięciem błędu i w niedługim czasie, bez angażowania właścicieli pojazdów, wszystkie urządzenia zawierające usterkę zostaną zdalnie przeprogramowane.

Przepraszamy za zaistniałą sytuację, jednocześnie bardzo dziękujemy Państwu za zgłoszenie problemu co pozwoliło nam podjąć szybką reakcję i wyeliminować problem.

Ze swojej strony zobowiązujemy się dołożyć wszelkich starań aby tego typu sytuacje więcej nie miały miejsca.

 

Sprawa się wyjaśniła. Dziękuję za szybkie podjęcie działań w celu rozwiązania zgłoszonego przeze mnie problemu.

Link to post
Share on other sites

A ja znowu z padniętym akumulatorem. To już 3 raz.

Wystarczyły 4 dni postoju tym razem by nie dało się odpalić, a że ostatnio ferie były to ogólnie mało jeździłem i na krótkich dystansach to wszystko padło. Tym razem jednak, nauczony doświadczeniem, miałem już pod ręką ładowarkę do aku. Poprzednio musiałem wymontowywać akumulator, teraz było szybciej.

Link to post
Share on other sites

Dużo czytalem narzekań na aku w Subaru a mój oryginalny w Outbacku ma 6 lat, dwa razy został rozładowany świecącą lampką w środku (ostatnio ponad 30h - pisałem gdzieś o tym na forum, „Koniec akumulatora” czy coś w tym stylu) i po podładowania zwykłym starego typu prostownikiem dalej działa. Przez dwa lata korzystałem z ISR, teraz usługa nie jest aktywna ale nic nie demontowałem, Webasto jak mrozi uruchamiam i Panasonic 73Ah działa. :)

Edited by Michał W.
Link to post
Share on other sites

Słabe aku dawali do Foresterów SJ bo mi padł zaraz po 3 latach, a w Levorgu ma już ponad 3 i brak objawów aby zaraz miał zakończyć żywot.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Witam,

 

Post dla tych ktorzy maja wlaczony system ISR i parkuja w garazu podziemnym bez zasiegu GSM.

 

ISR rozladowywal aku w moim Levorgu (auto jezdzone  max 2 raz w tyg) po sprawdzeniu miernikiem kiedy ISR szukal sieci w garazu (poziom -3) mialem pobor pradu na postoju 160mAh po wylaczeniu ISR 55mAh.

 

Pozdrawiam.

Link to post
Share on other sites

A my się właśnie rozstaliśmy. Raczej nie będę tęsknił ;). Jeszcze tylko demontaż instalacji, mam nadzieję, że se ASO z tym poradzi. 

Link to post
Share on other sites
W dniu 24.02.2019 o 22:49, B-52 napisał:

A my się właśnie rozstaliśmy. Raczej nie będę tęsknił ;). Jeszcze tylko demontaż instalacji, mam nadzieję, że se ASO z tym poradzi. 

rozumiem ze drugie zabezpieczenie do AC masz ? :)

 

Link to post
Share on other sites

A nie mam? Nie przypominam sobie, żeby to było wpisywane, jako zabezpieczenie.

A zresztą - jak nie mam, to se zrobię ;). I przynajmniej będę wiedział, co, komu, za co i w ogóle ;).

Link to post
Share on other sites
A nie mam? Nie przypominam sobie, żeby to było wpisywane, jako zabezpieczenie.
A zresztą - jak nie mam, to se zrobię . I przynajmniej będę wiedział, co, komu, za co i w ogóle .
Warta nie wymaga drugiego zabezpieczenia.

Wysłane z mojego F8331 przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites

 

W dniu 7.03.2019 o 08:59, mechanik napisał:

Warta nie wymaga drugiego zabezpieczenia.

Wysłane z mojego F8331 przy użyciu Tapatalka
 

jak w zeszlym roku robił przedłużenie umowy to pytali sie o ISR czy jest dalej opłacony bo to drugie zabezpieczenie i mam to na polisie zaznaczone

tyle ze ja leasinguje samochód i pewnie dla tego

niebawem bede robic przedluzenie ubezpieczenia to sobie to jeszcze potwierdze

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

A ja z innej mańki ...

 

Nie prolongowałem umowy z na ISR ..., ale rozumiem że prąd dalej (pewnie już mniej) ciągnie. 

 

Czy jak chcieliście usunąć bebechy Keatronika to płaciliście za usługę ?? 

 

Wg. mnie powinno być to bezpłatnie. Jak to rozwiązaliście ?

 

Serwis Subaru wycenił usunięcia na ok 100 zł brutto

 

Edited by orm
Link to post
Share on other sites

 

 

 

14 minut temu, orm napisał:

A ja z innej mańki ...

 

Nie prolongowałem umowy z na ISR ..., ale rozumiem że prąd dalej (pewnie już mniej) ciągnie. 

 

Czy jak chcieliście usunąć bebechy Keatronika to płaciliście za usługę ?? 

 

Wg. mnie powinno być to bezpłatnie. Jak to rozwiązaliście ?

 

Serwis Subaru wycenił usunięcia na ok 100 zł brutto

 

 

Ja po zakończeniu umowy jeździłem jeszcze ponad cztery lata z centralką i nie miałem problemów z akumulatorem z tego powodu, używałem też Webasto i było dobrze więc myślę, że jeśli bierze prąd to raczej śladowe ilości.

Edited by Michał W.
Link to post
Share on other sites

A mi padł akumulator po tym jak przestałem opłacać i stał 2 tygodnie w garażu podziemnym. Teraz fizycznie odłączyłem, cena jakoś 150 w ASO. No i ciekaw jestem kolejnego dłuższego postoju w garażu.

Link to post
Share on other sites

Mnie też padł, mimo nieprzedłużenia umowy. Muszę to całkowicie zdemontować bo najwyraźniej pobiera nadal prąd.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
W dniu 5.02.2019 o 15:12, Keratronik ISR napisał:

.

Ze swojej strony zobowiązujemy się dołożyć wszelkich starań aby tego typu sytuacje więcej nie miały miejsca.

Witam. 

Miałem dziś rano dziwną sytuacje, która być może jest związana z ISR i jest podobna do opisanej przez kolegę @Moon. Wchodzę po coś do garażu (na jedno auto przy domu w lesie bez sąsiadów w zasięgu wzroku) i słyszę "halo". Byłem w domu sam i mimo, że wydawało mi się, że słyszałem to z auta jakby z zestawu głośnomówiącego to odruchowo wyskoczyłem z garażu by zobaczyć czy ktoś nie przyszedł a następnie znalazłem telefon w domu bez żadnych połączeń. Podejrzewam, że system jednak ma jakieś luki bo nigdy nie miałem żadnych omamów i nie słyszałem głosów a "halo" słyszałem wyraźnie. Dodam jeszcze, że auto stało w garażu z zamkniętymi drzwiami ale odblokowanym zamkiem.

 

Link to post
Share on other sites

Się znaczy auto Cię wołało bo się nudziło tak samo w garażu, niby zamek otwarty, niby zaraz ktoś wsiądzie i pojedzie a tu nic, dojrzało właściciela i zaczeło domagać się przejażdżki.

  • Like 1
  • Haha 7
Link to post
Share on other sites

Parkuję auto w garażu podziemnym w ciągu dnia ( poziom -2) gdzie nie ma zasięgu GSM. Jaki powinien być  pobór prądu przy wyłączonych wszystkich odbiornikach? 2 miesiące temu byłem na pierwszym przeglądzie gdzie stwierdzono lekkie rozładowanie aku. Nie wpadłem na to wcześniej aby powiązać ISR z rozładowywaniem aku i parkowaniem poza zasięgiem GSM. 

 

Czy ktoś ubezpiecza samochód w PZU? Zastanawiam się czy dostanę jakikolwiek zniżkę z tytułu ISR. W Warcie jest to 100 zł z tego co wyczytałem? 

 

Trochę dziwi mnie fakt ze ASO każe sobie płacić za rozłączenie centralki skoro seryjnie system jest standardem. 

 

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
W dniu 9.04.2019 o 21:35, MaMis napisał:

Trochę dziwi mnie fakt ze ASO każe sobie płacić za rozłączenie centralki skoro seryjnie system jest standardem.

Dodatkowo na tym Forum wg informacji @Urabus ISR jest montowane na etapie produkcji auta..

Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, mechanik napisał:

Dodatkowo na tym Forum wg informacji @Urabus ISR jest montowane na etapie produkcji auta..

ISR jest montowany w PDI tj. w Polsce i do montażu wymagana jest specjalistyczna wiedza, którą posiadają dwie placówki Subaru tj. Kraków i Rzgów (nasze PDI). Pamiętajcie proszę, że rozmawiamy tutaj o urządzeniu, które dba o nasze bezpieczeństwo.

ISR jest też standardem, ale... tylko w Subaru z oficjalnej, polskiej sieci sprzedaży :) Płacimy za montaż tego urządzenia (i abonament za rok jego użytkowania również) - czas zamontowania, jak i czas demontażu to praca ludzi, dlaczego jest dziwnym że ktoś za pracę chce zapłatę? :unsure:

Link to post
Share on other sites
  • ape unpinned this topic

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...