MegasWRC Opublikowano 20 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2015 Glupota straszna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigsasza Opublikowano 20 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2015 No straszliwa głupota, znów w Polsce nie można zrobić tego, co zrobić można bez problemu w innych krajach UE. Wszystko po to, żeby utrudnić człowiekowi życie, Za ubezpieczenie płaciłem przy max zniżkach nie całe 700zł/rok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Premo Opublikowano 20 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2015 Widać o co chodziło, o ciśnienie ze strony UE, miał byc swobodny przepływ towarów miedzy krajami unii to i w Polsce musi byc. Wcale nie chodziło o rejestracje RHD np z Japan czy USA. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 20 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2015 No może chodziło raczej o to, że z Niemiec już złom wykupiliśmy, potem z Francji, Belgii, Holandii, a teraz pora na auta z Wysp. Miało być tak pięknie, a wyszło jak zwykle. Szkoda, że to kolejny bubel prawny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 20 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2015 Szansa na rozkręcenie biznesu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luki_wrx_prodrive Opublikowano 20 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2015 (edytowane) Cześć! Chyba jako jeden z pierwszych zarejestrowałem swojego Subaraka rhd w PL, więc postanowiłem opisać co i jak należy krok po kroku zrobić. Na pewno się przyda komuś. 1)w przypadku auta JDM należy wystąpić od odstępstwo od warunków rejestracji z uwagi na nieposiadanie 17 znakowego numeru VIN. Wniosek i spis potrzebnych dokumentów znajdziemy tu (w uzasadnieniu piszemy, że podany numer VIN był oryginalnym numerem nadanym przez producenta w roku produkcji pojazdu): www.mir.gov.pl/strony/uslugi/jak-uzyskac-odstepstwa-od-warunkow-technicznych/odstepstwo-od-warunkow-technicznych-pojazdow/ Co do załączników możemy ograniczyć się do: -zaświadczenie z okręgowej stacji diagnostycznej o nie przejściu badania technicznego z uwagi na krótki VIN (koszt 100zł - pierwszy przegląd) - oryginał -potwierdzenie dokonania przelewu opłaty skarbowej (z tego co pamiętam 10zł) -zdjęcia ściany grodziowej w wybitym numerem nadwozia, zdjęcia tabliczki znamionowej i zdjęcia auta z zewn. -ksero dokumentu potwierdzającego zapłatę akcyzy -poświadczone notarialnie kopia umowy kupna lub faktura zakupu oraz kopia dokumentu rejestracyjnego kraju poprzedniej rejestracji (poświadczenie u notariusza ok 7z za stronę) Pakujemy w kopertę i wraz z wnioskiem wysyłamy do MI, po ok 1,5 tyg mamy decyzję o odstępstwie w domu. W niektórych stacjach i wydziałach nie jest wymagane odstępstwo, ale zgodnie z przepisami powinno być (całkowity koszt uzyskania odstępstwa to ok 150zł, chyba że się wyrobicie w 2 tyg od pierwszego badania, wtedy odpada koszt kolejnego przeglądu). 2)Po uzyskaniu decyzji o odstępstwie z MI (tylko przy JDM-ach) udajemy się z nią na I-szy (w sumie II-gi ) przegląd do OSKP. Auto z rhd musi mieć zmienione bądź przerobione reflektory przednie, licznik w km/h lub milach i km/h, musi być autem osobowym (kat.M1 - najlepiej aby taki zapis był w dowodzie rejestracyjnym kraju poprzedniej rejestracji, przy braku wpisu trzeba udowodnić, że to osobówka), oraz po odpowiedniej stronie wsteczny i światło przeciwmgielne (z tyłu najprościej zamienić stronami wsteczny z przeciwmgielnym), oraz lusterka wewnętrzne muszą zapewnić odpowiednią widoczność (w Subaru nie było z tym problemu). 3)Po uzyskaniu zaświadczenie o pozytywnym wyniku I-szego badania udajemy się do Wydziału Komunikacji. Zabieramy ze sobą decyzję o odstępstwie, badanie, stary dow. rejestr., zaświadczenie o zapłaceniu akcyzy, stare tablice, potwierdzeni zapłaty recyklingu (500zł) i za nowe tablice (ok 280zl), składamy wniosek o rejestrację, po czym odbieramy nowe PL tablice i przykręcamy do naszego wymarzonego JDM-a rhd 4)Udajemy się do ubezpieczyciela i ubezpieczamy pojazd. Ja ubezpieczyłem w MTU, bo nie mają zwyżek od rhd. Podstawa prawną do rejestracji aut RHD w PL są rozporządzenia MI, które weszły w życie dn 15.08.2015r. Mam nadzieję, że o niczym ważnym nie zapomniałem i komuś się przyda . Pozdrawiam Zapomniałem o ważnej rzeczy , nie zarejestrujemy w PL auta RHD, które wcześniej nie było zarejestrowane w kraju UE Czyli chcąc zarejestrować auto RHD np z Japonii, musi nabyć je najpierw np wujek z Anglii, zarejestrować tam i odsprzedać nam. Bardzo ciekawy jest ten zapis w rozporządzeniu Czyli ja nie muszę sie motać bo mam VIN z 17 znakami. Mam pytanie jak ci sprawdzili lusterka czy to chodzi o lusterko wewnętrzne ? Czy jest odpowiednia widoczność ? Jeśli można wiedzieć ile ci (nielegalnej) akcyzy wyliczyli? Edytowane 20 Sierpnia 2015 przez Luki_wrx_prodrive Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigsasza Opublikowano 24 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2015 http://angliki.info/threads/akcyza-na-samochody.957/ Tu Luki masz info odnośnie wysokości akcyzy, tak jak pisałem jak masz VIN z 17 znakami nie występujesz o odstępstwo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MegasWRC Opublikowano 24 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2015 Akcyza na GC8 to koszt pomiedzy 350-380pln Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigsasza Opublikowano 26 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2015 (edytowane) Wpadł ktoś z Was na to, żeby wystąpić do Ministerstwa Infrastruktury o odstępstwo od warunków rejestracji z związku z tym, że auto nie było wcześniej zarejestrowane w kraju UE ??? Z sensownym uzasadnieniem wniosku nie będzie problemu, tym bardziej że można rejestrować już auta rhd i MI wydaje odstępstwa od krótkiego VIN-u (właśnie dla japończyków), tym samym zgadzając się na rejestrację rodowitych JDM-ów. No ale jak to zauważył kolega na sąsiednim forum odstępstwo powinno się tyczyć warunków technicznych pojazdów a nie samego rozporządzenia, więc może być lipa Edytowane 26 Sierpnia 2015 przez bigsasza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek1986 Opublikowano 26 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2015 Ja mam pewien plan i będę się starał go wprowadzić w życie, ale ze względu na brak czasu dopiero w listopadzie. Plan polegał będzie właśnie na zarejestrowaniu JDMa bez wcześniejszej rejestracji w UK/Czechach itd. Czas pokaże No, a jak nie przejdzie to i tak zarejestruje tylko trochę drożej ze względu na wcześniejszą rejestrację w innym kraju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dzyndzel Opublikowano 9 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2015 Zauważyliście zwiększony ruch "anglików" na drogach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 9 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2015 Zauważyliście zwiększony ruch "anglików" na drogach? Hordy oszalałych angielskich aut atakują nas każdego dnia zewsząd! Już mi polnych dróg brakuje do ewakuacji A poważnie - "wogle". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dzyndzel Opublikowano 9 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2015 Tak myślałem( chociaż mało czasu minęło). Dużo krzyku o nic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek1986 Opublikowano 9 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2015 Na Polskich tablicach nie widziałem żadnego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gaceq Opublikowano 9 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2015 No jak na razie z dużej chmury mały deszcz. Bym powiedział mżawka . Również nie widziałem na żywo żadnego (poza swoim) rhd na pl blachach. W wydziale jak się pytałem ile to już sztuk zarejestrowali (byl wtedy miesiac od zmiany przepisów) to ledwie kilka aut, raczej egzotycznych. Passata jeszcze nie było Na diagnostyce u znajomego to samo. Wiem też o paru stacjach które jeszcze tematu nie przerabiały ani razu jeszcze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matiz Opublikowano 10 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2015 Na Polskich tablicach nie widziałem żadnego. Supra A80 w Warszawie, polskie blaty, RHD, LICZNIK W MILACH , AUTOMAT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gaceq Opublikowano 10 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2015 Supra A80 w Warszawie, polskie blaty, RHD, O tą może chodzi? LICZNIK W MILACH 180 ma na budziku? Mylące ale to mogą być Km/h. Japońce tak mają AUTOMAT Nie wybrzydzałbym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matiz Opublikowano 11 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2015 naah, dwie skale mph i kmh jak w pysk strzelił, spr. 3 razy, bo niewiedziałem co jest angole mają mile w koncu? czyli to by byl UK(DM) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 12 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2015 Inaczej rzecz wygląda co do typowych JDM-ów prosto właśnie z Japonii. Ale ja sobie nie wyobrażam bezpiecznej podróży w swoim Japońcu, bez przełożenia kierownicy. Powody są proste, auto nie będzie używane w sporcie. Próbowałem jazdy po RHD nie powiem na mieście nie ma znaczenia, natomiast trasa o ile jest droga "pusta" jedzie się wspaniale, górka zaczyna się gdy mamy przed sobą np. ciągnik a za Toba jedzie kolumna aut. MASAKRA! Nigdy więcej.Tylko LHD. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 12 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2015 (edytowane) Ta Supra jest mojego znajomego, JDM z wstawionym licznikiem z USDMa żeby było w milach bo tak musi być na wyspach. Ma jeszcze GTRa R33 RHD, też na polskich blachach. Inny kolega zarejestrował ostatnio EVO5 RHD. Edytowane 12 Października 2015 przez skwaro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matiz Opublikowano 12 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2015 Pozdrów ja go cyknałem pod salonem Lamborżini pod kopernikiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gaceq Opublikowano 12 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2015 Ta Supra jest mojego znajomego, JDM z wstawionym licznikiem z USDMa żeby było w milach bo tak musi być na wyspach. Ma jeszcze GTRa R33 RHD, też na polskich blachach. Inny kolega zarejestrował ostatnio EVO5 RHD. Dokładnie tak czasem robią w UK. Choć nie wszyscy. Ci bardziej skrupulatni Super, że takie rodzynki jak Supra GTR czy evo mogą już mykać w oryginalnym, niezdrutowanym stanie, bo jak wiadomo to modele wyjątkowo niewdzięczne przy przekładce... Póki co, można ocenić tą zmianę przepisów bardzo pozytywnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arnoldpe Opublikowano 12 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2015 Inaczej rzecz wygląda co do typowych JDM-ów prosto właśnie z Japonii. Ale ja sobie nie wyobrażam bezpiecznej podróży w swoim Japońcu, bez przełożenia kierownicy. Powody są proste, auto nie będzie używane w sporcie. Próbowałem jazdy po RHD nie powiem na mieście nie ma znaczenia, natomiast trasa o ile jest droga "pusta" jedzie się wspaniale, górka zaczyna się gdy mamy przed sobą np. ciągnik a za Toba jedzie kolumna aut. MASAKRA! Nigdy więcej.Tylko LHD. Nie dość, że masz mega FSTI to jeszcze rozsądny z Ciebie gość. Szkoda, że mało takich w tym temacie. Oczywiście do sportu proszę bawicie się, ale od krajowej z dala. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gaceq Opublikowano 11 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2015 Ta Supra jest mojego znajomego, JDM z wstawionym licznikiem z USDMa żeby było w milach bo tak musi być na wyspach. Ma jeszcze GTRa R33 RHD, też na polskich blachach. Inny kolega zarejestrował ostatnio EVO5 RHD. Nie podejrzewam zbyt wiele egzemplarzy R33 w Wawie więc ten w przedostatnim TG to pewnie ten o którym mówiłeś Coś wspaniałego I pomyśleć, że takie cukierki stały nieraz latami po garażach, czekając na możliwość wyjazdu na drogi... No ale lepiej późno jak wcale 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MegasWRC Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 A ja przez głupi przepis nie mogę sciągnąć R34 GT-R ;-) Ma ktoś kogoś kto rejestruje fury w UK? Podobno pośredników jest tam masa.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się