Jump to content

Zasłanianie chłodnicy na zimę?


pajac_am

Recommended Posts

Hej,

Odkąd zrobiło sie zimniej zastanawia mnie temat zasłonięcia chłodnicy.

Czy ma to w ogóle sens?

Powiem, ze w innych autach kiedys zasłaniałem calkowicie lub częściowo chłodnicę na zimę, ale jakiejś większej różnicy nie widziałem. Szybciej sie nie zagrzeje, no bo przeciez dopóki nie otworzy sie termostat, to płyn idzie małym obiegiem. A jak juz sie otworzy to przeciez silnik jest na tyle ciepły, ze musiałoby byc z -30 i jazda 150 km/h, żeby ostudziło go poniżej normy.

Jak wg. Was to wygląda?

Zasłaniać, nie zasłaniać?

Jak tak to od jakiej temperatury i co to w rzeczywistości daje?

Pozdro

edit:

Przepraszam za pomyłkę w temacie. Pisze z super, ekstra fajnego telefonu ;) Chodzi oczywiście o zasłanianie!

Edited by aflinta
Link to comment
Share on other sites

 

Czy ma to w ogóle sens?

 

Masz Żuka, Nysę, czy coś w ten deseń ?

 

:biglol: :biglol: :biglol:   dobre pytanie  :D:D:D

Btw. boxer się tak szybko nagrzewa, nawet zimą, że to jest operacja bezsensu, chyba, że diesel :huh:

Link to comment
Share on other sites

Raczej nie mialem zamiaru tego robic, ale pytam z ciekawości bo jeden kolega z pracy dzis zasłaniał, a drugi jeździ z kartonem za zderzakiem od miesiąca i bynajmniej nie mają Żuków ;)

 

Chciałem raczej znalezc poparcie dla mojej teorii braku sensu takiego zabiegu, przynajmniej przy naszych zimach.

GeFo555, no właśnie wg. tego co napisałem, to niezależnie od rodzaju silnika, czy zaslonimy chłodnicę, czy nie to i tak nie przyspieszy to rozgrzania silnika, bo przecież na poczatku plyn i tak nie idzie przez chłodnicę.

Chyba właśnie sam sobie odpowiedziałem na pytanie, tylko teraz jak to przetłumaczyć kolegom w pracy bez użycia przemocy :P

Link to comment
Share on other sites

Praktykuje to spora rzesza użytkowników pojazdów z grupy VAG w modelach gdzie często psuje się termostat a jego wymiana wiąże się z rozebraniem całego przodu i połowy silnika.  ;) 

W normalnym sprawnym aucie w naszym klimacie moim zdaniem bez sensu.

Link to comment
Share on other sites

A ja przy dużych mrozach przysłaniam i auto szybciej się nagrzewa choćby dlatego że zimne powietrze nie dochodzi do silnika, nie wychładza całej chłodnicy a tylko część odsłoniętą. 

 

Przy dużych mrozach to faktycznie ma sens i dobrze Pan/Pani robi! 

Link to comment
Share on other sites

 

 

czy zaslonimy chłodnicę, czy nie to i tak nie przyspieszy to rozgrzania silnika, bo przecież na poczatku plyn i tak nie idzie przez chłodnicę.
ale pęd zimnego powietrza pcha się do komory silnika i może powodować że blok będzie niepotrzebne wychładzany, pomimo zamkniętego termostatu. Edited by Krzysztof0430
Link to comment
Share on other sites

 

 

nie wychładza całej chłodnicy a tylko część odsłoniętą. 

Chodzi tylko o ograniczenie opływu powietrza przez komorę silnika, temperatura chłodnicy nie ma znaczenie bo od tego jest (sprawny) termostat.

 

 

 

Przepraszam za pomyłkę w temacie.

Poprawiłem ;) 

Link to comment
Share on other sites

Szokers, no w koncu jakies konkretne dane.

Ale teoretyzujac dalej, to co oznacza ekstremalnie niska temperatura?

Dla mieszkancow mojej okolicy bedzie to -10, dla andre82 mieszkającego na polskim biegunie zimna to moze byc dopiero -25, a dla silnika? ;)

Niby wytyczne producenta, a dalej nic konkretnego.

Opcja z przyslonieciem w celu ograniczenia dmuchania na sam silnik, brzmi sensownie, ale... ;)

Kiedys od jakiegos mechanika uslyszalem, ze jezeli chodzi o uklad / budowe boxera, to przez to powietrze wpadajace do komory niezbyt skutecznie wychladza sam blok, tylko wtedy chodzilo o chlodzenie w lecie, a nie dogrzewanie w zimie.

Biorac pod uwage wszystkie za, przeciw i sugestie producenta, to zaslonie jak temperatura bedzie przesadnie, ekstremalnie, do bulu niska, cokolwiek to oznacza ;)

Link to comment
Share on other sites

Praktykuje to spora rzesza użytkowników pojazdów z grupy VAG w modelach gdzie często psuje się termostat a jego wymiana wiąże się z rozebraniem całego przodu i połowy silnika.  ;)

W normalnym sprawnym aucie w naszym klimacie moim zdaniem bez sensu.

 

Dokładnie :) moim pierwszym autem była Jetta rocznik '92. Auto traktowane maksymalnie budżetowo i rzeczywiście zamiast wymiany termostatu (cały czas otwartego) tektura robiła robotę. Tylko trzeba było odpowiednio dobrać wielkość, bo zasłonięcie niemal całej chłodnicy skutkowało gotowaniem się płynu nawet w trasie przy -10.

Link to comment
Share on other sites

No ja też nawet przy -27 nie miałem problemów. Subarowe silniki nagrzewają się błyskawicznie. Niektórzy nie chcieli mi uwierzyć, że po kilku minutach mam już dobrze ciepły silnik. Oczywiście wskaźnik nas trochę oszukuje, ale powiedzmy, że możemy już wtedy liczyć na komfortowe ogrzewanie wnętrza.

 

Silniki EcoBoost Forda mają zasłonki sterowane przez komputer do szybszego rozgrzewania. Subaru nie ma takich wynalazków a i tak rozgrzewa się szybciej.

 

Zasłaniałbym w dieslu bo takowego zimą ciężko dogrzać. Benzyna ma wyższą temp. spalania, więcej ciepła idzie tez z tarcia więc uważam, że nie ma potrzeby.

Link to comment
Share on other sites

 

Czy ma to w ogóle sens?

 

Masz Żuka, Nysę, czy coś w ten deseń ?

 

 

Jeszcze Lublin jeździ z kartonem na grillu:)

 

 

Skody to maja nawet firmową zaślepkę na chłodnicę ..ostatnio widzilaem porzednią octavię z takim czarnym plastkiem.

Edited by MateuszWwa
Link to comment
Share on other sites

 

 

Skody to maja nawet firmową zaślepkę na chłodnicę ..ostatnio widzilaem porzednią octavię z takim czarnym plastkiem.

 

to raczej był wytwór heko, oni mają osłony zimowe na chłodnice w ofercie.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

jak smigam do pracy 6km to w 1/3 drogi juz zaczyna leciec cieple powietrze tak ze zaczyna ogrzewac wnętrze, za to czasem jezdze E46 320d ze skórą w srodku (nie podgrzewaną) i całą drogę jedzie się w zimnym bo powietrze zimne, skóra zimna :D w takim dieslu kartonik moze sie przydac zeby tylko zimne powietrze do komory nie wpadało, w subaru nie ma potrzeby bo blyskawicznie sie grzeje i wazne sie się nie przegrzewa nawet w najwieksze upały :D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...