Skocz do zawartości

Zimowy zlot właścicieli samochodów 4x4


Rekomendowane odpowiedzi

 

 

przy hamowaniu (zejście z zewnątrz do wewnątrz beczki) redukować do 1 (to się udawało z reguły) podciąć tył ręcznym (i tu klapa) i później gaz w podłogę Niestety jedyny efekt jaki odnosiłem to utrata prędkości. 

 

podcinałeś przed, czy po skręceniu kół kierownicą? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 152
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Carlos ostatnio rzadko zagląda na forum. :P  ;)  :biglol:

Podstawowa rzecz,to dobrze podciągnięty ręczny,zdolny do zblokowania kół,przy pociągnięciu za wajhę. ;)

Najeżdżasz na beczkę,skręcasz,ciągniesz ręczny naciskając sprzęgło,jak poczujesz że auto zaczyna się uślizgiwać tyłem,zwalniasz ręczny,puszczasz sprzęgło i gaz.Teraz kontrolujesz wszytko gazem i lekkimi ruchami kierownicą.Trzeba ćwiczyć,to nie jest łatwe i proste,wiele zależy od opon,nawierzchni.Wiele razy trzeba powtarzać,ćwiczyć i tak przy zmianie nawierzchni czy warunków,wyjdzie zonk. ;)

Forkiem się da,ale trzeba sporego zacięcia i trzeba uważać coby nie przydarzyło się nieszczęście. :)

Najbezpieczniej beczkę jest przejechać na okrągło,trzeba mieć wyczucie co do skrętu auta i nie przesadzać z gazem,bo wtedy auto pluje przodem,płuży oponami i zamiast szybciej jest wolniej,większy okręg do pokonania i maksymalny skręt kół oraz zbyt dużo gazu jednocześnie,miast napędzać to hamuje auto. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy technicznie ustawionej trasie taki wolny ssak poradzi sobie ciut lepiej.Zakładając porównywalne umiejętności kierowników.Przy trasie ustawionej mniej technicznie,czyli szybszej,Forek będzie lepszy.

Inna sprawa to część toru w lesie,tam żeby utrzymać tempo,trzeba mieć cochones. ;)

Mówimy o seryjnych autach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się ogarnę to wrzucę onboard ze swojego forka, mądre głowy pewnie wychwycą gdzie są słabe punkty :) Najlepszy czas jaki miałem to 2:08 z hakiem i jestem pewien, że dałoby się tym sprzętem jeszcze kilka sekund uciąć (mam wymienione przednie tarcze i klocki + wydech h&s, reszta to seria, tylne SLS są wymienione na kayaby z podkładką 1cm pod jazdę w terenie), jednak najsłabszy element to wkładka mięsna: raczkujące umiejętności i pewne bariery psychiczne "a co jak się coś zepsuje" :)


 

przy hamowaniu (zejście z zewnątrz do wewnątrz beczki) redukować do 1 (to się udawało z reguły) podciąć tył ręcznym (i tu klapa) i później gaz w podłogę Niestety jedyny efekt jaki odnosiłem to utrata prędkości. 

 

podcinałeś przed, czy po skręceniu kół kierownicą? 

 

 Próbowałem po, ale za dużo rzeczy na raz chyba próbowałem i się pogubiłem. Chętnie bym poćwiczył w jakichś sprzyjających okolicznościach tak żeby zminimalizować straty w sprzęcie i ludziach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marhof nie zakręcisz Forka na asfalcie, tak samo jak często rozczarowani są własciciele GT-ków czy WRX-ów które nie kręcą się na przyczepnym, ale wina leży w napędzie, a dokładnie w otwartych dyfrach.  

Nie wiem czy będzie tu widać ale spróbuję wrzucić:

https://fbcdn-video-e-a.akamaihd.net/hvideo-ak-xap1/v/t43.1792-2/728273_2948702732654_1563244012_n.mp4?rl=1587&vabr=1058&oh=bb62f1d98a7ee2532890c06b725a19e3&oe=5498B3FA&__gda__=1419293095_bce4dbbed4f07578d2542c9d0ab3746a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@marhof, przede wszystkim trening i jeszcze raz trening, i to pod okiem kogoś kto to ogarnia i umie Ci to przekazać. 

 

Na torze w Kielcach byłem czwarty raz, w tym drugi raz na takiej imprezie, a pierwszy raz tą Imprezą :). Dzień wcześniej natomiast po raz pierwszy ćwiczyłem pod okiem instruktora na innym torze  m.in. "beczki". Moja Impreza to wolny ssak (choć trochę większy ;) ), dyfry są otwarte, a jednak parę razy udało mi się ją objechać w miarę poprawnie i bez zatrzymania.

Natomiast trudno Ci będzie samemu nauczyć się (przynajmniej na początku) optymalnego toru jazdy, momentu dohamowań, itd., a każdy taki element na pokonywanej trasie to ułamki sekund, które tracisz lub zyskujesz. Możesz popatrzeć na moje czasy przejazdów  - nr startowy 17, miejsce 19 (dwa pierwsze bez instruktora, następne pod jego okiem), zobaczysz ile można "urwać". 

 

Fajnie też jest przejechać taką trasę na prawym z kimś, kto to potrafi. Ja miałem okazję zobaczyć jaki jestem "wolny", gdy moją Imprezę prowadził Carlos, choć twierdził, że jechał wolno i delikatnie. ;) Szkoda, że nie zmierzyłem czasu przejazdu, bo pewnie zawstydziłby kilka mocniejszych Imprez.

 

Polecam treningi na torze, z instruktorem "jeden na jeden", wtedy można najwięcej skorzystać. :) Pozdrawiam Piotrka i dziękuję mu za cenne wskazówki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na przypadkowym koreańskim betonie made by hankook ;)

Ale auto jest fenomenalne, lepszy kierownik na lepszej oponie zrobiłby nim o wiele wiele lepszy wynik. Przede wszystkim to auto chce skręcać, zawias robi robotę, reszta, czyli silnik, hamulce, napędy, masa są te same co w poprzedniej generacji, więc tu nie ma różnicy.

Edytowane przez pegi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wygląda sytuacja na morzu z mostka kapitańskiego w Forku :):

 

 

 

Z wniosków do jakich sam doszedłem to to, że chyba zbyt delikatnie z hamulcami się obchodzę i nie wyszedł mi wjazd na odcinek leśny, czasem udawało się zapiąć 4kę, a czasem brakowało prędkości :) Z chęcią pojeździłbym tam jeszcze.

Edytowane przez marhof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Pojawiły się już zdjęcia, zainteresowani pewnie już sprawdzili maile, ale chciałem tylko powiedzieć, że jeśli kogoś na zdjęciach nie ma (ja się np. nie załapałem na żadnym z oficjalnych, mój forek jest niefotogeniczny :(  ) to można napisać do biura zlotu i podeślą zdjęcia dla konkretnego numeru  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Hmm. Maile mają moje dwa, w formularzu na zlocie znów podawałem, a nic nie dostałem  :mellow:

Tym co nie jechali na zimówce nie wysyłają :P  :D  

 

 

No to tym bardziej powinienem dostać, bo ja na letnich jechałem   :P;)

 

 

@@dragoon89,Dzięki bardzo :)  

Edytowane przez pegi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...