Skocz do zawartości

Honorowanie 5 letniej gwarancji Subaru DE przez SIP


Popylacz

Rekomendowane odpowiedzi

Szanowna Dyrekcjo,

 

zwracam się z uprzejmą prośbą o udzielenie informacji, czy SIP poprzez sieć dilerską w Polsce będzie honorował 5 letnią gwarancję na mojego Forestera (Forester IV SJD).

 

Samochód zakupiłem poprzez niemiecki komis od pierwszego właściciela, który zakupił go w Niemczech na początku 2014 roku. Samochód posiada 5-letnią gwarancję Subaru Deutschland. Obecnie jest w Polsce i jestem jego uzytkownikiem.

 

Na podstawie historycznych wpisów wiem, że fabryczna gwarancja to 3 lata ale jednak ten samochód został kupiony z 5 letnią, która jest "standardem" w Niemczech od 2013. Rozumiem też że Subaru Deuschland daje 5 letnią gwarację rozszerzając 3 letnią i uwzględnia to w cenie samochodu. Gwarancja ta jest Europejska i dotyczy konkretnej, zakupionej sztuki samochodu.

 

Dlatego moje pytanie, bo chciałbym serwisowac samochów w sieci dielerskiej SIP :) ale jednak na warunkach udzielonych przy zakupie tego samochodu, czyli z 5-letnią gwarancją (posiadam książeczkę serwisową, dane dilera, wszystko do zweryfikowania).

 

Bardzo Proszę o pozytywną odpowiedź tak, źebyśmy mogli spotykać się co 15tyś km. :)

 

Serdecznie Pozdrawiam,

Popylacz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Przyznam, że nie zastanawialiśmy się nad tym tematem.

Z jednje strony wydaje sie oczywistym, że gwarancja jest przypisana do samochodu, a nie do wlasciciela.

Sam sposób rozliczania nie jest mi jednak znany.

Oczwywiście - gdy ew. usterka wystapi w Niemczech, to najprawdopodobniej lokalny dealer / serwis w takim rozliczeniu pomaga, czy też uczestniczy.

Trudno jednak oczekiwać takiego samego działania w przypadku naszych dealerów, gdyż brak im kontaktu do odpowiednich działów w SD a ponadto występuje poważna bariera językowa. 

Naturalnie właściel na podstawie ( zapłaconego ) rachunku mógłby tez bezpośrednio wystepowac o zwrot kosztów do Subaru Deutschland.

Ale w takim przypadku mamy do czynienia dokładnie z tymi samymi problemami jak wyżej ( plus konieczność wyasygnowania pieniędzy na wstępie )

Oczwyiście trudno jest mi też ocenić ew. skalę "problemu".

 

Niemniej - na podstawie Pańskiego wpisu - zleciłem naszemu DT nawiązanie kontaktu z DT w SD w celu wypracowania sensownego rozwiązania ( jeżeli SD się zgodzi, to naprawy gwarancyjne w ramach ich 5 -letniej gwarancji byłyby rozlicznane na linii Dealer - SIP a dalej SIP - SD ).

 

Gdy sprawa zostanie wyjaśniona napiszę na tych łamach.

 

Pozdrowienia

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niemniej - na podstawie Pańskiego wpisu - zleciłem naszemu DT nawiązanie kontaktu z DT w SD w celu wypracowania sensownego rozwiązania ( jeżeli SD się zgodzi, to naprawy gwarancyjne w ramach ich 5 -letniej gwarancji byłyby rozlicznane na linii Dealer - SIP a dalej SIP - SD ).

 

Gdy sprawa zostanie wyjaśniona napiszę na tych łamach.

 

Pozdrowienia

 

Około pół roku temu Dyrekcja już znała problem, ale chyba "zapomniała" :) go rozwiązać :(

 

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/70370-gwarancja-na-nowe-samochody-polska-vs-niemcy/#entry1999037

 

cytat:

 

24 marzec 2014 - 13:37

Co systemu rozliczania pomiędzy dealerem w Polsce a Subaru Deutschland ( nie FHI !) nie mam jeszcze na ten temat wiedzy. Ponieważ Subaru Deutschland dopiero niedawno tę formę gwarancji zestandaryzowało nie mieliśmy jeszcze takich przypadków.

Edytowane przez Tiger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

 

 

Około pół roku temu Dyrekcja już znała problem, ale chyba "zapomniała" go rozwiązać

Fakt. Niemniej nie miało celu rozwiązywanie problemu, który nie zaistniał :P 

 

Pozdrowienia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mogę powiedzieć jak było u mnie w drugą stronę. Będąc u córki w Berlinie miałem awarię w nowym wówczas Outbacku - rozleciało się sprzęgło- samochód kupiony w Polsce. W niemieckim serwisie bez zbędnych pytań dokonano naprawy, podpisałem kilka papierków i na tym się skończyło (samochód ściągnięty do serwisu w piątek po południu, odebrany w sobotę rano) Nie było żadnych problemów, ani mowy o jakichkolwiek rozliczeniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A BTW - jak to jest w przypadku bardziej czy mniej poważnej awarii za granicą?  Bo rozumiem, że Subaru jest nieco inaczej zorganizowane niż "popularne" marki i rozliczenia następują pomiędzy poszczególnymi importerami. Czy dla mnie jako użytkownika, któremu samochód (będący na gwarancji) rozsypie się np w Hiszpanii będzie to w ogóle zauważalne, czy dzieje się to zupełnie "poza" moim zaangażowaniem?

I drugie pytanie - jeśli przegląd mi wypadnie w trakcie wyjazdu (powiedzmy, że dużo jeżdżę na urlopie) i zostanie on dokonany w ASO, ale za granicą - czy będzie to miało jakiekolwiek implikacje w stosunku do późniejszego traktowania przez SIP, również w przypadku "gestów handlowych" ?

 

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

I drugie pytanie - jeśli przegląd mi wypadnie w trakcie wyjazdu (powiedzmy, że dużo jeżdżę na urlopie) i zostanie on dokonany w ASO, ale za granicą - czy będzie to miało jakiekolwiek implikacje w stosunku do późniejszego traktowania przez SIP, również w przypadku "gestów handlowych" ?

Ja bym zrobił przegląd przed wyjazdem ;)
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznam, że nie zastanawialiśmy się nad tym tematem.

Z jednje strony wydaje sie oczywistym, że gwarancja jest przypisana do samochodu, a nie do wlasciciela.

Sam sposób rozliczania nie jest mi jednak znany.

Oczwywiście - gdy ew. usterka wystapi w Niemczech, to najprawdopodobniej lokalny dealer / serwis w takim rozliczeniu pomaga, czy też uczestniczy.

Trudno jednak oczekiwać takiego samego działania w przypadku naszych dealerów, gdyż brak im kontaktu do odpowiednich działów w SD a ponadto występuje poważna bariera językowa. 

Naturalnie właściel na podstawie ( zapłaconego ) rachunku mógłby tez bezpośrednio wystepowac o zwrot kosztów do Subaru Deutschland.

Ale w takim przypadku mamy do czynienia dokładnie z tymi samymi problemami jak wyżej ( plus konieczność wyasygnowania pieniędzy na wstępie )

Oczwyiście trudno jest mi też ocenić ew. skalę "problemu".

 

Niemniej - na podstawie Pańskiego wpisu - zleciłem naszemu DT nawiązanie kontaktu z DT w SD w celu wypracowania sensownego rozwiązania ( jeżeli SD się zgodzi, to naprawy gwarancyjne w ramach ich 5 -letniej gwarancji byłyby rozlicznane na linii Dealer - SIP a dalej SIP - SD ).

 

Gdy sprawa zostanie wyjaśniona napiszę na tych łamach.

 

Pozdrowienia

 

Dziekuje za zajecie sie sprawa. Dla uscislenia chodzi o 4 i 5ty rok gwarancji, bo pierwsze 3 lata sa honorwane "fabrycznie"?

 

Serdecznie Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

A BTW - jak to jest w przypadku bardziej czy mniej poważnej awarii za granicą?

Ja miałem mniej poważną awarię w Niemczech w nocy. Po telefonie do Asisstance, auto odholowane na parking serwisu, ja z kolegą do hotelu. Następnego dnia rano naprawa, podpisanie kilku kwitów i odjazd. Wszystko bardzo sprawnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli przegląd mi wypadnie w trakcie wyjazdu (powiedzmy, że dużo jeżdżę na urlopie) i zostanie on dokonany w ASO, ale za granicą - czy będzie to miało jakiekolwiek implikacje w stosunku do późniejszego traktowania przez SIP, również w przypadku "gestów handlowych" ?

 

w UE absolutnie bez problemu - ja sam serwisuje w PL i w DE na zmiane. Wyjatkiem jest Belgia, ktora, nie wspolpracuje bezsposrednio z innymi importerami. Wtedy, z tego co pamietam, faktycznie moze zaistniec potrzeba zaplacenia za naprawe; koszty pozniej zostana zwrocone (chyba, ze cos sie w tej kwestii zmienilo?). Poszukaj na forum, bylo omawiane pare razy :)

 

 

 

Ja bym zrobił przegląd przed wyjazdem

 

Ja tyz - bo jednak znacznie taniej :mrgreen:

Edytowane przez Than_Junior
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

 

 

Dla uscislenia chodzi o 4 i 5ty rok gwarancji, bo pierwsze 3 lata sa honorwane "fabrycznie"?

Dokładnie tak to zrozumiałem.

Jestem po rozmowach szefem SD.

Zgadza się z moją sugestią.

Teraz trzeba dopracować procedury pomiedzy Działami Technicznymi SD i SIP - to może chwilę potrwać; ale ponieważ lokalna gwarancja SD jest od 2013 roku, mamy też tę "chwilę" ;)

 

Pozdrowienia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda tylko, że nic Dyrekcja nie mówi o tym, czy uzgadnia z szefem SD aby uznawali tak samo w Niemczech na 4 i 5 rok przedłużoną gwarancję, którą my możemy mieć http://www.subaru.pl/ppg.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam. Aby nie otwierać dodatkowych wątków, prosił bym o informację, czy na samochód zakupiony poprzez Brokera możemy dokupić 5letnią Gwarancję ? Czy owa opcja dotyczy jedynie samochodów zakupionych w salonie ?

Pozdrawiam

 

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowa gwarancja dotyczy samochodów " zaopatrzonych w polskie numery rejestracyjne, sprzedany po raz pierwszy na terytorium Reczypospolitej Polskiej przez autoryzowanego dealera marki Subaru jako fabrycznie nowy", cytat z warunków ubezpieczenia.

Tak więc nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

 

 

Aby nie otwierać dodatkowych wątków, prosił bym o informację, czy na samochód zakupiony poprzez Brokera możemy dokupić 5letnią Gwarancję ?

W ramach systemu wypracowanego pomiędzy ubezpieczycielem i SIP - nie.

Czy mozna indywidualnie dokupić soie takie ubezpieczenie - nie wiem.

 

Pozdrowienia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że podobną usługę ma firma AutoProtect, nie wiem jedynie czy można dokupić tę ochronę indywidualnie. Wiem na pewno że można dokupić w komisach do samochodów które one sprzedają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Dyrekcja, o 09 Dec 2014 - 12:50, powiedział:

 

 

Niemniej - na podstawie Pańskiego wpisu - zleciłem naszemu DT nawiązanie kontaktu z DT w SD w celu wypracowania sensownego rozwiązania ( jeżeli SD się zgodzi, to naprawy gwarancyjne w ramach ich 5 -letniej gwarancji byłyby rozlicznane na linii Dealer - SIP a dalej SIP - SD ).

 

Gdy sprawa zostanie wyjaśniona napiszę na tych łamach.

 

Pozdrowienia

 

Dyrekcja, o 24 marzec 2014 - 13:37

Co systemu rozliczania pomiędzy dealerem w Polsce a Subaru Deutschland ( nie FHI !) nie mam jeszcze na ten temat wiedzy. Ponieważ Subaru Deutschland dopiero niedawno tę formę gwarancji zestandaryzowało nie mieliśmy jeszcze takich przypadków.

Nie znalazłem na forum odpowiedzi Dyrekcji.

 

Czy sprawa honorowania 5 letniej niemieckiej gwarancji w Polsce została wyjaśniona i jest respektowana? Jak wygląda procedura i kto jest płatnikiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

 

 

Czy sprawa honorowania 5 letniej niemieckiej gwarancji w Polsce została wyjaśniona i jest respektowana? Jak wygląda procedura i kto jest płatnikiem?

Tak. Przebieg następujący :

1. Problem zgłaszany w ASO

2. ASO diagnozuje problem i zgłasza do SIP ( z kopią książki gwarancyjnej ) 

3. SIP kontaktuje się z SD w celu weryfikacji gwarancji

4. Jeżeli wszystko jest O.K. SIP  daje znać do ASO ( = zielone światło na naprawę gwarancyjną )

5. ASO rozlicza z SIP ( a SIP z SD - gwarancja SD jest gwarancją importera, nie fabryczną ).

 

Pozdrowienia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Czy sprawa honorowania 5 letniej niemieckiej gwarancji w Polsce została wyjaśniona i jest respektowana? Jak wygląda procedura i kto jest płatnikiem?

Tak. Przebieg następujący :

1. Problem zgłaszany w ASO

2. ASO diagnozuje problem i zgłasza do SIP ( z kopią książki gwarancyjnej ) 

3. SIP kontaktuje się z SD w celu weryfikacji gwarancji

4. Jeżeli wszystko jest O.K. SIP  daje znać do ASO ( = zielone światło na naprawę gwarancyjną )

5. ASO rozlicza z SIP ( a SIP z SD - gwarancja SD jest gwarancją importera, nie fabryczną ).

 

Pozdrowienia 

 

 

a jak jest w drugą stronę tj. z naszej przedłużonej gwarancji zakupionej w ASO w sieci SIP, a naprawa w Niemczech?

 

i dodam, że chodzi mi o ten oficjalny program oferowany przez SIP: http://www.subaru.pl/ppg.html

Edytowane przez Tiger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Czy sprawa honorowania 5 letniej niemieckiej gwarancji w Polsce została wyjaśniona i jest respektowana? Jak wygląda procedura i kto jest płatnikiem?

Tak. Przebieg następujący :

1. Problem zgłaszany w ASO

2. ASO diagnozuje problem i zgłasza do SIP ( z kopią książki gwarancyjnej )

3. SIP kontaktuje się z SD w celu weryfikacji gwarancji

4. Jeżeli wszystko jest O.K. SIP daje znać do ASO ( = zielone światło na naprawę gwarancyjną )

5. ASO rozlicza z SIP ( a SIP z SD - gwarancja SD jest gwarancją importera, nie fabryczną ).

 

Pozdrowienia

Dziękuję za odpowiedź, to było dla mnie ważne. Dopytam jeszcze czy wiadomo Dyrekcji o przypadkach jak opisana procedura działała w praktyce i czy punkty ASO Subaru o niej wiedzą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

 

 

Dyrekcji o przypadkach jak opisana procedura działała w praktyce

Nie. Nie znam takich zgłoszeń.

 

 

czy punkty ASO Subaru o niej wiedzą?

Jeszcze nie. Będzie to przedstawione na spotkaniu dealerskim za dwa tygodnie. 

Gdyby pojawił się jakiś problem przed tym terminem, proszę się powołać na mój wpis ( DT naturalnie wie jak postępować ).

 

Pozdrowienia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...