Tehol Opublikowano 8 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2014 Witam, Swojego czasu zamarzyło mi się sterowanie radiem z kierownicy, którego w moim aucie nie było. Sprawa okazała się banalnie prosta, wystarczyło wymienić kierownicę, cała instalacja już była na miejscu.Przy okazji okazało się, że przycisk od tempomatu powoduje zapalenie się kontrolki "Cruise" na tablicy. Od tego czasu chodzi mi po głowie pomysł uaktywnienia tempomatu. Ze schematów wynika, że potrzebne są czujniki przy pedałach sprzęgła i hamulca oraz czujnik przy skrzyni biegów. Samo sterowanie przepustnicą wykonuje ECM. O ile mogę sprawdzić, czy czujniki są, czy ich nie ma, to w przypadku komputera problem jest większy. Czy komuś wiadomo, czy występują różne wersje ECM (z tempomatem i bez) czy też wszystkie mają tempomat i po skompletowaniu instalacji (sterowanie i trzy czujniki) tempomat zacznie działać? W jednym z postów (http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/70836-mój-ślimak/) opisano "cudowne" odpalenie tempomatu w Imprezie i to poprzez samą zamianę kierownicy. U mnie niestety to nie wystarczyło Wolałbym nie brnąć w koszty części nie wiedząc dokąd mnie to zaprowadzi, zwłaszcza że natura nie obdarzyła mnie smykałką techniczną A może ktoś jest w stanie taką przeróbkę wykonać ? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 9 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2014 Witam, Swojego czasu zamarzyło mi się sterowanie radiem z kierownicy, którego w moim aucie nie było. Sprawa okazała się banalnie prosta, wystarczyło wymienić kierownicę, cała instalacja już była na miejscu.Przy okazji okazało się, że przycisk od tempomatu powoduje zapalenie się kontrolki "Cruise" na tablicy. Od tego czasu chodzi mi po głowie pomysł uaktywnienia tempomatu. Ze schematów wynika, że potrzebne są czujniki przy pedałach sprzęgła i hamulca oraz czujnik przy skrzyni biegów. Samo sterowanie przepustnicą wykonuje ECM. O ile mogę sprawdzić, czy czujniki są, czy ich nie ma, to w przypadku komputera problem jest większy. Czy komuś wiadomo, czy występują różne wersje ECM (z tempomatem i bez) czy też wszystkie mają tempomat i po skompletowaniu instalacji (sterowanie i trzy czujniki) tempomat zacznie działać? W jednym z postów (http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/70836-mój-ślimak/) opisano "cudowne" odpalenie tempomatu w Imprezie i to poprzez samą zamianę kierownicy. U mnie niestety to nie wystarczyło Wolałbym nie brnąć w koszty części nie wiedząc dokąd mnie to zaprowadzi, zwłaszcza że natura nie obdarzyła mnie smykałką techniczną A może ktoś jest w stanie taką przeróbkę wykonać ? Pozdrawiam Spokojnie możesz kupować elementy zestawu. Na logikę, w jakim celu producent miałby produkować dwa oddzielne ECM i pisać dwa różne programy? To tylko zwiększałoby koszty produkcji. Kolejnym dowodem przemawiającym za tym, że to taki sam ECM jest serwisówka. Nie ma tam dwóch różnych schematów dla pojazdów z tempomatem i bez. Montuj i ciesz się z modu. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiatrak Opublikowano 12 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2014 (edytowane) I jak Ci idzie z tym tematem? Pochwal się coś :-) Edytowane 12 Grudnia 2014 przez Wiatrak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tehol Opublikowano 13 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2014 (edytowane) Sprawa zakończona sukcesem. Wystarczyło zmienić czujnik świateł stop przy hamulcu na zaopatrzony w 4-pinowy wtyk. Wtyczka jest już przygotowana- wisi sobie pod bezpiecznikami. Cala pozostała instalacja już była w samochodzie, komputer też był przygotowany. Tak więc mam wymarzony tempomat. WOJO, za co dziękuje, zainspirował mnie do przejrzenia EPC. Jedyną częścią, oprócz kierownicy, która występuje w wersji Cruise Control i non-CC jest właśnie czujnik pedału hamulca. W serwisie mieli czujnik od ręki i teraz wracając ze wsi gdzie dokonałem montażu, będę pomykał na tempomacie Forfiter MY10 to jednak taki oldskulowy powiew XX wieku - nigdzie nie wyświetla się żadna informacja o ustawionej prędkości Edytowane 13 Grudnia 2014 przez Tehol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2014 Sprawa zakończona sukcesem. Wystarczyło zmienić czujnik świateł stop przy hamulcu na zaopatrzony w 4-pinowy wtyk. Wtyczka jest już przygotowana- wisi sobie pod bezpiecznikami. Cala pozostała instalacja już była w samochodzie, komputer też był przygotowany. Tak więc mam wymarzony tempomat. WOJO, za co dziękuje, zainspirował mnie do przejrzenia EPC. Jedyną częścią, oprócz kierownicy, która występuje w wersji Cruise Control i non-CC jest właśnie czujnik pedału hamulca. W serwisie mieli czujnik od ręki i teraz wracając ze wsi gdzie dokonałem montażu, będę pomykał na tempomacie Forfiter MY10 to jednak taki oldskulowy powiew XX wieku - nigdzie nie wyświetla się żadna informacja o ustawionej prędkości Cieszę się, że mogłem pomóc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiatrak Opublikowano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2014 Ale czad!!! Suprer. Ile kosztował tan czujnik? Kierownicę już mam. Wg Twojego opisu tylko ten czujnik muszę zmienić. Opisz dokładnie punkt po punkcie co dokładnie zrobiłeś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tehol Opublikowano 13 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2014 Czujnik w ASO kosztował 145 zł. Pewnie coś by się dało znaleźć używanego ale nie chciało mi się czekać. Jeśli chodzi o wymianę kierownicy, to prosta sprawa. Poduszka przykręcona jest od spodu dwiema śrubami, ale już nie pamiętam jakimi. Niestety nie pamiętam też rozmiaru klucza do odkręcenia kierownicy od kolumny. Na pewno jednak potrzebny będzie klucz dynamometryczny. Podpięcie nowej kierownicy to pikuś, bo wszystkie wtyczki już są na miejscu. potem wymiana czujnika przy pedale hamulca. Potrzebny jest zwykły klucz 14 i gibkie ciało, żeby wpełznąć pod kolumnę kierownicy. Żeby łatwiej przykręcić nowy czujnik zablokowałem pedał hamulca deszczułką wciśniętą końcami pod sąsiednie pedały. Inaczej ciężko dobrać się do nagwintowanej końcówki czujnika, na którą idzie nakrętka. Wtyczka 4-pin wisi sobie pod bezpiecznikami, trzeba ją tylko wydłubać. Starą wtyczkę zostawiłem tak jak była - niech sobie dynda, z niczym nie koliduje.Poszukaj w necie tutoriala zdejmowania kierownicy, bo ja to robiłem dość dawno. Miłej zabawy i jakby coś, to pisz na priv. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiatrak Opublikowano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2014 Kierownicę mam zmienioną. Dzięki za opis czujnika:) Nie za bardzo jeszcza czaję z tymi wtyczkami ale wyjdzie przy montażu. I nie na priv, niech wszyscy czytają i się uczą Ten czujnik ma kabelek, który wpinasz wtyczką z 4 pinami? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tehol Opublikowano 13 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2014 (edytowane) Czujnik ma po prostu gniazdo, w które wtyka się wtyczkę. Wygląda to jak niżej, masz nawet numer części jakby co. Jak wpełzniesz pod kierownicę i czymś poświecisz, to szybko zorientujesz się, o co chodzi. Ja od razu zobaczyłem ten kabelek z 4-pinową wtyczką. Masz rację, niech się uczą . Edytowane 13 Grudnia 2014 przez Tehol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiatrak Opublikowano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2014 A jakiś przewód który musiałeś poprowadzić nie łączy czujnika z tym gniazdem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tehol Opublikowano 13 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2014 Własnie najlepsze jest to, że po prostu wtykasz przewód w czujnik. Po kolei: odpinasz 2-pinowy, wykręcasz stary czujnik, wkręcasz nowy i wpinasz 4-pinowy, który fabryka przezornie zainstalowała (tylko trzeba pogmerać w kablach pod bezpiecznikami). I tyle. Jeśli masz już kierownicę, to wystarczy czujnik. Jedna uwaga - ja mam MY10, a Ty MY08 więc może być jakaś różnica. Ja przejrzałem dokładnie EPC i wyszło mi, że tylko czujnik jest inny przy CC i non-CC. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiatrak Opublikowano 14 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2014 Co to EPC? Nawet jak oprócz czujnika coś jeszcze to i tak czujnik muszę wymienić, patrzyłem, mam dwu pinowy a zaraz obok wtyczka cztero pinowa Udostępnij jeszcze pls fotkę czujnika by było widać piny. Mam wrażenie, że wtyczka 4 pinowa jest o wiele większa niż ten czujnik. Chyba, że to tylko wrażenie... Ta czteropinowa u mnie po prostu jest dwa razy większa od dwu. Też tak masz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tehol Opublikowano 14 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2014 EPC to elektroniczny katalog części. Mozna wyguglac jakiś online, zwykle ruski Nowy czujnik jest większy, więc nowa wtyczka też wyda Ci się bardziej pasująca. Dokładnie tak jest - nowa jest dwa razy większa. Z tego co piszesz, to wszystko na razie jest jak u mnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiatrak Opublikowano 15 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2014 Piszę trochę jak we mgle bo z telefonu i mi nie ergonomicznie. Jutro będę przy kompie to to sprawdzę. Mam nadzieję, że to będsie po angielsku a nie po rosyjsku Podeślesz może linka do tego EPC? Cały czas jakieś ruskie... A może jak tak dobrze idzie, znajdziesz mi brakującą kostkę do sterowania radiem? :-) Radio tez mam do zrobienia do kierowania z kierownicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tehol Opublikowano 15 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2014 Ja korzystałem z subaru.epcdata.ru, tam jak się wybierze region, to reszta jest po angielsku, zresztą ja jestem jeszcze z pokolenia, które nauczono cyrylicy i podstaw ruskiego. Jeśli chodzi o kostkę, to u mnie nie była potrzebna, więc nie mam tu doświadczenia. Jeśli nie znajdzisz, to daj znać, wieczorem w domu poszperam w tym epc. Teraz niestety nie dam rady bo zarobiony jestem, a tę stronę i nawet forum mam w pracy zablokowane i działam z komórki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiatrak Opublikowano 15 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2014 Dziękuję. Kostka do stopu już się zamawia, znalazłem na allegro. Zostanie mi radio... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się