Jump to content

odpowietrzanie ukladu chlodzenia


jarek73

Recommended Posts

witam mam dylemat otoz po wymianie plynu chlodniczego ktory mechanic zlal potem zalal na zimnym silniku nowy plyn preston I zakrecil korek chlodnicy I dolal dozbiorniczka wyrownawczego po czym odpalil auto pogazowal I stwierdzil ze sam sie odpowietrzy bo Subaru tak ma.co wy nato?

Link to comment
Share on other sites

Zmień mechanika. Postaw auto do ASO sprawdzą,  naprawią co mechanik zepsuł zapłacisz raz i będziesz miał spokój a auto będzie jeździć. 

 

A Ty dział na forum. ;-)

 

Wszystko ok, sprawdź po 20-30km poziom w chłodnicy dla pewności, w razie potrzeby uzupełnij i tyle.

 

Service manual dla ludzi, którzy wymianę płynu chłodniczego w Subaru traktują jako "rocket science":

FILLING OF ENGINE COOLANT 
1) Fill engine coolant into radiator up to filler neck
position.
2) Fill engine coolant into reservoir tank up to
upper level.
3) Attach radiator cap and reservoir tank cap properly.
4) Warm-up engine completely for more than five
minutes at 2,000 to 3,000 rpm.
5) If engine coolant level drops in radiator, add
engine coolant to filler neck position.
6) If engine coolant level drops from upper level of
reservoir tank, add engine coolant to upper level.
7) Attach radiator cap and reservoir tank cap properly.
Link to comment
Share on other sites

Sokers ale ja juz przejechalem 120 km I dalej to samo.


Szoker tak to jak film fantastyczny skoro u mnie przed rozrzadem I wymiana plynu bylo ok a teraz silnik sie gotuje to chyba cos nie halo a jezdzic jeszcze mo9ge ale jak tak dalej pojdzie wydam fortune na plyn I rozwale uszczelke.

Link to comment
Share on other sites

Jarek, ale pytasz o odpowietrzenie, a teraz piszesz o gotującym się silniku. Zakładasz różne wątki, a w każdym piszesz to samo - nie wszyscy forumowicze śledzą każdy Twój wątek i robi się zamieszanie!

 

Ile płynu łącznie wlałeś do układu? Czy chłodnica jest gorąca?

Link to comment
Share on other sites

Szokers ok rozumiem..mechanic zmienil rozrzad pompe wody zalozyl chlodnice wall 4l plynu zamknol korek chlodnicy potrzymal auto na 4 tys obrotow przez minute I stwierdzil ze ok.


wymienilem thermostat .chlodnica goraca.sam juz nie wiem czy mogl tak sie zapowietrzyc.

Link to comment
Share on other sites

Przy takiej wymianie mógł się zapowietrzyć.Na zimnym silniku dolej płynu do chłodnicy . sprawdź poziom w wyrównawczym powinno być między max a min, sprawdź wentylatory czy kostki dobrze podłączone, ustaw ogrzewanie na full  odpal niech się nagrzeje spokojnie silnik wentylatory powinny wystartować przy temperaturze płynu ok 95.jak ruszą zgaś silnik poczekaj aż wystygnie i sprawdź na zimnym poziom płynu.Ewentualne braki w chłodnicy same się uzupełnią z wyrównawczego pod warunkiem że nie odkręcisz korka od chłodnicy.Zrobisz to wszystko sam.Nie jest potrzebny do tego mechanik.   

Edited by andre82
Link to comment
Share on other sites

wiec tak wentylatory dzialaja ,thermostat nowy tez ,nowa pompa wody.plyn prestone zrobilem tak odkrecilem korek chlodnicy dolalem plynu odpalilem auto powoli sie nagrzewal az do wlaczenia wentylatora ,dolalem plynu I dalej czekam plyn w chlodnicy sie podnosi I czasem ida bable chlodnica goraca weze dolny I gorny tez znow wlaczyl sie wentylator I znow dolalem z 100 ml plynu wentylator przestal chodzic zakrecilem korek od chlodnicy.zrobilem runde po miescie 2 km I plynu w zbiorniczku przybylo z pol litra a waz znoe twardy a I w zbiorniczku co jakis czas idzie babelek czyba powietrza.co wy na to UPG???

Link to comment
Share on other sites

UPG to nie jest wielka tragedia choć z portfela sporo pociągnie. Np.koszt szpilek głowicy to ok 450pln.  Tylko nie stawiaj do tego magika co rozrząd CI zmieniał bo znów jakaś awaria subarce się trafi.

Link to comment
Share on other sites

o nie wstawie do faceta z olsztyna ponoc koszt okolo 3000pln tylko mowil ze sie zna I zeby nie planowac glowic tylko zabielic bo bedzie duza roznica jak zbiora zaduzo I bedzie problem z rozrzadem.

Link to comment
Share on other sites

A jak zbiorą za mało a głowice nie będą miały równej płaszczyzny to będzie dobrze? Obie powinni sprawdzić i tyle samo splanować ( zabielić).Poza tym on i tak raczej nie będzie głowic obrabiał tylko do zakładu właściwego odda no chyba że złota rączka i ma sprzęt do tego. A zanim postawisz auto dowiedz się jaką ma opinię jako fachowiec bo znać się to każdy może ale zrobić dobrze to już niestety nie tak wielu potrafi.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...