Jump to content

FORESTER SG 2.0X N/A AT 2003 - broneq


broneq

Recommended Posts

Witajcie!
Pół roku temu rozstałem się z moją Alfa Romeo 156, która była najlepszym samochodem bez gwiazdy na masce, jaki kiedykolwiek miałem. Po ponad 50tys km przejechanych zadałem kłam powszechnym opiniom o psujności tych włoskich wspaniałych samochodów. Owszem, wiele w Alfie wymieniałem (rzeczy eksploatacyjnych) i były to z reguły części drogie (jak w przypadku tych do aut z gwiazdą na masce), ale moja Włoszka nigdy mnie nie zawiodła.
Dwa i pół roku jazdy jednym samochodem to dla mnie rekord, zazwyczaj zmieniam samochody do 1 – 1,5 roku.
Po 156 wiedziałem, że w planowanym budżecie nie kupię auta, które da mi na asfalcie więcej frajdy i będzie nie starsze niż to, które sprzedałem, jednak zmiana musiała w końcu nastąpić. Zacząłem, więc szukać czegoś rozsądnego. Wyborów było wiele – Mercedes W203 (C-klasse), Toyota Avensis, Subaru Legacy, Subaru Forester i trochę z kosmosu cenowego Alfa 159. Ta ostatnia w moim budżecie się za nic nie chciała zmieścić, więc w zasadzie od razu odpadła (poniżej 25tys wszystko jest paściami!). C-klasse ma opinię korodującego i psującego się od strony elektroniki, Avensis to z kolei mistrzostwo przeciętności wyglądu i nudy – choć niezwykle trwały i niezawodny model. Żeby zadowolić i serce (ekscytująca marka) i rozum (niezawodny japończyk) zacząłem oglądać Subaru.
Rozważałem Legacy kombi, ale tu również w moim budżecie przeważały auta mocno wątpliwe.
Dlatego wybór padł ostatecznie na Forestera 2002-2005. Przez kilka tygodni oglądałem oferty na allegro i innych portalach ogłoszeniowych. W końcu zacząłem jeździć i oglądać auta. Kilka sztuk w okolicy Krakowa przekonało mnie o dwóch rzeczach. Jedna to taka, że chcę Forestera, a druga to taka, że chcę auta sprowadzone, a nieeksploatowane i gnite i niszczone w Polsce.
W kolejne poszukiwania wybrałem się na Śląsk, Opolszczyznę i mój ukochany Dolny Śląsk. Tam też znalazłem mojego „Leśniczego”. Po obejrzeniu łącznie kilkunastu aut (tego dnia 8) wybrałem samochód, który w największym stopniu zbliżył się do moich oczekiwań.
Mojego Forestera znalazłem kawałek za Wałbrzychem w Kamiennej Górze. Stał sobie w małym komisie między innymi autami o podobnej wartości.
Pierwsze wrażenie nie było najlepsze (było to pierwsze auto oglądnięte tego dnia). Stał sobie lekko zakurzony ze śladami po deszczu. W środku, choć niezniszczony to lekko śmierdzący psami, które woził poprzedni właściciel (o dziwo nie zniszczyły środka, chyba jeździły w bagażniku). Był kompletny i nie miał w zasadzie nic uszkodzonego zarówno w środku jak i na zewnątrz. Po przejażdżce uznałem, że zarówno pod względem dynamiki jak i lekkości ogólnej (ciężko mi to określić) jest o wiele lepszy niż auto z krajowego salonu, którym jeździłem zaledwie dzień wcześniej).
Potem pojechałem jeszcze oglądać inne samochody (korozja to chyba drugie imię Forestera SG), jednak ostatecznie wróciłem po właśnie tego, którego widzicie na zdjęciach poniżej.

Może więc kilka słów o moim wybranym.
Jest to Forester SG z silnikiem 2.0 niewyposażonym w turbo – niestety. Wyprodukowany został w 2003 roku i od nowości miał tylko jednego właściciela, który był leśniczym :) . Człowiek ten dbał o stan techniczny i regularnie serwisował swoje Subaru. Książka przeglądów prowadzona jest do przebiegu 180tys km, a potem jest jeszcze kilka faktur za praca zrobione przy samochodzie.
Z wyposażenia mój Forester ma klimatyzację (niestety manualną – dla mnie jego największy brak to właśnie to, że to nie automatyczna klima), tempomat, halogeny, zamontowaną w salonie nawigację VDO-DAYTON, spryskiwacze świateł przednich i to co cieszy mnie najbardziej – automatyczną skrzynię biegów (od mojego pierwszego Mercedesa, który również miał ten element, jest to moim zdaniem najlepsza rzecz jaką wymyślono do samochodu).
Przy zakupie samochodu dostałem do niego także dwa komplety kół (niestety oba na felgach blaszanych 15”), takich jak te ze zdjęć. Ponadto moje Subaru ma instalację gazowa Landi-Renzo, która bardzo dobrze się sprawuje.
Pierwsze kilka tysięcy km już za mną i jestem bardzo zadowolony z tego zakupu. Jak tak dalej będzie to za rok-półtora pomyślę o SG turbo, może w wersji polifcie - choć ta wygląda jak upośledzona w porównaniu z wersją z przed FL.

Oczywiście jak każde auto mające ponad dekadę, tak i mój Forester nie jest idealny.
Podstawowa sprawa to oczywiście korozja – nieodłączna w każdym starym Subaru. U mnie jest jej naprawdę bardzo, bardzo mało co niewątpliwie jest zasługą oryginalnego przebiegu, dbałości o auto i jego bezwypadkowości (nie licząc lekko obtartego zderzaka przedniego między tablicą a lewym halogenem oraz tylnego zderzaka przy prawym błotniku). Na wiosnę planuję oddać Subaru do konserwacji podwozia.

 

W pierwszych tygodniach mój Leśniczy przeszedł gruntowny przegląd, wymieniłem w nim gumy stabilizatora przedniego, oleje i filry w silniku i skrzyni oraz wszystko inne co wymaga wymiany (filtry kabinowy, powietrza, skontrolwałem i odgrzybiłem klimę itd). Zapachu psów pozbyłem się po praniu wnętrza.

Obecnie kompletuję dorbiazgi, którymi chcę sobie umilić wnętrze. Do wymianywe wnętrzu mam kilka żaróweczek (jak wyjąć zegary?), kupiłem skórzaną kierownicę, schowek pod radio zamiast zegarka (muszę wymyślić inne miejsce na zegarek). Obecnie szukam konsoli środkowej która u mnie nad prawym nawiewem jest zadłamana (widać na fotce).
Rozważam wymianę podświetlenia całej deski rozdzielczej z zielonego na biały. Nie wiem czy to się da, ale w Corolli po prostu musiałem zdjąć zielone kapturki z żarówek i mam mały tjunink ;)
Następnie chcę bszyć podłokietnik szarym materiałem w miejsce czarnego skórgumu.

 

Do tej pory udało mi się zamontować CB radio, nakleić kilka naklejek z rajdów i co spędzało mi sen z oczu - kupić i założy roletę do bagażnika.

 

Poniżej kilka zdjęć jeszcze z ogłoszenia, jak porobię po czyszczeniu nowe to się podzielę :)

post-1868-0-50031900-1418073226_thumb.jpg

post-1868-0-14849600-1418073237_thumb.jpg

post-1868-0-87869900-1418073245_thumb.jpg

post-1868-0-09834300-1418073262_thumb.jpg

post-1868-0-80976400-1418073273_thumb.jpg

post-1868-0-28303800-1418073292_thumb.jpg

post-1868-0-89667200-1418073319_thumb.jpg

post-1868-0-16482400-1418073328_thumb.jpg

post-1868-0-33059200-1418073335_thumb.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ten uchwyt na tylnej klapie nie jest do otwierania. Otwiera się normalnie, a ten uchwyt słuzy chyba tylko do tego, żeby się pod nim brud zbierał ;)

Na wiosnę go zdejmę, wydrapę purchelka, który z pod niego wygląda i porządnie uszczelnię i założę z powrotem, bo w sumie to ja raz tylko widziałem coś takiego, więc mam oryginalny detal :)

Jak go w ogłoszeniu widziałem, to myślałem, że to jakiś patent, że się w nim klapa otwiera na bok, ale otwiera się normalnie do góry.

 

Monitorek to oryginalna navi VDO, założona raczej w serwisie ASO, bo ten plastikowy daszek jest z dokładnie identycznego materiału jak reszta deski, do tego głupio założony zegarek zamiast schowka (ale to jak już pisałem się zmieni).

Myślałem kupić sobie jakieś DVD i wsadzić w miejsce tej navi, ale ponieważ działa i już mam do niej mapę Polski 2013/2014 to zostawię, bo to kolejny oryginalny detal w moim aucie :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Tak mi mija już prawie 2 lata z Forkiem i jestem z niego MEGA ZADOWOLONY! Nigdy mnie nie zawiódł, śmiga jak marzenie. Do tej pory wymieniłem tylko chłodnice klimy, jeden sworzeń wahacza (pp) i klocki hamulcowe (przy automacie pierwsze zjeździłem po 35tys km). Poza tym dokupiłem alu 15 OEM i dwa nowe komplety opon.
Ostatnio zrobiłem Forkowi grubą kosmetykę (sam nie przez żaden zakład od detailingu) i objechałem nim południe Włoch (ponad 5tys km) i w niedzielę wróciłem z Mazur z Rajdu Polski gdzie już drugi rok z rzędu Forek dzielnie po szutrach i błotach woził nas między osami.
I mam nawet porobione fotki, żeby pokazać Wam moje autko, ale nie mam ciągle czasu na odpowiednie podejście do tematu.

Dziś jednak piszę, żeby podzielić się przykrą sytuacją z poranka i poprosić o pomoc. Otóż wracając z nocnej zmiany wymusiłem pierwszeństwo na Skodzie Roomster i mój Forek teraz wygląda tak jak w dołączonych fotkach. Jak widać tragedii nie ma, urwany spryskiwacz lampy i dziura w zderzaku. Ponad to lekko pogięta tablica rejestracyjna, złamany jeden kołek od atrapy i lekko zarysowany element między lampa a atrapą.

I teraz moja prośba - potrzebuję spryskiwacz (i silniczek do spryskiwaczy bo mi się ostatnio zatarł (czyściłem przedmuchiwałem ale nic to nie dało)). Jak ktoś ma to bardzo proszę o kontakt.

PS Forester SG to bardzo twarda bestia! W sumie nic mu się nie stało, a Roomster zmasakrowany (błotnik, maska, lampa, atrapa, zderzak i bebechy w zderzaku - ledwo odjechał o własnych siłach).

post-1868-0-13709000-1467727496_thumb.jpg

post-1868-0-61085900-1467727508_thumb.jpg

post-1868-0-84323100-1467727518_thumb.jpg

post-1868-0-14387600-1467727526_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Rzadko mam czas zaglądać na forum, niestety.

Forek oczywiście został szybko naprawiony. Zderzak sklejony i zamontowany porządnie. Ponad to lampa przepolerowana i śladu nie ma. Dokupić musiałem tylko czapeczkę spryskiwacza (bo dysza ocalała i ją zebrałem z asfaltu).

 

Żeby nie nudzić to zrobię małe podsumowanie 2016:

1. Wiosenny Forek

post-1868-0-49508800-1483009779_thumb.jpg

 

2. Wakacje we Włoszech

post-1868-0-41911600-1483009807_thumb.jpg

post-1868-0-94222200-1483009815_thumb.jpg

 

3. Po naprawie po lipcowej przygodzie

post-1868-0-05679100-1483009835_thumb.jpg

post-1868-0-21318400-1483009843_thumb.jpg

post-1868-0-48225700-1483009851_thumb.jpg

post-1868-0-64211400-1483009860_thumb.jpg

post-1868-0-13750600-1483009870_thumb.jpg

post-1868-0-55066000-1483009879_thumb.jpg

 

4. Ostatnio postanowiłem umyć silnik

post-1868-0-15863300-1483009886_thumb.jpg

post-1868-0-78957200-1483009893_thumb.jpg

 

5. Takie lokum ma Forek gdy nie jeździ

post-1868-0-55306600-1483009901_thumb.jpg

 

6. A ostatnio wziąłem udział w konkursie SHELL, ale BMW nie wygrałem

post-1868-0-13445200-1483009909_thumb.jpg

 

Wszystkiego dobrego na drogach i bezdrożach 2017!

Edited by broneq
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Co ten forek ma "nielegalnego" że temat jest tutaj? Chodzi o ten uchwyt na klapie?

A gdzie mam wrzucić temat o swoim aucie jak nie tu? Proszę o wskazanie miejsca to go przeniosę i tu posprzątam.

 

EDIT: Ok już ogarnąłem!

 

PRZEPRASZAM URAŻONYCH!

 

Proszę moda o przeniesienie mojego tematu do działu:

https://forum.subaru.pl/index.php?/forum/49-nasze-subaru/

Edited by broneq
Link to comment
Share on other sites

Siemka! Ile km w sumie zrobiles tym forkiem na tej trasie do Włoch, jak sie to spisuje na autostradach, wygodnie ?

Niewątpliwie największa wadą Forka SG jest szum z uszczelek od przednich drzwi. Oczywiście ja już go nie słyszę (na początku próbowałem walczyć z nim upychając uszczelki pomiędzy te fabryczne jak znalazłem na youtube, ale to nic nie dało), ale ilekroć ktoś ze mną wsiada to mi o tym przypomina. Na autostradzie Forek jedzie komfortowo tak do 150km/h, ale ja jeżdżę z tempomatem ustawionym na 110-115km/h. Przy takiej prędkości spalanie LPG jest w granicach 10,5/100. Już przy jeździe 140km/h na tempomacie spalanie rośnie do 14+/100.

Dokładnie tam i z powrotem oraz na miejscu zrobiłem 4900km. Nie miałem najmniejszych problemów z autem na tej trasie, z resztą w ogóle nigdy nie miałem z Forkiem problemów (odpukać). Dwa razy Rajd Polski plus jazda w terenie między os'amia (nie raz po polach, bo nie było dróg). Kilka razy byłem też  u mojego brata w Bawarii (800km w jedną stronę). Zadziwiająco odporny (jak na swoją powierzchnię boczną) jest też Forek na wiatr boczny. Ostatnio bardzo niemiło zaskoczył mnie najnowszy Yaris, którym wiatr bujał jak marynarzem podczas sztormu.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Co ten forek ma "nielegalnego" że temat jest tutaj? Chodzi o ten uchwyt na klapie?

 

:biglol:

 

Nie wytrzymałem tym bardziej,że ten uchwyt to też seria ale rzadko spotykana.

 

Pozdrawiam kierownika

Edited by muzyk
Link to comment
Share on other sites

 

Co ten forek ma "nielegalnego" że temat jest tutaj? Chodzi o ten uchwyt na klapie?

 

:biglol:

 

Nie wytrzymałem tym bardziej,że ten uchwyt to też seria ale rzadko spotykana.

 

Pozdrawiam kierownika

 

Pisałem już powyżej, że proszę moderatora o przeniesienie całego tematu do działu "Nasze Subaru". Sam nie wiem, dlaczego tu zrobiłem temat a nie tam. Może dział "Nasze Subaru" pojawia się dopiero po napisaniu iluś postów? A może po prostu jestem ślepy w internetach :D

Link to comment
Share on other sites

@muzyk - spoko, nie chciałem, żeby to zabrzmiało jako moja obraza czy coś, po prostu wiem, że mój temat tu nie pasuje. Planuję w prawdzie kolektor różnoodległościowy, ale to nadal nic nielegalnego, więc jka ktoś z moderatorów się nad tym pochyli to może mnie przeniesie :D bo wczeżniej już ktoś mi na to zwracał uwagę.

I zdecydowanie "Ciebie" niż "Pana" ;)

Edited by broneq
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

Co ten forek ma "nielegalnego" że temat jest tutaj? Chodzi o ten uchwyt na klapie?

A gdzie mam wrzucić temat o swoim aucie jak nie tu? Proszę o wskazanie miejsca to go przeniosę i tu posprzątam.

 

EDIT: Ok już ogarnąłem!

 

PRZEPRASZAM URAŻONYCH!

 

Proszę moda o przeniesienie mojego tematu do działu:

https://forum.subaru.pl/index.php?/forum/49-nasze-subaru/

 

Proszę bardzo.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Niewątpliwie największa wadą Forka SG jest szum z uszczelek od przednich drzwi.

 

Spróbuj dogiąć trójkąty lusterek do środka tak aby bardziej przylegały do uszczelki. U mnie po tej operacji nastała cisza. Spodziewam się, że pewnie wystarczy to na jakiś czas.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Wiosna pełną twarzą ;) więc i mój Leśnik dostał już swoje letnie butki - II sezon na Conti zaczynamy. Ponadto zrobiony tyle co przegląd duży - wymiana olejów w skrzyni, dyfrach, silniku oczywiście, wszystkich filtrów, regulacja zaworów, kontrola klimy i masa innych drobiazgów.

Subaru to naprawdę super solidna maszyna!

 

IMG_20170407_210119.jpg

Edited by broneq
Za duże zdjęcie było
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
Dnia 9.05.2017 o 19:01, panther_epa napisał:

Ładny ten Twój forek. 

Ciekawą rzecz masz na tylnej klapie. To służy do otwierania? Nie wiedziałem, że coś takiego jest.

Standardowe pytanie :D To tylko taki .. "ozdobnik", nie służy do niczego poza tym, że pod nim się ruda szmata czai :D Miałem już zaspawywane powiększone przez rudą dziury pod nim, a w najbliższych dniach (no w czerwcu powiedzmy) czeka mnie kolejne robienie zaprawek na tylnej klapie - głównie pod nim właśnie ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Forek przeszedł małe poprawki w postaci usunięcia korozji z nadkoli i tylnej klapy. Ach ta "ruda szmata".

d7253abc8440302301dd0ca41deb9e67_big.jpg

f1aa8d25f7f50678f11589e945f8ed42_big.jpg

839bb63e73c19386893f84ecc18b5e03_big.jpg

8e2c5140f4c1e5732ee0efff13ede11c_big.jpg

f081bc08d5d15ff2b157416346c2eec3_big.jpg

f6f1d2da35c1dc7c5bd1698a2b2b169f_big.jpg

1f5658f5b54c5db4ba9eb8f5f33b5792_big.jpg

031dbf05d13137a59dadd75e486e02bd_big.jpg

9bdf537add1c2dc534e7e9ef305a5df4_big.jpg

57eb49c75b3d88fb994b92435186c92f_big.jpg

69ae0a66ef444403643f0b5783fa0343_big.jpg

 

Niestety trochę za późno się za to wziąłem i jest mała wyrwa w rancie nadkola z lewej strony. Na szczęścia puki co nie wystaje poza  wnękę koła więc może tak zostać. Na tylnej klapie bez problemów.

Po kuracji odrdzewiającej było polerowanie i woskowanie lakieru. W prawdzie robiłem to Forkowi już drugi raz, ale poprzednio nie byłem zadowolony z efektu końcowego. Tym razem jestem :D

2e09bb3b3b12893a9251821db997de82_big.jpg

a6f5e9d896632bac0dd00508242caa2d_big.jpg

9edd191753862a93769f89d7aeb05406_big.jpg

fc4596f0c6b1cffa64a62642d5acd92f_big.jpg

 

 

Pozdrawiam!

Więcej zdjęć TU: Zdjęcia

 

 

 

 

W ostatnim czasie Forek towarzyszył mi w kilku wypadach, między innymi na WRC Rajd Polski (kto był ten wie dlaczego Orzysz, a że na Forku napisany z błędem to taka interpretacja mojego kolegi),

55302feaa5c4f5ec013e70e7cf4416ad_big.jpg

 

na GSMP i IHCC do Limanowej

6d2bd1deb09c9049908dcb51c668f913_big.jpg

 

i na rodzinną wycieczkę do Vysnych Ruzbach na Słowacji (świetne i mało znane baseny i naturalną wodą mineralną (okolice Starej Lubovni).

17849ae6648c7a6c72d39b04470ae769_big.jpg

c3b167373c2bcf0847ab8573390fbe36_big.jpg

992a9996615d8b98352c0ba5c6e2d754_big.jpg

6bef2fae00cbd6753f2510f2ebe9cdb6_big.jpg

fa99ae41f0653566dab5d881c1585eab_big.jpg

 

Edited by broneq
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...