Jump to content
Sign in to follow this  
meci

Akumulator w XV

Recommended Posts

Mam pytanie do forumowiczów odnośnie akumulatora w XV.

Ponieważ jest to akumulator obsługowy - czy pomiędzy obowiązkowymi przeglądami dolewacie wodę destylowaną do akumulatora. Ja mam w tej chwili 38 kkm przebiegu i do tej pory nie dolewałem . Czy podczas okresowego przeglądu poziom elektrolitu jest uzupełniany ? Ponieważ mam bardzo pozytywne doświadczenia z fabrycznie montowanymi akumulatorami w japońskich samochodach , chciałbym żeby akumulator wytrzymał jak najdłużej (tym bardziej ,że auto wyposażone jest w system auto-stop). Przepraszam za trywialność pytania , ale kontrola poziomu elektrolitu nie jest wcale łatwa ze względu na mało czytelne zaznaczenia na akumulatorze i jego usytuowanie .  

Share this post


Link to post
Share on other sites

kontrola wstępna wcale nie jest trudna, ważne żeby płyty były przykryte elektrolitem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potwierdzam. Powinieneś tego pilnować właśnie dla dobra swojego aku. Tym bardziej, że z tymi fabrycznymi bywa różnie. Często montowane są najniższej możliwej pojemności i warto za tę kasę kupić nawet tańszy, ale ciut mocniejszy - jeśli masz więcej elektroniki albo robisz duże trasy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zwiększenie pojemności akumulatora to niestety najszybszy sposób na częstsze wydatki związane z jego wymianą. Akumulator niedoładowany, a tak może być w przypadku zbyt dużej pojemności szybciej ulega zużyciu.

 

Poza kontrolą poziomu elektrolitu warto od czasu do czasu zmierzyć napięcie. Wartość ta podpowie nam czy  konieczne jest doładowanie aku z zewnętrznego źródła. Doładowany aku na pewno posłuży dłużej.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zwiększenie pojemności akumulatora to niestety najszybszy sposób na częstsze wydatki związane z jego wymianą. Akumulator niedoładowany, a tak może być w przypadku zbyt dużej pojemności szybciej ulega zużyciu.

w 1000% się zgadzam, układ ładowania jest zaprojektowany do "jakiejś" pojemności i mocy, użycie większego akumulatora może przynieść odwrotny skutek

Potwierdzam. Powinieneś tego pilnować właśnie dla dobra swojego aku. Tym bardziej, że z tymi fabrycznymi bywa różnie. Często montowane są najniższej możliwej pojemności i warto za tę kasę kupić nawet tańszy, ale ciut mocniejszy - jeśli masz więcej elektroniki albo robisz duże trasy.

Niestety nie, akumulator służy tylko do uruchomienia silnika, potem działa alternator który zasila całe auto w prąd i akumulator przechodzi w tryb ładowania

W outbaku jest woltomierz, wyłączone auto pokazuje około 12V po odpaleniu 13,5-14,5V

Edited by sebek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koledzy, przyłączam się do prośby Meci - jak często musieliście dolewać wody destylowanej. A może jeszcze wcale ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie dolewałem bo nie ma takiej potrzeby. A dlaczego sie pytasz??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wymiana akumulatora na gwarancji w moim aucie - to dzisiejsza decyzja serwisu, poprzedzona formatowaniem baterii. I tak np. : raz odpalenie przy pomocy przewodów do pożyczania prądu (bo rozrusznik nawet nie drgnął), a kolejny raz - rozrusznik  po 4 dniach nieużywania auta od przejechania dystansu 100 km ledwo, ledwo zakręcił. Jestem zadowolony z szybkiej reakcji serwisu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tydzień temu też miałem wymieniony akumulator na gwarancji, w 10 miesięcznym samochodzie, rozładowywał się po 6 godzinach. Jestem coraz bardziej zawiedziony szczerze powiedziawszy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jestem coraz bardziej zawiedziony szczerze powiedziawszy.

Ja po usunieciu problemów ze skrzypiacymi elementami, jestem coraz bardziej zadowolony z tego auta -oprócz tego nic mi sie w nim nie rozładowało ani nie popsuło - zreszta tego sie spodziewałem kupując XV. Pali naprawde nieduzo jadac w trybie emeryckim jak trzeba mozna spokojnie wyprzedzic, no i ostatnio bedac na rybach nad Popradem wpierdzielilem sie nim do wody i wyjechałem mielac 4 kolami w mule i kamyczkach -cos pieknego :) ( juz nigdy wiecej nie kupie auta bez AWD )

. U mnie aku prawie od roku nie ma zadnych oznak zuzycia.- ale ja na mój egzeplarz czekałem az przypłynie z JP a nie kupowałem auto które było  już w PL i stało pare miesiecy nieodpalane w salonie czy na podwórzu dealera. Ilekroć jestem w salonie  to tam zawsze któres auto jest podpiete do prostownika :) Niestety ISR robi swoje i rozładowuje aku. Nastepnie rozladowany i nieładowany akumulator sie psuje.

https://www.youtube.com/watch?t=141&v=aMh98M8FHIg

 

nie tylko wy Panowie macie problem z akumulatorem w Subaru :)

Edited by Karas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maikler, to chyba dobrze, że Subaru nie ucieka od rozwiązywania problemów i nie imputuje, iż jest to skutek złej eksploatacji auta. Jest jakiś problem z akumulatorami start-stop niezależny od finalnego producenta FHI. Przynajmniej będziesz miał nowy akumulator (będziemy mieli).

Share this post


Link to post
Share on other sites

 ale ja na mój egzeplarz czekałem az przypłynie z JP a nie kupowałem auto które było  już w PL i stało pare miesiecy nieodpalane w salonie czy na podwórzu dealera. Ilekroć jestem w salonie  to tam zawsze któres auto jest podpiete do prostownika 

 

 

Na swój egzemplarz także czekałem kilka miesięcy aż przypłynie i nie stał w salonie.

 

 

Maikler, to chyba dobrze, że Subaru nie ucieka od rozwiązywania problemów i nie imputuje, iż jest to skutek złej eksploatacji auta. Jest jakiś problem z akumulatorami start-stop niezależny od finalnego producenta FHI. Przynajmniej będziesz miał nowy akumulator (będziemy mieli).

 

Oczywiście, że dobrze, tylko po co przez kilka dni musiałem jeździć z kablami, kilka razy odwiedzić serwis (za pierwszym razem nie sprawdzono dokładnie akumulatora, serwis jak się okazuje także niedouczony w sprawie samochodu zastępczego) i po co to? Po to człowiek kupuje między innymi nowy samochód żeby jeździć i pojawiać się w serwisie tylko na przegląd i zmianę opon. Wcześniej kilka razy podjeżdżałem z, jak się okazało, stukającą klapą bagażnika (na każdej drobnej nierówności), trzeszczącym kokpitem, teraz znowu coś trzeszczy, ale już mam dość, olewam póki co.

 

Poza tym auto fajne muszę przyznać, szczególnie właściwości jezdne, pozycja za kierownicą, pewność prowadzenia, dobre wyposażenie, zresztą nie muszę pisać, bo każdy na forum to wie. Nie mniej jednak sformułowanie użyte w Auto Świecie ostatnimi czasy moim zdaniem się potwierdza i warto zapytać "Dokąd zmierzasz Subaru?".

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nie mniej jednak sformułowanie użyte w Auto Świecie ostatnimi czasy moim zdaniem się potwierdza i warto zapytać "Dokąd zmierzasz Subaru?".

mi sie wydaje ze odpowiedz na to pytanie brzmi : w dobrą stronę. W koncu Subaru zaczeło produkowac auta które moga się podobac ( nowy OBK, Levorg, Forester, WRX, XV) - wiadomo z gustem jest jak z d**a kazdy ma swoja ale dla wiekszosci poprzednie auta marki Subaru są po prostu brzydkie np lanos. W koncu produkuje takie silniki benzynowe które przy zadawalajacej mocy ( XT, 2.0i) zadowalaja się naprawde nieduzymi i przyzwoitymi ilosciami paliwa, co w poprzednich modelach było nie do pomyslenia. Wiadomo auta marki Subaru w Polsce są autami drogimi - bo za podwyzszoną impreze (XV) czyli auto klasy sredniej nizszej trzeba wywalic 100k PLN w optymalnej wersji czyli 2.0i w comforcie. Jak na auto tej klasy jest to naprawdę sporo i wielu po zakupie jest rozczarowanych jakoscia wnetrza, skrzypieniem plastików, osiągami itp. Ale na rynku nie ma auta z porządnym AWD, o takich gabarytach jak XV( czyli szerokosc i długosc jak w skodzie oktavii), kosztującego mniej niz XV ( Yeti jest duzo mniejszym autem)a osiągi tego auta nie odbiegają od konkurencji ( przez AWD nie ma wciskania w fotel i wydaja sie słabe ale stoper nie kłamie ) . Zreszta Subaru nigdy nie było mistrzem designu. Wystarczy spojrzec na poprzednie generacje forka czy imprezy - tam to dopiero wykonczenie wnetrza jest kiepskie. Najlepszym przykładem na to ze Subaru idzie w dobra strone jest nowy OBK i pod wzgledem designu i pod wzgledem wykonczenia wnetrza.

Edited by Karas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Karas, ależ oczywiście, zgodzę z tym co napisałeś w zupełności, ale design, AWD , rozmiary, czy właściwości jezdne to nie wszystko. Jest jeszcze kwestia jakości i braku awaryjności, a z tym jest ostatnio gorzej. No ale nic, to nie ten temat, robi się offtop :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Akumulator wymieniony na nowy firmy BOSCH. Natomiast przypuszczałem, że ten fabryczny, w dobie minimalizacji kosztów, jest marki no name i wyprodukowany w Chinach albo Mależji. I tu wielkie zdziwienie - aku był Panasonica i to Made in Japan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Mój akumulator padł po niecałym roku ...

Doszło do tego , że przed każdym startem musiałem go podładowywać , ale serwis błyskawicznie dostał odpowiedź od sip o wymianie na nową sztukę.

P.S. kilka osób pisze, że ISR jest prądożerny... u mnie sprawdziłem, że samochód podczas postoju zjada ok 40mA jak na obrazku: 

post-18287-0-95350300-1436793580_thumb.jpg

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz bardzo duże szanse na wymianę na gwarancji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super - i masz problem  z głowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aku Panasonica to ścierwo, co zgadza się z powyższymi tematami. Firmy akumulator padł mi miesiąc po gwarancji czyli miesiąc po dwóch latach. Pierwszy taki przypadek od 13 lat.

Pisałem o tym też w innym wątku, Subaru ma problem z akumulatorami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale gwarancja na akumulator jest dwuletnią?

Edited by FanSub

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toimi dokładnie miałem tak samo nawet założyłem temat w dziale z pytaniami do działu technicznego w którym dostałem odpowiedz ze akumulatory nie padają i wszystkie przypadki na forum to przypadek :)   ( w prawie wszystkich nowych forkach, XV, nawet użytkwonik nowego STI pisał ze mu padł) Ten samochód jest wykonany po prostu tanio wiec podzespoly tez takie są

Edited by Karas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdyby koledzy mieli ochotę sprawdzić napięcie na aku bez miernika i otwierania klapy to wystarczy wejść w tryb serwisowy starlinka. Ostatnio odkryłem to sie dziele. Home + 5xTune.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też wymieniłem baterię po ciut ponad dwóch latach a znajomego z nowszym XT odpalałem kablami po weekendzie (ale miałem auto z większym akumulatorem).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szybko, profesjonalnie i  bez dyskusji wymieniono mi padłego  panasonica na gwarancji na inny markowy i po problemie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...