Jump to content

Jazda próbna Outback 3.0R Exsclusive, 245KM, SI-Drive


Umbert

Recommended Posts

Dzisiaj byla w "moim" salonie premiera nowego Outbacka 3.0R z SI drive.

O 10:03 odbieralem juz kluczyki do tej czarnej besti zeby wycisnac z niej ile fabryka dala.

 

Pierwszy minus, elektrycznie ustawianie siedzen. Trwa to jak zawsze wieki i nielubie. Caly panel centralny wypasiony i bardzo ladny. Biala skóra w aucie z przeswitem na 20 cm, który reklamuje sie tym ze moze ciagac przyczepy z koniami lub trailery z lodziami....hmmm...ja nie wiem. Przewaznie wracam z ryb upierdzielony w lusce i gownem dorszy (ci co lowia wiedza o co chodzi). Koniaze tez pewnie nie pachna jak malinki. No ale szlag trafil tapicerke...SILNIK!

 

10 sekund popatrzylem o co chodzi ... wpycham Drive, pokretlo SI drive na SPORT SHARP i mata. ODLOT. 245 koni wystrzelio to w koncu dosc ciekie auto+4 osoby jak z procy! Salon przt wlocie na autostrade i w kilka sekund ( nie liczylem ile) mialem na liczniku 190km/h.

 

Nareszcie jestem przekonany do automatów. Zawsze mialem argument zeby nie brac automata bo nie mailem kontroli nad skrzynia ale te "wiosleka" pod kierownica ... co za bajka! Jedziesz sobie spokojnie, automat na 5, dwa pukniecia w prawe wioselko, spadasz na 3, pedal w mate i BAM ... RAKIETA! Wyprzedzanie trwa mikrosekunde. ODLOT!!!!!! Kocham!

 

Pozatym wyprobowalem autko poza asfaltem. Poszalalem chwile na sciernisku, w koncu po cos ma ten przeswit na 20 cm. Calkiem niezle ale Forester ma calkiem inne zawieszenie. Outback jest o wiele sztywnieszy i komfort jazdy poza asfaltem jednak nie ten sam co w Foresterze.

 

Suma sumarum zachochalem sie w tej skrzyni biegow z SI drive. Chetnie bym to widzial za 3 lata w Forysiu jak bede wymienial za 3 lata. Forys 2.5 XT mial jednak wiekszego kopa i gdyby jeszcze mial SI Drive to bylby niezniszczalny.

 

Rekomenduje kazdemu probna jazde! Pozatym w nagrode za to ze pojezdzilem bede bral udzial w losowaniu na wycieczke do Japoni za 12000zl :-) Jak wygram to sie zeszczam w gaciory!

Link to comment
Share on other sites

Fotek nie ma bo w koncu ja mam Forestra a do salonu pojechalm na premiere bo wyslali mi zaproszenie. Teraz zaluje ze nie zrobilem jak go tarzalem po sciernisku :-)

Musze przyznac ze kompletnie niemyslalem o fotkach. Nie widzialem ze beda dawac jezdzic a salonowe zdjecia Outbacka sa na sieci.

 

Co do kick-down to uwazam ze jednak silnik w automacie 2.5X reagowal zywiej. Za to w OBK 3.0R byl bardziej elastyczny, dlatego ze dalo sie go kontrolowac wioslami. Pozatym naprawde duza roznica miedzy systemem Intelligent, Sport a Sport Sharp. Kick-down na Sport Sharp + zmiana biegu wioslem na 3 dawala niesamowitego kopa. Mysle ze 2.5XT jest bardziej chamski a 3.0R aksamitnie brutalny...tak jak Muay Thai i Kick box :-) lepsze porownanie mi nie przychodzi do lba.

 

Nie mam pojecia ile taki 3.0B spala ale gdybym chcial auto na autostrady i po miescie nie zastanawialbym sie nawet minuty.

Full wypas versja z silnikiem 2.5 litra kosztuje nas 100k zl i wchodzi w to wszystko! Wresja ktora ujezdzalem, 3.0 Exclusive kosztuje tutaj 161149zl (skóra, navi, VDC szyberdach etc etc etc). Forester 2.5XT ten sam wypas kosztuje 138417zl.

Link to comment
Share on other sites

Trzeba przyznac że opis ładny oddający emocje podczas jazdy i dający jakieś wyobrażenie o tym co nas czeka :) U nas cena troszkę inna :)

 

A włączyłeś może audio? Ciekawy jestem czy gra lepiej niż w imprezie......

Link to comment
Share on other sites

Powiem szczerze, audio bylo wlaczone ale nie slyszalem :-) zdalem sobie sprawe z tego dopiero wracajac pod salon i zaczelem cos majstrowac ale obsluga byla troszke zdenerwowana bo to niby premiera i mase ludzi sie zjechalo pojezdzic a mnie nie bylo 45 minut. Okazalo sie ze jazda probna miala trwac 10 minut :-) 10 minut to ja po polu jezdzilem :-)

 

Wizualnie to nie ten sam sprzet ale o dzweku si enie moge wypowiedziec. Sluchalem 6stki boxera :-)

Link to comment
Share on other sites

Mam pytanko - czy silnik nadal (tak jak w obecnej H6) zdejmuje sam nogę z gazu przy zmianie biegów? I czy zmiana z 1 na 2 przy starcie z pozycji zatrzymanej też trwa 10 sekund?

 

Na moje wyczucie - sądząc z opisów na forum - ta nowa skrzynia to nie tylko nowy soft, ale znacznie szybciej działająca mechanika. W obecnej H6 soft nie jest wcale taki wolny - na wyswietlaczu widać kiedy elektronika już się zdecydowała jaki bieg ma być wrzucony, tylko co z tego, jeśli mechanice zajmuje to czasami dobrych kilka sekund.

Link to comment
Share on other sites

Zadnego opozniena na Sport Sharp nie odczulem. Startowalem "normalnie" z D na Sport Sharp=pedal w mate. Ile deptalem tyle dawal, zadnych lagow. Biegami bawilem sie tylko na trasie, nie przy starcie. Piekna fura.

Link to comment
Share on other sites

Dokładnie pytanie jest o czas, który upływa między zmianą powiedzmy z "1" na "2" na wyswietlaczu (tryb sport) a analogiczną zmianą z "1" na "2" w trybach skrzyni.

 

Mój H6 (MY 2005) jest tak zaprogramowany, że jak ruszam z pedałem w matę, to wyswietlacz zmienia się z "1" na "2" przy ok 5000 rpm (a obroty nadal rosną), po to, żeby skrzynia zdążyła przeskoczyć z "1" na "2" zanim zadziała ogranicznik obrotów (7000 rpm).

 

Jak się skrzynię ustawi w manual shift, to tej predykcji odpowiedno wczesnej komendy do zmiany biegów nie ma, wyświetlacz zmienia się z "1" na "2" w okolicy 7000 rpm, a zanim się skrzynia wygrzebie z przełączeniem biegu, to silnik jest dławiony limterem obrotów przez jakiś czas (na oko 2 sekundy).

Link to comment
Share on other sites

Musze sie ze wstydem przyznac ze nie patrzylem na display i bawilem sie glownie lopatami, nie wajcha. Nigdy z lopatami nie jezdzilem wiec dla mnie to byla wspaniala zabawa. Zmiana biegu lopata jest natychmiastowa, zadnych lagow. Jadac bez lopat pelnym automatem trawalo to moze 0,5-1 sek. Wajcha nie zmienialem wcale ale mysle ze powinno byc to samo co lopata, tylko ze lopata rusza sie 1 cm wiec odpowiednio szybciek idzie zmiana biegu.

 

Sorry ze mój test byl lekko nieprofesjonalny ale bylem nabuzowany adrenalina :-( i opisuje tylko to co pamietam..mam lekkie zaniki :-)

Link to comment
Share on other sites

Nie dziwię się Tobie Umbert! Jedynie podczas wizyty w salonie, siedząc w STI byłem tak ogłuszony urokiem, że zapomniałem "trunk'a" otworzyć i popatrzeć, w Forysiu to z tego wszystkiego zapomniałem nakręcić filmiku z akcji "150km/h w zakręt na kostce" :roll: A gdy posadziłem się w OBK 3.0R to z podjarania nie zwróciłem uwagi na klapki do mieszania biegami :( a były! :grin:

Link to comment
Share on other sites

w Forysiu to z tego wszystkiego zapomniałem nakręcić filmiku z akcji "150km/h w zakręt na kostce"

 

Coś za dużo zapominasz....

Dobrą widoczność musiałeś mieć na tym tylnym siedzeniu, nieprawdaż?

Świat jest mały, a wieści szybko się rozchodzą.

Przestań chłopie koloryzować.

Nie wiem, komu chcesz zaimponować.

Link to comment
Share on other sites

NIKOMU??!! :neutral: Próbuję podzielić się tylko wrażeniami i potwierdzić, że na świecie są tylko samochody i SUBARU! Czy to źle?? Fakt był taki, że przed zakrętem Pan Robert nieźle rozbujał forka i widziałem na blacie lecitko ponad 140 (mam pamięć wzrokową i to mi utkwiło!), potem nie patrzyłem na prędkościomierz tylko na zakręt i byłem podjarany :D i nie patrzyłem się na zegary, dla mnie było nadal szybko. Pozatym Pan Robert to dobry i spokojny człżowiek i nie musi sie przyznawać do czekokolwiek, a ja nie musze potwierdzać, że doszło do czekokolwiek :mrgreen: A w ogóle to czy ja cos mówiłem... :mrgreen::twisted:

 

Ps. Gdybym chciał komukolwiek zaimponować to byłbym użytkownikiem na sr.pl (choć wątpie żebym sietak zniżył :mrgreen: ) i pisał, że przy 200 wyprzedziłem porshę 911 Turbo na zakręcie 90 stopni stuningowanym maluchem co to ma 200KM i silnik 5litrów!

Link to comment
Share on other sites

Coś za dużo zapominasz....

Dobrą widoczność musiałeś mieć na tym tylnym siedzeniu, nieprawdaż?

Świat jest mały, a wieści szybko się rozchodzą.

Przestań chłopie koloryzować.

Nie wiem, komu chcesz zaimponować.

 

Dawide-GP nigdzie nie napisał, że sam kierował, tak że ja tu nigdzie koloryzowania nie widzę. A w jego profilu jak byk jest napisane, że ma 20 lat, czyli trudno raczej, by sam miał być nabywcą i przy okazji testerem takiego legaca - podejrzewam, że poszedł do salonu z rodzicami, którzy mają kupić samochód i się po prostu "załapał" na przejażdżkę :twisted:.

Link to comment
Share on other sites

Jechalem dzis juz kawalatek nowym OBK 3.0 i takie spostrzezenia z jazdy:

 

-zajefajna kierownica! Taka mala i dobrze lezaca w rekach :)

-jechalem spokojnie, no bo nowka i niedotarta, ale nawet przy takiej jezdzie po miescie widac roznice pomiedzy jazda na "intelligent" a "sport" ("sport#" nie probowalem). Na zwyklym zanim doda gazu, albo wogole zredukuje bieg, to mija dosc duzo, na sport zdecydowanie lepiej. Ten pierwszy jest jakby dla ludzi, ktorzy poprawiaja sobie pozycje w fotelu podpierajac sie od czasu do czasu prawa stopa (samochod na to nie reaguje)

-zmiana biegow manetkami dziala w trybie "sport" dosc zwawo. Nie tak natychmiast przy nacisnieciu (albo raczej pociagnieciu), ale zaraz po puszczeniu. Czyli jest takie "klik-klik" (dzwiek manetki) i zmienia. Jak dla mnie w pelni wystarczajaco - moze na "sport#" bedzie jesazcze szybciej.

- nowe zegary sa zajawkowe! Mozna sie zawiesic na analogowym wskazniku spalania ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...