Jump to content

Impreza GC 2.0 N/A 99 rok za duże spalanie


ToLa
 Share

Recommended Posts

Koledzy jako że cały czas poznaję swoje auto  mam pytanie gdzie szukać przyczyny  w za dużym moim zdaniem spalaniem .

Impreza GC 2.0 N/A  końcówka 99 roku , w mieście dojazdy do pracy około 10 km w jedną stronę spalanie wychodzi  duże . Tankuję za 100 zł  i robię około 170 km , zakładam że wychodzi około 12 litrów PB na 100 km .  Wydech seria , brak jednego drugiego kata ,  Błędów brak  , czasem tylko czujnik spalania stukowego od święta wyskoczy .

 

Gdzie szukać przyczyny ?

Link to comment
Share on other sites

ToLa nie chciałbym być złym prorokiem ale teraz , tym bardziej , że temperatury powietrza spadły poniżej zera to z takim spalaniem powinieneś się liczyć , dłuższy i zarazem cięższy rozruch silnika to i spalanie większe...

Link to comment
Share on other sites

ToLa nie chciałbym być złym prorokiem ale teraz , tym bardziej , że temperatury powietrza spadły poniżej zera to z takim spalaniem powinieneś się liczyć , dłuższy i zarazem cięższy rozruch silnika to i spalanie większe...

 

Niby tak i o tym wiem , jednak jeszcze jak było ciepło spalanie było podobne . Dopiero teraz jak czytam Wasze wątki o spalaniu dopadło mnie że coś u mnie jest nie tak :)  Auto w moich rękach od  5/6 mc dlatego wszystko w miarę nowe dla mnie w temacie subaru :)  

 

Jak czytam że 2.0 N/A pali użytkownikom z forum około 8 litrów to jakaś żaróweczka mi się zapala w głowie :)

Link to comment
Share on other sites

Ja mam do pracy ok. 12 km. Wiekszosc trasy poza terenem zabudowanym, jazda jednym tempem, prawie bez zatrzymywania sie, spalanko 10 / 100.

Takze 12 w miescie to chyba nie tragedia.

 

Ale jak nie daje ci to spokoju to zacznij od rzeczy oczywistych, np. czy ktorys hebel ci nie trzyma.

Link to comment
Share on other sites

Tak właśnie Was podpytuje bo sam nie jestem przekonany czy to dobre czy złe spalanie :) Czytając wątki "ile Wam pali" coś mnie ruszyło aby założyć temat .

Heble sprawdzę , sonda jest sprawna , tak myślę czy np filtr paliwa nie jest przytkany , ale to pewnie dało by radę wyczuć podczas jazdy .

Link to comment
Share on other sites

Miasto miastu nierówne. Mi Legacy jak miało wolnossący silnik jeszcze to w krakowskich korkach potrafiło łyknąć 12-13 litrów, by na trasie przy delikatnej jeździe zejść do 8 litrów.

Po założeniu serca z turbo w zasadzie spalanie się nie zmieniło :D

 

 

Tankuję za 100 zł

Zazdroszczę ludziom, których nie dotyka podwyżka cen paliw ;)

Link to comment
Share on other sites

Paliwo tanieje , już jest poniżej 5 pln a jeszcze ma tanieć więc te 12 l nie będzie strasznym ;) . Na takich krótkich odcinkach to takie spalanie w\g mnie to nie tragedia w nie najmłodszej już konstrukcji 2 litrowego silnika. A jeszcze nie napisałeś jak ta jazda wygląda ;) , bo różny styl jazdy skutkuje różnym spalaniem.

Link to comment
Share on other sites

wg mnie spalanie w normie, 10 km to nawet silnik nie ma czasu żeby się rozgrzać bo to za krótki odcinek ,do tego pewnie nadmuch czy tam klima na szybę idzie bo w końcu zimno, temperatura na zewnątrz i to wszystko się sumuje i  to nie ośka tylko ciągną 4 kapcie więc i to  wg mnie daje swoje i suma summarum wychodzi jak wychodzi :) a poczekaj jak śniegiem sypnie to dopiero spalanie wzrośnie jak zacznie się upalanie ;)

Link to comment
Share on other sites

Koledzy jako że cały czas poznaję swoje auto  mam pytanie gdzie szukać przyczyny  w za dużym moim zdaniem spalaniem .

Impreza GC 2.0 N/A  końcówka 99 roku , w mieście dojazdy do pracy około 10 km w jedną stronę spalanie wychodzi  duże . Tankuję za 100 zł  i robię około 170 km , zakładam że wychodzi około 12 litrów PB na 100 km .  Wydech seria , brak jednego drugiego kata ,  Błędów brak  , czasem tylko czujnik spalania stukowego od święta wyskoczy .

 

Gdzie szukać przyczyny ?

Mam dokładnie taka samą impreze i wszystko jest w normie spalanie zima na krótkich trasach po miescie potrafi skoczyc z 10 do 13, w przypadku dłuższych tras spalanie zima i latem jest podobne. 

Link to comment
Share on other sites

No i mnie uspokoiliscie ;) dzieki za Wasze opinie ;) pewnie jeszcze nie raz bede liczyl na Wasze zdania ;) teraz po glowie chodzi mi termometr samochodowy do auta ;) oczywiscie tem zew . Jak i zmiana centralki centralnego zamka z pilota ... strasznie blisko trzeba podejsc aby otworzyc auto . Baterie wymienione ;)

Link to comment
Share on other sites

Następnym razem jak ktoś powie, że pali 8 litrów na 100 to poproś o nagranie "onboard" - podejrzewam że to musi być walka jak na najtrudniejszych rajdowych OSach, tyle tylko że cel jest inny  :biglol:

 

Rekord mój to 7.4, ale to na (w miarę) prostej trasie koło 50km, na ciepłym silniku,  nie autostradzie, na piątym biegu, lekko pod 2k obrotów. Da się, ale co z tego jak to nijak ma się do normalnej jazdy :) Raz 4fun można tak sobie pojechać, ale tak na co dzień to raczej nie osiągalne:) Średnią z miasta mam właśnie 12l/100km, średnią z miasta/trasa koło 10, czyli tak jak wszyscy zdaje się.

Link to comment
Share on other sites

Tinuviel, wiadomo, miałem na myśli jak pisał ToLa - drogę bardziej po mieście ;-) Spalanie w trasie nawet w GD jest niespodziewanie małe, byłem aż zaskoczony. Miasto u mnie to 13+ na PB, ale mam inny silnik i 160 KM, więc tu się nie porównamy za bardzo.

Link to comment
Share on other sites

Następnym razem jak ktoś powie, że pali 8 litrów na 100 to poproś o nagranie "onboard" - podejrzewam że to musi być walka jak na najtrudniejszych rajdowych OSach, tyle tylko że cel jest inny  :biglol:

Jest to spokojnie do zrobienia jadac latem po autostradzie w dlugo podroz i z szybkoscia 100km/h, jesli masz dobrze ustawiona Subarke to spoko masz taki wynik natomiast nigdy po miescie i o tej porze roku ;)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Jeszcze raz dzięki za Wasze zdania :)

Czy ktoś z Was montował jakiś uniwersalny termometr tem wew/zew w tym aucie ? :)

Na allegro trochę tego jest ale mało które ma zielone podświetlanie .

Link to comment
Share on other sites

Też potwierdzam, że Subaru mało nie pali. Jeżdzę na LPG, ale w zeszłą zimę robiłem test na benzynie i wyszło spokojnie 12l/100km przy jeździe po mieście.

Jeżeli chodzi o termometr to mam jakiś uniwersalny - był raz z samochodem jak kupiłem.

Link to comment
Share on other sites

Też potwierdzam, że Subaru mało nie pali. Jeżdzę na LPG, ale w zeszłą zimę robiłem test na benzynie i wyszło spokojnie 12l/100km przy jeździe po mieście.

Jeżeli chodzi o termometr to mam jakiś uniwersalny - był raz z samochodem jak kupiłem.

 

 

Możesz podesłać foto gdzie i jak masz to zamontowane

Link to comment
Share on other sites

 

Też potwierdzam, że Subaru mało nie pali. Jeżdzę na LPG, ale w zeszłą zimę robiłem test na benzynie i wyszło spokojnie 12l/100km przy jeździe po mieście.

Jeżeli chodzi o termometr to mam jakiś uniwersalny - był raz z samochodem jak kupiłem.

 

 

Możesz podesłać foto gdzie i jak masz to zamontowane

 

http://allegro.pl/uniwersalny-komputer-pokladowy-ukp-oled-i4852461611.html

 

wrzuc sobie komputer, zaspokoisz swoja ciekawosc odnosnie spalania i temperatury :)

Link to comment
Share on other sites

Bez przesady z tym niedogrzanym silnikiem, w moim turbo po 1.5km spokojnej jazdy przez wieś temperatura wody jest już w normie, pewnie nastepny kilometr i olej też ma już temp. roboczą. Zaraz się dowiemy że na trasy krótsze niż 150km nie warto nawet wyciągać z garażu bo zimny. ;) Nie sądzę żeby w n/a zajęło to więcej. W mieście będzie nawet szybciej, bo więcej stania niż ruchu.

 

Te 10l to niby dużo na imprezę z AWD w miejskim ruchu? Jak dla mnie norma. :)

Edited by radnor
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...