bochen Opublikowano 30 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2014 (edytowane) Witam wszystkich. Starałem się znaleźć informacje na ten temat na forum ale bez powodzenia, dlatego zakładam temat. Chodzi o wskazania komputera pokładowego w XV 2.0i Comfort odnośnie zużycia paliwa. Trudno uwierzyć że średnie zużycie wg wskazań różni się od rzeczywistego o prawie 1 litr na 100km (oczywiście "na korzyść" samochodu). Nie żebym był jakimś fanatykiem oszczędzania paliwa - po prostu drażni mnie fakt że coś za co chcą pieniędzy i co podają w materiałach marketingowych jako "feature" poprostu nie działa. Innymi słowy te wszystkie ekraniki epatujące wyliczeniami (jakieś średnie, chwilowe, statystyki ze słupkaimi itp. kolorowe wodotryski) za które zapłaciłem przy okazji kupienia kamery cofania w moim aucie poprostu pokazują głupoty Będę wdzięczny za informacje jak to jest w Waszych XV. Zastanawiam się czy to nie kwestia jakiegoś ustawienia (w instrukcji nic nie znalazłem). Jeżeli ten temat był już gdzieś poruszany z góry dziękuję za przekierowanie. Pozdrawiam. Edytowane 30 Listopada 2014 przez bochen Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 30 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2014 (edytowane) Jako ze zawsze tankuje "pod korek" a nastepnie dotankowuje znow pod korek kiedy wlaczy sie kontrolka rezerwy - wtedy pokazuje mi zasieg zawsze okolo 100km i w ten sposob licze sobie srednie spalanie znajac ilosc km zrobionych na prawie pelnym baku i ilosc zuzytych litrow paliwa (wiec wydaje mi sie ze jest to w miary wiarygodny pomiar ) .Wedlug moich obliczen komputerek myli sie o ok 0,3 litra. Nie wiem czy to ma znaczenie ale glownie smigam moim XV w trasy ,rzadko jezdze nim po miescie Edytowane 30 Listopada 2014 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 30 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2014 XV Diesel: tankuję zawsze pod korek i obliczam spalanie z większego przebiegu (500-800km) według wzoru: Litry podzielić przez kilometry i pomnożyć razy 100. Mam takie wrażenie, że spalanie od tankowania (reset licznika przebiegu) jest podawane w przedziałce co 0,2 l/100km. Jeśli obliczam spalanie z tankowania i jest np. 6,67, czyli po zaokrągleniu 6,7, a komputer pokazuje albo 6,8 albo 7,0 czyli nieco więcej niż wyszło z tankowania. np. wynik z tankowania 5,71, to przy zaokrągleniu w górę 5,8, a komputer pokaże czasem 5,8 albo 6,0. Biorę na to poprawkę - że komputer pokazuje u mnie więcej niż rzeczywiste spalanie. Spalanie od uruchomienia podawane jest w przedziałce co 0,1 l/100km, ale żeby to sprawdzić, czy to się pokrywa trzeba by zatankować i jechać aż do kolejnego tankowania. Czasem jadąc w trasę AT-PL i PL-AT - tankuję, kasuję licznik, jadę całą trasę za jednym razem i dojeżdżam bezpośrednio na stację, gdzie tankuję i widzę dwa różne wyniki na górze i na dole wyświetlacza, np. spalanie z tankowania 6,8, spalanie od uruchomienia 6,7, a po zatankowaniu wychodzi, że było 6,63. PS: we Fiacie Sedici komputer pokazywał spalanie wg norm fabrycznych 6,6, a rzeczywiste było 7,6-7,9 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maikler Opublikowano 30 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2014 Mnie w 2.0i comfort pali między 8.2 a 9 l. Ale też jeżdżę głównie po mieście i dosyć dynamicznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakkz Opublikowano 30 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2014 W OBK komputer zaniża o 0,5-1,2 l/100 km. Wydaje mi się, że bardziej zaniża, gdy często występuje krótkie ostre przyspieszanie. U taty w Forku komputer zaniża o około 0,5 litra, ale za mało tym autem jeździłem, żeby coś więcej powiedzieć. Ale w kwesti błędnych wskazań, zdaje się, że nawet na tym forum pojawiła się informacja o możliwości wprowadzenia korekty do wskazania średniego spalania, ale dotyczyło to chyba Legacy V i OBK IV, robi się to tak: http://www.subaruoutback.org/forums/104-gen-4-2010-2014/36268-dealer-customize-mode-how-adjust-fuel-economy-display.html Być może w nowszych modelach z bardziej zaawansowanym wyświetlaczem też jest podobna opcja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janusz2005 Opublikowano 4 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2015 U mnie Subaru XV 2.0i komputer pokazuje 9% mniej średniego zużycia niż w rzeczywistości. W serwisie twierdzą że tego się nie da skalibrować , ale jestem przekonany, że z poziomu OBD2 się da. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bochen Opublikowano 23 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2015 Poobserwowałem to zjawisko i wyszło mi że: - przy jednorazowej (prawie) trasie konsumującej cały bak - wskazanie jest bardziej dokładne (różni się o 0,1 l/100) - im więcej ruszania/zatrzymywania i przerw - tym mniej dokładne wskazanie (zaniżone nawet o 0,8 l/100 - czyli jak wyżej o 9%) - wskazanie zużycia "przeskakuje" co 0,2 - nie ma opcji że pokaże jedynkę po przecinku Już nawet nie będę w serwisie nic mówił - bo pewnie usłyszę to samo co janusz2005. W sumie jak "działa" to w moim XV tak jak w innych - no to OK Dziwne jest tylko to że w tańszym (i 10 lat starszym) aucie jak Civic te obliczenia były znacznie bardziej precyzyjne/stabilne/wiarygodne. Pozostaje tylko mieć nadzieję że soft komputera pokładowego to jedyna rzecz którą Subaru ma gorsze niż Honda (pewnie dla Subaru programują hinduskie firmy typu "offshore") Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pedror Opublikowano 24 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2015 gdzieś na forum temat już był wałkowany....ciekawe czy w XV jest tak samo... 3. DEALER CUSTOMIZE MODE The combination meter can be customized with dealer customize according to the following procedure. CAUTION: Perform the steps described in 1) through 4) within 10 seconds. 1) Within 3 seconds after turning the ignition switch to ON, set the lighting switch to tail light or headlight position. 2) Press the trip meter knob five times. 3) Turn the lighting switch to OFF, and press the trip meter knob five times. 4) Set the lighting switch to tail light or headlight position again, and press the trip meter knob five times. 5) Move on to the “DEALER CUSTOMIZE MODE”. • When the dealer customize mode operates, the LCD displays each adjustment screen. • The dealer customize mode consists of three setting screens. {Avg.F/E Correction Screen}, {Ambient Temp. Correction Screen} and {Clock Adjust. Screen} is displayed cyclically in this order every time the trip meter knob is tapped. • Holding down the trip meter knob while each setting screen is displayed can change the setting value. NOTE: When ignition switch is turned OFF or the vehicle is driven, the customize mode is cancelled automatically. No. Customize mode Initial value Correction range 1 Avg.F/E Correction Screen -/+ 0% +/-10% 2 Ambient Temp. Correction Screen +/- 0°C (°F) +/- 3°C (°F) 3 Clock Adjust. Screen on on or off Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FanSub Opublikowano 27 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2015 Wg moich obserwacji, to XV w fazie nagrzewania stosunkowo długo utrzymuje obroty ca 2000/min. (chociaż generalnie staram się od razu ruszać i to bez ogrzewania, żeby nie rozgrzewać silnika na wzbogaconej mieszance, co m. in. negatywnie wpływa na pierścienie). W innych moich autach soft silnika szybko stopniowo obniżał obroty. W moim XV utrzymywanie obrotów dzieje się mimo wyjazdu z garażu, w którym była temperatura ok. 8 stopni C. W efekcie komputer wczoraj rano wskazał zużycie średnie na poziomie ponad 53 l/100 km, które w trakcie jazdy szybko spadało. Przypuszczam, że z uwagi na opory całego układu napędowego symetrical awd konstruktor mógł świadomie zaprogramować takie parametry pracy w fazie rozgrzewania silnika FB 20, choć wydaje mi się, że można było obniżyć zużycie paliwa poprzez szybszą progresję zmniejszania dawki wtryskiwanego paliwa. A czy w Waszych XV i Forkach z motorem FB 20 jest podobnie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 28 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2015 jak jest zimny to trzyma obroty na okolo 2k. Nigdy nie sparwadzilem jak dlugo bo odrazu jak go odpale z rana to ruszam w droge i po przejechaniu niecalego 1 km niebieska lampka gasnie- na wyswietlaczu pojawia sie temperatura oleju 32stopnie i na jalowych trzyma juz niskie obroty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FanSub Opublikowano 28 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2015 To dosłownie jak u mnie, też gdy lampka zgaśnie przejeżdżam dystans około kilometra, a olej j ma temperaturę 30 stopni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 28 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2015 chodza jak w zegarku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się