marcinjg Opublikowano 28 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2014 Witam. Zastanawia mnie ciśnienie oleju w moim 2.5 STI. Olej mam zalany 15w50, na zimnym silniku na wolnych obrotach ciśnienie wynosi 8 bar jak złapie temperatury na wolnych jest koło 6bar a przy jeździe 7 bar po pałowaniu na wolnych 3 bary a przy jeździe dalej 7barów. Czy 7 barów to nie za dużo? Literatura mówi przy rozgrzanym silniku przy obrotach 2500/min ma mieś 4bary a ja ma 7.... Co sądzicie ? Mój kolega twierdzi że to za dużo i mogę zatrzeć silnik .... ? Jak to jest w STI ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 28 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2014 (edytowane) Gdzie umieszczony czujnik ciśnienia oleju i jakie wskaźniki zamontowane? Edytowane 28 Listopada 2014 przez cybel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinjg Opublikowano 28 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2014 wskaźnik STRI ale jeździłem ostatnio też z manometrem Facom'a wpięty w blok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 29 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2014 Co prawda mam WRX, ale pompę oleju STI i dane mam nastepujące: Zimny silnik: 7-8 bar postój, 8 bar jazda. Rozgrzany silnik tj. olej 90stC: 2,2 bar postój, 6 bar jazda. Silnik świeżo po remoncie zalany Motulem 0w40. Odczyt ze wskaźników Defi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinjg Opublikowano 29 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2014 Co prawda mam WRX, ale pompę oleju STI i dane mam nastepujące: Zimny silnik: 7-8 bar postój, 8 bar jazda. Rozgrzany silnik tj. olej 90stC: 2,2 bar postój, 6 bar jazda. Silnik świeżo po remoncie zalany Motulem 0w40. Odczyt ze wskaźników Defi. Czyli to normalne.... uff..... bo mam kolegę jest elektromechanikiem w kia cup i mówił mi że mieli w tamtym sezonie problemy z zacierającymi się silnikami... problemem była pompa oleju ponieważ była za mocna i olej nie nadążał wracać do miski... i tak sobie myślę w autodacie pisze ciśnienie 4 bary przy 2500 obr/min a ja mam średnio 7bar w misce koło 4 litrów oleju i nocy nie przespałem .... na drugi dzień jeździłem z manometrem manualnym jak debil bo sobie myślę pewnie ten stri zepsuty ... no ale jak ma tyle być to niech sobie będzie .... A co kolego Matsil myślisz na temat oleju 15w50 na okres zimowy? Mam taki lany od początku samochodu a tu mi mówią ludzie że za gęsty na zimę ... ?? Jaka jest twoja opinia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek79 Opublikowano 29 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2014 Jednym jestem pewnie Ja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 29 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2014 A co kolego Matsil myślisz na temat oleju 15w50 na okres zimowy? Mam taki lany od początku samochodu a tu mi mówią ludzie że za gęsty na zimę ... ?? Jaka jest twoja opinia Ja specjalistą co do oleju nie jestem. Taki doradził Carfit a on jest specem w temacie, więc ja nie dyskutuję. Mam aktualnie Motul X-Max 0w40 i pewnie na takim będę dalej jeździł. Auto nie do upalania, ale do okazyjnej jazdy. Poczytaj wątek olejowy, jak masz czas i cierpliwość . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 29 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2014 (edytowane) @@marcinjg jeśli auto do okazjonalnej codziennej jazdy i czasem tylko przyciśniesz,to ten Motul 0W40 będzie bardzo dobrym wyborem. Rozumiem,że silnik seria i nie było remontu i kucia? Edytowane 29 Listopada 2014 przez cybel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek79 Opublikowano 29 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2014 (edytowane) Poczytaj wątek olejowy, jak masz czas i cierpliwość . To mu troszkę zejdzie to już lepiej niech zmieni oliwe bez czytania Edytowane 29 Listopada 2014 przez Grzesiek79 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 29 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2014 @@marcinjg jeśli auto do okazjonalnej codziennej jazdy i czasem tylko przyciśniesz,to ten Motul 0W40 będzie bardzo dobrym wyborem. Rozumiem,że silnik seria i nie było remontu i kucia? Dodam, że u mnie ten olej zalany po zakuciu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 29 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2014 Dodam, że u mnie ten olej zalany po zakuciu. Jak nie upalasz na torze,silnik był zakuty z przeznaczeniem do codziennej jazdy a nie do upalania,to dobry wybór. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 30 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2014 Dodam, że u mnie ten olej zalany po zakuciu. Jak nie upalasz na torze,silnik był zakuty z przeznaczeniem do codziennej jazdy a nie do upalania,to dobry wybór. Dodam, że u mnie ten olej zalany po zakuciu. Jak nie upalasz na torze,silnik był zakuty z przeznaczeniem do codziennej jazdy a nie do upalania,to dobry wybór. No ale przez wypad na tor dla zabawy powiedzmy 2-3 razy w roku też się krzywdy silnikowi na takim oleju nie zrobi? , A jak już się wciskam w temat to chciałbym się zapytać o temperatury oleju. W silniku 2,5T na oleju 5w40 nie widziałem jeszcze wyższej temperatury od 95stC przy jeździe ulicznej, czasem ostrej itd (zdaje się że najwyższą temp zanotowałęm w korku ). A pytanie brzmi czy macie podobnie i jaką temperaturę +/- wytrzymuje taki olej (do ilu średnio rośnie przy upalaniu)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Juniorek Opublikowano 30 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2014 tez chetnie podpytam o Wasze temp oleju przy normalnej jeździe i upalaniu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek79 Opublikowano 30 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2014 Mi jeszcze nigdy nie przekroczył 95stC i to właśnie w korku się zdarza ,nie upalam na torze i tu nie mogę nić powiedzieć jak by to wyglądało ,silnik zalany 5W40 cały rok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 30 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2014 No ale przez wypad na tor dla zabawy powiedzmy 2-3 razy w roku też się krzywdy silnikowi na takim oleju nie zrobi? , Oczywiście,że nie zrobimy krzywdy.Warunkiem jest tylko,żeby olej był w miarę świeży i po wizycie na torze raczej wymieniamy.Oczywiście upalanie to nie jest przejechanie kilkunastu kilometrów szybkim tempem. Jeśli temperatura oleju osiąga 120* to silnik chłodzimy,raczej nie przekraczać tego progu. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Juniorek Opublikowano 30 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2014 Czyli 120C to jest w miarę normalne przy ostrej jeździe ? Pewnie chłodnica oleju by rozwiązała ten problem ale póki po osiągnięciu 120C studzimy silnik to wszystko gra Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinjg Opublikowano 30 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2014 Ja muszę kupić daszek na zegary (może ma ktoś do sprzedania) na deskę i w planach mam zamontowanie między innymi wskaźnik temperatury oleju, przenieść boost'a bo kilku forumowiczów pocisneło mnie za umiejscowienie jego i nad trzecim wskaźnikiem muszę się zastanowić ... może temperatury spalin ... dodam że mam AFR, boost, i ciśnienie oleju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sonny Opublikowano 30 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2014 Mi jeszcze nigdy nie przekroczył 95stC i to właśnie w korku się zdarza ,nie upalam na torze i tu nie mogę nić powiedzieć jak by to wyglądało ,silnik zalany 5W40 cały rokA jak wygląda u cb sprawa z ciśnieniem oleju na:Zminym silniku wolne obroty- Ciepły silnik wolne obroty- Ciepły silnik obroty na 2500/min- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dareckiislandia Opublikowano 1 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2014 Mi na defi zegarach czujnik mam w bloku pod intercolerem zimny 7 barów jak gorący to 1 bar na wolnych obrotach ale olej mam nie 15w50 chyba 20w40 sti silnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 1 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2014 1 bar na wolnych obrotach ale olej mam nie 15w50 chyba 20w40 sti silnik. Uuuuu, to nisko. U mnie Defi poniżej 1,8 czy 1,6 bara już piszczą. Normalnie na wolnych obrotach mam 2,2. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 1 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2014 Dopóki ciśnienie oleju w silniku nie spada poniżej 0,8 bara,to nie ma się czym martwić. Porównujcie ciśnienia oleju,jeśli już koniecznie chcecie,w połączeniu z temperaturą oleju i jego klasyfikacją lepkościową. A i tak miarodajnym pomiarem,będzie tylko pomiar ciśnienia warsztatowym manometrem. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dareckiislandia Opublikowano 1 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2014 1 bar na wolnych obrotach ale olej mam nie 15w50 chyba 20w40 sti silnik. Uuuuu, to nisko. U mnie Defi poniżej 1,8 czy 1,6 bara już piszczą. Normalnie na wolnych obrotach mam 2,2. a jaki olej masz kolego zalany. Jak piszczy to zmień ustawienia ja planuje tez zalać 15w50 mam 110 tysi przelatane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 1 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2014 1 bar na wolnych obrotach ale olej mam nie 15w50 chyba 20w40 sti silnik. Uuuuu, to nisko. U mnie Defi poniżej 1,8 czy 1,6 bara już piszczą. Normalnie na wolnych obrotach mam 2,2. a jaki olej masz kolego zalany. Jak piszczy to zmień ustawienia ja planuje tez zalać 15w50 mam 110 tysi przelatane.Mam 0w40. Normalnie nie piszczy, bo nie schodzi poniżej 2 bar. Czasem piśnie jak mi się przydławi na wolnych obrotach, ale to moja wina jak się z 2-ki rusza w korku . Ustawień nie mam zatem po co zmieniać, lepiej niech piszczy wyżej niż za nisko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dareckiislandia Opublikowano 1 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2014 Ulalalaaaa to garalete masz zalana. Jeden ma taki olej drugi taki to ja juz sam nie wiem jaki sobie zalać na Mikołaja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 1 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2014 Jak na Mikołaja, to chyba lepiej niżej niż 15w... . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się