Jump to content

Jaki Blow Off sti 04


Sonny
 Share

Recommended Posts

Witam, jakiego blow Off'a polecacie do STI 2004?

Zależy mi na dobrym dźwięku. :D

Najlepiej w okolicach 500zł +/- 100zł.

Jeżeli był już temat o blow off'ach to proszę o linka.

 

Pewien klasyk naszego forum napisał kiedyś że zamiast Blow Off-a lepszy jest Blow Job.

Link to comment
Share on other sites

a nie myślicie, że jednak ciśnienie pomiędzy turbiną a przepustnicą w momencie gwałtownego puszczenia gazu przy pełnym doładowaniu znika szybciej przy BOV niż przy DV? i w konsekwencji wirnik turbiny ma lżej?

 

ja tylko dlatego założyłem BOV przy podniesieniu doładowania do 1,5 bar

Edited by kons6
Link to comment
Share on other sites

 

 

a nie myślicie, że jednak ciśnienie pomiędzy turbiną a przepustnicą w momencie gwałtownego puszczenia gazu przy pełnym doładowaniu znika szybciej przy BOV niż przy DV? i w konsekwencji wirnik turbiny ma lżej?

 

Nie - bo niby dlaczego mialoby tak byc?

Link to comment
Share on other sites

 

a nie myślicie, że jednak ciśnienie pomiędzy turbiną a przepustnicą w momencie gwałtownego puszczenia gazu przy pełnym doładowaniu znika szybciej przy BOV niż przy DV? i w konsekwencji wirnik turbiny ma lżej?

 

Nie - bo niby dlaczego mialoby tak byc?

 

bo droga powietrza ma mniej przeszkód niż w rurce o pewnym przekroju i kształcie, co prawda nie ma zasysania przez dolot, ale ono ma chyba niewielki wpływ

 

doświadczalnie: po założeniu bov auto znacznie szybciej reaguje na puszczenie gazu przy przepustnicy na linkę, co chyba nie wynika ze zbyt bogatej mieszanki - dzieje się za szybko

Link to comment
Share on other sites

Podobno działają hybrydowe.

Ja bym Ci poradził zostawić sprzęt na seryjnym DV. Przyszły takie czasy, że 19-tki majtki ściągają na widok nowego ajfona i złotej karty, bo w uszach mają słuchawki z Biberem, więc i tak Cię nie usłyszą.

 

P.S. Pod remizą w sobotę i tak zagłuszy Cię subwoofer dziarskiego beemkowicza :D

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Obawiam sie, ze od seryjnego auta do wrc to "odleglosc" troche taka jak od motolotni do promu kosmicznego :)

I moze sie okazac, ze nie maja zaworu wcale :) Ale tam jest mnostwo innych rozwiazan - np. podtrzymywanie turbo.

 

Problem nie jest w tym, ze bov jako taki jest zly. Ot - zawor, jak zawor. W sumie koncepcja dzialania obu opcji jest w sumie taka sama. Kwestia tylko, gdzie zwracane jest powietrze i jakie sa konsekwencje tych roznic.

 

Kiepski bov jest zly (tak samo, jak zreszta zly bedzie kiepski zawor recyrkulacyjny) i zle zastosowany jest zly - np. w aucie z przeplywomierzem.
Oczywiscie przy remapie mozna wszystko skompensowac, ale... to jednak nie to.

Ale jak ktos musi - to czemu nie. Natomiast warto pamietac o mozliwych minusach. Zwlaszcza w seryjnym aucie, zwlaszcza bez remapu.

Edited by AMI
Link to comment
Share on other sites

Kons6: Mysle, ze ta roznica, ktora zauwazyles wynika raczej z roznic w twardosci sprezyn obu zaworow (albo ogolnie roznic w stanie zaworow)

nie może być, twardość sprężyny podlega odwiecznym prawom przyrody, im starsza tym mniejsza, więc zużyty DV powinien szybciej się uchylać

bo jeżeli łatuje tyle samo, to nawet jeżeli sprężyna trochę puszcza, to turbina więcej się napracuje, ale nadmucha tyle samo ciśnienia

Link to comment
Share on other sites

 

 

bo jeżeli łatuje tyle samo, to nawet jeżeli sprężyna trochę puszcza, to turbina więcej się napracuje, ale nadmucha tyle samo ciśnienia

 

Ale jesli zawor troche puszcza, to moze byc tez tak, ze ta reakcja na gaz bedzie troche opozniona tez, bo "czesc pary pojdzie w gwizdek".


Każdy BOV jest zły do aut z przepływomierzem.

 

Zasadniczo zgadzam sie z tym twierdzeniem - niemniej jednak, znow zaleznie od twardosci sprezyny, te ujemne efekty moga byc widoczne bardziej lub mniej. U niektorych podobno wcale.

Link to comment
Share on other sites

 

bo jeżeli łatuje tyle samo, to nawet jeżeli sprężyna trochę puszcza, to turbina więcej się napracuje, ale nadmucha tyle samo ciśnienia

 

Ale jesli zawor troche puszcza, to moze byc tez tak, ze ta reakcja na gaz bedzie troche opozniona tez, bo "czesc pary pojdzie w gwizdek".

 

bez znaczenia, że część pary w gwizdek doładowanie przed puszczeniem gazu takie samo (sprawdzone w logach), tylko później ładuje, ale po naładowaniu trzyma

ja myślę, że każdy mający auto z turbo powinien sobie założyć BOV choćby na jakiś czas, to jest tak samo jak z przelotowym wydechem,

jeżeli ktoś kupuje subaru, to auto jest jakąś sumą wrażeń i warto sobie je wszystkie sprawdzić, takiego syczenia i strzelania z wydechu inne auta nie mają

 

tutaj ceną jest: większe zużycie paliwa, paliwo w oleju (są oleje, które to wytrzymują), szybsze zużycie świec i może gaśnięcie auta przy zatrzymaniu po szybkim odpuszczeniu gazu (to można próbować usunąć remapem lub świnką, ale u mnie jest konflikt z ilością paliwa na wolnych obrotach) - wszystkie koszty przy pozostawieniu sterowania opartego na przepływomierzu

 

ja mam polski BOV, są 2 firmy - producenci: jedna z Bydgoszczy, druga spod Warszawy

Edited by kons6
Link to comment
Share on other sites

A czy wieksze zuzycie paliwa nie jest spowodowane podswiadomym mocniejszym wciskaniem gazu zeby uslyszec pssyt ?

też ;-)

ale głownie: BOV upuszcza powietrze policzone przez przepływomierz i w efekcie silnik jest zalewany, paliwo się marnuje, są przy tym efekty akustyczne i optyczne .... a poza tym same straty, zwłaszcza jak się taki tani bov zepsuje ...

Link to comment
Share on other sites

Nadal nikt nie odpowiedział mi na pytanie. Nazwa firmy mile widziana.

Bo na to pytanie nie ma odpowiedzi jak stawiasz takie warunki:

 

Najlepiej w okolicach 500zł +/- 100zł.

Za te pieniądze to możesz kupić chinola. Jak Ci nie szkoda auta, kupuj byle co. Wszystko będzie syczeć i małolaty będą piszczeć :biglol:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...