Sonny Opublikowano 26 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2014 Witam, jakiego blow Off'a polecacie do STI 2004? Zależy mi na dobrym dźwięku. Najlepiej w okolicach 500zł +/- 100zł. Jeżeli był już temat o blow off'ach to proszę o linka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hrumque Opublikowano 26 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2014 http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/23157-zawor-upustowy-za-i-przeciw/ http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/14196-blow-off/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 26 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2014 jakiego blow Off'a polecacie do STI 2004? żadnego ale jak koniecznie musisz, to kupuj, montuj ... tylko nie wyrzucaj DV, prędzej czy później wrócisz do serii 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek1986 Opublikowano 26 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2014 Jak ja się cieszyłem, że dostałem od poprzedniego właściciela oryginalne DV Pół roku w blow off'em jeździłem i jak założyłem dv to byłem w szoku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotre.k Opublikowano 27 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2014 poszukaj dobrze jest kilka tematow o zaletach i wadach blowów mi dalej dziek sie podoba ale poza walorami akustycznymi przynosi tylko problemy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ken Opublikowano 27 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2014 Witam, jakiego blow Off'a polecacie do STI 2004? Zależy mi na dobrym dźwięku. Najlepiej w okolicach 500zł +/- 100zł. Jeżeli był już temat o blow off'ach to proszę o linka. Pewien klasyk naszego forum napisał kiedyś że zamiast Blow Off-a lepszy jest Blow Job. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kons6 Opublikowano 27 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2014 (edytowane) a nie myślicie, że jednak ciśnienie pomiędzy turbiną a przepustnicą w momencie gwałtownego puszczenia gazu przy pełnym doładowaniu znika szybciej przy BOV niż przy DV? i w konsekwencji wirnik turbiny ma lżej? ja tylko dlatego założyłem BOV przy podniesieniu doładowania do 1,5 bar Edytowane 27 Listopada 2014 przez kons6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 27 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2014 a nie myślicie, że jednak ciśnienie pomiędzy turbiną a przepustnicą w momencie gwałtownego puszczenia gazu przy pełnym doładowaniu znika szybciej przy BOV niż przy DV? i w konsekwencji wirnik turbiny ma lżej? Nie - bo niby dlaczego mialoby tak byc? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotre.k Opublikowano 27 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2014 zdania sa podzielone z przewaga tych ktore mowia ze blow off jest zbednym gadzetem w aucie seryjnym tu masz caly temat: http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/51568-montaz-blowoffa/page-6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Czekański Opublikowano 27 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2014 Seryjny zawór DV może nie utrzymywać ciśnienia powyżej 1.5BAR, wtedy wskazana jest wymiana na aftermarketowy. Najlepiej tzw.dual port, który zapobiega chwilowemu zalewaniu auta przy zmianie biegów. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siewcu Opublikowano 27 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2014 wtedy przechodzi się na algorytm SD w ECU i rozwiązuje problem BOVem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kons6 Opublikowano 27 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2014 a nie myślicie, że jednak ciśnienie pomiędzy turbiną a przepustnicą w momencie gwałtownego puszczenia gazu przy pełnym doładowaniu znika szybciej przy BOV niż przy DV? i w konsekwencji wirnik turbiny ma lżej? Nie - bo niby dlaczego mialoby tak byc? bo droga powietrza ma mniej przeszkód niż w rurce o pewnym przekroju i kształcie, co prawda nie ma zasysania przez dolot, ale ono ma chyba niewielki wpływ doświadczalnie: po założeniu bov auto znacznie szybciej reaguje na puszczenie gazu przy przepustnicy na linkę, co chyba nie wynika ze zbyt bogatej mieszanki - dzieje się za szybko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Remi Opublikowano 27 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2014 Podobno działają hybrydowe. Ja bym Ci poradził zostawić sprzęt na seryjnym DV. Przyszły takie czasy, że 19-tki majtki ściągają na widok nowego ajfona i złotej karty, bo w uszach mają słuchawki z Biberem, więc i tak Cię nie usłyszą. P.S. Pod remizą w sobotę i tak zagłuszy Cię subwoofer dziarskiego beemkowicza 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 27 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2014 (edytowane) Kons6: Mysle, ze ta roznica, ktora zauwazyles wynika raczej z roznic w twardosci sprezyn obu zaworow (albo ogolnie roznic w stanie zaworow) Edytowane 27 Listopada 2014 przez AMI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kons6 Opublikowano 27 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2014 ciekawe co jest w obecnych WRCach BOV czy DV, bo tam chyba nie ma kosmicznych doładowań, żeby z 1,6 300 KM zrobić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 27 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2014 (edytowane) Obawiam sie, ze od seryjnego auta do wrc to "odleglosc" troche taka jak od motolotni do promu kosmicznego I moze sie okazac, ze nie maja zaworu wcale Ale tam jest mnostwo innych rozwiazan - np. podtrzymywanie turbo. Problem nie jest w tym, ze bov jako taki jest zly. Ot - zawor, jak zawor. W sumie koncepcja dzialania obu opcji jest w sumie taka sama. Kwestia tylko, gdzie zwracane jest powietrze i jakie sa konsekwencje tych roznic. Kiepski bov jest zly (tak samo, jak zreszta zly bedzie kiepski zawor recyrkulacyjny) i zle zastosowany jest zly - np. w aucie z przeplywomierzem.Oczywiscie przy remapie mozna wszystko skompensowac, ale... to jednak nie to. Ale jak ktos musi - to czemu nie. Natomiast warto pamietac o mozliwych minusach. Zwlaszcza w seryjnym aucie, zwlaszcza bez remapu. Edytowane 27 Listopada 2014 przez AMI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kons6 Opublikowano 27 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2014 Kons6: Mysle, ze ta roznica, ktora zauwazyles wynika raczej z roznic w twardosci sprezyn obu zaworow (albo ogolnie roznic w stanie zaworow) nie może być, twardość sprężyny podlega odwiecznym prawom przyrody, im starsza tym mniejsza, więc zużyty DV powinien szybciej się uchylać bo jeżeli łatuje tyle samo, to nawet jeżeli sprężyna trochę puszcza, to turbina więcej się napracuje, ale nadmucha tyle samo ciśnienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Remi Opublikowano 27 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2014 Każdy BOV jest zły do aut z przepływomierzem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 27 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2014 bo jeżeli łatuje tyle samo, to nawet jeżeli sprężyna trochę puszcza, to turbina więcej się napracuje, ale nadmucha tyle samo ciśnienia Ale jesli zawor troche puszcza, to moze byc tez tak, ze ta reakcja na gaz bedzie troche opozniona tez, bo "czesc pary pojdzie w gwizdek". Każdy BOV jest zły do aut z przepływomierzem. Zasadniczo zgadzam sie z tym twierdzeniem - niemniej jednak, znow zaleznie od twardosci sprezyny, te ujemne efekty moga byc widoczne bardziej lub mniej. U niektorych podobno wcale. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kons6 Opublikowano 27 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2014 (edytowane) bo jeżeli łatuje tyle samo, to nawet jeżeli sprężyna trochę puszcza, to turbina więcej się napracuje, ale nadmucha tyle samo ciśnienia Ale jesli zawor troche puszcza, to moze byc tez tak, ze ta reakcja na gaz bedzie troche opozniona tez, bo "czesc pary pojdzie w gwizdek". bez znaczenia, że część pary w gwizdek doładowanie przed puszczeniem gazu takie samo (sprawdzone w logach), tylko później ładuje, ale po naładowaniu trzyma ja myślę, że każdy mający auto z turbo powinien sobie założyć BOV choćby na jakiś czas, to jest tak samo jak z przelotowym wydechem, jeżeli ktoś kupuje subaru, to auto jest jakąś sumą wrażeń i warto sobie je wszystkie sprawdzić, takiego syczenia i strzelania z wydechu inne auta nie mają tutaj ceną jest: większe zużycie paliwa, paliwo w oleju (są oleje, które to wytrzymują), szybsze zużycie świec i może gaśnięcie auta przy zatrzymaniu po szybkim odpuszczeniu gazu (to można próbować usunąć remapem lub świnką, ale u mnie jest konflikt z ilością paliwa na wolnych obrotach) - wszystkie koszty przy pozostawieniu sterowania opartego na przepływomierzu ja mam polski BOV, są 2 firmy - producenci: jedna z Bydgoszczy, druga spod Warszawy Edytowane 27 Listopada 2014 przez kons6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bolo Opublikowano 27 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2014 A czy wieksze zuzycie paliwa nie jest spowodowane podswiadomym mocniejszym wciskaniem gazu zeby uslyszec pssyt ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raison Opublikowano 28 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2014 Sonny: jak założysz BOVa to powinieneś podjechać do Mapteka na diagnostykę i ewentualne korekty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 28 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2014 A czy wieksze zuzycie paliwa nie jest spowodowane podswiadomym mocniejszym wciskaniem gazu zeby uslyszec pssyt ? też ;-) ale głownie: BOV upuszcza powietrze policzone przez przepływomierz i w efekcie silnik jest zalewany, paliwo się marnuje, są przy tym efekty akustyczne i optyczne .... a poza tym same straty, zwłaszcza jak się taki tani bov zepsuje ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sonny Opublikowano 28 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2014 Witam, jakiego blow Off'a polecacie do STI 2004? Nadal nikt nie odpowiedział mi na pytanie. Nazwa firmy mile widziana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 28 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2014 Nadal nikt nie odpowiedział mi na pytanie. Nazwa firmy mile widziana. Bo na to pytanie nie ma odpowiedzi jak stawiasz takie warunki: Najlepiej w okolicach 500zł +/- 100zł. Za te pieniądze to możesz kupić chinola. Jak Ci nie szkoda auta, kupuj byle co. Wszystko będzie syczeć i małolaty będą piszczeć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się