misiek_z82 Opublikowano 25 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2014 (edytowane) Witam, jestem posiadaczem Imprezy 2,5 z 2006 r. import z USA z automatyczną skrzynią biegów. W ostatnim czasie zauważyłem, że jak samochód postoi całą noc albo chociaż kilka godzin na świeżym powietrzu (temperatura około i poniżej 0), to po uruchomieniu silnika i włączeniu biegu D, albo R słychać nierównomierne odgłosy tarcia, drapania, Jak przełączę na N czy P odgłosy nie występują. po przejechaniu kilkuset metrów odgłosy ustają. Samochód ma przejechane 120K km, olej w skrzyni wymieniany w ASO przy 60k i 110k poziom płynu ok. Odgłosy są identyczne jak na filmiku, który podpiąłem kilka wpisów niżej. Czy ktoś z was spotkał się z takim przypadkiem? Edytowane 9 Lutego 2018 przez misiek_z82 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugo Opublikowano 25 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2014 Taki objaw jest bo auto zostawiasz na świerzym powietrzu, zostaw dla odmiany na świeżym i zobacz czy będzie różnica. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiek_z82 Opublikowano 25 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2014 Uwaga słuszna, ale zasadniczego problemu nie rozwiązuje... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 25 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2014 Jaki olej byl wlewany i jaki jest aktualnie jego stan i poziom? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qra_633 Opublikowano 26 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2014 JA miałem po odpale na zimno dźwięki jakby kawitacji w rurkach, okazało się że jak w lecie wymieniałem w ASO oleum to zalali "tyle żeby na pewno nie było za dużo" czyli ciut ponad min. Jak się okazało przy -20C i po nocy, oleju było na tyle mało że podsysała sobie powietrze. Gdy tylko olej złapał kilka stopni więcej problem znikał, pomogła dolewka i ustalenie poziomu na górnej kresce bagnetu(oczywiście pomiar w zalecanych warunkach). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiek_z82 Opublikowano 8 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2018 Chciałem powrócić do tematu, bo sprawa się powtarza. Poprzednio, ponowna wymiana płynu w skrzyni problem rozwiązała. Teraz po kolejnej wymianie problem powrócił. Znalazłem w necie filmik, w którym jest nagrany ten sam odgłos ze skrzyni (Forester). Czy ktoś ma pomysł co to może być? link: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4444 Opublikowano 11 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2018 A nie jest to problem z tłokiem na pompie oleju ATF lub ewentualnie z konwerterem=sprzęgłem? Z pewnością stan oleju do weryfikacji i ponoć w nowszych skrzyniach procedura odpowietrzania - ponoć bo ja nie miałem z tym styczności. Ale Ci w temacie straszą nawet przed zdjęciem misy oleju AT w nowszych skrzyniach, że niby tylko komputer serwisowy daje opcję odpowietrzania. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się