miki84 Opublikowano 24 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 Witam. Przymierzam się do zakupku kolejnego samochodu. Mocną przednionapędówkę już miałem i chciałbym coś 4x4 albo RWD. Średnio bede robił nim około 8 tyś km rocznie więc nie dużo. Pomysłów mam kilka, (wymagania to moc około 300 koni lub więcej, benzyna no i oczywiście auto dające fun z jazdy) a mianowicie rozważam: Subaru STI Lancer EVO VII Audi S/RS 4/6 Mój budżet to około 50 tyś zł. Nie ukrywam że skłaniał bym się ku STI, dlatego piszę na tym forum ale trochę boję sie tego silnika z tego co wiem często pada upg, panewki co w przypadu Evo prawie nie występuję. Chyba że się mylę, No i jest jeszcze Audi. Ja chciałbym wybrać jak naj mniej awaryjne. Mile widziane jakieś propozycje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 24 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 Głupie pytanie na forum Subaru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dodo Opublikowano 24 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 To jakaś prowokacja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakkz Opublikowano 24 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 Jedyna słuszna odpowiedź to Skoda Octavia RS, tylko wątek trzeba przenieść we właściwe miejsce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 24 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 (edytowane) Skoda Octavia RS a to ma haldexa?? juz wiem ze ma Edytowane 24 Listopada 2014 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thomac Opublikowano 24 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 Ja bym brał Audi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 24 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 Skoda Octavia RSa to ma haldexa?? nie ważne. Skoda może mieć napęd i na koło zapasowe, a i tak będzie najlepsza Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guzik3 Opublikowano 24 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 Skoda Octavia RSa to ma haldexa??nie ważne. Skoda może mieć napęd i na koło zapasowe, a i tak będzie najlepsza Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka Od razu mi się przypomniało: "samochód skręca w prawo, które koło się nie kręci?" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 24 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 Dobre Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miki84 Opublikowano 24 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 Pytam poważnie. Byłem zdecydowany na Sti hawk, dopóki nie poczytałem o silnikach. Jak jest z tą legendarną awaryjnością subaru 2,5? Auta chce używać głównie na codzień no i ma dawać frajdę z jazdy. Serce podpowiada subaru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 24 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 No z awaryjnoscia jest tak jak zapewne wyczytałeś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 24 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 Skoda, Subaru... nikt się nie połapie Bierz w TDI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szamot Opublikowano 24 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 Pytam poważnie. Wolno Ci ale nie oczekuj poważnej odpowiedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thomac Opublikowano 24 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 Pytam poważnie. Byłem zdecydowany na Sti hawk, dopóki nie poczytałem o silnikach. Jak jest z tą legendarną awaryjnością subaru 2,5? Auta chce używać głównie na codzień no i ma dawać frajdę z jazdy. Serce podpowiada subaru Ja mam 2,5 w Forku i nic się nie dzieje, odpukać w niemalowane, tfu tfu szakaron makaron... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 24 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 (edytowane) Pytam poważnie. Byłem zdecydowany na Sti hawk, dopóki nie poczytałem o silnikach. Jak jest z tą legendarną awaryjnością subaru 2,5? Auta chce używać głównie na codzień no i ma dawać frajdę z jazdy. Serce podpowiada subaru Jak wiesz wszystko, to co tu się zastanawiać? Poczytaj trochę więcej to forum i znajdziesz wszystkie odpowiedzi. Nie idź na łatwiznę, nie tędy droga. A na tak postawione pytanie sensownej odpowiedzi nie uzyskasz, przynajmniej nie tu . Pytam poważnie. Byłem zdecydowany na Sti hawk, dopóki nie poczytałem o silnikach. Jak jest z tą legendarną awaryjnością subaru 2,5? Auta chce używać głównie na codzień no i ma dawać frajdę z jazdy. Serce podpowiada subaru Ja mam 2,5 w Forku i nic się nie dzieje, odpukać w niemalowane, tfu tfu szakaron makaron...A ja mam w imprezie 2,5 i robiłem już UPG, tłoki . Edytowane 24 Listopada 2014 przez Matsil Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miki84 Opublikowano 24 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 (edytowane) Nie wiem wszystkiego i dlatego się zastanawiam:) Więc może spytam inaczej: Jaką wersję Imprezy byście polecili i dlaczego. Warunki to tak jak pisałem moc około 300 KM, budżet około 50tys zł Edytowane 24 Listopada 2014 przez miki84 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thomac Opublikowano 24 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 A ja mam w imprezie 2,5 i robiłem już UPG, tłoki . Ja nigdzie nie napisałem, że u siebie nie robiłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rybek Opublikowano 24 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 Pytam poważnie. Byłem zdecydowany na Sti hawk, dopóki nie poczytałem o silnikach. Jak jest z tą legendarną awaryjnością subaru 2,5? Auta chce używać głównie na codzień no i ma dawać frajdę z jazdy. Serce podpowiada subaru Dla równowagi poczytaj o evo i awarii pompy dyfrów... Jeźeli pytasz o wersję imprezy z mocą ~300 km to kup STI bo w dłuższym rozrachunku wyjdzie Cię taniej. Ot stara forumowa prawda... Aha nie wchodź w STI "all in" i zostaw sobie z 20% tej kwoty na niespodzianki, awarię (oczywiście nie życze:-), mody. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 24 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 (edytowane) Podstawowe pytanie to do czego Ci ten samochód potrzebny? Moim zdaniem: 1. Upalanie = Evo 2. Autostrada/dupowóz = Audi 3. Stany pośrednie = Sti Co do awaryjności Evo vs Sti to moim zdaniem Subaru wypada tutaj na minus. W Evo napewno trzeba się liczyć z awarią pompy aktywnych dyfrów ale koszt reanimacji takowej jest moim zdaniem na akceptowalnym poziomie. Reszta awarii to głównie skrzynia i same dyfry ale to bardziej ze względu na to że większość Evo jest mapowana na okolice 400 KM / 600 Nm a wtedy przy odrobinie fantazji to już wszystko klęka Przy fabrycznej mocy nie powinno byc z tym problemu. Ja w swoim mam zrobiony remap na właśnie okolice 400/600 i katuję go jak tylko mogę na torze i jeszcze żyje. Służy mi w zasadzie tylko na dojazdy na pojeżdżawkę, upalanie i powrót. Na codzienne jeżdżenie z dziećmi do przedszkola byłaby to męcząca fura ale to głównie ze względu na mody typu wydech, zawias itd itp. Przed zakupem testowałem na torze STi i Evo. W moim wypadku padło na Evo. W domu mam jeszcze WRX'a, wiem że to nie STi ale w porównaniu z Evo prowadzi się jak Autosan PKS'u (podobne odczucia miałem po testach STi także niewiele tu odbiega ) Za to jako codzienne wozidło jest git. Polecam SJS i pakiet jazdy samochodami rajdowymi. W skład wchodzi jazda po torze Kielce właśnie STi i Evo. Każdym po kilka okrążeń. Mi to pomogło dokonać wyboru. Jeżeli chodzi o koszty to każde z wymienionych przez Ciebie aut jest potencjalną skarbonką bez dna. Nie ma znaczenia czy to Evo, STi czy Audi w każdym przypadku można w warsztacie dostać fakturę na pięciocyfrową kwotę Edytowane 24 Listopada 2014 przez matros1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 25 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2014 Najlepiej przejedź się STI i EVO i sam podejmij decyzję, który Ci bardziej pasuje, gdzie masz więcej frajdy ... Co do awaryjności - wszystko się psuje, niestety, dlatego trzeba dokładnie 2x sprawdzić przed zakupem ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ayu Opublikowano 25 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2014 Dla mnie STi MY06 było fajniejsze w odczuciach z jazdy - większa frajda. EVO MY10 - fajne ale nie tak ekscytujące. Poprzednie generacje EVO są na pewno fajniejsze jako opcja do upalania. @matros1 ale Twoje EVO to doinwestowany rodzyn i kolega musiałby założyć dużo większy budżet by złapać ten pułap Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 25 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2014 @matros1 ale Twoje EVO to doinwestowany rodzyn i kolega musiałby założyć dużo większy budżet by złapać ten pułap Oj tam, oj tam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ken Opublikowano 25 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2014 Dla mnie STi MY06 było fajniejsze w odczuciach z jazdy - większa frajda. EVO MY10 - fajne ale nie tak ekscytujące. Poprzednie generacje EVO są na pewno fajniejsze jako opcja do upalania. @matros1 ale Twoje EVO to doinwestowany rodzyn i kolega musiałby założyć dużo większy budżet by złapać ten pułap Jeśli ma to być auto na codzień i sporadyczne pojeżdżawki to bierz STI 05, bo ma silnik 2.0 i mniejszą podatność na awarie. Przeszczep mu dyfry z STI 07 i zrób mapę na ok 320KM. Będzie git. Albo kup seryjne STI 07 ale nie za ostatnią kasę bo to silnik 2.5. Evo będzie lepsze na torze ale brak mu tego czegoś, co powoduje że na codzień masz banana na twarzy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stick Opublikowano 25 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2014 Ken ale STI 07 to raczej nie ten przedział cenowy o którym pisze kolega miki84... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniujr Opublikowano 25 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2014 (edytowane) Podstawowe pytanie to do czego Ci ten samochód potrzebny? Moim zdaniem: 1. Upalanie = Evo 2. Autostrada/dupowóz = Audi 3. Stany pośrednie = Sti Co do awaryjności Evo vs Sti to moim zdaniem Subaru wypada tutaj na minus. W Evo napewno trzeba się liczyć z awarią pompy aktywnych dyfrów ale koszt reanimacji takowej jest moim zdaniem na akceptowalnym poziomie. Reszta awarii to głównie skrzynia i same dyfry ale to bardziej ze względu na to że większość Evo jest mapowana na okolice 400 KM / 600 Nm a wtedy przy odrobinie fantazji to już wszystko klęka Przy fabrycznej mocy nie powinno byc z tym problemu. Ja w swoim mam zrobiony remap na właśnie okolice 400/600 i katuję go jak tylko mogę na torze i jeszcze żyje. Służy mi w zasadzie tylko na dojazdy na pojeżdżawkę, upalanie i powrót. Na codzienne jeżdżenie z dziećmi do przedszkola byłaby to męcząca fura ale to głównie ze względu na mody typu wydech, zawias itd itp. Przed zakupem testowałem na torze STi i Evo. W moim wypadku padło na Evo. W domu mam jeszcze WRX'a, wiem że to nie STi ale w porównaniu z Evo prowadzi się jak Autosan PKS'u (podobne odczucia miałem po testach STi także niewiele tu odbiega ) Za to jako codzienne wozidło jest git. Polecam SJS i pakiet jazdy samochodami rajdowymi. W skład wchodzi jazda po torze Kielce właśnie STi i Evo. Każdym po kilka okrążeń. Mi to pomogło dokonać wyboru. Jeżeli chodzi o koszty to każde z wymienionych przez Ciebie aut jest potencjalną skarbonką bez dna. Nie ma znaczenia czy to Evo, STi czy Audi w każdym przypadku można w warsztacie dostać fakturę na pięciocyfrową kwotę W pełni się zgadzam, zwłaszcza, że miałem doświadczenie z dwoma Imprezami i RS6. Osobiście poszedłbym w EVO (m.in. z w/w powodów + lepiej się prowadzi), ale znowu 50k to mało na zdrowe E8/9... Dobre STi też kosztują, najlepiej poszukać już zakutego, bo generalnie 50k to oczywiście kupa kasy, ale znowu takie auta kosztują... dodatkowo jak się posypią, to lepiej mieć drugie tyle na zapas... Nie zazdroszczę dylematu i mówię poważnie. btw - Subaru ma faktycznie to "coś" w sobie... Evo tego trochę brakuje. Edytowane 25 Listopada 2014 przez maniujr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się