maciejka69 Opublikowano 24 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 Witam, czy to normalna sprawa, że nowy Forester kupiony w tym roku z salonu (produkcja 2013) bierze olej? Po przeglądzie przy 5000 km dolewałem pół litra, między 15 a 30 nic, a teraz mam 37000 i znowu dolałem pół litra. Mój kolega ma takiego samego forka i ten sam problem. Czy coś takiego podchodzi pod gwarancję i czy to powód do niepokoju czy to w tym samochodzie norma? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 24 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 Jeśli dobrze liczę,to na przebieg ok.40 tys.km dolaliście ok.1 litr oleju. Naprawdę uważacie,że to jest problem? Pod gwarancję takie zużycie kompletnie nie podchodzi,norma producenta dopuszcza zużycie 1litra na 1000km. Powód do niepokoju?Absolutnie nie.Pytanie kiedy był olej dolewany.Czy może zbliżał się czas wymiany i auto zrobiło dłuższą trasę z większymi prędkościami?A może pomiar stanu oleju nie był wykonany starannie?W Subaru to nie jest łatwe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciejka69 Opublikowano 24 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 Olej był dolewany teraz czyli jakieś 8000 po przeglądzie. Nie wydaje mi się to jakimś większym problemem, ale różnymi samochodami jeździłem i coś takiego mi się nie zdarzało, dlatego zapytałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RTQLAS Opublikowano 24 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 a jak sprawdziłeś na bagnecie że ubyło 0,5l wydaje mi się to nie wykonalne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 24 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 @@maciejka69, jak Cię coś niepokoi to zgłoś w ASO, zrób na tą okoliczność papier i poczekaj na reakcję serwisu. Przynajmniej się w ten sposób zabezpieczysz jeżeli chodzi o ewentualne roszczenie gwarancyjne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciejka69 Opublikowano 24 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 RTQLAS > nie stwierdziłem ubytku pół litra oleju. Zapaliła się kontrolka niskiego poziomu i tyle dolałem. Później sprawdziłem poziom, mieścił się w normie więc już nic więcej nie robiłem. elmo > na razie tylko o tym z ASO rozmawiałem, ale oni nie stwierdzili w tym niczego nietypowego. Moja reakcja to raczej takie dmuchanie na zimne. Zapytałem o to na forum bo być może forester być może tak ma i nie należy się tym specjalnie przejmować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RTQLAS Opublikowano 24 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 jak miałem diesla brał trochę olej ale głównie w lecie. Tego ostro dojeżdżam i na razie nic nawet jak miałem temp. 120 stopni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz77b Opublikowano 24 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 Branie oleju to normalna sprawa. Są auta gdzie zgodnie z danymi producenta, auto wymaga dolewki nawet litra na 1000 km. Jeśli zrobiłeś takie przebiegi i dolałeś tylko tyle, to moim zdaniem nie jest to dużo , ani nie jest to nic nadzwyczajnego. Jako prawnik , to z prawnego punktu widzenia, na wszelki wypadek zglosiłby to formalnie , żeby mieć podkladkę w razie czego. Auto jest na gwarancji , więc za darmo maja obowiązek sprawdzenia i wydania pisma, stiwerdzającego że z autem jest wszystko dobrze. Były już sprawy, gdzie auto w pewnym momencie zatarło się z powodu takich , a nie innych , a serwisy odmawiały napraw gwarancyjnych, bo klient stweirdził , że w przeszlości dolewal olej. Serwis stweirdzał , że własciciel przyczynił się do szkody , gdyż jakby zglosił podobne objawy wczesnie , ani mogliby podjąć działania które uchroniłyby samochód przez uszkodzeniem. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiatrak Opublikowano 24 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 (edytowane) 1. Przypominam, że jak się zaświeci kontrolka niskiego ciśnienia oleju to już jest za późno, silnik dostał po gaciach i będzie brał więcej oleju. 2. Poziom oleju najlepiej sprawdzać przy każdym tankowaniu albo przynajmniej raz na miesiąc, a nie jak już kontrolka się zapaliła. 3. Poziom oleju sprawdzamy zawsze po serwisie, nie ufając mechanikom, często jest go za dużo lub za mało. 4. W powyższym przypadku z oszczędności serwisku, już przy wymianie mogli wlać na minimum i wtedy jak samochód weźmie tego oleju troszkę, np. 50 ml zaświeci się kontrolka. 5. Proponuję zobaczyć, na równym terenie ile jest teraz oleju, zapamiętać stan, przejechać 1000 km i znowu popatrzeć. Od min do max jest litr, więc szacunkowo można stwierdzić ile ubyło. 6. Poziom, oleju najlepiej sprawdzać na zimnym silniku, najlepiej rano przed jazdą do pracy. 7. Wg moich doświadczeń z Subaru (4. w rodzinie), nawet przy dużych przebiegach >> 200 tys., pomiędzy przeglądami (15 000 km), nie powinniśmy dolewać więcej niż 0,5l oleju przy zwykłej jeździe. 8. Najlepszy olej Eneos Hyper Premium 5w40. Pozdrawiam. Edytowane 24 Listopada 2014 przez Wiatrak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
valdiiaga Opublikowano 24 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 BTW ........jak silnik ma normę 1L/1000 km i tyle oleju by łyknął to w zasadzie wymiany nie trzeba robić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 24 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 (edytowane) maciejka ale jaki masz silnik??? w silnikach serii FB ze starszych rocznikow ( wolnossaki) u niektorych uzytkownikow wystepuje problem szybszego znikania oleju. W USA ludzie zlozyli pozew zbiorowy przeciwko subaru . Wiecej info w watku: http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/73412-czy-subaru-z-silnikami-fb-w-eu-te%C5%BC-tak-pij%C4%85-olej/ http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/69605-kontrolka-poziomu-oleju/ Edytowane 24 Listopada 2014 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 24 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 pomiędzy przeglądami (15 000 km), nie powinniśmy dolewać więcej niż 0,5l oleju przy zwykłej jeździe Nieprawda. Różnie to bywa. A poza tym co to znaczy "normalna jazda"?... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pajac_am Opublikowano 24 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 Ta norma 1l na 1000 km jest po to zebys nie mogl reklamowac takiej usterki. A prawda jest taka, ze jak bierze 1l na 1000 km to silnik jest juz raczej na zlom! Owszem, mozna z tym jezdzic, ale nie wyobrazam sobie od wymiany, do wymiany lac 10 l oleju Ja w subaru maske otwieram zeby dolac plynu do spryskiwaczy. Pomimo 17 lat i ponad 300 tys. km przebiegu, apetytu na olej brak! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 24 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 Ta norma 1l na 1000 km jest po to zebys nie mogl reklamowac takiej usterki. A prawda jest taka, ze jak bierze 1l na 1000 km to silnik jest juz raczej na zlom! Owszem, mozna z tym jezdzic, ale nie wyobrazam sobie od wymiany, do wymiany lac 10 l oleju Ja w subaru maske otwieram zeby dolac plynu do spryskiwaczy. Pomimo 17 lat i ponad 300 tys. km przebiegu, apetytu na olej brak! A mój WRX od nowości bierze około 1,5 litra na 7,5 tys. km i co? Sprzedali w salonie złom? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinwrxsti Opublikowano 24 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 maciejka 69, jeżdzisz gienkiem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 24 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 @@sebachon, uważaj bo to wątek o oleju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 24 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 @@sebachon, uważaj bo to wątek o oleju No, tzd pewnie czyta z wypiekami na twarzy w poszukiwaniu kryptoreklamy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 24 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 8. Najlepszy olej Eneos Hyper Premium 5w40. Zapytam przewrotnie. A do jakiego silnika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ura_bus Opublikowano 24 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 Ta norma 1l na 1000 km jest po to zebys nie mogl reklamowac takiej usterki. A prawda jest taka, ze jak bierze 1l na 1000 km to silnik jest juz raczej na zlom! Owszem, mozna z tym jezdzic, ale nie wyobrazam sobie od wymiany, do wymiany lac 10 l oleju Szczęśliwy człowiek z ciebie. Ja niestety leję od wymiany do wymiany (co ~ 10kkm) ok 7 - 9 litrów pomimo, że nie upalam ani nie "trzymam buta w podłodze". Auto nabyłem z przebiegiem prawie 200 kkm i już tak miało chociaż trochę potrwało zanim w końcu ustaliłem "ile bierze". Przed ostatnią wymianą przy ~256 kkm zakupiłem 15 litrów Motula 8100 x-cess 5W40, żeby starczyło do następnej . Dzisiaj żałuję, że w ubiegłym roku przy wymianie UPG nie zdecydowałem się na szlif ale serwis nie gwarantował wyeliminowania problemu przy zastosowaniu oem-owych części a na koszt porównywalny z "kucizną" nie byłem przygotowany finansowo. Pozdrawiam, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 24 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 serwis nie gwarantował wyeliminowania problemu przy zastosowaniu oem-owych części a na koszt porównywalny z "kucizną" nie byłem przygotowany finansowo. Coś tu nie gra. jaki serwis nie gwarantuje obniżenia takiego zuzycia na częsciach OEM ?. Niby jesteś w granicach normy,ale to nie tylko kwestia dolewek,ale cierpi silnik -bo jeśli ni e wycieka to wiesz co się z tym olejem dzieje.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ura_bus Opublikowano 24 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 serwis nie gwarantował wyeliminowania problemu przy zastosowaniu oem-owych części a na koszt porównywalny z "kucizną" nie byłem przygotowany finansowo. Coś tu nie gra. jaki serwis nie gwarantuje obniżenia takiego zuzycia na częsciach OEM ?. Niby jesteś w granicach normy,ale to nie tylko kwestia dolewek,ale cierpi silnik -bo jeśli ni e wycieka to wiesz co się z tym olejem dzieje.... Nie chcę po niewczasie upubliczniać problemu. Serwis ASO - z tych polecanych. Pozdrawiam, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marhof Opublikowano 24 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 serwis nie gwarantował wyeliminowania problemu przy zastosowaniu oem-owych części a na koszt porównywalny z "kucizną" nie byłem przygotowany finansowo. Coś tu nie gra. jaki serwis nie gwarantuje obniżenia takiego zuzycia na częsciach OEM ?. Niby jesteś w granicach normy,ale to nie tylko kwestia dolewek,ale cierpi silnik -bo jeśli ni e wycieka to wiesz co się z tym olejem dzieje.... Nie chcę po niewczasie upubliczniać problemu. Serwis ASO - z tych polecanych. Pozdrawiam, U mnie zużycie powoli rośnie, ale też noga robi się coraz cięższa, coś koło 2L na 10000km teraz wychodzi... ale widzę, że może być duuuużo gorzej... A z takich pytań może naiwnych, ale czy przypadkiem nie masz padniętego turbo i to przez to ucieka tyle oleju? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pajac_am Opublikowano 24 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 1l na 1000 km 1,5 litra na 7,5 tys. km Chyba zobaczyłeś za dużo zer Jeden litr na jeden tysiąc kilometów! Pomimo, że wg. większości producentów to dopuszczalna norma, jeżeli tyle bierze to raczej coś jest nie tak. Biorąc oczywiście pod uwagę normalną jazdę, a nie upalanie na torze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiatrak Opublikowano 24 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 Normalna jazda to normalna jazda... to bez palnika zawsze i wszędzie. Czy muszę tłumaczyć ile jest 2 + 2? Olej eneos do każdego silnika dla jazdy cywilnej. To odpowiadając na pytania. A do tych komu bierze... Kiedyś miałem Hondę Civic, zajechana na maksa, pierścienie tłoków zapieczone i starte, byłem gówniarzem i dostawała w palnik na maksa. Pomimo potrzeby remontu brała jakieś litr oleju na 2-4 tys. km. W zależności od buta. Z rury dymiło siwym dymem na maksa. Po remoncie silnika zero brania. Ludzie zatem nie usprawidliwiajcie niczym branie oleju. Silnik do remontu i tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 24 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 8. Najlepszy olej Eneos Hyper Premium 5w40. Na pewno do Forestera z 2013 roku?!?! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się