Skocz do zawartości

swap piątego biegu


kubaRX

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, mam impreze n/a z dość krótką skrzynią i jako że często jeżdżę w długie trasy (głównie autostradami) to bardzo męczę się rykiem silnika przy 120-130 km/h. Zastanawiam się czy zmiana piątki na dłuższą nie ulatwiła by mi życia i przy okazji może udałoby się troszkę zejść ze spalaniem.

Chciałbym poznać wasze zdanie na ten temat i może ktoś przy okazji podpowie mi na co zwrócić uwagę przy ewentualnej zmianie zębatek.

PS czy zmiana piątki na dłuższą nie będzie miała wpływu na końcowe przełożenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biorąc pod uwagę że w NA przynajmniej u mnie jest przełożenie jest 3,9 a wszelkie GTki, WRXy, STi mają krótsze skrzynie i nie spotkałem się z dłuższym przypadkiem to nie bardzo wiem z czego taki piąty bieg można by zapodać... Od diesla? o ile by podeszło?

Edytowane przez dodo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biorąc pod uwagę że w NA przynajmniej u mnie jest przełożenie jest 3,9 a wszelkie GTki, WRXy, STi mają krótsze skrzynie i nie spotkałem się z dłuższym przypadkiem to nie bardzo wiem z czego taki piąty bieg można by zapodać... Od diesla? o ile by podeszło?

 

3,9 to jest przełozenie głowne , jesli w tylnym dyfrze jest przełozenie 1.1:1 to masz 3,54 i to jest najdłuzsze przelozenie w subaru :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, zapomnialem o tym, ale 1.1:1 jest realizowane w dyfrze czy skrzyni? Bo ktos mi kiedys udzialal info i wyszlo ze ze skrzyni juz idzie 3,54 i dlatego tyfer z gt nie pasi do NA. A główne w NA jest po prostu 3,9 bez tej redukcji na dyfer do 3,54. Ktos wogole robieral jakiś dyfer w NA i liczyl żeby?

Edytowane przez dodo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba trochę za bardzo się rozpędzacie :P . Wiem że przełożenie główne ma wpływ na Vmax ale czy przy zachowaniu takiego samego przełożenia da się zmienić samą piątke? Sam 5 bieg ma przełożenie (chyba) 0,825. Chciałem zamienić zębatke na taką z WRXa w którym 5 ma przełożenie 0,738 i jest chyba najdłuższa ze wszystkich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dluzsza piatka by się przydała.Skoro juz o biegach mowa to mam zapytanie-jakie sa poszczególne prędkości max na poszczególnych biegach w gf n/a 125hp 99r?oczywiście na HI reduktora

Wczoraj z ciekawości pocislem do odcinki i na dwójce na odcince bylo licznikowe ok 92 km/h ,czyli realnie z gps ok 84 bo o niecala dyche zawyża lcznik(sprawdzone)

Wydaje mi się to ciut Malo,mazda 1.5 na dwójce do 95 dali radę

Edytowane przez Bo_Lo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@elmo,  impreza RX MY99

Wiem że były GTki z licznikami wyskalowanymi do 270km/h i chętnie piątke z takiego bym przytulił. Chciałbym mieć bieg tylko do toczenia np na autostradzie. W mieście mało kiedy używa się piąteczki...  :rolleyes:


 

 

To i tak masz długa piątkę jak na skrzynie 5. Nie narzekaj.
 

 

Jak przyszło mi jechać 4-5h po autostradzie na Węgrzech z prędkością 150 to nie było to ani przyjemne ani ekonomiczne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy wg was te ok 85 na dwójce to ok czy za malo?

Pytam bo w temacie o reduktorze piszą ze co prawda w New Age ale z wyl. reduktorem osiągają stówę na dwójce a z włączonym na trojce.U mnie nieosiągalne.

Edytowane przez Bo_Lo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...