kubaRX Opublikowano 23 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2014 Cześć, mam impreze n/a z dość krótką skrzynią i jako że często jeżdżę w długie trasy (głównie autostradami) to bardzo męczę się rykiem silnika przy 120-130 km/h. Zastanawiam się czy zmiana piątki na dłuższą nie ulatwiła by mi życia i przy okazji może udałoby się troszkę zejść ze spalaniem. Chciałbym poznać wasze zdanie na ten temat i może ktoś przy okazji podpowie mi na co zwrócić uwagę przy ewentualnej zmianie zębatek. PS czy zmiana piątki na dłuższą nie będzie miała wpływu na końcowe przełożenie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugo Opublikowano 23 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2014 Też jestem ciekaw czy taki "swap" jest wykonalny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dodo Opublikowano 23 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2014 (edytowane) Biorąc pod uwagę że w NA przynajmniej u mnie jest przełożenie jest 3,9 a wszelkie GTki, WRXy, STi mają krótsze skrzynie i nie spotkałem się z dłuższym przypadkiem to nie bardzo wiem z czego taki piąty bieg można by zapodać... Od diesla? o ile by podeszło? Edytowane 23 Listopada 2014 przez dodo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czlapus Opublikowano 23 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2014 Można by skądś wziać tryb i na specjalne zamówienie zrobic większy. Tylko znów pada pytanie czy kosztem tego jakis inny bieg nie bedzie krótszy? Ale raczej chyba nie powinien Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 23 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2014 Biorąc pod uwagę że w NA przynajmniej u mnie jest przełożenie jest 3,9 a wszelkie GTki, WRXy, STi mają krótsze skrzynie i nie spotkałem się z dłuższym przypadkiem to nie bardzo wiem z czego taki piąty bieg można by zapodać... Od diesla? o ile by podeszło? 3,9 to jest przełozenie głowne , jesli w tylnym dyfrze jest przełozenie 1.1:1 to masz 3,54 i to jest najdłuzsze przelozenie w subaru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dodo Opublikowano 23 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2014 (edytowane) No tak, zapomnialem o tym, ale 1.1:1 jest realizowane w dyfrze czy skrzyni? Bo ktos mi kiedys udzialal info i wyszlo ze ze skrzyni juz idzie 3,54 i dlatego tyfer z gt nie pasi do NA. A główne w NA jest po prostu 3,9 bez tej redukcji na dyfer do 3,54. Ktos wogole robieral jakiś dyfer w NA i liczyl żeby? Edytowane 23 Listopada 2014 przez dodo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 23 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2014 ale 1.1:1 jest realizowane w dyfrze czy skrzyni? oczywiscie ze w skrzyni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dodo Opublikowano 23 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2014 To moje informacje sie potwierdzają dalej idąc tym tropem jesli realizowane jest 1,1:1 to znaczy ze kola zębate mogą być takie same jak przy 3,9. Dobrze rozumuje? No bo na wyjściu dopiero jest zmienione na 3,54. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hrumque Opublikowano 24 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 oj tam oj tam się przejmujesz, dasz najwyżej odpowiednio większe koła z przodu czy z tyłu i się to 1.1 : 1 wyrówna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubaRX Opublikowano 24 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 Chyba trochę za bardzo się rozpędzacie . Wiem że przełożenie główne ma wpływ na Vmax ale czy przy zachowaniu takiego samego przełożenia da się zmienić samą piątke? Sam 5 bieg ma przełożenie (chyba) 0,825. Chciałem zamienić zębatke na taką z WRXa w którym 5 ma przełożenie 0,738 i jest chyba najdłuższa ze wszystkich. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bo_Lo Opublikowano 24 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 (edytowane) No dluzsza piatka by się przydała.Skoro juz o biegach mowa to mam zapytanie-jakie sa poszczególne prędkości max na poszczególnych biegach w gf n/a 125hp 99r?oczywiście na HI reduktora Wczoraj z ciekawości pocislem do odcinki i na dwójce na odcince bylo licznikowe ok 92 km/h ,czyli realnie z gps ok 84 bo o niecala dyche zawyża lcznik(sprawdzone) Wydaje mi się to ciut Malo,mazda 1.5 na dwójce do 95 dali radę Edytowane 24 Listopada 2014 przez Bo_Lo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubaRX Opublikowano 24 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 Ja mam główne przełożenie 3,9 i Vmax 208km/h (oczywiście na niemieckiej autostradzie ) Przy 130 mam 3000rpm i to dla mnie trochę za dużo. znalazłem coś takiego z USA: http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=2293956 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bo_Lo Opublikowano 24 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 3000 obr to ja mam przy 100km/h w n/a Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubaRX Opublikowano 24 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 Pomyłka, przy 130 mam 3500rpm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 24 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 @@kubaRX, jaką masz Imprezę, bo mam podobnie w 2.5NA. Strasznie wkurzająca jest ta krótka 5, bo przy przepisowych 140km/h jest już całkiem głośno, szczególnie z Invidią N1 Vmax to jakieś 210km/h. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
California Opublikowano 24 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 Pomyłka, przy 130 mam 3500rpm. To i tak masz długa piątkę jak na skrzynie 5. Nie narzekaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubaRX Opublikowano 24 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 @@elmo, impreza RX MY99 Wiem że były GTki z licznikami wyskalowanymi do 270km/h i chętnie piątke z takiego bym przytulił. Chciałbym mieć bieg tylko do toczenia np na autostradzie. W mieście mało kiedy używa się piąteczki... To i tak masz długa piątkę jak na skrzynie 5. Nie narzekaj. Jak przyszło mi jechać 4-5h po autostradzie na Węgrzech z prędkością 150 to nie było to ani przyjemne ani ekonomiczne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bo_Lo Opublikowano 24 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 (edytowane) A czy wg was te ok 85 na dwójce to ok czy za malo? Pytam bo w temacie o reduktorze piszą ze co prawda w New Age ale z wyl. reduktorem osiągają stówę na dwójce a z włączonym na trojce.U mnie nieosiągalne. Edytowane 24 Listopada 2014 przez Bo_Lo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dodo Opublikowano 24 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 Ja w 125KM 99r tez na dwójce do 100 nie dojade. Nie pamiętam ile dokladnie ale jakos po 90odcinka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubaRX Opublikowano 24 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 Dokladnie, na 2 biegu ja tez nie dojade do 100. Odchodzimy troche od meritum... to jak z tą piątka? Myślicie że zmiana na dłuższą będzie w miare prosta i bezpieczna dla auta? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się