Jump to content

swap piątego biegu


kubaRX
 Share

Recommended Posts

Cześć, mam impreze n/a z dość krótką skrzynią i jako że często jeżdżę w długie trasy (głównie autostradami) to bardzo męczę się rykiem silnika przy 120-130 km/h. Zastanawiam się czy zmiana piątki na dłuższą nie ulatwiła by mi życia i przy okazji może udałoby się troszkę zejść ze spalaniem.

Chciałbym poznać wasze zdanie na ten temat i może ktoś przy okazji podpowie mi na co zwrócić uwagę przy ewentualnej zmianie zębatek.

PS czy zmiana piątki na dłuższą nie będzie miała wpływu na końcowe przełożenie?

Link to comment
Share on other sites

Biorąc pod uwagę że w NA przynajmniej u mnie jest przełożenie jest 3,9 a wszelkie GTki, WRXy, STi mają krótsze skrzynie i nie spotkałem się z dłuższym przypadkiem to nie bardzo wiem z czego taki piąty bieg można by zapodać... Od diesla? o ile by podeszło?

Edited by dodo
Link to comment
Share on other sites

Biorąc pod uwagę że w NA przynajmniej u mnie jest przełożenie jest 3,9 a wszelkie GTki, WRXy, STi mają krótsze skrzynie i nie spotkałem się z dłuższym przypadkiem to nie bardzo wiem z czego taki piąty bieg można by zapodać... Od diesla? o ile by podeszło?

 

3,9 to jest przełozenie głowne , jesli w tylnym dyfrze jest przełozenie 1.1:1 to masz 3,54 i to jest najdłuzsze przelozenie w subaru :) 

Link to comment
Share on other sites

No tak, zapomnialem o tym, ale 1.1:1 jest realizowane w dyfrze czy skrzyni? Bo ktos mi kiedys udzialal info i wyszlo ze ze skrzyni juz idzie 3,54 i dlatego tyfer z gt nie pasi do NA. A główne w NA jest po prostu 3,9 bez tej redukcji na dyfer do 3,54. Ktos wogole robieral jakiś dyfer w NA i liczyl żeby?

Edited by dodo
Link to comment
Share on other sites

To moje informacje sie potwierdzają ;) dalej idąc tym tropem jesli realizowane jest 1,1:1 to znaczy ze kola zębate mogą być takie same jak przy 3,9. Dobrze rozumuje? No bo na wyjściu dopiero jest zmienione na 3,54.

Link to comment
Share on other sites

Chyba trochę za bardzo się rozpędzacie :P . Wiem że przełożenie główne ma wpływ na Vmax ale czy przy zachowaniu takiego samego przełożenia da się zmienić samą piątke? Sam 5 bieg ma przełożenie (chyba) 0,825. Chciałem zamienić zębatke na taką z WRXa w którym 5 ma przełożenie 0,738 i jest chyba najdłuższa ze wszystkich.

Link to comment
Share on other sites

No dluzsza piatka by się przydała.Skoro juz o biegach mowa to mam zapytanie-jakie sa poszczególne prędkości max na poszczególnych biegach w gf n/a 125hp 99r?oczywiście na HI reduktora

Wczoraj z ciekawości pocislem do odcinki i na dwójce na odcince bylo licznikowe ok 92 km/h ,czyli realnie z gps ok 84 bo o niecala dyche zawyża lcznik(sprawdzone)

Wydaje mi się to ciut Malo,mazda 1.5 na dwójce do 95 dali radę

Edited by Bo_Lo
Link to comment
Share on other sites

@@elmo,  impreza RX MY99

Wiem że były GTki z licznikami wyskalowanymi do 270km/h i chętnie piątke z takiego bym przytulił. Chciałbym mieć bieg tylko do toczenia np na autostradzie. W mieście mało kiedy używa się piąteczki...  :rolleyes:


 

 

To i tak masz długa piątkę jak na skrzynie 5. Nie narzekaj.
 

 

Jak przyszło mi jechać 4-5h po autostradzie na Węgrzech z prędkością 150 to nie było to ani przyjemne ani ekonomiczne

Link to comment
Share on other sites

A czy wg was te ok 85 na dwójce to ok czy za malo?

Pytam bo w temacie o reduktorze piszą ze co prawda w New Age ale z wyl. reduktorem osiągają stówę na dwójce a z włączonym na trojce.U mnie nieosiągalne.

Edited by Bo_Lo
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...