BacaBacownik Opublikowano 22 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2014 Witam. Poruszam ten temat bo pewnie nie jeden z posiadaczy ma/ miał taki problem. Siedze juz trzy dni i szukam na forum coś konkretnie o tej usterce i nie moge znalezc nawet pokrewnego tematu czyli: w trakcie jazdy i zmiany biegu, w trakcie przyspieszania zawieszają mi sie obroty na 1-2 sec. przyczyna tego jest w trakcie puszczania sprzegła głośny stukot powstały poniewaz w skrzyni biegów zemby nie wytraciły predkosci (co jest przyczyną zawieszenia sie obrotow) i jak sie zazebiaja to jest stukot. Teraz tak: na poczatku myslałem ze przyczyną tego są zmęczone poduszki silnika i sprzyni biegów. Poduszki pod silnikiem i skrzynią są idealne, jedynie górna poduszka silnika była już zmęczona i ta wymieniłem. Problem czyli stukot nadal był. Zacząłem czytać i zagłębiać się w temat i po rozmowie z wieloma osobami tj. mechanikami doszliśmy do wniosku że przyczyną są wlaśnie zawieszające się obroty silnika przy zmienie biegu. Wyjąłem przepustnice i wyczyściłem tak że wyglądała jak z fabryki. sprawdziliśmy silniczek krokowy - działa ale czy prawidłowo domyka i otwiera? nie wiadomo- pierwszy temat aby go zmienic. kolejna sprawa to czujnik położenia przepustnicy. czy ktos ma schemat ustawienia i oporności dla subaru legacy 2.0 GL 2002r.? przed wymianą tego czujnika chciałem sprawdzić opornośc i czy jest w ogole dobrze ustawiony? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 22 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2014 Witaj. Ten stukot przy zmianie biegu to przypuszczalnie z dwumasy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pajac_am Opublikowano 22 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2014 Podepnę się z podobnym problemem, tylko żę u mnie nie ma żadnych zgrzytów, nic złego się ni dzieje. Po prostu teraz jak zrobiło się chłodniej, zauważyłem że na zimnym silniku jak wciskam sprzęgło -> puszczam gaz -> zmieniam bieg to obroty nie zdążą opaść zanim ponownie puszczę sprzęgło. też trzyma go przez 1-2 s na obrotach. Po przejechaniu ok. 1 km, jak trochę się nagrzeje, problem znika. TTTM? Czy szukać dziury w całym? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bo_Lo Opublikowano 23 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2014 U mnie tak samo,czasem tez na cieplym.jak jadę i wdusze sprzeglo to obroty jeszcze jakis czas "wiszą" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ggggtt Opublikowano 23 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2014 Ja mam jeszcze inaczej. Po wciśnięciu sprzęgła obroty jeszcze rosną o jakieś 200rpm, zanim zaczną spadać. Chyba się to dzieje tylko na zimnym, ale nie pamiętam dokłądnie (przyzwyczaiłem się;]) Czujnik polożenia przepustnicy, czy cos innego jest przyczyną? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesius88 Opublikowano 23 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2014 U mnie tez czasem obroty sie przywieszą,ale nie jest to nagminne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BacaBacownik Opublikowano 23 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2014 tedimy99- dwu-mas regenerowany i sprzęgło wymieniane 1500 km. temu. wiskoza w skrzyni była tez robiona przez kolegę od którego auto kupiłem. zostaje dyfer... podobno jak jest wyrobiony to taki stukot może być i trzeba jakieś dystanse założyć na tryby w środku no i przepustnica. Ma ktos dane jak ustawić czujnik położenia przepustnicy, jakie oporności są? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 24 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 Tam są nie oporności tylko napięcie. Mierzy się między drugim przewodem na wtyczce (tylko nie wiem od której strony - w każdym razie to jest masa) a trzecim. Przy pełnym zamknięciu powinno być 0,45 - 0,65V (chociaż w innym miejscu serwisówka podaje szerszy zakres: 0,2 - 1,0), pełne otwarcie 4,2 - 4,7V. Dodatkowo zasilanie tego czujnika to między drugim a czwartym stałe 5V. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się