Jump to content
Czlapus

szpera w imprezie N/A

Recommended Posts

Witam .

Mam pytanie . Czy w subaru Imprezie 2.0 N/A jest możliwość zamontowania szpery z tylu? Dodam jeszcze ze jest to model z 97r. Nie chodzi mi o zespawanie na sztywno ,tylko o szpere ok 30%?? Czekam na odpowiedzi

Pozdrawiam

Edited by Czlapus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Można zamontować. Możesz kupić dyfer z LSD fabrycznym, tylko szukaj, zeby pasowało przełożenie, albo montaż szpery płytkowej, ale to już gruba kasa wchodzi w gre.

Edited by ADOS

Share this post


Link to post
Share on other sites

A gdzie moge sprawdzic jakie ja mam u siebie przełożenie? Jak gruba Kasa ? Jeżeli chodzi o szperę płytkową od czego ewentualnie bedzie pasowal dyfer aby mial oryginalnie szpere??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przełożenie można sprawdzić fizycznie w aucie po odkręceniu tylnej obudowy dyfra po uprzednim spuszczeniu oleju. Wtedy masz pewność 100% jakie jest przełożenie, a zrobisz to licząc ilość zębów na kole talerzowym i wałku atakującym po czym dzielisz jedno przez drugie i masz wynik. Możesz jeszcze poszukać nakleiki na dyfrze bo fabrycznie były oznaczane, cyba, że już odpadła z biegiem czasu. Z tego co się oriętuje to masz 3.9 jeżeli to dwulitrowy manual. A co do szpery płytkowej to coś mi się obiło o uszy, że to koszt około 2tyś. Jeżeli się mylę to koledzy poprawcie.


jak coś tu masz stronkę i możesz sobie poszukać po modelach jaki był dywer i jakie miał przełożenie: http://opposedforces.com/parts/

Po wybraniu modelu i silnika szukasz w zakładce "Train - browse"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego co się orientuję to 3,9 było w Antyku Turbo, w NA pewnie jest 4,111.

Też kiedyś interesowałem się dyfrem z LSD, ale podobno w cywilnej jeździe nie odczułbym różnicy więc odpuściłem.

Kiedyś zrobię sobie szperę 100% i będę ją montował na zimę. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hugo też myślałem o czymś takim ,aby mieć 2 dyfry i poprostu przekladac na zime ale 100% moze byc problemowe dla międymostowego cos bedzie targać albo półosie albo przeguby cos bedzie siadac :/:/ .Dlatego chciałem cos ok 30-50 % byloby idealnie chyba kupie dyfer i sam cos pokombinuje :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szczegółów nie znam, ale jest jakas firma, ktora zajmuje sie modyfikacja dyfrow.

Znajomy w gt robil cos u nich i cos mi sie obilo o uszy, ze 600 - 700 zl. Ale nie wiem czy z seryjnym dyfrem da sie zrobic cokolwiek innego niz 100% spawarką ;)

 

W ostatecznosci lewa noga na hebel i heja, albo reczny na 1. zabek :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tam bokiem umie latać nauczyło mnie już felge pristowałem raz :) a jak sie uda kupie dyfer do impry i zrobie blokadę ręczną albo zespawam i bede przekladal sezonowo:) mam dość trudny dojazd do domu i dyfer z spera bylby idealny:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja też kiedyś myślałem o czymś takim w Imprezie i na tym się skończyło ale w S turbo skrzynia automat jest przycisk który podobno blokuje tylni dyfer. Nie wiem na jakiej zasadzie to działa czy podciśnienia czy może jakoś elektrycznie może by coś z tym pokombinować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

coś wymyślę bo ja jak już mi coś do głowy przyjdzie to prędzej czy póżniej muszę to zrealizować :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niektóre forki miały z tyłu szperę LSD słabą bo słabą . Dałoby się ja jakoś wzmocnić?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak się popatrzy w opposedforces to się okazuje, że całkiem sporo modeli miało dyfer z tyłu z LSD. Występują z róźnymi przełożeniami, tylko trzeba sobie poszukać co kogo interesuje, tak jak pisałem wyżej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opcje masz dwie:

1. przełożyć do swojego dyfra oryginalne visko LSD + półosie (około 500 zł): sprawność działania marna ale coś tam jest

2. kupić płytkę (2500-3500 zł): sprawność więcej niż zadowalająca :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko po co mu płytka na zimę, skoro wszyscy sobie chwalą otwarte dyfry w NA na śniegu. Płytka fajnie się sprawdza na asfalcie z momentami ograniczonej przyczepności na jednym kole - ale wtedy fajnie jest mieć jakieś tam niutony, czyli turbo.

 

Nie wystarczy wisko z tyłu?

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czy moge kogoś prosic o przysluge :) chodzi mi o znalezienie takiego dyfra z szpera :) jak moja wroci od blacharza policzę jakie przełożenie jest umnie , albo jakis symbol dyfra poszukam :)

Z góry dziekuje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeździłem na otwartym w zimie i bawiłem się jak dziecko, na visko może ciut lepiej.

 

Ale jak chłop się uparł no to co mu zrobisz ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oco chodz z tym visko z tylu???

Share this post


Link to post
Share on other sites

visko, czyli dyfer ze sprzęgłem wiskotycznym w skrócie oznaczane jako LSD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi wlasbie dokladnie o cos takiego chodzi :D tylko gdzie ja to moge dostac :)? Ile to mnie bedzie kosztowac ? Czy wystarczy ze kupie sam dyfer czy do tego cos jeszcze musze dokupic ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odezwij się do Dehnel-a, rok temu miał dyfer z LSD od TurboDziadka na sprzedaż.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spotkal sie ktos z oferta mocniejszego spiecia seryjnego wisko w tylnym dyfrze. Sa przeciez firmy ktore regeneruja centralne wisksjozy wiec moze da sie i tylna "podkrecic". Seryjna jest na tyle slaba ze nie warto sobie nia zerwać głowy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hugo a od turbo dziadka spasuje do moje imprezy ? A co oznacza gwiazdka na pokrywie dyfra ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hugo a od turbo dziadka spasuje do moje imprezy ? A co oznacza gwiazdka na pokrywie dyfra ??

Jeżeli masz przełożenie 3,9 będzie pasować tylko musisz zmienić półosie bo są inne. Dokładnie to chyba prawa jest dłuższa.

U siebie w Legacy Turbo miałem w sumie trzy dyferencjały. Ori LSD 3kg- bardzo słaba i ledwo wyczuwalna szpera, LSD z STI EU troche mocniejsze spięcie chyba 4kg, poprawa była wyraźna ale dopiero płytka ori STI po przestawieniu płytek robi robotę.

I nie chodzi tu o zabawę i kręceniu kółek na śniegu, tylko znaczną poprawę trakcji w każdych warunkach.

 

P.S. procentowe podawanie spięcia szpery jest błędem i dezinformacją, bo ja np. nie wiem co oznacza szpera 50% :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...