Skocz do zawartości

szpera w imprezie N/A


Czlapus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam .

Mam pytanie . Czy w subaru Imprezie 2.0 N/A jest możliwość zamontowania szpery z tylu? Dodam jeszcze ze jest to model z 97r. Nie chodzi mi o zespawanie na sztywno ,tylko o szpere ok 30%?? Czekam na odpowiedzi

Pozdrawiam

Edytowane przez Czlapus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można zamontować. Możesz kupić dyfer z LSD fabrycznym, tylko szukaj, zeby pasowało przełożenie, albo montaż szpery płytkowej, ale to już gruba kasa wchodzi w gre.

Edytowane przez ADOS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przełożenie można sprawdzić fizycznie w aucie po odkręceniu tylnej obudowy dyfra po uprzednim spuszczeniu oleju. Wtedy masz pewność 100% jakie jest przełożenie, a zrobisz to licząc ilość zębów na kole talerzowym i wałku atakującym po czym dzielisz jedno przez drugie i masz wynik. Możesz jeszcze poszukać nakleiki na dyfrze bo fabrycznie były oznaczane, cyba, że już odpadła z biegiem czasu. Z tego co się oriętuje to masz 3.9 jeżeli to dwulitrowy manual. A co do szpery płytkowej to coś mi się obiło o uszy, że to koszt około 2tyś. Jeżeli się mylę to koledzy poprawcie.


jak coś tu masz stronkę i możesz sobie poszukać po modelach jaki był dywer i jakie miał przełożenie: http://opposedforces.com/parts/

Po wybraniu modelu i silnika szukasz w zakładce "Train - browse"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się orientuję to 3,9 było w Antyku Turbo, w NA pewnie jest 4,111.

Też kiedyś interesowałem się dyfrem z LSD, ale podobno w cywilnej jeździe nie odczułbym różnicy więc odpuściłem.

Kiedyś zrobię sobie szperę 100% i będę ją montował na zimę. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hugo też myślałem o czymś takim ,aby mieć 2 dyfry i poprostu przekladac na zime ale 100% moze byc problemowe dla międymostowego cos bedzie targać albo półosie albo przeguby cos bedzie siadac :/:/ .Dlatego chciałem cos ok 30-50 % byloby idealnie chyba kupie dyfer i sam cos pokombinuje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczegółów nie znam, ale jest jakas firma, ktora zajmuje sie modyfikacja dyfrow.

Znajomy w gt robil cos u nich i cos mi sie obilo o uszy, ze 600 - 700 zl. Ale nie wiem czy z seryjnym dyfrem da sie zrobic cokolwiek innego niz 100% spawarką ;)

 

W ostatecznosci lewa noga na hebel i heja, albo reczny na 1. zabek :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też kiedyś myślałem o czymś takim w Imprezie i na tym się skończyło ale w S turbo skrzynia automat jest przycisk który podobno blokuje tylni dyfer. Nie wiem na jakiej zasadzie to działa czy podciśnienia czy może jakoś elektrycznie może by coś z tym pokombinować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się popatrzy w opposedforces to się okazuje, że całkiem sporo modeli miało dyfer z tyłu z LSD. Występują z róźnymi przełożeniami, tylko trzeba sobie poszukać co kogo interesuje, tak jak pisałem wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko po co mu płytka na zimę, skoro wszyscy sobie chwalą otwarte dyfry w NA na śniegu. Płytka fajnie się sprawdza na asfalcie z momentami ograniczonej przyczepności na jednym kole - ale wtedy fajnie jest mieć jakieś tam niutony, czyli turbo.

 

Nie wystarczy wisko z tyłu?

  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hugo a od turbo dziadka spasuje do moje imprezy ? A co oznacza gwiazdka na pokrywie dyfra ??

Jeżeli masz przełożenie 3,9 będzie pasować tylko musisz zmienić półosie bo są inne. Dokładnie to chyba prawa jest dłuższa.

U siebie w Legacy Turbo miałem w sumie trzy dyferencjały. Ori LSD 3kg- bardzo słaba i ledwo wyczuwalna szpera, LSD z STI EU troche mocniejsze spięcie chyba 4kg, poprawa była wyraźna ale dopiero płytka ori STI po przestawieniu płytek robi robotę.

I nie chodzi tu o zabawę i kręceniu kółek na śniegu, tylko znaczną poprawę trakcji w każdych warunkach.

 

P.S. procentowe podawanie spięcia szpery jest błędem i dezinformacją, bo ja np. nie wiem co oznacza szpera 50% :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...