blackhawk Opublikowano 17 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2014 Witam. Tak jak w temacie Który forester lepszy do LPG 2.0 158KM czy 2,5 XT 230KM ? Który mniej awaryjny na lpg , który lepiej znosi lpg ? Będę wdzięczny za pomoc . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADOS Opublikowano 17 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2014 Generalnie jednostka wolnossąca jest mniej podatna na awarie, a co do LPG to nie zauważyłem, żeby jakoś inaczej się zachowywało w N/A czy turbo. Ważne jest, żeby instalacja LPG była dobrej jakości i poprawnie założona oraz odpowiednio wyregulowana przez dobrego gazowinka który ogarnia subaru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiatrak Opublikowano 17 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2014 Tu masz remis. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arq Opublikowano 17 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2014 XT, bo więcej radości Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fortis Opublikowano 17 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2014 (edytowane) 2.5 xt - da dużo więcej frajdy z jazdy nie wykazując się przy tym dużo większym apetytem na paliwo niż N/AJak już koledzy napisali, bardzo ważne aby instalacja i jej montaż były na jak najwyższym poziomie. Speców znajdziesz na forum Co Do awaryjności oba są jakościowo dobre z przewagą N/A w XT lubi paść uszczelka pod głowicą Edytowane 17 Listopada 2014 przez Fortis Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arnoldpe Opublikowano 17 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2014 XT mruczy, warczy i leeeeci dopóki uszczelka pod głowicą się nie wypali Wolnyssak, ssie mleko matki w miarę żwawo jednak daleko mu do XT. Dużo bardziej żywotny i mniej awaryjny. Więc co do gazu to sobie odpuść zastanawianie się, bo jak pisali wyżej w tym wypadku mamy remis. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 17 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2014 A poza tym - napewno będziesz pisał na forum. Zobacz jaka oszczędność czasu i palców - napisć "XT" zamiast "w o l n y s s a k" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 17 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2014 (edytowane) A poza tym - napewno będziesz pisał na forum. Zobacz jaka oszczędność czasu i palców - napisć "XT" zamiast "w o l n y s s a k" wysterczy napisac N/A zamiast wolnyssaki i juz z oszczednosci nici Edytowane 17 Listopada 2014 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 17 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2014 A poza tym - napewno będziesz pisał na forum. Zobacz jaka oszczędność czasu i palców - napisć "XT" zamiast "w o l n y s s a k" wysterczy napisac N/A zamiast wolnyssaki i juz z oszczednosci nici A nie prawda. Bo to też o 50% więcej uderzeń w klawiaturę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackhawk Opublikowano 17 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2014 Czyli z LPG remis a mam jeszcze jedno pytanie bo widzę że ta słabsza wersja ma taki drążek to jest reduktor ? i czy to się przydaje bo w XT tego nie widziałem . Chyba decyzja padnie na XT bo żwawszy a rok temu miałem STI2,5 305KM a wcześniej jeszcze starszego STI 265KM i moc jest fajna , teraz potrzebuje jakieś fajne rodzinne auto z napędem 4x4 i żeby dało rady przy ciągnięciu motocykla na tor motocrossowy gdzie pomoże napęd 4x4 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 17 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2014 Po STI 2,5 to Forek 2.0 N/A wywoła u Ciebie ino płacz, lament i zgrzytanie zębów . Oszczędności eksploatacyjnych zero, bo spalanie podobne, konstrukcja rozrządu identyczna. 2,5XT lubi za to wywalić upg i siorbnąć oleju, ale rekompensuje te drobnostki codziennie osiągami. Poza tym ma na haku uciąg 2000kg, więc z motocyklem da sobie radę. Rozważ ewentualnie AT. To fajne połączenie z silnikiem turbo. Natomiast jest jedno ale. Jeśli to ma być model SG, to na zbytnią przestronność narzekać nie będziesz . To auto podobne wielkością do Imprezy GD, tylko wyliftowane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackhawk Opublikowano 17 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2014 STI było ponad rok temu teraz to spokojne wozy z 2.0 tdi .co to AT że fajne połączenie z turbo ? chodzi o automatyczną skrzynie ? sorry że taki laik ze mnie a o co chodzi z SG ? chodzi o model ? jeśli tak to interesuje mnie ten model miedzy 2006-2008 r zdjęcie poniżej . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniooo Opublikowano 17 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2014 a mam jeszcze jedno pytanie bo widzę że ta słabsza wersja ma taki drążek to jest reduktor ? Tak, to reduktor. Fajny wątek kiedyś był - zerknij:http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/7156-reduktor/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arq Opublikowano 17 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2014 To właśnie SG cie interesuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marhof Opublikowano 17 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2014 (edytowane) z taką historią motoryzacyjną to faktycznie 2.0 NA może "nie dać" rady Ciebie zaspokoić W SG jest mało miejsca w środku, nie raz już się ludzie dziwili po tym jak wsiedli, bo przecież z zewnątrz to takie wielkie auto się wydaje.... Jest jednak bardzo praktyczne i nie ma problemu żeby w 4 osoby sobie na tydzień czy dłużej pojechać w góry. Psychicznie się też przygotuj, że mimo podobnego silnika Forek XT nigdy nie pojedzie jak Impreza, i nie chodzi tu o moc tylko bardziej o zawieszenie (tu wiele nie zmienisz, bo to jest wysokie auto) i hamulce. Jeśli jesteś tego świadomy to myślę, że z XT'ka będziesz zachwycony. Przemyśl tylko kilka razy decyzję między automatem a manualem - nie każdemu Subarowy automat pasuje... ja z tego powodu sprzedałem poprzedniego Forka Powiedziałbym że obowiązkowa jest jazda testowa jednym i drugim. Edytowane 17 Listopada 2014 przez marhof Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackhawk Opublikowano 17 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2014 W grę chodzi wyłącznie manual , nie mam zamiaru porównywać forka do imprezy ponieważ zależy mi na napędzie i na wysokim zawieszeniu bo często będę jeździł na tory motocrossowe gdzie najczęściej jest trudny dojazd .a muszę tam dociągnąć przyczepkę z moto . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4lotek Opublikowano 18 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2014 To jak będziesz cokolwiek wciągał w terenie, to chyba lepiej wziąć N/A, bo jest z reduktorem - mniej sprzęgło zużyjesz, a to w 2.5 XT nieźle dostaje, bo to dość narowisty samochód. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vilmark Opublikowano 18 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2014 Albo XT w AT , też zdrowiej wyjdzie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojo02 Opublikowano 18 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2014 2,5 NA Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beren Opublikowano 18 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2014 Co do gazu to jednak NA może być lepsze - są wersje z utwardzanymi ganizdami zaworowymi (silniki EJ20F) gdzie regulacjazaworów jest znacznie rzadzsza - teorerycznie co 100 tysięcy a w XT to pewnie różnie bywa np 30-40k km. A to w tych autach spory wydatek. Na hol to ponoć manual lepszy ale tylko tak słyszałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackhawk Opublikowano 18 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2014 Co do gazu to jednak NA może być lepsze - są wersje z utwardzanymi ganizdami zaworowymi (silniki EJ20F) gdzie regulacjazaworów jest znacznie rzadzsza - teorerycznie co 100 tysięcy a w XT to pewnie różnie bywa np 30-40k km. A to w tych autach spory wydatek. Na hol to ponoć manual lepszy ale tylko tak słyszałem Czyli twoim zdaniem lepszy jest 2.0 wolnossący z silnikiem EJ20F a jak rozpoznać taki silnik albo gdzie znaleźć taka informację , ale chyba dalej łamie się nad 2,5 xt Turbo w manual , jaki jest koszt regulacji zaworów w takim aucie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniooo Opublikowano 18 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2014 Czyli twoim zdaniem lepszy jest 2.0 wolnossący z silnikiem EJ20F a jak rozpoznać taki silnik albo gdzie znaleźć taka informację Rzadsze kontrole luzów i regulacje - więcej w kieszeni. Info znajdziesz na tabliczce znamionowej z VIN. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiatrak Opublikowano 18 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2014 (edytowane) Koszt regulacji z jednym wałkiem 200-500 zł, z dwoma, ok. 1000 PLN bo większość mechaników woli silnik wyciągnąć. Ja na gazie przez 3 lata zaoszczędziłem 15 000 PLN, ale niestety, przez zawory upalone (przez olanie regulacji) z tego musiałem odjąć 4 000 PLN. Tak bym tylko 1000 PLN zapłacił za regulację. Edytowane 18 Listopada 2014 przez Wiatrak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qra_633 Opublikowano 19 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2014 XT (generalnie chyba wszystkie uturbione Subaru z tych lat)ma jeszcze jedną przewagę, można sobie wyłączyć i wymontować psującą się ekologię czyli tą plastikową suszarkę i zaworki do niej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackhawk Opublikowano 19 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2014 A co to jest ta plastikowa suszarka i zaworki ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się