Jump to content

Który forester lepszy do LPG 2.0 158KM czy 2,5 XT 230KM ?


blackhawk
 Share

Recommended Posts

  • Replies 61
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Generalnie jednostka wolnossąca jest mniej podatna na awarie, a co do LPG to nie zauważyłem, żeby jakoś inaczej się zachowywało w N/A czy turbo. Ważne jest, żeby instalacja LPG była dobrej jakości i poprawnie założona oraz odpowiednio wyregulowana przez dobrego gazowinka który ogarnia subaru.

Link to comment
Share on other sites

2.5 xt - da dużo więcej frajdy z jazdy nie wykazując się przy tym dużo większym apetytem na paliwo niż N/A
Jak już koledzy napisali, bardzo ważne aby instalacja i jej montaż były na jak najwyższym poziomie. Speców znajdziesz na forum ;)

Co Do awaryjności oba są jakościowo dobre z przewagą N/A w XT lubi paść uszczelka pod głowicą

Edited by Fortis
Link to comment
Share on other sites

XT mruczy, warczy i leeeeci :) dopóki uszczelka pod głowicą się nie wypali :D

 

Wolnyssak, ssie mleko matki w miarę żwawo jednak daleko mu do XT. Dużo bardziej żywotny i mniej awaryjny.

 

Więc co do gazu to sobie odpuść zastanawianie się, bo jak pisali wyżej w tym wypadku mamy remis. 

Link to comment
Share on other sites

A poza tym - napewno będziesz pisał na forum. Zobacz jaka oszczędność czasu i palców - napisć "XT" zamiast "w o l n y s s a k" ;):biglol:

wysterczy napisac N/A zamiast wolnyssaki i juz z oszczednosci nici :lol:

Edited by Karas
Link to comment
Share on other sites

 

A poza tym - napewno będziesz pisał na forum. Zobacz jaka oszczędność czasu i palców - napisć "XT" zamiast "w o l n y s s a k" ;):biglol:

wysterczy napisac N/A zamiast wolnyssaki i juz z oszczednosci nici :lol:

 

A nie prawda. Bo to też o 50% więcej uderzeń w klawiaturę :biglol:

Link to comment
Share on other sites

Czyli z LPG remis :) a mam jeszcze jedno pytanie bo widzę że ta słabsza wersja ma taki drążek to jest reduktor ? i czy to się przydaje bo w XT tego nie widziałem .

Chyba decyzja padnie na XT bo żwawszy a rok temu miałem STI2,5 305KM a wcześniej jeszcze starszego STI 265KM i moc jest fajna , teraz potrzebuje jakieś fajne rodzinne auto z napędem 4x4 i żeby dało rady przy ciągnięciu motocykla na tor motocrossowy gdzie pomoże napęd 4x4 . 

Link to comment
Share on other sites

Po STI 2,5 to Forek 2.0 N/A wywoła u Ciebie ino płacz, lament i zgrzytanie zębów ;) .

 

Oszczędności eksploatacyjnych zero, bo spalanie podobne, konstrukcja rozrządu identyczna.

2,5XT lubi za to wywalić upg i siorbnąć oleju, ale rekompensuje te drobnostki codziennie osiągami. Poza tym ma na haku uciąg 2000kg, więc z motocyklem da sobie radę.

 

Rozważ ewentualnie AT. To fajne połączenie z silnikiem turbo.

Natomiast jest jedno ale. Jeśli to ma być model SG, to na zbytnią przestronność narzekać nie będziesz :mrgreen: . To auto podobne wielkością do Imprezy GD, tylko wyliftowane.

Link to comment
Share on other sites

STI było ponad rok temu teraz to spokojne wozy z 2.0 tdi .co to AT że fajne połączenie z turbo ? chodzi o automatyczną skrzynie ? sorry że taki laik ze mnie a o co chodzi  z SG ?  chodzi o model ? jeśli tak to interesuje mnie ten model miedzy 2006-2008 r zdjęcie poniżej .

 

057914.1-lg.jpg

Link to comment
Share on other sites

z taką historią motoryzacyjną to faktycznie 2.0 NA może "nie dać" rady Ciebie zaspokoić :) W SG jest mało miejsca w środku, nie raz już się ludzie dziwili po tym jak wsiedli, bo przecież z zewnątrz to takie wielkie auto się wydaje.... Jest jednak bardzo praktyczne i nie ma problemu żeby w 4 osoby sobie na tydzień czy dłużej pojechać w góry. Psychicznie się też przygotuj, że mimo podobnego silnika Forek XT nigdy nie pojedzie jak Impreza, i nie chodzi tu o moc tylko bardziej o zawieszenie (tu wiele nie zmienisz, bo to jest wysokie auto) i hamulce. Jeśli jesteś tego świadomy to myślę, że z XT'ka będziesz zachwycony. Przemyśl tylko kilka razy decyzję między automatem a manualem - nie każdemu Subarowy automat pasuje... ja z tego powodu sprzedałem poprzedniego Forka :) Powiedziałbym że obowiązkowa jest jazda testowa jednym i drugim.

Edited by marhof
Link to comment
Share on other sites

W grę chodzi wyłącznie manual , nie mam zamiaru porównywać forka do imprezy ponieważ zależy mi na napędzie i na wysokim zawieszeniu bo często będę jeździł na tory motocrossowe gdzie najczęściej jest trudny dojazd .a muszę tam dociągnąć przyczepkę z moto . 

Link to comment
Share on other sites

To jak będziesz cokolwiek wciągał w terenie, to chyba lepiej wziąć N/A, bo jest z reduktorem - mniej sprzęgło zużyjesz, a to w 2.5 XT nieźle dostaje, bo to dość narowisty samochód.

Link to comment
Share on other sites

Co do gazu to jednak NA może być lepsze - są wersje z utwardzanymi ganizdami zaworowymi (silniki EJ20F) gdzie regulacjazaworów jest znacznie rzadzsza  - teorerycznie co 100 tysięcy a w XT to pewnie różnie bywa np 30-40k km. A to w tych autach spory wydatek.

Na hol to ponoć manual lepszy ale tylko tak słyszałem ;)

Link to comment
Share on other sites

Co do gazu to jednak NA może być lepsze - są wersje z utwardzanymi ganizdami zaworowymi (silniki EJ20F) gdzie regulacjazaworów jest znacznie rzadzsza  - teorerycznie co 100 tysięcy a w XT to pewnie różnie bywa np 30-40k km. A to w tych autach spory wydatek.

Na hol to ponoć manual lepszy ale tylko tak słyszałem ;)

Czyli twoim zdaniem lepszy jest 2.0 wolnossący z silnikiem EJ20F a jak rozpoznać taki silnik albo gdzie znaleźć taka informację , ale chyba dalej łamie się nad 2,5 xt Turbo :) w manual , jaki jest koszt regulacji zaworów w takim aucie ?  

Link to comment
Share on other sites

 

 

Czyli twoim zdaniem lepszy jest 2.0 wolnossący z silnikiem EJ20F a jak rozpoznać taki silnik albo gdzie znaleźć taka informację

Rzadsze kontrole luzów i regulacje - więcej w kieszeni. Info znajdziesz na tabliczce znamionowej z VIN.

Link to comment
Share on other sites

Koszt regulacji z jednym wałkiem 200-500 zł, z dwoma, ok. 1000 PLN bo większość mechaników woli silnik wyciągnąć. Ja na gazie przez 3 lata zaoszczędziłem 15 000 PLN, ale niestety, przez zawory upalone (przez olanie regulacji) z tego musiałem odjąć 4 000 PLN. Tak bym tylko 1000 PLN zapłacił za regulację.

Edited by Wiatrak
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...