Jump to content

Zwiększenie prześwitu ( podwyższenie ) Subaru Forester


zbyszek1533
 Share

Recommended Posts

Witam koledzy potrzebuję pomocy/porady chciałbym podnieść swojego forka rocznik 2006 2.0 158 km o jakieś pięć centymetrów tylko czy nie będę miał kłopotów z ustawieniem geometrii co byście mi poradzili.

Aktualnie wymieniłem amortyzatory i sprężyny na KYABY ale zapewne mi coś jeszcze siądzie a tego bym nie chciał słyszałem o jakichś gumach pod sprężyny czy też dystanse metalowe no ale na ile to zda egzamin tego nie wiem co radzicie i ewentualnie gdzie to dostać pozdrawiam Zbyszek J

Link to comment
Share on other sites

Cześć! Sprężyny można dorobić na zamówienie o trochę innych parametrach i tu byś zyskał do 2cm, a następne 2 cm można zrobić na dystansach aluminiowych, które się montuje na górne mocowanie amortyzatorów. Ja kiedyś dorabiałem takie dystanse tzn. kupiłem wałek alu i dałem tokarzowi do wytoczenia.Na wzór dostał górne mocowania, żeby wiedział do czego robi. Wałek alu był dość drogi, a tokarz skasował 200 ziko za 4 dystanse. Ja podnosiłem legasia i z geometrią nie było problemów.

Edited by ADOS
Link to comment
Share on other sites

Hej, podaj mi maila to wyślę Ci wydruk z geometrii mojego Forka na sprężynach ironman. Generalnie przy +5 cm nie zmieścisz się w tolerancji - przy +3.5 cm (na Ironmanach) kąty wyprzedzenia zwrotnic i pochylenia tyłu były na granicy. Do kątów pochylenia możesz ew. dokupić śruby z regulacją (tył nie jest regulowany fabrycznie). Obawiam się, że przeguby będą narażone na szybsze zużycie - będą pracowały cały czas pod dużymi kątami ...


Załadowałem cały album - masz parę fotek i wydruk z geo.


http://www.forum.subaru.pl/index.php?/gallery/image/3734-photo-0177/

Link to comment
Share on other sites

Podnosiłem dwa inne auta i to w kilku próbach. Stosowałem podkładki pod kolumnę, pod sprężynę i inne sprężyny. Zmieniałem amory na utwardzone a potem na regulowane. Jeśli zawieszenie nie jest jednocześnie utwardzane (sprezyńy i amory) to strata na prowadzeniu jest bolesna. Warto sie dwa razy zastanowić. Choć 5cm w terenie sporo zmienia. Swojego fxt wolał bym nie psuć, ale jak się zestarzeje i będę mniej go szanował, to może podniosę.

Link to comment
Share on other sites

Ja w zeszłym tygodniu założyłem w Carficie podkładki 2x po 1cm przy kazdym amorku co ładnie podniosło mojego S-Turbo, pożniej geometria na seryjnych ustawieniach i wszystko śmiga jak marzenie :) polecam kazdemu kto jezdzi po terenie :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Forumowicze> mam do sprzedania używane sprężyny do forka 2006r. 2.0 158KM. Wymieniałem całe zawieszenie na Sachs (amory) i sprężyny Ironman. Zdecydowanie auto jest wyższe, lepiej się prowadzi i jest sztywniejsze.

 

UWAGA: sprężyny używane (nie popękane) - nie daje żadnej gwarancji co do nich!!! Może ktoś jeszcze na nich pojeździ. Szczegóły na priv.

Link to comment
Share on other sites

Proszę wybaczyć - uznałem za stosowny wpis dot. zawieszenia...oczywiście zamieszczam wpis również w dziale giełda...

 

 

dzięki by the way...;-)


tak w ogóle to gdzie jest dział giełda?szukam i nie mogę znaleźć. Może kolega Max mi pomoże...?dzięki z góry...

Link to comment
Share on other sites

Przypomnę, że parę postów wyżej wrzuciłem link do galerii, gdzie jest zdjęcie geometrii forestera SG z liftem +3.5 cm i widać dokładnie, które wartości są na granicy, a które poza nią. Przy 5 cm będzie zdecydowanie poza limitem tolerancji.

Link to comment
Share on other sites

gdybyś miał s-turbo to byłoby łatwo....

 

Tzd ma takiego kozackiego forka. Springi od sg go nieźle podnoszą i jednocześnie mocno utwardzają.

 

co do geometrii to camberbolty na tył i nie ma problemu

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

 

 

gdybyś miał s-turbo to byłoby łatwo....   Tzd ma takiego kozackiego forka. Springi od sg go nieźle podnoszą i jednocześnie mocno utwardzają.   co do geometrii to camberbolty na tył i nie ma problemu

 

Szkoda że nie wiedziałem o tym wcześniej to też bym w swoim takie cudo zrobił :P może kiedyś...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...