zbyszek1533 Opublikowano 16 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2014 Witam koledzy potrzebuję pomocy/porady chciałbym podnieść swojego forka rocznik 2006 2.0 158 km o jakieś pięć centymetrów tylko czy nie będę miał kłopotów z ustawieniem geometrii co byście mi poradzili. Aktualnie wymieniłem amortyzatory i sprężyny na KYABY ale zapewne mi coś jeszcze siądzie a tego bym nie chciał słyszałem o jakichś gumach pod sprężyny czy też dystanse metalowe no ale na ile to zda egzamin tego nie wiem co radzicie i ewentualnie gdzie to dostać pozdrawiam Zbyszek J Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADOS Opublikowano 16 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2014 (edytowane) Cześć! Sprężyny można dorobić na zamówienie o trochę innych parametrach i tu byś zyskał do 2cm, a następne 2 cm można zrobić na dystansach aluminiowych, które się montuje na górne mocowanie amortyzatorów. Ja kiedyś dorabiałem takie dystanse tzn. kupiłem wałek alu i dałem tokarzowi do wytoczenia.Na wzór dostał górne mocowania, żeby wiedział do czego robi. Wałek alu był dość drogi, a tokarz skasował 200 ziko za 4 dystanse. Ja podnosiłem legasia i z geometrią nie było problemów. Edytowane 16 Listopada 2014 przez ADOS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 16 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2014 Hej, podaj mi maila to wyślę Ci wydruk z geometrii mojego Forka na sprężynach ironman. Generalnie przy +5 cm nie zmieścisz się w tolerancji - przy +3.5 cm (na Ironmanach) kąty wyprzedzenia zwrotnic i pochylenia tyłu były na granicy. Do kątów pochylenia możesz ew. dokupić śruby z regulacją (tył nie jest regulowany fabrycznie). Obawiam się, że przeguby będą narażone na szybsze zużycie - będą pracowały cały czas pod dużymi kątami ... Załadowałem cały album - masz parę fotek i wydruk z geo. http://www.forum.subaru.pl/index.php?/gallery/image/3734-photo-0177/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesius88 Opublikowano 16 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2014 W moim Legacy poprzedni wlasciciel podniosl go poprzez wymiane sprezyn i dodanie dystansow gumowych. Sprezyny sa firmy Eibach kolor czerwony. Nie wiem dokladnie o ile jest podniesiony,ale stoi sporo wyzej jak seryjny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 16 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2014 Podnosiłem dwa inne auta i to w kilku próbach. Stosowałem podkładki pod kolumnę, pod sprężynę i inne sprężyny. Zmieniałem amory na utwardzone a potem na regulowane. Jeśli zawieszenie nie jest jednocześnie utwardzane (sprezyńy i amory) to strata na prowadzeniu jest bolesna. Warto sie dwa razy zastanowić. Choć 5cm w terenie sporo zmienia. Swojego fxt wolał bym nie psuć, ale jak się zestarzeje i będę mniej go szanował, to może podniosę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szywoj011 Opublikowano 17 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2014 Ja w zeszłym tygodniu założyłem w Carficie podkładki 2x po 1cm przy kazdym amorku co ładnie podniosło mojego S-Turbo, pożniej geometria na seryjnych ustawieniach i wszystko śmiga jak marzenie polecam kazdemu kto jezdzi po terenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafi2.0 Opublikowano 26 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2014 Forumowicze> mam do sprzedania używane sprężyny do forka 2006r. 2.0 158KM. Wymieniałem całe zawieszenie na Sachs (amory) i sprężyny Ironman. Zdecydowanie auto jest wyższe, lepiej się prowadzi i jest sztywniejsze. UWAGA: sprężyny używane (nie popękane) - nie daje żadnej gwarancji co do nich!!! Może ktoś jeszcze na nich pojeździ. Szczegóły na priv. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Max 84 Opublikowano 26 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2014 Giełda, zmieniła Dział ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafi2.0 Opublikowano 26 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2014 Proszę wybaczyć - uznałem za stosowny wpis dot. zawieszenia...oczywiście zamieszczam wpis również w dziale giełda... dzięki by the way...;-) tak w ogóle to gdzie jest dział giełda?szukam i nie mogę znaleźć. Może kolega Max mi pomoże...?dzięki z góry... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Max 84 Opublikowano 26 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2014 Proszę. http://www.forum.subaru.pl/index.php?/forum/15-cz%C4%99%C5%9Bci/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyszek1533 Opublikowano 26 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2014 Witam dzięki za podpowiedzi myślę iż po pracuję na d dystansami i za pewne wykonam tak jak radzicie nie więcej jak 3.5 cm pozdrawiam Zbyszek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojo02 Opublikowano 26 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2014 o jakieś pięć centymetrów tylko czy nie będę miał kłopotów z ustawieniem geometrii nie ustawisz chyba że dasz podkładki "mimośrodowe" albo śrubę do regulacji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 27 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2014 20-30mm to jest praktycznie max co przyjmuja fabryczne nastawy zawieszenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 27 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2014 Przypomnę, że parę postów wyżej wrzuciłem link do galerii, gdzie jest zdjęcie geometrii forestera SG z liftem +3.5 cm i widać dokładnie, które wartości są na granicy, a które poza nią. Przy 5 cm będzie zdecydowanie poza limitem tolerancji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojo02 Opublikowano 27 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2014 tu poczytaj http://www.subaruforester.org/vbulletin/f70/strut-bottom-lifts-73311/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 27 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2014 Pewnie, że się da. Ale te mody są dużo grubsze niż tylko podkładki pod kolumny MacPhersona ... Pzrd, T. Karski (z taptoka) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek610216 Opublikowano 1 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2014 niedawno zmieniałem sls na kayaby sprężyny i amory, na starych były oryginalne jak twierdził mechanior dystanse 3,8 cm. nie było problemu z ustawieniem zbieżności po wymianie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 2 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2014 gdybyś miał s-turbo to byłoby łatwo.... Tzd ma takiego kozackiego forka. Springi od sg go nieźle podnoszą i jednocześnie mocno utwardzają. co do geometrii to camberbolty na tył i nie ma problemu Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szywoj011 Opublikowano 2 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2014 gdybyś miał s-turbo to byłoby łatwo.... Tzd ma takiego kozackiego forka. Springi od sg go nieźle podnoszą i jednocześnie mocno utwardzają. co do geometrii to camberbolty na tył i nie ma problemu Szkoda że nie wiedziałem o tym wcześniej to też bym w swoim takie cudo zrobił może kiedyś... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się