Skocz do zawartości

Zwiększenie prześwitu ( podwyższenie ) Subaru Forester


zbyszek1533

Rekomendowane odpowiedzi

Witam koledzy potrzebuję pomocy/porady chciałbym podnieść swojego forka rocznik 2006 2.0 158 km o jakieś pięć centymetrów tylko czy nie będę miał kłopotów z ustawieniem geometrii co byście mi poradzili.

Aktualnie wymieniłem amortyzatory i sprężyny na KYABY ale zapewne mi coś jeszcze siądzie a tego bym nie chciał słyszałem o jakichś gumach pod sprężyny czy też dystanse metalowe no ale na ile to zda egzamin tego nie wiem co radzicie i ewentualnie gdzie to dostać pozdrawiam Zbyszek J

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć! Sprężyny można dorobić na zamówienie o trochę innych parametrach i tu byś zyskał do 2cm, a następne 2 cm można zrobić na dystansach aluminiowych, które się montuje na górne mocowanie amortyzatorów. Ja kiedyś dorabiałem takie dystanse tzn. kupiłem wałek alu i dałem tokarzowi do wytoczenia.Na wzór dostał górne mocowania, żeby wiedział do czego robi. Wałek alu był dość drogi, a tokarz skasował 200 ziko za 4 dystanse. Ja podnosiłem legasia i z geometrią nie było problemów.

Edytowane przez ADOS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, podaj mi maila to wyślę Ci wydruk z geometrii mojego Forka na sprężynach ironman. Generalnie przy +5 cm nie zmieścisz się w tolerancji - przy +3.5 cm (na Ironmanach) kąty wyprzedzenia zwrotnic i pochylenia tyłu były na granicy. Do kątów pochylenia możesz ew. dokupić śruby z regulacją (tył nie jest regulowany fabrycznie). Obawiam się, że przeguby będą narażone na szybsze zużycie - będą pracowały cały czas pod dużymi kątami ...


Załadowałem cały album - masz parę fotek i wydruk z geo.


http://www.forum.subaru.pl/index.php?/gallery/image/3734-photo-0177/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podnosiłem dwa inne auta i to w kilku próbach. Stosowałem podkładki pod kolumnę, pod sprężynę i inne sprężyny. Zmieniałem amory na utwardzone a potem na regulowane. Jeśli zawieszenie nie jest jednocześnie utwardzane (sprezyńy i amory) to strata na prowadzeniu jest bolesna. Warto sie dwa razy zastanowić. Choć 5cm w terenie sporo zmienia. Swojego fxt wolał bym nie psuć, ale jak się zestarzeje i będę mniej go szanował, to może podniosę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w zeszłym tygodniu założyłem w Carficie podkładki 2x po 1cm przy kazdym amorku co ładnie podniosło mojego S-Turbo, pożniej geometria na seryjnych ustawieniach i wszystko śmiga jak marzenie :) polecam kazdemu kto jezdzi po terenie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Forumowicze> mam do sprzedania używane sprężyny do forka 2006r. 2.0 158KM. Wymieniałem całe zawieszenie na Sachs (amory) i sprężyny Ironman. Zdecydowanie auto jest wyższe, lepiej się prowadzi i jest sztywniejsze.

 

UWAGA: sprężyny używane (nie popękane) - nie daje żadnej gwarancji co do nich!!! Może ktoś jeszcze na nich pojeździ. Szczegóły na priv.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę wybaczyć - uznałem za stosowny wpis dot. zawieszenia...oczywiście zamieszczam wpis również w dziale giełda...

 

 

dzięki by the way...;-)


tak w ogóle to gdzie jest dział giełda?szukam i nie mogę znaleźć. Może kolega Max mi pomoże...?dzięki z góry...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypomnę, że parę postów wyżej wrzuciłem link do galerii, gdzie jest zdjęcie geometrii forestera SG z liftem +3.5 cm i widać dokładnie, które wartości są na granicy, a które poza nią. Przy 5 cm będzie zdecydowanie poza limitem tolerancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdybyś miał s-turbo to byłoby łatwo....

 

Tzd ma takiego kozackiego forka. Springi od sg go nieźle podnoszą i jednocześnie mocno utwardzają.

 

co do geometrii to camberbolty na tył i nie ma problemu

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

gdybyś miał s-turbo to byłoby łatwo....   Tzd ma takiego kozackiego forka. Springi od sg go nieźle podnoszą i jednocześnie mocno utwardzają.   co do geometrii to camberbolty na tył i nie ma problemu

 

Szkoda że nie wiedziałem o tym wcześniej to też bym w swoim takie cudo zrobił :P może kiedyś...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...