Jump to content

Subaru Baja


michal
 Share

Recommended Posts

  • Dyrekcja SIP

Prowadzone są rozmowy pomiędzy europejskimi importerami a FHI dotyczące wprowadzenia tego modelu na rynek. W przypadku ich pozytywnego wyniku samochód ten naturalnie pojawi sie także w Polsce.

W tym przypadku z pewnoscia nie bedzie problemów z homologacją jako samochód ciężarowy 8)

Link to comment
Share on other sites

Tak z ciekawości abstrahując od Baji, czy mozliwe jest sprowadzenie modelu normalnie nie oferowanego na polskim rynku? Rozumeim że koszta stawiałyby opłacalność pod znakiem zapytania, ale teoretycznie?

 

 

Azrael

Link to comment
Share on other sites

  • Dyrekcja SIP

Możemy sprowadzać tylko samochody posiadające homologację w Polsce.

Nie mozna więc np. sprowadzać pojazdów z USA (inne normy emisjii spalin i wiele innych różnic) , Japonii etc.

Samochody dostepne w Niemczech są z reguły takze homologowane w Polsce (wyjątek na dzisiaj: Justy)

 

 

pzdr

Link to comment
Share on other sites

Możemy sprowadzać tylko samochody posiadające homologację w Polsce.

Nie mozna więc np. sprowadzać pojazdów z USA (inne normy emisjii spalin i wiele innych różnic) , Japonii etc.

Samochody dostepne w Niemczech są z reguły takze homologowane w Polsce (wyjątek na dzisiaj: Justy)

pzdr

 

Dziękuję /padnij/ Dyrekcji /powstań/ za szybką odpowiedź... ale.....

Słyszałem że Mitsubishi nie ma na EVO VII homologacji w Polsce i dlatego mogło sprzedać tylko kilka egzemplarzy w tym część jako Carisma GT żeby nieprzekroczyć limitu niehomologowanych samochodów. Jak to jest? Oni moga a Subaru nie?

 

Azrael - nadal zaciekawiony ;->

Link to comment
Share on other sites

Nie mozna więc np. sprowadzać pojazdów z USA (inne normy emisjii spalin

 

Ale jest taki stan sie nazywa California i przepisy o emisji spalin sa tam bardziej restrykcyjne niz w Szwajcarii.Czy nie mozna by sprowadzac np. tylko modeli kalifornijskich ? :?:

Link to comment
Share on other sites

Nie mozna więc np. sprowadzać pojazdów z USA (inne normy emisjii spalin

 

Ale jest taki stan sie nazywa California i przepisy o emisji spalin sa tam bardziej restrykcyjne niz w Szwajcarii.Czy nie mozna by sprowadzac np. tylko modeli kalifornijskich ? :?:

 

Nie, chyba że mają wyrobioną homologację Euro ileśtam w Europie.. :-(

 

Azrael

Link to comment
Share on other sites

  • Dyrekcja SIP

Mitsubishi sprowadzało samochody "pod klienta", tzn. że faktycznym importerem wg. przepisów był już klient. Importer może sprowadzić oficjalnie tylko 1 auto bez homologacji.

Co do róznic homologacyjnych, to nie kończa się one - jak juz wspomniałem - na emisji spalin. Dalesze elementy (niektóre !) to refelektory przednie, instalacja elektryczna, emisja hałasu, hamulce, szyby, opony, szybkościomierz, pasy bezpieczeństwa, poduszki powietrzne itd. itd. Jak widać bez homologacji europejskiej oficjalne wprowadzenie na rynek samochodu w specyfikacji USA jest praktycznie niemożliwe.

 

pzdr.

Link to comment
Share on other sites

Mitsubishi sprowadzało samochody "pod klienta", tzn. że faktycznym importerem wg. przepisów był już klient. Importer może sprowadzić oficjalnie tylko 1 auto bez homologacji.

 

Jak ja kupowalem swoje Evo V to tak nie bylo. Zostala sprowadzona pewna pula aut (5szt.), oclona przez MMC Car Poland (biuro Mitsu) i skierowana do sprzedazy w sieci dealerskiej. Podobnie bylo z Evo VI (5szt), Evo VI Tommi Makinen Edition (3 szt.) i Evo VII (7szt.).

 

Moj samochod byl rejestrowany w oparciu o rozszerzone badania techniczne a nie swiadectwo homologacji.

 

Nie wykluczone, ze Evo VII ma europejska homologacje (dosc duzo tego sprzedaja), ale Evo V i VI na pewno nie mialy.

Link to comment
Share on other sites

Od razu dorzucę pytanko - a co z tymi wszystkimi rajdówkami N-grupowymi? Gdzie i na jakich zasadach one są kupowane?

 

BTW: jak to jest że można jeździć rajdówka na obcych numerach...?

 

 

Azrael - coraz bardziej zaciekawiony :-)

Link to comment
Share on other sites

  • Dyrekcja SIP

Co do EVO VII to homologacja europejska nie została wykonana - dopuszczenie do ruchu następuje na bazie tzw. INDI = indywidualne dopuszczenie do ruchu (Einzelabnahme). Sprowadzanie kilku sztuk, np. jako zamówionych przez poszczególnych dealerów (zamówienie jako osoby prywatne, nie firmy - bo nie mają uprawnień do importu) jest oczywiście możliwe. :)

 

Zakup Imprezy grupy N jest możliwy za pośrednictwem Subaru Import Polska. Ale tanio nie jest :twisted:

 

pzdr.

Link to comment
Share on other sites

  • Dyrekcja SIP

Jeszcze te obce numery - w zasadzie nie wolno obywatelowi polskiemu zamieszkałemu w Polsce prowadzić samochodu na obcych numerach. Jest to jednak możliwe, jeżeli pojazd przeszedł szczególna procedurę celną i nie służy do normalnego poruszania się (tu: cel sportowy). W tym przypadku akceptowana jest odprawa na tzw. karnecie ATA.

 

pzdr.

Link to comment
Share on other sites

Dziękuje dyrekcji za obszerne wyjaśnienia.

 

Jeżeli dobrze wywnioskowałem każdy poszczególny dealer danej marki może niejako indywidualnie sprowadzić sobie nawet niehomologowane auto. Np. Lancera Evo? Jeżeli tak to Subaru Baja też?

 

Przepraszam za moją dociekliwość, ale ciakawość mnie zżera ;-)

 

Azrael

Link to comment
Share on other sites

  • Dyrekcja SIP

Z Subaru Baja problem jest nieco większy, jako że samochód pochodzi z USA. Samochód niehomologowany musi tez spełnic pewne kryteria - zaświadczenie o EURO II, asymetryczne reflektory etc. W przypadku homologacji indywidualnej w EU kryteria te są naturalnie spełnione.

Co do Baja - będę miał okazję zapoznać się z samochodem pod koniec przyszłego tygodnia 8)

 

pzdr.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Jak tam plany z Baja ? Moze Szanowna Dyrekcja potrzebuje trochę asysty, chętnie pomoge, posiadam odpowiednie środki do exportu tu z USA, oraz moje obliczenia wg. wzoru LIZAKA :twisted: wskazują, że jest zgodny z nowymi wymogami na homologacje ciężarową. :twisted::twisted:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Dyrekcja SIP

Dzieki za chęć pomocy - aktualnie brak planów Europejskich w tym kierunku (jednorazowa akcja z ubiegłego roku została zakończona).

 

Łączę pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Dziękuje dyrekcji za obszerne wyjaśnienia.

 

Jeżeli dobrze wywnioskowałem każdy poszczególny dealer danej marki może niejako indywidualnie sprowadzić sobie nawet niehomologowane auto.

 

niestety tak nie jest, sprowadzic samochod niehomologowany moze tylko i wylacznie podmiot, ktory ma zamiar zglosic go do homologacji, a zwykly dealer, ktory kupuje od przedstawiciela na Polskę takiego zamiaru nie ma ;)

 

dziękuję

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Witam,

Czyżby Baja już była dostępna w Polsce?

http://www.trader.pl/details,131,967795 ... 239391.asp

I dwuletnia eurogwarancja.

Czy to oznacza, że posiada już homologację?

A co to za firma Alnar?

 

pzdr

 

..... na stronce maja napisane ze rowniez zajmuja sie sprzedaz aut poprezentacyjnych marki subaru, ale to chyba nie z polska tylko z niemiec pewnie :?: :!: .......

 

mk.si

Link to comment
Share on other sites

Z tego co widać na sieci, to Baja jest dostępna w Niemczech, a więc homologację na rynek europejski ma. Jeśli jest sprzedawana, przez ichniejszą sieć dilerską, to nie widzę problemów z gwarancją, także myślę, że można sobie takie autko spokojnie w Niemczech kupić.

 

No chyba, że SIP zaoferuje je oficjalnie w Polsce, aczkolwiek u nas chyba jeszcze nie ma takiej mody na pickupy.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...