Skocz do zawartości

Forester vs Outlander


Ayu

Rekomendowane odpowiedzi

Kiedyś miałem taką sytuację:

 

Zima, rano, temperatura powyżej 0°, bez śniegu, droga - czarny suchy asfalt. Jechalismy w 4 osoby ze stałą prędkościa ok 100÷110km/h i na łagodnym łuku znaleźliśmy się na lekko oblodzonym mostku; takim nad jakąś wąską rzeczką... Można się było zorientowć, że droga jest nad rzeczką jedynie po barierkach tego mostku. Miał może 4 do 5 metrów długości i jak sądzę oblodzenie drogi też było na takiej długości. Samochód jadący po łuku nagle wpadł w poślizg, po prostu przestał jechać po łuku ;-), uślizgnął się wszystkimi kołami i poczułem, że zaczął się obracać. Ale jedynie zaczął, kiedy koła znalazły się znowu na suchym miałem wrażenie jakby wskoczył na jakieś szyny, jakby się nagle przykleił do drogi. Wszystko trawało niesamowicie krótko, a ja nie zdążyłem w żaden sposób zareagować, nawet nie poruszyłem kierownicą, nie zdjąłem nogi z gazu, nic nie zrobiłem. Samochód był w poślizgu permanetnym bardzo krótko, ale to ponowne "złapanie" przyczepności było niesamowite i jak sądzę nie do uzyskania w samochodzie, który nie ma stałego napędu na wszystkie koła. Dlatego, ja dla S-AWD :bowdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 200
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...