Jump to content

EyeSight, czyli Wzrok


Recommended Posts

Była decyzją biznesową bo w USA głównie kupowali 2,5i a w EU sprzedawał się tylko w PL i DE. We Francji w którymś roku podawała Dyrekcja że sprzedaż wyniosła 0 szt.

W Skandynawii czy Austrii też był drogi jak cholera przez podatki i opłaty wiec albo nie był kupowany albo kupowana była konkurencja jak w grę wchodziły spore kwoty.

Polska to eldodaro motoryzacyjne gdzie płacisz 50 EUR i o wiele tańsze niż w innych krajach EU ubezpieczenie i jeździsz. Kiedys Christoph podawał jak to działa w Austrii gdzie najpierw liczysz opłaty ekologiczne a potem wychodzi Ci na jakie auto Cie stać....

Link to post
Share on other sites
  • Replies 339
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Przetestowałem - nie to żebym kogoś trafił - ES, a tym samym tempomat, ewidentnie reaguje na pieszego, czy także rowerzystę   To też sprawdzałem. Z pewnością ES analizuje Twoją prędkość oraz różnic

To znaczy, że jak samochód jadący przed nie ma takich żółtych kółek, toES nie zadziała ?

Fala, którą wersję EyeSight masz na pokładzie?

Posted Images

31 minut temu, GREGG napisał:

W kółko pojawia się nieuzasadniona teza, że XT 'zabiły ekopodatki' itd. a wycofanie tego modelu z USA dowodzi przecież, że była to decyzja głównie biznesowa

A wprowadzenie Outbacka XT w USA za miast Forka dowodzi że Forka kupują tam biedni i wybierają podstawowy silnik. Dla amatorów mocnych silników jest trochę większe auto ;)

Link to post
Share on other sites
10 minut temu, Jaca68 napisał:

A wprowadzenie Outbacka XT w USA za miast Forka dowodzi że Forka kupują tam biedni i wybierają podstawowy silnik. Dla amatorów mocnych silników jest trochę większe auto ;)

 

Może niekoniecznie zaraz biedni, ale ogólnie tak, jest to model niżej pozycjonowany a po wycofaniu XT tym bardziej. Natomiast faktycznie w US mają przynajmniej lepszą bazę czyli 2,5 wolnossaka, coś tam zawsze na plusik wobec tego co u nas jest dostępne 

Link to post
Share on other sites

 

3 godziny temu, GREGG napisał:

ale ogólnie tak, jest to model niżej pozycjonowany

W porównaniu do rozmiarów aut w USA to taki segment B - auta miejskie ;)

Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...
W dniu 25.01.2015 o 23:38, Fala napisał:

Z tego co na razie doświadczyłem to ES wraz z tempomatem zatrzymuje samochód przed przeszkodą ale po wyłączeniu tempomatu - tylko ostrzega, dosyć późno nawet przy zadaniu najdalszego pola widzenia (są trzy stopnie/odległości).

Panowie, ten wątek jest już wiekowy i być może dotyczy poprzednich generacji EyeSight ale ja mam podobny problem z wersją OBK 2016 USA

 

zauważyłem, że od pewnego czasu kiedy NIE używam aktywnego tempomatu  - system wykrywa przeszkody i sygnalizuje lecz już nigdy nie uruchamia automatycznego awaryjnego hamowania!

Czy ktoś spotkał się z takim problemem i można to sprawdzić?   Sprawdzałem kilkakrotnie w dzień i w nocy. Zaznaczam, że na tempomacie system działa perfect.

Jeśli  tempomatu nie włączę i nie zareaguję na ostrzeżenie to samochód nie wyhamuje a chyba nie o to chodziło autorom systemu ?

Może ktoś się spotkał. Może możliwy jakiś restart systemu ?  

 

 

Fala pisał:

Tempomat adaptacyjny to jedna sprawa, a Pre-Collision Braking, czyli awaryjne hamowanie, to zupełnie osobna sprawa, która działa niezależnie od ustawień tempomatu. O ile oczywiście user nie zdeaktywował PCB, to system samoczynnie: 1) ostrzeże o zbliżaniu się do przeszkody, 2) zahamuje przed przeszkodą - fakt, hamowanie awaryjne włącza się późno (w stosunku do "normalnego" hamowania ludzkiego) - właśnie po to, aby nie "uzależnić" kierowcy od systemu. "

 

Pytanie Fala jeśli wiesz czy Pre-Collision Braking to Twoim zdaniem osobny system, który mógł się niezależnie zepsuć przy działającym tempomacie ?

Ewentualnie co miałeś na myśli pisząc że "O ile oczywiście user nie zdeaktywował PCB"     - w jaki sposób ?

Jeśli chodzi o wyłączenie klawiszem - to go nie ruszałem i system powinien działałać.

 

 

 

Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, UciekajZaMiasto.pl napisał:

zauważyłem, że od pewnego czasu kiedy NIE używam aktywnego tempomatu  - system wykrywa przeszkody i sygnalizuje lecz już nigdy nie uruchamia automatycznego awaryjnego hamowania!


Pytanie, jak to sprawdzasz - w sensie czy masz na tyle silne nerwy, żeby w normalnym ruchu drogowym wyczekać na hamowanie awaryjne. To się dzieje naprawdę bardzo późno - sytuacja musi być naprawdę podbramkowa.
Miałem OBK MY15, mam XV MY18. W jednym i drugim zdarzało się, że sygnalizował wykrycie przeszkody (najczęściej na ostrym łuku, na którym na poboczu są ustawione słupki ze strzałkami), jednak nie hamował. System ostrzegał, jednak oceniał, że jeszcze nie czas na reakcję. Mam wrażenie, że w takiej sytuacji wystarczy minimalnie mocniej dokręcić kierownicą, by system przestał sygnalizować. 
W sumie przez ponad 100 000 km tylko raz miałem prawdziwe awaryjne hamowanie. Baaardzo późno i z pełną mocą. Niezapomniane wrażenia - nie spodziewasz się i nie wiedz, co się dzieje. Akcja była w pełni uzasadniona. Samochód poprzedzający mocno hamował i nie miał stopów. Ja się nie zorientowałem.

Edited by spawalniczy
Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, UciekajZaMiasto.pl napisał:

Panowie, ten wątek jest już wiekowy i być może dotyczy poprzednich generacji EyeSight ale ja mam podobny problem z wersją OBK 2016 USA

 

zauważyłem, że od pewnego czasu kiedy NIE używam aktywnego tempomatu  - system wykrywa przeszkody i sygnalizuje lecz już nigdy nie uruchamia automatycznego awaryjnego hamowania!

Czy ktoś spotkał się z takim problemem i można to sprawdzić?   Sprawdzałem kilkakrotnie w dzień i w nocy. Zaznaczam, że na tempomacie system działa perfect.

Jeśli  tempomatu nie włączę i nie zareaguję na ostrzeżenie to samochód nie wyhamuje a chyba nie o to chodziło autorom systemu ?

Może ktoś się spotkał. Może możliwy jakiś restart systemu ?  

 

 

Fala pisał:

Tempomat adaptacyjny to jedna sprawa, a Pre-Collision Braking, czyli awaryjne hamowanie, to zupełnie osobna sprawa, która działa niezależnie od ustawień tempomatu. O ile oczywiście user nie zdeaktywował PCB, to system samoczynnie: 1) ostrzeże o zbliżaniu się do przeszkody, 2) zahamuje przed przeszkodą - fakt, hamowanie awaryjne włącza się późno (w stosunku do "normalnego" hamowania ludzkiego) - właśnie po to, aby nie "uzależnić" kierowcy od systemu. "

 

Pytanie Fala jeśli wiesz czy Pre-Collision Braking to Twoim zdaniem osobny system, który mógł się niezależnie zepsuć przy działającym tempomacie ?

Ewentualnie co miałeś na myśli pisząc że "O ile oczywiście user nie zdeaktywował PCB"     - w jaki sposób ?

Jeśli chodzi o wyłączenie klawiszem - to go nie ruszałem i system powinien działałać.

 

 

 

 

To było tak dawno, że nie pamiętam - a swoje preferencje motoryzacyjne zawęziłem do samochodów z lat 90 i początku 2000, czyli bez eye sight itp. 

Z pozdrowieniami! 

M. 

Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, spawalniczy napisał:

Miałem OBK MY12, mam XV MY18. W jednym i drugim zdarzało się, że sygnalizował wykrycie przeszkody (najczęściej na ostrym łuku, na którym na poboczu są ustawione słupki ze strzałkami), jednak nie hamował.

OBK MY12 to raczej nie wykrywał przeszkód, przynajmniej nie taki w wersji na Europę.

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

To sprawdźcie proszę jeszcze to:

Antykolizyjne zarządzanie przepustnicą

Jeśli samochód stoi przodem do przeszkody, a w wyniku pomyłki zamiast biegu wstecznego włączony jest „Drive”, oraz kierowca wciska pedał gazu, EyeSight ostrzega kierowcę przy pomocy sygnału dźwiękowego i informacji na wyświetlaczu a następnie znacznie ogranicza moc silnika. Ta funkcja ma pomóc uniknąć omyłkowego wjechania w przeszkodę.

 

Bo u mnie to nie działa.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...
31 minut temu, orm napisał:

Suzuki, Isuzu to adapt Subaru’s EyeSight safety tech

Updated Jan 05, 2021 | Same topic: Automotive Industry Updates
 

https://philkotse.com/market-news/suzuki-isuzu-adapt-subaru-eyesight-9572

 

 

Ciekawe, z tego wynika, że Eyesight nie należy w ogóle do Subaru, ale do Hitachi 

Link to post
Share on other sites

No właśnie też mnie to zastanowiło, szczególnie, że kiedyś nawet widziałem artykuł jak pierwsze eksperymenty robili jeszcze w latach 90 na pierwszej generacji Legacy.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...