Snuff Opublikowano 15 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2018 4 godziny temu, Piskoor napisał: Instrukcja powiada że nie można niczego przyklejać na środek szyby.. Czy rzeczywiście jest problem jeśli znajdzie się tam rejestrator? Kamery ES da od siebie oddalone i mają stosunkowo wąski kąt widzenia (chyba 35 stopni) Teoretycznie rejestrator nie powinien mieć wpływu na ich poprawne działanie Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka Dobre pytanie, też myślę o montażu kamerki za lusterkiem i zastanawiam się czy nie będzie to kolidować z ES. Może @Dyrekcja coś nam powie na ten temat ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 15 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2018 @Snuff lepiej adresować wypowiedź poprzedzając nick małpą, większa szansa, że przywoływana osoba tu zaglądnie Pozwoliłem sobie poprawić Twój wpis. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snuff Opublikowano 16 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2018 5 godzin temu, aflinta napisał: @Snuff lepiej adresować wypowiedź poprzedzając nick małpą, większa szansa, że przywoływana osoba tu zaglądnie Pozwoliłem sobie poprawić Twój wpis. dziękuję...świeżynka jestem i nie wiedziałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriskristoffers Opublikowano 17 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2018 Mnie trochę ciekawi dlaczego Subaru nie wdrożyło rejestratora pokładowego? Przecież pomiędzy kamerami ES mogliby jakiś obiektyw dołożyć z super optyką + slot na kartę microSD czy jak i wszystko byłoby w ładnej obudowie, a dodatkowo nie rzucałoby się w oczy. Dlaczego projektanci aut jeszcze na to nie wpadli żeby zrobić "fabryczny wideorejestrator"? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piskoor Opublikowano 17 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2018 Mnie trochę ciekawi dlaczego Subaru nie wdrożyło rejestratora pokładowego? Przecież pomiędzy kamerami ES mogliby jakiś obiektyw dołożyć z super optyką + slot na kartę microSD czy jak i wszystko byłoby w ładnej obudowie, a dodatkowo nie rzucałoby się w oczy. Dlaczego projektanci aut jeszcze na to nie wpadli żeby zrobić "fabryczny wideorejestrator"? Może kwestie prawne? . Nie wszędzie są dozwolone Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkadias Opublikowano 17 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2018 Ja zainstalowałem ten rejestrator: https://www.mio.com/pl_pl/mivue-698-dual nagrywa z przodu i z tyłu. Kable ukryte w podsufitce, nic nie wisi, ES działa bez problemów i uratował mnie 2 razy od kłopotów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriskristoffers Opublikowano 17 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2018 A zauważyłeś, że nagranie z tylnej kamery jest "szybsze" niż dźwięk . Ja na tym modelu się zawiodłem, po przesiadce z MIO 538 Deluxe. Obraz ziarnisty - 2 razy była na serwisie i poszła razem z OBK do nowego właściciela. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkadias Opublikowano 17 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2018 39 minut temu, kriskristoffers napisał: A zauważyłeś, że nagranie z tylnej kamery jest "szybsze" niż dźwięk . Ja na tym modelu się zawiodłem, po przesiadce z MIO 538 Deluxe. Obraz ziarnisty - 2 razy była na serwisie i poszła razem z OBK do nowego właściciela. Nic takiego nie zauważyłem, może trafił Ci się trefny egzemplarz? Wprawdzie też nigdy nie przeglądałem tak uważnie nagrań z tylnej kamerki. Filmy z przedniej odtwarzane na ekranie 52" są dobrej jakości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 17 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2018 2 godziny temu, Piskoor napisał: Może kwestie prawne? . Nie wszędzie są dozwolone Dokładnie, w niektórych krajach rejestratory są zakazane. Zresztą zaraz by się ogólne larum podniosło o naruszaniu prywatności itd. (przez to upadł przecież projekt Google Glass) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bernard Opublikowano 17 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2018 No ale w instrukcji znalazłem, że jest rejestracja obrazu i parametrów jazdy oraz tego co robi kierowca. Pewnie bufor jest mały ale jak wystrzelą poduszki to ostatnie (sekundy? minuta?) są zapisane! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł L Opublikowano 19 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2018 W dniu 15.03.2018 o 19:58, Piskoor napisał: Instrukcja powiada że nie można niczego przyklejać na środek szyby.. Czy rzeczywiście jest problem jeśli znajdzie się tam rejestrator? Kamery ES da od siebie oddalone i mają stosunkowo wąski kąt widzenia (chyba 35 stopni) Teoretycznie rejestrator nie powinien mieć wpływu na ich poprawne działanie Cóż, są to pewne zalecenia, we wskazanym obszarze nie powinno się NICZEGO instalować, naklejać ponieważ MOŻE (ale nie musi) to wpłynąć na działanie systemu ( niepotrzebne cienie, odblaski etc.) Zalecamy stosowanie się do instrukcji. W dniu 15.03.2018 o 09:30, Barton2B napisał: Odświeżę wątek Czy w nowych modelach 2018 rozwinięto w jakiś sposób system ES, dodano jakieś funkcje? Gdzieś przeczytałem, że obecnie jest wersja 3.0 systemu, ale nie znalazłem już informacji o zmianach. Jakoś się nie dodało w poprzedniej mojej wypowiedzi: Generacja : Od momentu oficjalnego wprowadzenia ES do Europy (wraz z Outbackiem 15MY ) dostępna była wersja 3.0 i tak jest aktualnie w modelach 18MY. Wersję 2.0 miałem przyjemność porównać w Outbacku 13MY - wrażenia? Prowadzenie na pewno bardziej "nerwowe", system dużo gwałtowniej reagował na pojawiające się przeszkody, np. podczas używania aktywnego tempomatu. Wersja 3.0, aktualnie mamy zwiększony zasięg "widzenia" (dalej i szerzej), kamery rejestrują obraz w kolorze, szybciej ten obraz przetwarzają - to główne zmiany. Nowe funkcje - chociażby LKA https://bezpieczne.subaru.pl/#prewencyjne-asystent-utrzymania-pasa-ruchu Znane już z Levorga 17MY, w mojej ocenie świetnie sprawdza się współpracując z włączonym aktywnym tempomatem na trasach szybkiego ruchu. Jakby nie było, dąży się do tego, aby jazda z tym systemem była jak najbardziej płynna, komfortowa - jak najmniej ingerująca wtedy, gdy nie ma takiej potrzeby. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piskoor Opublikowano 26 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2018 Jakoś się nie dodało w poprzedniej mojej wypowiedzi: Generacja : Od momentu oficjalnego wprowadzenia ES do Europy (wraz z Outbackiem 15MY ) dostępna była wersja 3.0 i tak jest aktualnie w modelach 18MY. Wersję 2.0 miałem przyjemność porównać w Outbacku 13MY - wrażenia? Prowadzenie na pewno bardziej "nerwowe", system dużo gwałtowniej reagował na pojawiające się przeszkody, np. podczas używania aktywnego tempomatu. Wersja 3.0, aktualnie mamy zwiększony zasięg "widzenia" (dalej i szerzej), kamery rejestrują obraz w kolorze, szybciej ten obraz przetwarzają - to główne zmiany. Nowe funkcje - chociażby LKA https://bezpieczne.subaru.pl/#prewencyjne-asystent-utrzymania-pasa-ruchu Znane już z Levorga 17MY, w mojej ocenie świetnie sprawdza się współpracując z włączonym aktywnym tempomatem na trasach szybkiego ruchu. Jakby nie było, dąży się do tego, aby jazda z tym systemem była jak najbardziej płynna, komfortowa - jak najmniej ingerująca wtedy, gdy nie ma takiej potrzeby. Może ktoś podratować instrukcją obsługi ES ? Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bernard Opublikowano 28 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2018 Mam do Levorga MY17, Warszawa, mogę pożyczyć, zeskanować itp. Nie wiem na ile to samo jest w OBK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 28 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2018 To samo za wyjątkiem asystenta pasa ruchu wpływającego na ruch kierownicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Krupa Opublikowano 5 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2018 W dniu 19.03.2018 o 12:15, Paweł L napisał: [...] we wskazanym obszarze nie powinno się NICZEGO instalować [...] Czy "wskazany obszar" odpowiada poniższej grafice? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PawelP76 Opublikowano 6 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2018 (edytowane) Grafiką którą podałeś wygląda mniej więcej jak to co dostałem od dealera tj. skan odnośnie 'zakazanego' obszaru. Wydaje mi się że odnosi się to do modelu XV ze względu na ten tekst: Profhibited area for model with EyeSight (including with HBA') Wychodzi na to że obszar dostępny do montażu do 335mm od 'krawędzi szyby', gdzie ta krawędź to faktycznie 'Ceramic line' cokolwiek by to znaczyło (nie mam jeszcze XV). Zastanawiam się czy rejestrator, który nie ma ekranu np. BlackVuew DR750S czy DOD RC500S stanowiłby jakiś problem. Ma ktoś może zainstalowany? Poniżej nieco więcej informacji dlaczego nie można nic tak instalować: There must be no oil film, dirt, scratch or fogging that obstructs the forward visibility of the stereo camera. Do not stick or attach the aftermarket parts on the prohibited area. If abnormality of the funciton occurs due to light reflection or glass reflection, even though placed outside the prohibited area, change the attachment position or installation position. In addition, placing a navigation system, ETC device or an object on the dashboard will cause reflection on the windshield glass, affecting the recognition of the stereo camera, thus causing the function not to operate correctly. Edytowane 6 Kwietnia 2018 przez PawelP76 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 6 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2018 13 godzin temu, PawelP76 napisał: Zastanawiam się czy rejestrator, który nie ma ekranu np. BlackVuew DR750S czy DOD RC500S stanowiłby jakiś problem. Ma ktoś może zainstalowany? Zamontuj nad lusterkiem coś w stylu A119 i nie powinno być problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hasior1981 Opublikowano 6 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2019 Mam pytanie ,jeśli w subaru Forester XT z 2018 roku sport niema systemy EyeSight to czy jest możliwość zainstalowania tego urządzenia w nowym aucie na gwarancji? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał W. Opublikowano 6 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2019 8 minut temu, hasior1981 napisał: Mam pytanie ,jeśli w subaru Forester XT z 2018 roku sport niema systemy EyeSight to czy jest możliwość zainstalowania tego urządzenia w nowym aucie na gwarancji? Nie jestem ekspertem ale tak na chłopski rozum jest to niemożliwe. Jedyna szansa moim zdaniem na XT z EyeSight to import z USA. Tamtejsze wersje miały ES na wyposażeniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hasior1981 Opublikowano 6 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2019 Dlaczego to niemożliwe? wszystko robią ludzie. Byłem przekonany ,że każdy model powinien mieć system Eyesight tym bardziej najdroższy XT MY18 Sport,czy się mylę? Kupienie nowego XT jest bardzo trudne , skonfigurowanie jeszcze bardziej,wychodzi na to ,że tylko w 2,0i w Polsce był ten system ,jest to jakoś uzasadnione? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lisek Opublikowano 6 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2019 XT dobrze sprzedawał się tylko w PL. W innych krajach EU zabijały go eko podatki . XT to był model schodzący z rynku,nie opłacało się montować tego systemu jak i np stacji multimedialnej 3-ciej generacji z CP i AA. Najwięcej sprzedaje się 2,0 CVT więc opłacalność montażu była ale wszedł on dopiero od MY18. Nie da się zamontować ES poza fabryką a tym bardziej w ASO:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał W. Opublikowano 6 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2019 2 godziny temu, hasior1981 napisał: Dlaczego to niemożliwe? wszystko robią ludzie. Patrząc z tej perspektywy to wiadomo, że jest możliwe. 50 lat temu ludzie chodzili po księżycu więc i ES da się zamontować do XT ale skoro nikt tego nie robi to raczej nie będzie łatwo ani tanio. 2 godziny temu, hasior1981 napisał: Byłem przekonany ,że każdy model powinien mieć system Eyesight tym bardziej najdroższy XT MY18 Sport,czy się mylę? Kupienie nowego XT jest bardzo trudne , skonfigurowanie jeszcze bardziej,wychodzi na to ,że tylko w 2,0i w Polsce był ten system ,jest to jakoś uzasadnione? EyeSight w zeszłym roku miałeś w standardzie już w najtańszej Imprezie czy XV za 80-90 tyś. a w XT za 175 tyś. nie bo nie było zrobionej homologacji, nie opłacało się. Taki urok Subaru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 6 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2019 3 godziny temu, Lisek napisał: XT dobrze sprzedawał się tylko w PL. W innych krajach EU zabijały go eko podatki W USA też go zabiły ekopodatki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lisek Opublikowano 6 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2019 22 minuty temu, GREGG napisał: W USA też go zabiły ekopodatki? Oczywiście że nie zabiły ale jak wiemy Subaru dba o ten rynek bo z niego głównie zyje. Nie ma co porywnywac rynków i specyfikacji. Oni już dawno temu wiedzieli ze XT wypadnie z EU przez Co2 (z czym nie zamierzali walczyc bo globalnie XT tez juz nie ma) i zostanie 2,0i a nowy model ma ES w każdej ( az jednej ) wersji silnkowej:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 6 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2019 31 minut temu, Lisek napisał: Oczywiście że nie zabiły ale jak wiemy Subaru dba o ten rynek bo z niego głównie zyje. Nie ma co porywnywac rynków i specyfikacji. Oni już dawno temu wiedzieli ze XT wypadnie z EU przez Co2 (z czym nie zamierzali walczyc bo globalnie XT tez juz nie ma) i zostanie 2,0i a nowy model ma ES w każdej ( az jednej ) wersji silnkowej:) W kółko pojawia się nieuzasadniona teza, że XT 'zabiły ekopodatki' itd. a wycofanie tego modelu z USA dowodzi przecież, że była to decyzja głównie biznesowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się