Jump to content

Dekle zaworowe / uszczelki


loser
 Share

Recommended Posts

Cześć.

 

Mam pytanie dotyczące delki zaworowych w WRX-ie. Odpowiedzi nie mogę znaleźć w manualu. Czy istnieje określona kolejność dokręcania śrub? Może ktoś dysponuje też momentami?

 

Będe wstawiał nowe uszczelki. Na forum wyczytałem dwie teorie - podklejać silikonem / nie podklejać. Jak będzie lepiej? Jeżeli podklejać, to gdzie?

 

Z góry dzięki za pomoc.

Link to comment
Share on other sites

To nie głowica, żeby była specjalna kolejność śrub i momenty. Ja zaczynałem od środkowej, a potem z rozsądkiem (czytaj "wyczuciem") pozostałe.

Jeśli dajesz nowe uszczelki, to IMO nie trzeba dodatkowo silikonu. Jeśli podklejać to cieniutką warstwą po obwodzie pokrywy.

 

Byłbym zapomniał: nie jestem pewien jak to wygląda w WRX, w wolnymssaku jest jeszcze kwestia uszczelek wokół świec, które mają tendencje do twardnienia. Te uszczelki warto wymienić, a jeśli nie uszczelnić silikonem, bo olej dostaje się do świec...

Edited by Qba25
Link to comment
Share on other sites

Dziękuję :)

 

Momenty podają zwyczajowo do wszystkiego, więc bym sobie dokręcił jak trzeba, by ich nie pognieść, stąd pytanie.

 

Uszczelki do świec mam, pod śruby też. Drugi raz rozbierał tego nie bedę ;)

Link to comment
Share on other sites

Nowe uszczelki bez silikonu. Moment dokręcania to 6,4 Nm, a kolejność to: środki w poziomie od lewej, 1,2, środki w pionie od góry 3,4 potem lewy górny róg 5, prawy dolny róg 6, lewy dolny róg 7 i prawy górny róg 8 na koniec.

Edited by ADOS
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...