Jump to content

Auto zamula, obroty faluja przy 2tys, odblokowuje przy 3.5-4tys


tdd
 Share

Recommended Posts

Witam, auto to:

Subaru Legacy 2007r. 2.0 R benzyna bez turbo, 165KM przebieg.: 260tys km. skrzynia automatyczna 4 bbiegi. Auto ma instalacje gazowa, ale problem wystepuje na obydwu typach zasilania.

Silnik odpala bez problemow. Objway widoczne sa na cieplym i zimnym silniku. W trakcie pszyspieszania z niskich obrotow do 2.5tys obrotow auto zamula, obroty faluja, w ogole nie przyspiesza, poczym jak wejdzie pomalu na wyzsze obroty to silnik sie odblokowuje i przyspiesza jak nalezy - kolejny bieg i to samo, zamula, faluje i pozniej przyspiesza. Swiece wymienione byly kolo 10tys km wstecz. Objawy postepuja, sa coraz czestesz i meczace - boje sie aby cos powaznego sie nie zepsulo.

prosze o pomoc...

Link to comment
Share on other sites

Witam! Miałem bardzo podobny problem z moją Legacy II. Przyczyną okazała się sonda lambda. Przez nią auto zamulało do 2 tyś obrotów oraz przy równym gazie, powyżej 2k rpm było okej. Wymieniłem ją na nową i problem odszedł w niepamięć. Na początek proponuje sprawdzić błędy i zobaczyć co pokaże komp. 

 

Pozdrawiam! 

Link to comment
Share on other sites

Takie same objawy (i też mam LPG) - jeszcze nie naprawiony, ale wstępna diagnoza mechanika to uszkodzona sonda lambda. Na razie jest na testach w warsztacie, dam znać, jak będzie wiadomo na 100%. Mała korekta: u mnie "odblokowanie" jest od 3.5 - 4 tys. obr.

Edited by Tichy
Link to comment
Share on other sites

Dobra, zdiagnozowane. Instalacja gazowa ma za ubogą mieszkankę, w dodatku sterownik zrobił komputerowi taki zamęt, że się biedak pogubił i sondy lambda też :krecka_dostal:

Po odpięciu elektroniki gazu i po wyczyszczeniu z komputera wszystkich adaptacji itp. auto podobno śmiga jak nowe, a wszystkie parametry w komputerze są wreszcie prawidłowe. "Podobno", bo ciągle jest u mechanika, który chce jeszcze coś tam obadać odnośnie czasu wtrysków gazu, jakieś wykresy itp., nie wiem, nie znam się, przy odbiorze dopytam dokładniej. Żebym miał lepsze argumenty, jak się do gazowników pójdę rozmówić :censored: . A prosiłem: stroić "na bogato", bo nie chcę zajechać zaworów no i proszę, coś nie teges :evil: 

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

 

 

Żebym miał lepsze argumenty, jak się do gazowników pójdę rozmówić :censored: . A prosiłem: stroić "na bogato", bo nie chcę zajechać zaworów no i proszę, coś nie teges :evil:

Okazało się, że to nie wina gazowników - dostroili od nowa instalację i jest super. Prawdopodobnie pierwotną przyczyną rozregulowania się silnika było zabrudzenie filtrów LPG, zwłaszcza fazy ciekłej.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Cześć pozwole sobie odgrzebac temat bo mam identyczny objaw. Pytanie co do Sond. czy ktos moze mi podac lokazlizacje tej pierwszej sondy? Bo rozumiem ze sa dwie: jedna za katalizatorem (chyba) a druga....? z gory dzieki

Link to comment
Share on other sites

Cześć pozwole sobie odgrzebac temat bo mam identyczny objaw. Pytanie co do Sond. czy ktos moze mi podac lokazlizacje tej pierwszej sondy? Bo rozumiem ze sa dwie: jedna za katalizatorem (chyba) a druga....? z gory dzieki

 

 

pierwsza właśnie jest przed katalizatorem a druga za pierwszym ale przed drugim !

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

mam podobny problem swojego Legaciego (IV 2.0) oddalem do mechanika i twierdzi ze sonda jest ok, podmieniony zostal przeplywomierz i problem pozostal. Cewki sprawdzone, swiece wymienione, przepustnica wyczysczona. Dalej to samo. Po odlaczeniu aku problem czasami znikia i po 200 km wraca. Czy ktos ma jeszcze pomysly co to moze byc?

 

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21

Edited by aramir
Link to comment
Share on other sites

mam podobny problem swojego Legaciego (IV 2.0) oddalem do mechanika i twierdzi ze sonda jest ok, podmieniony zostal przeplywomierz i problem pozostal. Cewki sprawdzone, swiece wymienione, przepustnica wyczysczona. Dalej to samo. Po odlaczeniu aku problem czasami znikia i po 200 km wraca. Czy ktos ma jeszcze pomysly co to moze byc?

 

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21

 

no pierwsza odpowiedź:

 

http://www.forum.sub...rpm-cos-nowego/

 

tam masz milion pomysłów, również z oficjalnym od dyrekcji Subaru.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

A sprawdzałeś czujnik spalania stukowego? U mnie były podobne objawy. Sprawdzałem sondę, podmieniałem cewki, przepustnicę. Resetowałem ECU i kompa od gazu...Pomogła wymiana tego czujnika za circa 150 pln. Od tej pory prawie 3 lata bezproblemowej jazdy. Czytałeś błędy btw?

Link to comment
Share on other sites

Ja mam zawsze problem z zamulaniem jak w temacie. Nasyepuje on po wymianienoleju u przez 1 tys musze kompanpare razy zresetowac potem jest ok . Stukowiec wymieniony , czujnik walka rozrzadu wymieniony krokowiec wyczyszczony nic niwpomaga ;(

Link to comment
Share on other sites

 

Ja mam zawsze problem z zamulaniem jak w temacie. Nasyepuje on po wymianienoleju

Po wymianie wyjmij bezpiecznik od pompy paliwa i pokręć kilka sekund rozrusznikiem,potem odpalaj.   Napisz , czy coś to dało.

 

Ciekawy patent. Co to robi?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...