Jump to content

OBK H6 i inne niedostępne w EU specyfikacje


sjak
 Share

Recommended Posts

Ponieważ ewidentnie odczuwa się brak mocnego motoru w OBK w specyfikacji europejskiej, a przepisy wykluczają sprowadzenie zza oceanu przez SIP, przyszedł mi do głowy nieco szalony pomysł, który,na pewno po korektach i dopracowaniu może byłby jakimś alternatywnym rozwiązaniem ku uciesze klientów i zyskom firmy:

 

W skrócie - chodzi mi o trójstronną umowę pomiędzy:

- SIP em - de facto jako serwis

- prywatnym importerem - jako importerem i sprzedawcą

- firmą ubezpieczeniową jako substytut gwarancji

 

Myślę, że "mądrej głowie dość dwie słowie", więc dalej rozpisywał się nie będę :)

 

Link to comment
Share on other sites

@@sjak, tak na początek:

1. SIP nie jest serwisem - a importerem. W grupie kapitałowej może być i serwis, ale nie podlegający bezpośrednio importerowi :) (zasada równego traktowania sieci)

2. prywatny importer - hmmm... SIP jest prywatnym importerem ;) I sprzedaje - generalnie dealerom :)  Dwóch importerów na kraj to jest zazwyczaj konflikt ;)

3. Firma ubezpieczeniowa na zasadach powszechnych nie ubezpieczy samochodu, który został poddany takiej przeróbce (brak samochodu w specyfikacji i katalogach Eurotaxu itp). KIedyś były tzw. składaki - ale to w ramach "optymalizacji podatkowych" ;) czyli - wyjmij silnik i zawieszenie, po czym już w Polsce włóż silnik i zawieszenie ;) No i dotyczyło to głównie furaczy po gwarancji - i to dobre 5-7 lat ;) Taka przeróbka nówki sztuki odpada jako podstawa do utrzymania gwarancji i wątpie, żeby ktoś w to poszedł. 

Link to comment
Share on other sites

"W Polsce koncern Emil Frey A.G. obecny jest od 1999 roku wraz z powstaniem w Krakowie spółki Subaru Import Polska- oficjalnego i wyłącznego importera samochodów Subaru na terenie Polski. Firma Emil Frey Retail Polska Sp. z o.o. powstała w 1999 r. jako dealer samochodów marki Subaru z siedziba w Krakowie przy ul. Josepha Conrada 45."


 


Ta sama struktura była np. w grupie KPI (Kulczyk Pon Investment). KPI Polska sp. z o.o. była właścicielem Kulczyk Tradex sp. z o.o. (Impoter) i KPI Retail sp. z o.o. (sieć dealerska Auto Viva, Auto Premium i Sunny).


Link to comment
Share on other sites

Ponieważ ewidentnie odczuwa się brak mocnego motoru w OBK w specyfikacji europejskiej, 

 

To chyba jednak nie jest prawda, są europejskie kraje, gdzie są oferowane OBK z motorem 3,6, dla ułatwienia dodam, że sąsiadujemy z niektórymi z tych państw, np. Rosja, Ukraina - co prawda nie wiem co to znaczy "specyfikacja europejska" i czy taka jest np. na Ukrainie, ale chyba nie to chodzi?

Link to comment
Share on other sites

 

 

są europejskie kraje, gdzie są oferowane OBK z motorem 3,6, dla ułatwienia dodam, że sąsiadujemy z niektórymi z tych państw, np. Rosja, Ukraina - co prawda nie wiem co to znaczy "specyfikacja europejska" i czy taka jest np. na Ukrainie, ale chyba nie to chodzi?
Chodzi chyba o specyfikacje na Unię Europejską.
Link to comment
Share on other sites

 

są europejskie kraje, gdzie są oferowane OBK z motorem 3,6, dla ułatwienia dodam, że sąsiadujemy z niektórymi z tych państw, np. Rosja, Ukraina - co prawda nie wiem co to znaczy "specyfikacja europejska" i czy taka jest np. na Ukrainie, ale chyba nie to chodzi?
Chodzi chyba o specyfikacje na Unię Europejską.

 

Dokładnie. Skrót myślowy :)

Link to comment
Share on other sites

 

Chodzi chyba o specyfikacje na Unię Europejską.

 

 

ale takiego czegoś chyba też nie ma? przecież jednak co innego idzie do Szwecji czy Finlandii, a co innego na Maltę czy Cypr? i nie chodzi "tylko" o ruch lewo czy prawostronny, ustawienie klimy i inne "drobiazgi"

Link to comment
Share on other sites

  • Dyrekcja SIP

Specyfikacja unijna oznacza, że samochód spełnia wszelkie wymogi formalne ( w tym homologację ) dla EU.

Szwajcaria i Norwegia nota bene mają takie same wymagania jak EU.

 

"Importerem" w sensie prawnym jest ten, kto importuje samochody w celach zarobkowych ( niezależnie od umów z producentem ).

To z kolei oznacza, że musi spełnić wymagania j.w. ( tylko sprowadzając samochód dla celów prywatnych jest się z tych wymagań zwolnionym ).

 

Innymi słowy taka konstrukcja legalnie nie jest możliwa.

 

Pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

( tylko sprowadzając samochód dla celów prywatnych jest się z tych wymagań zwolnionym ).

 

 

czyli można kupić Subaru OBK 3,6 w Kalininradzie czy Lwowie i zarejestrować w Polsce jako pojazd nowy?

 

drugie pytanie, co z gwarancją w UE na taki pojazd?

Link to comment
Share on other sites

 

( tylko sprowadzając samochód dla celów prywatnych jest się z tych wymagań zwolnionym ).

 

 

czyli można kupić Subaru OBK 3,6 w Kalininradzie czy Lwowie i zarejestrować w Polsce jako pojazd nowy?

 

drugie pytanie, co z gwarancją w UE na taki pojazd?

 

Kupić można ale nie można ich sprzedawać z "sieci" tylko ewentualnie lokalni dystrybutorzy czyt: Handlarze

Z gwarancją na taki pojazd,czyli kupiony poza granicami był temat przerabiany. Poniżej link w którym temat jest "liźnięty" :)

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/72753-nowy-subaru-forester-my2013/page-331#entry2090256

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...