Skocz do zawartości

OBK H6 i inne niedostępne w EU specyfikacje


sjak

Rekomendowane odpowiedzi

Ponieważ ewidentnie odczuwa się brak mocnego motoru w OBK w specyfikacji europejskiej, a przepisy wykluczają sprowadzenie zza oceanu przez SIP, przyszedł mi do głowy nieco szalony pomysł, który,na pewno po korektach i dopracowaniu może byłby jakimś alternatywnym rozwiązaniem ku uciesze klientów i zyskom firmy:

 

W skrócie - chodzi mi o trójstronną umowę pomiędzy:

- SIP em - de facto jako serwis

- prywatnym importerem - jako importerem i sprzedawcą

- firmą ubezpieczeniową jako substytut gwarancji

 

Myślę, że "mądrej głowie dość dwie słowie", więc dalej rozpisywał się nie będę :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@sjak, tak na początek:

1. SIP nie jest serwisem - a importerem. W grupie kapitałowej może być i serwis, ale nie podlegający bezpośrednio importerowi :) (zasada równego traktowania sieci)

2. prywatny importer - hmmm... SIP jest prywatnym importerem ;) I sprzedaje - generalnie dealerom :)  Dwóch importerów na kraj to jest zazwyczaj konflikt ;)

3. Firma ubezpieczeniowa na zasadach powszechnych nie ubezpieczy samochodu, który został poddany takiej przeróbce (brak samochodu w specyfikacji i katalogach Eurotaxu itp). KIedyś były tzw. składaki - ale to w ramach "optymalizacji podatkowych" ;) czyli - wyjmij silnik i zawieszenie, po czym już w Polsce włóż silnik i zawieszenie ;) No i dotyczyło to głównie furaczy po gwarancji - i to dobre 5-7 lat ;) Taka przeróbka nówki sztuki odpada jako podstawa do utrzymania gwarancji i wątpie, żeby ktoś w to poszedł. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"W Polsce koncern Emil Frey A.G. obecny jest od 1999 roku wraz z powstaniem w Krakowie spółki Subaru Import Polska- oficjalnego i wyłącznego importera samochodów Subaru na terenie Polski. Firma Emil Frey Retail Polska Sp. z o.o. powstała w 1999 r. jako dealer samochodów marki Subaru z siedziba w Krakowie przy ul. Josepha Conrada 45."


 


Ta sama struktura była np. w grupie KPI (Kulczyk Pon Investment). KPI Polska sp. z o.o. była właścicielem Kulczyk Tradex sp. z o.o. (Impoter) i KPI Retail sp. z o.o. (sieć dealerska Auto Viva, Auto Premium i Sunny).


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ ewidentnie odczuwa się brak mocnego motoru w OBK w specyfikacji europejskiej, 

 

To chyba jednak nie jest prawda, są europejskie kraje, gdzie są oferowane OBK z motorem 3,6, dla ułatwienia dodam, że sąsiadujemy z niektórymi z tych państw, np. Rosja, Ukraina - co prawda nie wiem co to znaczy "specyfikacja europejska" i czy taka jest np. na Ukrainie, ale chyba nie to chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

są europejskie kraje, gdzie są oferowane OBK z motorem 3,6, dla ułatwienia dodam, że sąsiadujemy z niektórymi z tych państw, np. Rosja, Ukraina - co prawda nie wiem co to znaczy "specyfikacja europejska" i czy taka jest np. na Ukrainie, ale chyba nie to chodzi?
Chodzi chyba o specyfikacje na Unię Europejską.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

są europejskie kraje, gdzie są oferowane OBK z motorem 3,6, dla ułatwienia dodam, że sąsiadujemy z niektórymi z tych państw, np. Rosja, Ukraina - co prawda nie wiem co to znaczy "specyfikacja europejska" i czy taka jest np. na Ukrainie, ale chyba nie to chodzi?
Chodzi chyba o specyfikacje na Unię Europejską.

 

Dokładnie. Skrót myślowy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Chodzi chyba o specyfikacje na Unię Europejską.

 

 

ale takiego czegoś chyba też nie ma? przecież jednak co innego idzie do Szwecji czy Finlandii, a co innego na Maltę czy Cypr? i nie chodzi "tylko" o ruch lewo czy prawostronny, ustawienie klimy i inne "drobiazgi"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Specyfikacja unijna oznacza, że samochód spełnia wszelkie wymogi formalne ( w tym homologację ) dla EU.

Szwajcaria i Norwegia nota bene mają takie same wymagania jak EU.

 

"Importerem" w sensie prawnym jest ten, kto importuje samochody w celach zarobkowych ( niezależnie od umów z producentem ).

To z kolei oznacza, że musi spełnić wymagania j.w. ( tylko sprowadzając samochód dla celów prywatnych jest się z tych wymagań zwolnionym ).

 

Innymi słowy taka konstrukcja legalnie nie jest możliwa.

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

( tylko sprowadzając samochód dla celów prywatnych jest się z tych wymagań zwolnionym ).

 

 

czyli można kupić Subaru OBK 3,6 w Kalininradzie czy Lwowie i zarejestrować w Polsce jako pojazd nowy?

 

drugie pytanie, co z gwarancją w UE na taki pojazd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

( tylko sprowadzając samochód dla celów prywatnych jest się z tych wymagań zwolnionym ).

 

 

czyli można kupić Subaru OBK 3,6 w Kalininradzie czy Lwowie i zarejestrować w Polsce jako pojazd nowy?

 

drugie pytanie, co z gwarancją w UE na taki pojazd?

 

Kupić można ale nie można ich sprzedawać z "sieci" tylko ewentualnie lokalni dystrybutorzy czyt: Handlarze

Z gwarancją na taki pojazd,czyli kupiony poza granicami był temat przerabiany. Poniżej link w którym temat jest "liźnięty" :)

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/72753-nowy-subaru-forester-my2013/page-331#entry2090256

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...