Jump to content

Turbodziadek - opcje zwiększenia boostu i zmniejszenia dziury


grejtfrut
 Share

Recommended Posts

Ostatnio zakładam dużo tematów, ale jako świeżak potrzebuję doprecyzować kilka informacji.

 

Turbodziadek wyposażony jest w TD05h i ecu Z4 - według danych z sieci powininen produkować około 260 koni. Faktycznie ma pewno z 220, do tego duży lag a dmucha około 0,9 bara.

1. Żeby zmniejszyć dziurę kombinuję przelot wydech łącznie z DP (i wywalenie nieszczęsnego kata) - pomijając inne zalety tego rozwiązania oryginał ledwo trzyma się kupy. Wrzucam wkładkę K&N do obudowy filtra powietrza. Czy te zmiany poprawią szybkość wstawania turbo, czy tylko moje samopoczucie?

2. Program - nie wiem, czy szukać np. ecu k6000 albo Z4 z chipem polara czy zerosports, czy założyć EBC i podkręcić ciśnienie do okolic 1,1 bara? Może są jakieś inne fajne opcje? Fajnie, jakby dmuchnęło więcej ale rewela byłaby gdyby turbo wstawało wcześniej.

Link to comment
Share on other sites

Duża turbo dziura - tzn? Od kiedy wstaje Ci turbina?

Generalnie recepta na te auta jest bardzo prosta - przelot, MBC/EBC i FCD. Pytanie tylko w jakim stanie jest motor. 1.1 bara to nie jest jakieś ogromne ciśnienie w tych motorach. Duże to jest 1.6, czy 1,7 ;)  

 

Aha - wkładka K&N to strata Twoich pieniędzy.

Edited by Crazy_Ivan
Link to comment
Share on other sites

Tak naprawdę dmucha od 4000 obrotów. Lekko około 3500. Jeżeli silnik jest słabo obciążony, delikatnie zaczyna się ruszać przy 3000. Ale jeżeli przy 3000 otworzę przepustnicę nagle i do końca to do tych 4000 jest słabizna. 

Z MBC i EBC lepiej wybrać EBC? Co do FCD na coś zwracać uwagę? W ogóle - czy są jakieś rozwiązania/firmy polecane lub niepolecane w przypadku Subaru?


Czy jakiś Piggyback nie byłby lepszym/tańszym rozwiązaniem od EBC/FCD?

Link to comment
Share on other sites

Dobry EBC i FCD, a świnia nie będzie lepszym rozwiązaniem. Świnki dobre do NA. Obecnie E.M EMU ale to inna historia. Kat OUT, tylko zadbaj o sprawną sondę, by nie truć się na postoju, bo odczujesz jego brak jeśli działał ;) Chcesz wcześniej wstającą turbinę,  td04 wstaje wcześniej i to chyba dla Ciebie lepsze rozwiązanie, plus ładowanie na 1.1 i powinieneś być zadowolony.

Link to comment
Share on other sites

Dzisiaj próbowałem podczas oczekiwania na mbc i fcd turbosmarta (zamówiłem przed sugestią ebc) mbc turboworks który kupiłem za 70 pln z ciekawości. Mimo skręcenia na minimum przeładowywał okrutnie. Albo nic nie warta, albo uszkodzony (spróbuję oddać na naprawę na gwarancję). Fuel cut odcinał przy jakimś 1,4.

Link to comment
Share on other sites

Lepiej zastanów się jeszcze raz, na rzecz ebc (wiem co mówię), mbc bardzo często kiepsko się sprawują. Testowałem kilka, są problemy z ustawieniem nie mówiąc o powtarzalności...  Inwestując w Ebc zagwarantujesz sobie więcej spokoju - to na pewno. 

Edited by h-rt
Link to comment
Share on other sites

Gaddemyt, trochę późno ta informacja, jakkolwiek cenna. Niemniej słowo się rzekło, kobyłka u płotu. Niech przyjdzie ten zamówiony turbosmart, oczywiście podzielę się wrażeniami, a przy jakiejś okazji będę szukał zmiany na ebc.

Czy te najtańsze (~400) ebc z ebaja coś wartają, czy iść już w droższe opcje?

Link to comment
Share on other sites

gdzie kupowałeś albo gdzie można kupić FCD?

Skontaktuj się z Jako. Jest na forum. Może od razu zamontować.

Z mojego doświadczenia jeżeli chcecie ładować pow. 1,1 bara, należy wymienić chłodnicę Intercoolera na wydajniejszą. Auto znacznie lepiej jeździ i nie puchnie w upalne dni.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Wątpię że coś podpasujesz.

Raz, że samochodów z systemem wodnego intercoolera jest co kot napłakał.

Dwa, będą za małe/ za słaba wydajność.

 

Trzeba robić customa.

Moja jest ok. 50% większa i wydajniejsza. Rdzeń też jest grubszy. 

c45dc57f42a1b744med.jpg

 

 

Tanio nie będzie, ale jest profi robota bez druciarstwa i przeróbek.

Link to comment
Share on other sites

Tommo z czystej ciekawości - większa chłodnica płynu IC nie przytłumi za bardzo chłodnicy wody i ew klimy ?

 

nie będzie tam już zbyt gęsto ?

 

nie lepiej wpakować powietrznego ? koszt od 100 zł

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tommo z czystej ciekawości - większa chłodnica płynu IC nie przytłumi za bardzo chłodnicy wody i ew klimy ?

 

nie będzie tam już zbyt gęsto ?

 

nie lepiej wpakować powietrznego ? koszt od 100 zł

Wymiennik powietrzny zawsze jest większy i to sporo od wodnego. Poza tym robi się niezły rurociąg pod maską, jak nie przebudujesz kolektora dolotowego. Chciałem tego uniknąć. Po wymianie chłodnicy ic nie zaobserwowałem żadnych ubocznych efektów poza cieńszym portfelem.

 

Jaki jest  koszt takiej customowej chłodnicy ?

1kpln w moim przypadku.

Link to comment
Share on other sites

Tommo powiedz jeszcze, czy ten icek wędruje w oryginalne miejsce - jeśli dobrze zrozumiałem?? Ew. proszę o więcej szczegółów na mail, może byłbym zainteresowany w niedalekiej przyszłości.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...