grejtfrut Opublikowano 7 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2014 Ostatnio zakładam dużo tematów, ale jako świeżak potrzebuję doprecyzować kilka informacji. Turbodziadek wyposażony jest w TD05h i ecu Z4 - według danych z sieci powininen produkować około 260 koni. Faktycznie ma pewno z 220, do tego duży lag a dmucha około 0,9 bara. 1. Żeby zmniejszyć dziurę kombinuję przelot wydech łącznie z DP (i wywalenie nieszczęsnego kata) - pomijając inne zalety tego rozwiązania oryginał ledwo trzyma się kupy. Wrzucam wkładkę K&N do obudowy filtra powietrza. Czy te zmiany poprawią szybkość wstawania turbo, czy tylko moje samopoczucie? 2. Program - nie wiem, czy szukać np. ecu k6000 albo Z4 z chipem polara czy zerosports, czy założyć EBC i podkręcić ciśnienie do okolic 1,1 bara? Może są jakieś inne fajne opcje? Fajnie, jakby dmuchnęło więcej ale rewela byłaby gdyby turbo wstawało wcześniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crazy_Ivan Opublikowano 7 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2014 (edytowane) Duża turbo dziura - tzn? Od kiedy wstaje Ci turbina? Generalnie recepta na te auta jest bardzo prosta - przelot, MBC/EBC i FCD. Pytanie tylko w jakim stanie jest motor. 1.1 bara to nie jest jakieś ogromne ciśnienie w tych motorach. Duże to jest 1.6, czy 1,7 Aha - wkładka K&N to strata Twoich pieniędzy. Edytowane 7 Listopada 2014 przez Crazy_Ivan Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grejtfrut Opublikowano 7 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2014 Tak naprawdę dmucha od 4000 obrotów. Lekko około 3500. Jeżeli silnik jest słabo obciążony, delikatnie zaczyna się ruszać przy 3000. Ale jeżeli przy 3000 otworzę przepustnicę nagle i do końca to do tych 4000 jest słabizna. Z MBC i EBC lepiej wybrać EBC? Co do FCD na coś zwracać uwagę? W ogóle - czy są jakieś rozwiązania/firmy polecane lub niepolecane w przypadku Subaru? Czy jakiś Piggyback nie byłby lepszym/tańszym rozwiązaniem od EBC/FCD? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
h-rt Opublikowano 13 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2014 Dobry EBC i FCD, a świnia nie będzie lepszym rozwiązaniem. Świnki dobre do NA. Obecnie E.M EMU ale to inna historia. Kat OUT, tylko zadbaj o sprawną sondę, by nie truć się na postoju, bo odczujesz jego brak jeśli działał Chcesz wcześniej wstającą turbinę, td04 wstaje wcześniej i to chyba dla Ciebie lepsze rozwiązanie, plus ładowanie na 1.1 i powinieneś być zadowolony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grejtfrut Opublikowano 13 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2014 Dzisiaj próbowałem podczas oczekiwania na mbc i fcd turbosmarta (zamówiłem przed sugestią ebc) mbc turboworks który kupiłem za 70 pln z ciekawości. Mimo skręcenia na minimum przeładowywał okrutnie. Albo nic nie warta, albo uszkodzony (spróbuję oddać na naprawę na gwarancję). Fuel cut odcinał przy jakimś 1,4. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OFF123456789 Opublikowano 13 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2014 Daj znać jak będzie na turbosmarcie bo sam się nad nim zastanawiam... teraz mam noname, który nie jest najgorszy, ale i tak czasami robi niezłe niespodzianki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
h-rt Opublikowano 14 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2014 (edytowane) Lepiej zastanów się jeszcze raz, na rzecz ebc (wiem co mówię), mbc bardzo często kiepsko się sprawują. Testowałem kilka, są problemy z ustawieniem nie mówiąc o powtarzalności... Inwestując w Ebc zagwarantujesz sobie więcej spokoju - to na pewno. Edytowane 14 Listopada 2014 przez h-rt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grejtfrut Opublikowano 14 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2014 Gaddemyt, trochę późno ta informacja, jakkolwiek cenna. Niemniej słowo się rzekło, kobyłka u płotu. Niech przyjdzie ten zamówiony turbosmart, oczywiście podzielę się wrażeniami, a przy jakiejś okazji będę szukał zmiany na ebc. Czy te najtańsze (~400) ebc z ebaja coś wartają, czy iść już w droższe opcje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
simeone Opublikowano 16 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2014 gdzie kupowałeś albo gdzie można kupić FCD? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grejtfrut Opublikowano 16 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2014 Jest na ebayu, na Alle też chyba widziałem. Poza tym w internetowych sklepach tuningowych też gdzieś były w ofercie. Hks jest najwięcej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 19 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2014 gdzie kupowałeś albo gdzie można kupić FCD? Skontaktuj się z Jako. Jest na forum. Może od razu zamontować. Z mojego doświadczenia jeżeli chcecie ładować pow. 1,1 bara, należy wymienić chłodnicę Intercoolera na wydajniejszą. Auto znacznie lepiej jeździ i nie puchnie w upalne dni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kokosowy Opublikowano 17 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2015 Podpinam się do tematu. Od jakiego auta zastosować większą chłodnicę intercoolera? Pozdrawiam Andrzej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 18 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2015 Wątpię że coś podpasujesz. Raz, że samochodów z systemem wodnego intercoolera jest co kot napłakał. Dwa, będą za małe/ za słaba wydajność. Trzeba robić customa. Moja jest ok. 50% większa i wydajniejsza. Rdzeń też jest grubszy. Tanio nie będzie, ale jest profi robota bez druciarstwa i przeróbek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kokosowy Opublikowano 18 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2015 Myślałem raczej o użyciu jakieś zwykłej chłodnicy wody z innego auta, w sumie to tylko zwykłe chłodziwo w układzie. Najprawdopodobniej byłem w błędzie. W takim razie to mod na później. Dzięki za odpowiedź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lemiech Opublikowano 19 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2015 Tommo z czystej ciekawości - większa chłodnica płynu IC nie przytłumi za bardzo chłodnicy wody i ew klimy ? nie będzie tam już zbyt gęsto ? nie lepiej wpakować powietrznego ? koszt od 100 zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcinpug Opublikowano 31 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2015 Jaki jest koszt takiej customowej chłodnicy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Tommo z czystej ciekawości - większa chłodnica płynu IC nie przytłumi za bardzo chłodnicy wody i ew klimy ? nie będzie tam już zbyt gęsto ? nie lepiej wpakować powietrznego ? koszt od 100 zł Wymiennik powietrzny zawsze jest większy i to sporo od wodnego. Poza tym robi się niezły rurociąg pod maską, jak nie przebudujesz kolektora dolotowego. Chciałem tego uniknąć. Po wymianie chłodnicy ic nie zaobserwowałem żadnych ubocznych efektów poza cieńszym portfelem. Jaki jest koszt takiej customowej chłodnicy ? 1kpln w moim przypadku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
h-rt Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Tommo powiedz jeszcze, czy ten icek wędruje w oryginalne miejsce - jeśli dobrze zrozumiałem?? Ew. proszę o więcej szczegółów na mail, może byłbym zainteresowany w niedalekiej przyszłości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Przyjrzyj się fotce dokładnie. Wszystko pasuje jak w oryginale. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się