Jump to content

2,5XT...problemów ciąg dalszy


bartol
 Share

Recommended Posts

Mam pytanie do doświadczonych kolegów. Jestem świeżo po UPG i rozrządzie. Ostatnio spod maski zaczął lecieć dym, okazało się że rozszczelniła sie chłodnica. Samochód wyraźnie coś jeszcze meczy. Mam wrażenie, że stracił trochę mocy, szarpie przy przyspieszaniu, szarpie jak odpuszczam gaz, do 2700 nie przyspiesza płynnie, na biegu jałowym ma lekką delirke. Ostatnio wymieniałem tłumik końcowy na SS i zastanawiam sie co moze byc przyczyną tych problemów. Rozbilem reset ECU i przez chwilę było troche lepiej ale doleko mu do dynamiki z przed UPG.

Co jeszcze mogę sprawdzić?

Edited by bartol
Link to comment
Share on other sites

a u kogo robiłeś? ja bym tam wrócił

 

co do Twoich problemów:

jeżeli mechanik to typowy prymityw od śrub to nic nie zdziałasz. Obecnie silniki to prymiywna część mechaniczna i zawansowane sterowanie z mnóstwem czujników badajacych wiele parametrów. Tylko ktoś ogarniajacy wie, jak się podłączyć, jak zlogować auto, rozumie odczytywane parametry i potrafi nakreślić jakie mogą być przyczyny odchyleń.

 

Znam takiego " mechanika" a właściwie prymitywa-idiotę który zrobił klientowi 2.5T w którym był wypalony zawór. Po złożeniu auto jakoś jeździło ale mechanikowi się wydawało, że jak na 2.5t to jeździ słabo. Podłączył jakimś cudem manometr i badał boost którego prawie nie było, wiec geniusz mechaniki prymitywnej uznał ,że jest problem ze sterowaniem turbo i podkręcił cięgno miedzy gruchą a wg. oczywiście to g dało. ale klient auto odebał i zapłacił. 

 

przypadek sprawił, ze ktoś wiedział ,że ja mam takie auto i jakiś pomocny poprosił abym zobaczył jak jeździ i się załamałem.

 

więc po zlogowaniu auta wyszło, że przepływka jest totalnie zasyfiona, przy depnięciu od razy sypią się knocki afr jest mega wysoki a IAM spada do 0. Auto cokolwiek jechało bo grucha była podkręcona. Lada chwila pewnie trzebaby ponownie remontować silnik.

 

więc: aby dzisiaj naprawiać auta trzeba wiedzieć jak działają a nie tylko umieć odkręcać śruby. Osobiście znam może kilka osób które faktycznie coś kumają, Wg mojego doświadczenia, do nieznanego mechanika trzeba podchodzić jak do wroga który jedno ew naprawi a 5 innych zepsuje.

 

wracając do sedna i Twojego pytania

 

czy umiesz zlogować auto?

 

p.s.

po resecie ECu ustawia parametry podstawowe, jak sprawdzi, że wszystko jest ok dopiero wtedy podkręca parametry ku górze wiec "reset' jest złudny,

Link to comment
Share on other sites

Upg robił człowiek ogarnięty w Subaru.

Po odebraniu go, przez jakiś czas bylo ok. Był mega szybki, płynnie przyspieszal ale palił 20l w mieście.

Później bylo gorzej no i ta chlodnica.

Czy nieszczelnośc układu i związany z tym spadek ciśnienia w całym układzie, moze dawać takie objawy?

AdaSch nie potrafię zlogowac auta.

Edited by bartol
Link to comment
Share on other sites

No właśnie...

Pojawił sie błąd zaworu upustowego na turbinie. Czy mozliwe że wymiana samego tlumoka końcowego na Supersprinta zaburzylo ciśnienie doładowania. na 4 i 5 wciskam pedal do podlogi i mam uczucie jakby coś go blokowało. Przed wymianą backboxa nie bylo takich rzeczy.

W sobote wymiana vhlodnicy wiec zobaczymy czy to cos zmieni.

Dzięki za odpowiedzi

Nikt nie ma takich doświadczeń?

Widocznie trafił mi sie wyjatkowy egzemplarz...jak tu nie kochać Subaru...

Link to comment
Share on other sites

Jak mechanik mógł źle ustawić rozrząd skoro na paski są wyraźne oznaczenia jak i gdzie.No chyba że trafiłeś do piekarza(nie obrazająć piekarzy).Przyczyna napewno jest inna

Tak sobie tylko zauważę,że rozrząd się może czasem sam przestawić. ;) A nawet dobrym mechanikom,mogą się zdarzyć pomyłki czy błędy. ;)

Link to comment
Share on other sites

Co do pierwszego posta czyli trzęsawki to własnie oddałem moj nowy nabytek czyli xt z 2006 i mechanicy stwierdzili, że mam przestawiony rozrząd i ta trzęsawka na jałowym biegu jest właśnie tego przyczyną. Tak przy okazji co to jest UPG? :)

również mam ten sam model i rocznik i podam jeszcze jedną potencjalną przyczynę "trzęsawki" na jałowym biegu. Może warto u Was też to sprawdzić.

Jeśli używacie zaworu upustowego z regulacją sprężyny dociskowej to być może ta regulacja się rozkręciła.

U mnie właśnie tak się stało i to powodowało wspomnianą trzęsawkę na jałowych i potrafił nawet zgasnąć.

Po ustawieniu prawidłowego docisku na sprężynie problem zniknął :)

Link to comment
Share on other sites

Bardziej od trzęsienia na jaloeym martwi mnie to że ciężko dostać chłodnice do manuala 2.5xt( nie mówię o takich za 1400zl) i to że auto nie przyspiesza. Wydalem juz morze kasy i nadal ciężko sie cieszyć tym autem. Póki co mocne rozczarowanie.

Link to comment
Share on other sites

Kupowałem ostatnio chłodnicę do 2.5 xt. Kosztowała 300 zł. Zanim ją kupiłem w znanym internetowym sklepie z częściami do s. to w sklepie stacjonarnym przywieźli mi 2 niepasujące więc nie polecam takiego kupowania bo jest kilka rodzajów chłodnic. Najlepiej zadzwoń i ustalicie jaka powinna iść do twojego, zrób wcześniej kilka zdjęć żeby było widać podłączenia i ewentualny korek na górze. 

Link to comment
Share on other sites

Chłodnica wymieniona, pasuje bez rzeźbienia. Delirka na jałowym jakby mniejsza ale mocy nie odzyskał. Dalrj przyspiesza jakby go coś trzymało, ospale reaguje na gaz i zdarza mu sie szarpać, tak wiec czeka mnie dalsza diagnostyka;(

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...