Jump to content

luzy na kierownicy, przy sprawnym zawieszeniu i układzie kierowniczym


rumun

Recommended Posts

Temat już mnie trochę irytuje. Bo zrobiłem w temacie wszystko co się dało wypatrzeć i można było kwalifikowac do wymiany. Tj. Końcówki drążków, i przekładnie ustało klekanie na dziurach Ale luz został . w warsztacie już nic nie mogą znaleźć. Podjechalem na stację kontroli pojazdow. I po sprawdzeniu na szarpakach czy innych bzdurach też nic

Edited by rumun
Link to comment
Share on other sites

Pewnie masz luz na listwa-ślimak  powinna być śruba , którą dokręcając dociskasz ślimak bądź listwe i kasujesz niewielki luz. Sprawdź krzyżak łączący magiel z kolumną.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Maglownica do sprawdzenia, krzyżaki na kolumnie, wypracowane gumy na wahaczach  i możliwe że masz zbieżność rozregulowaną, wtedy samochód dziwnie "wężykuje" po drodze.

Z tego wszystkiego tylko kolumny nie ruszyłem

Pewnie masz luz na listwa-ślimak  powinna być śruba , którą dokręcając dociskasz ślimak bądź listwe i kasujesz niewielki luz. Sprawdź krzyżak łączący magiel z kolumną.

myślę że to może być to. Jutro przy okazji podrzuce temat w warsztacie. Dzięki wielkie !

z tego co się doczytałem dotyczy to przekładni/maglownicy a ta była wymieniona i problem luzu jest taki sam. Wiec to chyba nie to.
Link to comment
Share on other sites

 

 

z tego co się doczytałem dotyczy to przekładni/maglownicy a ta była wymieniona i problem luzu jest taki sam. Wiec to chyba nie to.

Nie doczytałem,czy wymiana była na nową?Czy używaną?Bo jak używka,to ...... ;)

Link to comment
Share on other sites

na używke. Ale sprawdzoną, poza tym tak jak pisałem wyżej wszystkie klekania itp. Ucichły, Jest wyraźnie lepiej ale luz jest taki sam - ani mniejszy ani większy, więc raczej nie dopatrywał bym się lipy w wymienionej czesci.

Edited by rumun
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Zapomniałem, że tam stosunkowo niedawno krzyżak był wymieniany. W sumie podejrzenie jest, że sama kolumna pada. Ale troche mi sie w to nie chce wierzyć. Natomiast, wczoraj przy zmianie kół napotkał mnie widok niepokojący ( szczerze mowiac jako laik mechanoczny nie wiem co to za część na foto ) czy tak zniszczone gumy nie mogą być powodem moich problemów ? Dodam, że przy lewym kole wygląda to gorzej w porównaniu z prawą stroną, a wg. Mojego subiektywnego odczucia podczas jazdy właśnie z lewej jest gorzej.

post-12953-0-14089500-1416555330_thumb.jpg

post-12953-0-58286000-1416555379_thumb.jpg

Edited by rumun
Link to comment
Share on other sites

Czyli nie doszukiwać się w nim problemu ? :(

A i wlasnie mi sie przypomniało, że mam jeszcze jeden dziwny dla mnie problem. Ktory (mam nadzieje) że może być zależny od tego z tematu. Mianowicie auto mi ściąga na bok. Jest to dla mnie o tyle dziwne, że ściąganie występuje nie w jedną a w obie strony. Tj. Jezeli skręce wcześniej w lewo to ciągnie w lewo, i analogicznie z prawą stroną. Jak auto się ustabilizuje podczas jazdy prosto to nie ściąga w ogóle. Dodam, że dzieje sie tak dopiero od jakiegoś czasu, fura nie miała żadnego powarznego dzwona ( sprawdzane na moją prośbę podczas drobnej stłuczki przez rzeczoznawcę z ubezpieczalni). Zbierzność robiłem z tydzień temu, a wczorajsza zmiana koł na zimowe( nowe opony i regenerowane felgi) nic w tym temacie nie zmieniła :(

Edited by rumun
Link to comment
Share on other sites

Dziękuję

Jeszcze raz wrzucam zeby sie nie zgubiło ;)

A i wlasnie mi sie przypomniało, że mam jeszcze jeden dziwny dla mnie problem. Ktory (mam nadzieje) że może być zależny od tego z tematu. Mianowicie auto mi ściąga na bok. Jest to dla mnie o tyle dziwne, że ściąganie występuje nie w jedną a w obie strony. Tj. Jezeli skręce wcześniej w lewo to ciągnie w lewo, i analogicznie z prawą stroną. Jak auto się ustabilizuje podczas jazdy prosto to nie ściąga w ogóle. Dodam, że dzieje sie tak dopiero od jakiegoś czasu, fura nie miała żadnego powarznego dzwona ( sprawdzane na moją prośbę podczas drobnej stłuczki przez rzeczoznawcę z ubezpieczalni). Zbierzność robiłem z tydzień temu, a wczorajsza zmiana koł na zimowe( nowe opony i regenerowane felgi) nic w tym temacie nie zmieniła :(

Link to comment
Share on other sites

 

 

A może warto by sprawdzić gumy mocujące przekładnie ?

No jasne ,że od tego trza zacząć. Może nawet ni e  dokręcone  dobrze.

A gdyby ktoś Ci kasował luz przekładni, to uważaj komu dajesz, bo albo zużycie pójdzie dalej szybko,albo się zdziwisz ,że kiera ciężko chodzi.

Link to comment
Share on other sites

Temat już mnie trochę irytuje. Bo zrobiłem w temacie wszystko co się dało wypatrzeć i można było kwalifikowac do wymiany. Tj. Końcówki drążków, i przekładnie ustało klekanie na dziurach Ale luz został . w warsztacie już nic nie mogą znaleźć. Podjechalem na stację kontroli pojazdow. I po sprawdzeniu na szarpakach czy innych bzdurach też nic . Przez chwilę już myślałem że mam paranoje. Ale nic nie mówiąc pozyczylem auto Kumplowi i strasznie znarzekał że mu kiera lata. (mechanik jeden czy drugi przy krótkich przejazdzkach tego nie wyłapaŁ ) . ogólnie objawia się to tak, że kiera przy jeździe prosto ma delikatny luz w obie strony przy samym skrecaniu jest to mniej wyczuwalne. Bardziej przy szybszej jeździe. I tu moje pytanie, za co jeszcze można się zabierać, gdzie szukać? Czy możliwe, żeby np. Z kolumną kierowniczą było coś nie tak, czy raczej odpada? Z góry dzięki za odpowiedzi.

stały temat przerabiałem to  kilka razy . ciezko bedzie mi to opisac zadzwon 884-602-602

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Respect. No tutaj temat jest taki, że luz jest taki sam przed wymianą jak i po wymianie. Ustały inne problemy różne klekania itp. Wiec wymiana na +. Wiem komu auto oddaje i mam do warsztatu zaufanie, przez co też nie wydaje mi sie żeby robota byla spaprana, czy sama przekladnia do ... Kitu . aczkolwiek wszystko sie może zdarzyć

 

 

 

green_wawa dzięki za zainteresowanie. Nie mam jak zadzwonić teraz bo pracuję do późna ale jutro chętnie sie odezwę. Chociaż jeżeli chciałbyś tłumaczyć mi niuanse i zawiłości mechaniczne to było by dla mnie prościej gdybyś napisał w skrócie. Bo pomimo szczerych chęci wiedza techniczno mechaniczna u mnie cały czas kuleje

Edited by rumun
Link to comment
Share on other sites

Ja w swoim legacy miałem podobnie luz na kierownicy i stukanie z przekładni wymieniłem maglownice na regenerowano i przestało stukać ale luz pozostał. co się później okazało luz był spowodowany nieszczelnością układu wspomagania i układ łapał powietrze. po wymianie obejmy zaciskającej przewód na pompie problem z luzem ustąpił.

Link to comment
Share on other sites

Dzisiaj jak mi sie uda dobić to podjade do mechanika żeby obadał dokładniej pojeździł itp. Przekaże pomysły Może coś sie wykluje. Aczkolwiek co do gumy mocującej, to podobno była wymieniana razem z przekładnią.

 

Karrooll1 : ciekawy temat, wygląda bardzo podobnie. Miałeś przy tym jeszcze jakieś objawy?

 

Ps. Leon : jak zrobić tak żeby mi podlinkowało nazwe użytkownika? ;)

Edited by rumun
Link to comment
Share on other sites

Dzieki. Temat przydatny. Ale raczej nie u mnie. Ze stukami zawieszenia nie mam problemow w kazdym razie napewno nic obiektywnie przeszkadzajacego w jeździe nie odnotowałem. Natomiast sporym problemem jest dla mnie luz. Pojawiajacy się na prostej równej. Drodze. Mogę delikatnie ruszac kierą lewo prawo i auto jedzie prosto, przy większym skręcie czy łuku szczególnie przy mniejszej predkości jest to mniej lub wogóle nie wyczuwalne. Za to prędkości bliższe autostradowych 100/110 i w górę stają sie zwyczajnie niebezpieczne, bo ciężej jest utrzymać prawidłowy tor jazdy. ( tutaj jest to wyraźne ale przy mniejszych prędkościach też da się wyczuć)

Link to comment
Share on other sites

Na chłopski rozum to do wymiany końcówki drążków, bądź same drąki, oczywiście pomijając maglownicę. Tyle, że w Subaru nie wszystko jest proste.

A najbardziej błachą rzeczą jaką bym sprawdził na początku to: czy koło kierownicy jest dobrze przykręcone :)

Edited by valdiiaga
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...