Jump to content

Przepis na budowę od zera Imprezy GT 99'??


cosworth1984
 Share

Recommended Posts

Witam forumowiczów!

 

Nabyłem Imprezę GT 99' kombi oczywiście silnik 2,0 T 218 KM. Samochód całkowita seria.

 

Chcę zbudować od podstaw ten pojazd aby był wyposażony w bezpieczne i wytrzymałe elementy bardzo dobrej jakości (żaden wieś tuning), 

 

Założeniem jest 300 do 350 KM.

 

Potrafi mi ktoś doradzić jaki spis części powinienem użyć aby osiągnąć taką moc i odpowiedni do mocy układ zawieszenia, przeniesienia napędu, hamulcowy,

 

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

No ale skad my mamy wiedziec, co bedzie Ci potrzebne na wymiane starych czesci? :)

 

Zbuduj dobry silnik - jak chcesz te 350KM , poszukaj mocnej skrzyni (6mt? - do tych 350KM i odpowiedniej ilosci Nm moze Ci sie przydac, No, chyba, ze Cie zadowoli cos blizej 300KM i 400Nm, to dobra 5mt, z JDM najlepiej pewnie, tez Cie zadowoli - duzo zalezy tez od stylu jazdy)

 

Do tego dobre hamulce - moga byc nawet WRX'owe, byle sprawne i z dobrymi klockami.

 

Wszystko zbudowane elegancko itp.

 

Oczywiscie duzo do zrobienia bedzie tez w samym nadwoziu - to stare auto, blacharka do poprawy, wzmocnic nadwozie nieco, nowy lakier.

No, chyba, ze Ci wszystko jedno, ze buda sie rozpada. :) Byle bylo 350KM na wykresie ;)

 

Jak ruszysz cos w starym aucie, to nawet jak wlozysz to z powrotem, to jest szansa, ze cos sie niebawem zepsuje - stare auta tak maja.

 

A jesli chcesz wiedziec po prostu co bedzie Ci ogolnie potrzebne do osiagniecia tych 350KM - no coz, tu tez nie ma prostego przepisu. Bo czasem sie wydaje, ze wystarczy wieksze turbo, bo koledze takie samo turbo dawalo 350KM - a Tobie da np. tylko 330KM. No i bedziesz niezadowolony :)

 

Mysle, ze pod tym wzgledem wybralbym sobie tunera, powiedzial mu, czego oczekujesz i porozmawial jakie modyfikacje zdaniem tunera beda potrzebne. Tutaj recepty tez sie czasem roznia, zaleznie od tunera i jego filozofii.

Edited by AMI
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Generalnie buduje od zera włącznie z piaskowaniem nadwozia i wymianą może przesadzę ale wszystkiego.

 

Moim świadomym wyborem był GT-ek po prostu nie cierpię elektroniki w aucie im mniej tym lepiej! Stare toporne auta mnie kręcą nie nowe z salonu. 

 

Spodziewałem się odpowiedzi właśnie od tunera w postaci podaje przykład: 

 

Sprzęgło Xtreme KSU23006-1A do Subaru Impreza GT, WRX (1997-2005) stage 1 HD

 

albo 

 

Kute tłoki JE Pistons Subaru Impreza EJ205 92.00 mm CR 8.5:1

 

Generalnie lista długa, na pewno mnóstwo wysiłku w jej napisanie trzeba włożyć ale po to jest forum i może fanatyk się znajdzie taki jak ja.

Edited by cosworth1984
Link to comment
Share on other sites

Jak budujesz silnik od podstaw, to ja bym chyba szedl w strokera w tej sytuacji - na jakims polzamknietym bloku.

 

Rad pewnie mozesz dostac mnostwo - czesc zgodnych ze soba, czesc sprzecznych - a potem moze byc tak, ze pojedziesz do tunera na strojenie i uslyszysz, ze no fajnie, tylko troche bez sensu... :)

Dlatego najlepiej od razu pogadaj z wybranym tunerem, u ktorego potem to bedziesz stroil. Pozwoli Ci to byc moze uniknac pewnych rozczarowan.

 

Bo to na pewno nie kwestia tego, ze tutaj nie ma na forum "fanatykow", dlubaczy itp.

Sa - tylko tez wiele osob ma swoje pomysly na swoje auta. I te pomysly nie zawsze sa ze soba zbiezne.


A jak juz o sprzegle mowa - to podobno seryjne STi z N-kowym dociskiem sie dobrze sprawuje.

Przynajmiej przy 6mt - nie wiem, czy podobny przepis da sie zastosowac do 5mt.

 

Trzymalbym sie chyba z daleka w kazdym razie od lopatkowych wynalazkow ze spiekami, jesli to ma byc auto na codzien i nie byc przy tym upierdliwe w ruchu miejskim.

Link to comment
Share on other sites

Plan bardzo ambitny,pochłonie sporo czasu i jeszcze więcej kasy. ;)

Zajrzyj do Nielegala,masz tam wątek o kombiaczku LukiegoGT,może być pomocnym.

Podstawowa sprawa,to do czego ma służyć autko?Do jazdy codziennej,amatorskiego rajdowania czy na ćwiartkę?

Od tego uzależnia się specyfikacje i charakterystykę w trakcie budowy autka. ;)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Cybel - zakladam, ze kombi to tak srednio jednak do rajdowania :) Strzelam w szybkiego daily drivera? :) Ale moge sie mylic.

 

No i fakt- dobra rada - przejrzenie projektow takich jak Lukiego, czy Carlosa da pewnien obraz sytuacji w temacie ogromu pracy, a to posrednio pewnie tez kosztow.

Chociaz w temacie kosztow to naprawde moze byc duzy rozrzut - jak Cybel zreszta tez wie.


Jedno jest pewne :) - Na pewno chetnie poczytamy wszyscy o kolejnym projekcie w nielegalu :)

To mogloby byc dobre miejsce do dyskutowania o nim. :)

Link to comment
Share on other sites

jak już idziesz tak grubo, to może wejdź w zestaw z STi MY05 - silnik 2.0 spięty z 6MT DCCD?

 

piszesz żeby "założyć budę od MY 99' do STi z 2005" ale w tym jest rzecz, że nie chce elektroniki w aucie im miej lepiej... i chce zrobić ze starego silnika 300 - 350 KM

 

auto służyć będzie do codziennej jazdy - kombi bo czasami dziecko z przedszkola trzeba odebrać więc wózek musi się zmieścić natomiast w wolnym czasie do dziczenia na torach

 

i zaraz odezwą się tacy co powiedzą to kup sobie vana i drugie auto do zabawy to rozwiązanie nie interesuje mnie

Edited by cosworth1984
Link to comment
Share on other sites

i zaraz odezwą się tacy co powiedzą to kup sobie vana i drugie auto do zabawy to rozwiązanie nie interesuje mnie

 

wszystko masz w "Nielegalu" - zacznij od przestudiowania wątków / LukiegoGT - włozył w budę GT kombi - STI 2006  / potem zerknij do mojego wątku, a raczej do trzech, bo chyba tyle czasu ta "napompeja" trwała, potem zerknij do wątku Kameleona - a jak jeszcze trochę zapału zostanie to zerknij w wątek Bębna o STI "białas".

 

Szanujemy Twoj czas i chęć poznania konkretów, uszanuj Nas i przygotuj się do tematu.

 

 

 

...a nie chce krakać, ale przy 350KM, to dziecko moesz częściej odbierać autem z Assistance, aniżeli Subaru

Edited by carlos-wrx
Link to comment
Share on other sites

a bo ja wiem jeździł ale jak to sprowadzone to wszystko możliwe rozbieram go powoli jedzie na blacharnię a jak już rozebrany to pewnie rozrząd wymienię i co dalej jakieś sugestie na co zwrócić szczególną uwagę?

Link to comment
Share on other sites

Na to, zeby poprawnie i porzadnie poskladac :) I jak wczesniej - jak widzisz, ze cos jest uszkodzone albo na wykonczeniu - to wymien, oszczedzisz sobie potem zgadywanek z cyklu: przerywa, co to moze byc.

 

Powaznie - jak poskladasz porzadnie, to pewnie wszystko bedzie ok. A dalej to juz zalezy od tego, co faktycznie chcesz dalej robic w ramach modyfikacji.

 

Z moich doswiadczen w kazdym razie wychodzi na to, ze najwiekszy problem w starych autach polega na tym, ze wszystko dziala w miare dobrze, dopoki nie zaczniesz przy aucie dlubac - wtedy "naruszona struktura" zaczyna czasem szwankowac :)

Inna sprawa, ze czasem wlasnie sie msci brak pedanterii przy robocie albo czasami jakies pomylki, niedopatrzenia itp.

 

Subaru to nie prom kosmiczny, ale jak zycie pokazuje - metody rodem z przecietnego warsztatu, w stylu: to podlaczymy tu, tamto tam i klient bedzie zadowolony - no, czasem niestety mszcza sie potem dlugimi tygodniami zgadywania, co niedomaga.

Link to comment
Share on other sites

Przepraszam, ze tak ciagle "sie czepiam" :) Ale co znaczy "lepszych firm"? :)

 

Prawde mowiac kupa czesci z pudelek z napisem Subaru jest naprawde OK.

Mozna sie czasem kierowac cena - bo jest duza ilosc czesci rownie dobrych albo wrecz tych samych, ale bez logo Subaru, a sporo tanszych.

Ale to trzebaby o konkrety pytac.

 

Wszystko poskladane jak przykazane powinno dzialac - nalezy unikac "patentow".

Aczkolwiek - gdybys szedl w te grubsze mody - to tak jak Carlos pisze, a mozesz mu wierzyc. Jakbys sie nie staral, to cos kleknac moze, bo niektore czesci przestaja wytrzymywac (Inna sprawa, ze Carlos chadzal grubo :) nie robil auta do jezdzenia po bulki :))

Tak jak koledzy wczesniej wspomnieli - warto poprzegladac sobie nielegala, zobaczyc jak ludzie dlubali swoje auta.

 

Co gorsza - mozna wydac kupe kasy na porzadkowanie auta i wcale sie od serii nie oddalic (a tutaj to ja jestem swietnym przykladem :))

 

No i przede wszystkim - moze lepiej nie dlubac na poczatek i cieszyc sie tym co jest?

Wbrew pozorom okolice 220KM - ew. po lekkim remapie okolice 240-260KM - czynia to stosunkowo lekkie auto i tak naprawde calkiem szybkim.

A wciaz w miare bezawaryjnym.

Link to comment
Share on other sites

może i masz rację zauważalna różnica w ciężarze dotąd S4 bujałem i nigdy więcej nie chce mieć do czynienia z generacją aut naszpikowanych elektroniką

 

umówmy się ze zrobię remap wygładzę linie momentu dodam może z 20 KM myślisz że warto doinwestować np.

 

zamiast gum z w zawieszeniu poliuretany? dołożyć rozpórki? chyba gwintu nie ma sensu zakładać? mam tarcze i klocki na 4 koła do zrobienia coś polecasz?

Link to comment
Share on other sites

Ty się określ najpierw do czego ma to auto być używane i co chcesz osiągnąć - bo póki co to takie trochę błądzenie we mgle. coś wiesz, coś chcesz, ale nie wiesz konkretnie co i łapiesz wszystkie pomysły po kolei... btw jak nie chcesz elektroniki to trzeba było jakiegoś gaźnikowca kupił, różnica jakaś strasznie duża między tym a elektroniką z 2005 roku nie będzie...

Link to comment
Share on other sites

 

 

zamiast gum z w zawieszeniu poliuretany? dołożyć rozpórki? chyba gwintu nie ma sensu zakładać? mam tarcze i klocki na 4 koła do zrobienia coś polecasz?

 

było już o tym - dlatego sugerowałem Ci zagłębienie się nieco w tematykę, poświęć 2/3 dni na wgryzienie sie w temat... bo nie ma jednej idealnej opcji, poczytasz sam dojdziesz do wniosków. Trochę wysiłku...

Link to comment
Share on other sites

 

 

zamiast gum z w zawieszeniu poliuretany?

 

Pozostalbym chyba przy seryjnych gumach - tylko wymienionych na nowe tam , gdzie potrzeba.

 

Poliuretany - jak dla mnie - sa fajne, ale w aucie na codzien to moze niekoniecznie mimo wszystko.

 

 

 

dołożyć rozpórki?

 

W kombi moze i mozna pomyslec nad przednia i tylna za fotelami. Mozna ew. dolna trapezowa z przodu zalozyc i to tyle.

Sa cale zestawy rozporek podwoziowych, ale chyba bym nie szedl w te cale kilogramy :)

 

 

 

chyba gwintu nie ma sensu zakładać?

 

Na pewno nic z tanich gwintow - mysle, ze w aucie na codzien jakies Kayaby AGX z dobrymi, nieprzesadnie twardymi, sprezynami.

 

Co do hamulcow - ile osob znow tyle gustow i rad. Jest watek "hamulcowy" - warto przejrzec na szybko :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...