Skocz do zawartości

Przepis na budowę od zera Imprezy GT 99'??


cosworth1984

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów!

 

Nabyłem Imprezę GT 99' kombi oczywiście silnik 2,0 T 218 KM. Samochód całkowita seria.

 

Chcę zbudować od podstaw ten pojazd aby był wyposażony w bezpieczne i wytrzymałe elementy bardzo dobrej jakości (żaden wieś tuning), 

 

Założeniem jest 300 do 350 KM.

 

Potrafi mi ktoś doradzić jaki spis części powinienem użyć aby osiągnąć taką moc i odpowiedni do mocy układ zawieszenia, przeniesienia napędu, hamulcowy,

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale skad my mamy wiedziec, co bedzie Ci potrzebne na wymiane starych czesci? :)

 

Zbuduj dobry silnik - jak chcesz te 350KM , poszukaj mocnej skrzyni (6mt? - do tych 350KM i odpowiedniej ilosci Nm moze Ci sie przydac, No, chyba, ze Cie zadowoli cos blizej 300KM i 400Nm, to dobra 5mt, z JDM najlepiej pewnie, tez Cie zadowoli - duzo zalezy tez od stylu jazdy)

 

Do tego dobre hamulce - moga byc nawet WRX'owe, byle sprawne i z dobrymi klockami.

 

Wszystko zbudowane elegancko itp.

 

Oczywiscie duzo do zrobienia bedzie tez w samym nadwoziu - to stare auto, blacharka do poprawy, wzmocnic nadwozie nieco, nowy lakier.

No, chyba, ze Ci wszystko jedno, ze buda sie rozpada. :) Byle bylo 350KM na wykresie ;)

 

Jak ruszysz cos w starym aucie, to nawet jak wlozysz to z powrotem, to jest szansa, ze cos sie niebawem zepsuje - stare auta tak maja.

 

A jesli chcesz wiedziec po prostu co bedzie Ci ogolnie potrzebne do osiagniecia tych 350KM - no coz, tu tez nie ma prostego przepisu. Bo czasem sie wydaje, ze wystarczy wieksze turbo, bo koledze takie samo turbo dawalo 350KM - a Tobie da np. tylko 330KM. No i bedziesz niezadowolony :)

 

Mysle, ze pod tym wzgledem wybralbym sobie tunera, powiedzial mu, czego oczekujesz i porozmawial jakie modyfikacje zdaniem tunera beda potrzebne. Tutaj recepty tez sie czasem roznia, zaleznie od tunera i jego filozofii.

Edytowane przez AMI
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie buduje od zera włącznie z piaskowaniem nadwozia i wymianą może przesadzę ale wszystkiego.

 

Moim świadomym wyborem był GT-ek po prostu nie cierpię elektroniki w aucie im mniej tym lepiej! Stare toporne auta mnie kręcą nie nowe z salonu. 

 

Spodziewałem się odpowiedzi właśnie od tunera w postaci podaje przykład: 

 

Sprzęgło Xtreme KSU23006-1A do Subaru Impreza GT, WRX (1997-2005) stage 1 HD

 

albo 

 

Kute tłoki JE Pistons Subaru Impreza EJ205 92.00 mm CR 8.5:1

 

Generalnie lista długa, na pewno mnóstwo wysiłku w jej napisanie trzeba włożyć ale po to jest forum i może fanatyk się znajdzie taki jak ja.

Edytowane przez cosworth1984
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak budujesz silnik od podstaw, to ja bym chyba szedl w strokera w tej sytuacji - na jakims polzamknietym bloku.

 

Rad pewnie mozesz dostac mnostwo - czesc zgodnych ze soba, czesc sprzecznych - a potem moze byc tak, ze pojedziesz do tunera na strojenie i uslyszysz, ze no fajnie, tylko troche bez sensu... :)

Dlatego najlepiej od razu pogadaj z wybranym tunerem, u ktorego potem to bedziesz stroil. Pozwoli Ci to byc moze uniknac pewnych rozczarowan.

 

Bo to na pewno nie kwestia tego, ze tutaj nie ma na forum "fanatykow", dlubaczy itp.

Sa - tylko tez wiele osob ma swoje pomysly na swoje auta. I te pomysly nie zawsze sa ze soba zbiezne.


A jak juz o sprzegle mowa - to podobno seryjne STi z N-kowym dociskiem sie dobrze sprawuje.

Przynajmiej przy 6mt - nie wiem, czy podobny przepis da sie zastosowac do 5mt.

 

Trzymalbym sie chyba z daleka w kazdym razie od lopatkowych wynalazkow ze spiekami, jesli to ma byc auto na codzien i nie byc przy tym upierdliwe w ruchu miejskim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plan bardzo ambitny,pochłonie sporo czasu i jeszcze więcej kasy. ;)

Zajrzyj do Nielegala,masz tam wątek o kombiaczku LukiegoGT,może być pomocnym.

Podstawowa sprawa,to do czego ma służyć autko?Do jazdy codziennej,amatorskiego rajdowania czy na ćwiartkę?

Od tego uzależnia się specyfikacje i charakterystykę w trakcie budowy autka. ;)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cybel - zakladam, ze kombi to tak srednio jednak do rajdowania :) Strzelam w szybkiego daily drivera? :) Ale moge sie mylic.

 

No i fakt- dobra rada - przejrzenie projektow takich jak Lukiego, czy Carlosa da pewnien obraz sytuacji w temacie ogromu pracy, a to posrednio pewnie tez kosztow.

Chociaz w temacie kosztow to naprawde moze byc duzy rozrzut - jak Cybel zreszta tez wie.


Jedno jest pewne :) - Na pewno chetnie poczytamy wszyscy o kolejnym projekcie w nielegalu :)

To mogloby byc dobre miejsce do dyskutowania o nim. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak już idziesz tak grubo, to może wejdź w zestaw z STi MY05 - silnik 2.0 spięty z 6MT DCCD?

 

piszesz żeby "założyć budę od MY 99' do STi z 2005" ale w tym jest rzecz, że nie chce elektroniki w aucie im miej lepiej... i chce zrobić ze starego silnika 300 - 350 KM

 

auto służyć będzie do codziennej jazdy - kombi bo czasami dziecko z przedszkola trzeba odebrać więc wózek musi się zmieścić natomiast w wolnym czasie do dziczenia na torach

 

i zaraz odezwą się tacy co powiedzą to kup sobie vana i drugie auto do zabawy to rozwiązanie nie interesuje mnie

Edytowane przez cosworth1984
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i zaraz odezwą się tacy co powiedzą to kup sobie vana i drugie auto do zabawy to rozwiązanie nie interesuje mnie

 

wszystko masz w "Nielegalu" - zacznij od przestudiowania wątków / LukiegoGT - włozył w budę GT kombi - STI 2006  / potem zerknij do mojego wątku, a raczej do trzech, bo chyba tyle czasu ta "napompeja" trwała, potem zerknij do wątku Kameleona - a jak jeszcze trochę zapału zostanie to zerknij w wątek Bębna o STI "białas".

 

Szanujemy Twoj czas i chęć poznania konkretów, uszanuj Nas i przygotuj się do tematu.

 

 

 

...a nie chce krakać, ale przy 350KM, to dziecko moesz częściej odbierać autem z Assistance, aniżeli Subaru

Edytowane przez carlos-wrx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na to, zeby poprawnie i porzadnie poskladac :) I jak wczesniej - jak widzisz, ze cos jest uszkodzone albo na wykonczeniu - to wymien, oszczedzisz sobie potem zgadywanek z cyklu: przerywa, co to moze byc.

 

Powaznie - jak poskladasz porzadnie, to pewnie wszystko bedzie ok. A dalej to juz zalezy od tego, co faktycznie chcesz dalej robic w ramach modyfikacji.

 

Z moich doswiadczen w kazdym razie wychodzi na to, ze najwiekszy problem w starych autach polega na tym, ze wszystko dziala w miare dobrze, dopoki nie zaczniesz przy aucie dlubac - wtedy "naruszona struktura" zaczyna czasem szwankowac :)

Inna sprawa, ze czasem wlasnie sie msci brak pedanterii przy robocie albo czasami jakies pomylki, niedopatrzenia itp.

 

Subaru to nie prom kosmiczny, ale jak zycie pokazuje - metody rodem z przecietnego warsztatu, w stylu: to podlaczymy tu, tamto tam i klient bedzie zadowolony - no, czasem niestety mszcza sie potem dlugimi tygodniami zgadywania, co niedomaga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, ze tak ciagle "sie czepiam" :) Ale co znaczy "lepszych firm"? :)

 

Prawde mowiac kupa czesci z pudelek z napisem Subaru jest naprawde OK.

Mozna sie czasem kierowac cena - bo jest duza ilosc czesci rownie dobrych albo wrecz tych samych, ale bez logo Subaru, a sporo tanszych.

Ale to trzebaby o konkrety pytac.

 

Wszystko poskladane jak przykazane powinno dzialac - nalezy unikac "patentow".

Aczkolwiek - gdybys szedl w te grubsze mody - to tak jak Carlos pisze, a mozesz mu wierzyc. Jakbys sie nie staral, to cos kleknac moze, bo niektore czesci przestaja wytrzymywac (Inna sprawa, ze Carlos chadzal grubo :) nie robil auta do jezdzenia po bulki :))

Tak jak koledzy wczesniej wspomnieli - warto poprzegladac sobie nielegala, zobaczyc jak ludzie dlubali swoje auta.

 

Co gorsza - mozna wydac kupe kasy na porzadkowanie auta i wcale sie od serii nie oddalic (a tutaj to ja jestem swietnym przykladem :))

 

No i przede wszystkim - moze lepiej nie dlubac na poczatek i cieszyc sie tym co jest?

Wbrew pozorom okolice 220KM - ew. po lekkim remapie okolice 240-260KM - czynia to stosunkowo lekkie auto i tak naprawde calkiem szybkim.

A wciaz w miare bezawaryjnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może i masz rację zauważalna różnica w ciężarze dotąd S4 bujałem i nigdy więcej nie chce mieć do czynienia z generacją aut naszpikowanych elektroniką

 

umówmy się ze zrobię remap wygładzę linie momentu dodam może z 20 KM myślisz że warto doinwestować np.

 

zamiast gum z w zawieszeniu poliuretany? dołożyć rozpórki? chyba gwintu nie ma sensu zakładać? mam tarcze i klocki na 4 koła do zrobienia coś polecasz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty się określ najpierw do czego ma to auto być używane i co chcesz osiągnąć - bo póki co to takie trochę błądzenie we mgle. coś wiesz, coś chcesz, ale nie wiesz konkretnie co i łapiesz wszystkie pomysły po kolei... btw jak nie chcesz elektroniki to trzeba było jakiegoś gaźnikowca kupił, różnica jakaś strasznie duża między tym a elektroniką z 2005 roku nie będzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

zamiast gum z w zawieszeniu poliuretany? dołożyć rozpórki? chyba gwintu nie ma sensu zakładać? mam tarcze i klocki na 4 koła do zrobienia coś polecasz?

 

było już o tym - dlatego sugerowałem Ci zagłębienie się nieco w tematykę, poświęć 2/3 dni na wgryzienie sie w temat... bo nie ma jednej idealnej opcji, poczytasz sam dojdziesz do wniosków. Trochę wysiłku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

zamiast gum z w zawieszeniu poliuretany?

 

Pozostalbym chyba przy seryjnych gumach - tylko wymienionych na nowe tam , gdzie potrzeba.

 

Poliuretany - jak dla mnie - sa fajne, ale w aucie na codzien to moze niekoniecznie mimo wszystko.

 

 

 

dołożyć rozpórki?

 

W kombi moze i mozna pomyslec nad przednia i tylna za fotelami. Mozna ew. dolna trapezowa z przodu zalozyc i to tyle.

Sa cale zestawy rozporek podwoziowych, ale chyba bym nie szedl w te cale kilogramy :)

 

 

 

chyba gwintu nie ma sensu zakładać?

 

Na pewno nic z tanich gwintow - mysle, ze w aucie na codzien jakies Kayaby AGX z dobrymi, nieprzesadnie twardymi, sprezynami.

 

Co do hamulcow - ile osob znow tyle gustow i rad. Jest watek "hamulcowy" - warto przejrzec na szybko :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...