Skocz do zawartości

OBK MY07 moduł świateł dziennych


WojtekK

Rekomendowane odpowiedzi

Producent modułu AM.010 twierdzi, że nic nie trzeba przerabiać w instalacji tylko wpiąć i gotowe (bez przekaźników). Proeltec poddał się jakby nie wiedział po co i do jakiego samochodu wyprodukował swoje urządzenie :( gdyby byłoby to takie proste to dlaczego dyskusja na ten temat zajęła już 6 stron forum :)? Czy jest ktoś kto sam podłączył ten moduł pod światła drogowe i działa?

Edytowane przez zdoon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Producent modułu AM.010 twierdzi, że nic nie trzeba przerabiać w instalacji tylko wpiąć i gotowe (bez przekaźników). Proeltec poddał się jakby nie wiedział po co i do jakiego samochodu wyprodukował swoje urządzenie :( gdyby byłoby to takie proste to dlaczego dyskusja na ten temat zajęła już 6 stron forum :)? Czy jest ktoś kto sam podłączył ten moduł pod światła drogowe i działa?

A szamot nie ma  podpięte właśnie pod drogowe?

Ja do tej pory się nie zebrałem w sobie by podpiąć - moduł leży już jakiś czas na biurku... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Producent modułu AM.010 twierdzi, że nic nie trzeba przerabiać w instalacji tylko wpiąć i gotowe (bez przekaźników). Proeltec poddał się jakby nie wiedział po co i do jakiego samochodu wyprodukował swoje urządzenie :( gdyby byłoby to takie proste to dlaczego dyskusja na ten temat zajęła już 6 stron forum :)? Czy jest ktoś kto sam podłączył ten moduł pod światła drogowe i działa?

 

W samochodzie który ma xenony tak się nie da, bo żarówki są zwarte z przesłoną żarnika. Bez rozpinania tego napięcie będzie szło na żarnik żarówki oraz przesłonę !

Samo sterownie jest też udziwnione, bo kazda z lamp jest inaczej podpięta, ejdna przez przekażnik druga nie. Nie pamiętam już szczegółów ale imho bez przekaźnika się nie obejdzie.

Inna sprawa w wersji bez xenów tam chyba jest typowe sterownie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie, czy wpięcie tego modułu z allegro wymagało przecinania jakichś przewodów, czy może wszystko jest na konektory po prostu zaciskane na przewodach?

Jeżeli to drugie, to czy z perspektywy roku (niektórzy zdaje się rok temu montowali), wszystko nadal działa?

 

Przy okazji: nie orientujecie się może, gdzie jest rozdzielane zasilanie przeciwmgłowych przednich? W kabinie czy w komorze silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, czy wpięcie tego modułu z allegro wymagało przecinania jakichś przewodów, czy może wszystko jest na konektory po prostu zaciskane na przewodach?

Jeżeli to drugie, to czy z perspektywy roku (niektórzy zdaje się rok temu montowali), wszystko nadal działa?

 

Przy okazji: nie orientujecie się może, gdzie jest rozdzielane zasilanie przeciwmgłowych przednich? W kabinie czy w komorze silnika?

W komorze, a konkretnie w lewym nadkolu, przynajmniej w Legacy 2005.

Zależy, który moduł chcesz zastosować. Jeżeli chcesz moduł z doświetlaniem zakrętów, to kabelki trzeba przeciąć, ponieważ połączone sa równloegle i w przypadku ich nie przecięcia, zaświecenie prawego halogenu (doświetlenie prawego zakrętu), będzie skutkować także zaświeceniem lewego. Sytuacja oczywiście będzie taka sama przy próbie doświetlenia lewego zakrętu.

http://lepard.eu/wp-content/uploads/2011/03/io_am010.13-ML_Cornering%20Lights%20Module.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm... To nieco komplikuje moje plany, wymaga prowadzenia przewodów z kabiny do komory silnika.

 

Nie myślałem nad zastosowaniem żadnego dostępnego modułu, planuję sam go zrobić, ale tak, by montaż jak najmniej ingerował w seryjną instalację.

Jedną z funkcji ma być 3-krotne mrugnięcie kierunkowskazów po krótkim naciśnięciu dźwigni ;)

Na razie mam zapał, zobaczymy na czym się skończy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, czy wpięcie tego modułu z allegro wymagało przecinania jakichś przewodów, czy może wszystko jest na konektory po prostu zaciskane na przewodach?

Jeżeli to drugie, to czy z perspektywy roku (niektórzy zdaje się rok temu montowali), wszystko nadal działa?

 

Przy okazji: nie orientujecie się może, gdzie jest rozdzielane zasilanie przeciwmgłowych przednich? W kabinie czy w komorze silnika?

 

Na allegro masz masę modułów, widziałem też zestawy z zaciskami na kabel, ale czy to takie lepsze ...

Ja miałem lutowane i zaciskane końcówki, od prawie dwóch lat działa bezproblemowo. Moduł łatwo wypiąć przepinając dwie kostki przy lampach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej byłoby wpiąć się całymi kostkami z wyprowadzonymi przewodami do sterowania, ale obawiam się, że ciężko może być z zakupem odpowiednich złączy, by pasowały do seryjnych. W takiej sytuacji w celu demontażu wystarczyłoby wypiąć wstawione kostki i złączyć seryjne, wszystkie przewody pozostają całe.

Jak patrzyłem w schemat instalacji, miejsc do wpięcia się z moim "projektem" jest klika: kierunkowskazy, czujnik prędkości, otwarte drzwi, sygnał otwierania z pilota, IGN, przeciwmgielne, pozycyjne... Chyba tyle ;) Niestety zdaje się są w nieco oddalonych od siebie miejscach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jeżeli to drugie, to czy z perspektywy roku (niektórzy zdaje się rok temu montowali), wszystko nadal działa?

 

U mnie wszystko hula  :)

W sumie kupiłem 2 moduły

Pierwszy zakup za coś ok 25 to dziadostwo było - jakość wykonania dramat

Drugi jak już napisałem 

Przewód do zasilania halogenów puściłem osobno, zasilanie (starowanie) pozycyjnych skubnąłem z kostki przy lampie 

Edytowane przez szamot
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej byłoby wpiąć się całymi kostkami z wyprowadzonymi przewodami do sterowania, ale obawiam się, że ciężko może być z zakupem odpowiednich złączy, by pasowały do seryjnych. W takiej sytuacji w celu demontażu wystarczyłoby wypiąć wstawione kostki i złączyć seryjne, wszystkie przewody pozostają całe.

Jak patrzyłem w schemat instalacji, miejsc do wpięcia się z moim "projektem" jest klika: kierunkowskazy, czujnik prędkości, otwarte drzwi, sygnał otwierania z pilota, IGN, przeciwmgielne, pozycyjne... Chyba tyle ;) Niestety zdaje się są w nieco oddalonych od siebie miejscach.

 

W OBKMy07 tak się nie da w przypadku świateł drogowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem cały wątek już jakiś czas temu, wiem w czym problem z drogowymi. Pewnie w foresterze jest podobnie, ale akurat dziennych nie planuję robić. Ksenony mam cały czas włączone (nie kręcę gałą po każdym uruchomieniu samochodu), od wymiany minęły 4 lata i jakieś 70kkm, wciąż mają się dobrze ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem cały wątek już jakiś czas temu, wiem w czym problem z drogowymi. Pewnie w foresterze jest podobnie, ale akurat dziennych nie planuję robić. Ksenony mam cały czas włączone (nie kręcę gałą po każdym uruchomieniu samochodu), od wymiany minęły 4 lata i jakieś 70kkm, wciąż mają się dobrze ;)

 

odbłyśniki też :question:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam, jak był  już taki  temat to proszę o przeniesienie do odpowiedniego działu. Sprawa dotyczy outbacka 2006, myślę żeby włożyć zamiast halogenów światła do jazdy dziennej , dokonywał już kto takiej przeróbki? może się podzielić informacjami na ten temat? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tematu nie zrealizowałem bo auto sprzedałem ale podzielę się pomysłem jaki miałem dla Legacy MY09.

Poprzed Twoje "zamiast halogenów" rozumiem wykorzystanie żarówek światel drogowych (długich).

Są na alledrogo takie moduły które zapalają te żarówki na 30% jak włączony jest silnik i światła mijania są wyłączone. Włączenie świateł mijania wyłącza dzienne.

Dodam, że mi pasował moduł z automatem - czyli z fotoczujnikiem automatycznie przełączającym światła jak zapada zmrok lub w tunalach.

Oczywiście to drugie rozwiązanie jest wygodniejsze.

 

Ale auto sprzedałem zanim zdecydowałem się na zmianę...

Nie podobają mi się wszelakie linijki diodowe upchnięte gdzie się da, byle jak itp.

 

Jakbyś chciał powalczyć mocniej to widziałem na ebay moduły wykorzystające miejsca lamp przeciwmgłowych - klosze dwużarówkowe (jak obecnie w WRX i Levorgu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wyszukiwarce wpisz "DRL".

https://forum.subaru.pl/index.php?/topic/75666-obk-my07-modu%C5%82-%C5%9Bwiate%C5%82-dziennych/?hl=drl#entry2132178

 

Mam moduł od polskiego producenta: http://shop.lepard.eu/komfort-c-2_6.html

Polecam.

Edytowane przez Ayu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, nowsze auta mają taką opcję, jak to:http://allegro.pl/duolight-dzienne-halogen-subaru-xv-outback-impreza-i6626591939.html , nie spotkałem takich do OBK MY 06. W starszych postach widziałem, że @kugi coś modził tylko fotki wygasły.

Dokładnie, takich średnicy 90 mm jest cała masa dostępna.

Edytowane przez Ayu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie chodzi mi o to żeby zamiast oryginalnych świateł przeciwmgielnych założyć dzienne (led) , ale jak taki bym założył to czy będą mi działały przeciwmgłowe? czy muszę szukać które są dwu funkcyjne ? 

 

 

następna sprawa to wydaje mi się że średnica OBK jest większa jak 90mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...