Jump to content

Brak ingerencji w systemy auta przed odbiorem...


Ireq
 Share

Recommended Posts

Szanowny Panie Dyrektorze,

 

Nurtuje mnie kwestia czy istnieje mozliwość, aby w aucie zamówionym z wyprzedzeniem, a które jeszcze do Polski nie dotarło, nie został zainstalowany system ISR? W takiej bowiem sytuacji sam się znajduję i Salon sprzedazy, w którym dokonuję zakupu FXT poinformował mnie, że na moją prośbę wszystkim sie zajmie (przekaże sprawę dalej) i nie mam co głowy SIP-owi zawracać dodatkowym zapytaniem. Chciałbym sie upewnic u Źrodla, ze nie będzie to problemem.

 

Z góry dziękuję za odpowiedź.

 

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Nie chciałbym przesądzać sprawy, ale z wcześniejszej wypowiedzi Dyrekcji wynika, że ISR został zestandaryzowany i nie ma możliwości rezygnacji. Szczegóły tu: #1831169

 

Czesc Urabus, dzieki za wklad w dyskusje. Ja rozumiem, ze co to moze miec za znaczenie czy jeden gosc kupi auto, czy nie, groszowe sprawy w przypadku Importera. Ale skoro tenze klient wymyslil sobie, ze nie chce ISR-u, to po co mu go na sile montowac? Tak przynajmniej mi sie wydaje. :mellow:  Mam nadzieje, ze SIP w osobie Ojca Dyrektora podzieli moj punkt widzenia. :)

Link to comment
Share on other sites

Sprawa może być nieco bardziej skomplikowana i w grę mogą wchodzić umowy między SIP i Keratronikiem (dostawcą ISR).

 

Ja wiem aflinta, ze zycie to nie je bajka i rozumiem, ze czasami jest skomplikowane, ale po co kogos na sile uszczesliwiac? <_<

I jednak wciaz licze, ze uda mi sie wyjsc na swoje. Bo zebym musial z auta rezygnowac przez taka glupotke. :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Witam. Panowie troche na sile narzekacie;) to nie jest uszczesliwianie na sile jest to po prostu standardowe wyposażenie. Nikt nie każe sobie demontować kamery cofania ani klimatyzacji. Jeżeli komuś przeszkadza to po prostu nie używa.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Nawet jak nie używa, to nie łatwo to całkiem wyłączyć, prąd żre, a Keratronik śledzi każdy krok. Z drugiej strony - to działa. Dwa razy zapomniałem zgłosić prace przy aucie i reakcja była natychmiastowa. W chwili poważnych problemów ma to sens. Ale, jak ktoś sobie nie życzy rejestracji położenia, to może mieć inne zdanie.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Ale, jak ktoś sobie nie życzy rejestracji położenia, to może mieć inne zdanie.

 

można nie podpisać umowy z Keratronik i urządzenie nie będzie aktywowane , można je zdemontować lub nie montować , po uprzednim poinformowaniu importera  :)

Link to comment
Share on other sites

 

 

Bo zebym musial z auta rezygnowac przez taka glupotke.

Trudno mi sobie wyobrazić, że z powodu takiej głupotki można by zrezygnować z auta ;) 

 

 

Keratronik śledzi każdy krok

To akurat nie jest prawda, dane lokalizacyjne wysyłane są wyłącznie w momencie wypadku, kradzieży lub na żądanie właściciela.

 

 

ktoś sobie nie życzy rejestracji położenia

W trakcie normalnego użytkowania  samochodu system nie wysyła, ani nie rejestruje informacji o przebytych trasach.


 

 

nie montować , po uprzednim poinformowaniu importera

Teraz to bez odpowiedzi Dyrekcji nie rozwikłamy już tej sprawy :)

Link to comment
Share on other sites

Pierwszy rok ISR jest za darmo a po roku po prostu rezygnujesz z tego jeżeli nie chcesz płacic i urządzenie jest nie aktywne. Swoją drogą warto to mieć cały czas a aktywne, bo może kiedyś Tobie pomóc w razie wypadku czy kradzieży auta.

Link to comment
Share on other sites

Dzieki wszystkim za wypowiedzi, ale najbardziej podtrzymuje mnie na duchu to co Pan Andrzej dodal ze swojej strony: "...nie montować , po uprzednim poinformowaniu importera  :) "    Ta wersja to jest wlasnie to o co mi chodzi. :mellow:


Witam. Panowie troche na sile narzekacie;) to nie jest uszczesliwianie na sile jest to po prostu standardowe wyposażenie. Nikt nie każe sobie demontować kamery cofania ani klimatyzacji. Jeżeli komuś przeszkadza to po prostu nie używa.
Pozdrawiam

 

Pozwole sie sobie z tym nie zgodzic, gdyby to bylo standardowym wyposazeniem to bylo by montowane na lini w Japoni, a nie gdzies w Polsce.

Edited by Ireq
Link to comment
Share on other sites

 

 

Pozwole sie sobie z tym nie zgodzic, gdyby to bylo standardowym wyposazeniem to bylo by montowane na lini w Japoni, a nie gdzies w Polsce.

To nie jest kwestia zgody, urządzenie jest montowane w Polsce w ramach tzw. przeglądu przedsprzedażnego (PDI), który formalnie jest ostatnim etapem produkcji samochodu.

Link to comment
Share on other sites

 

Pozwole sie sobie z tym nie zgodzic, gdyby to bylo standardowym wyposazeniem to bylo by montowane na lini w Japoni, a nie gdzies w Polsce.

To nie jest kwestia zgody, urządzenie jest montowane w Polsce w ramach tzw. przeglądu przedsprzedażnego (PDI), który formalnie jest ostatnim etapem produkcji samochodu.

 

 

Coz wyrazilem tylko swoja opinie na ten temat, byc moze faktycznie jest tak jak napisales, ale wciaz licze na to, ze mi sie uda byc zadowolonym w 100% z auta, ktore chce nabyc. Bo wersja w stylu kupic, a potem wywalic ISR w ogole do mnie nie przemawia. -_-

Link to comment
Share on other sites

Tak jak napisałem na początku, niczego nie przesądzam. Trzeba poczekać na odpowiedź Dyrekcji.

Skoro jednak @@Andrzej Koper twierdzi, że można zrezygnować ze standardowego montażu ISR to masz duże szanse na pozytywne załatwienie sprawy :)

Link to comment
Share on other sites

 

można zrezygnować ze standardowego montażu ISR t

 

ja bym nie rezygnował bo ISR ma jednak sporo plusów a w pierwszym roku jest bezpłatny....

 

 

Panie Andrzeju prosze sie nie wycofywac ze swojej poprzedniej wypowiedzi...duzo bardziej mi sie podobala. ;)

 

Ja bym nawet pare zlotych doplacil byle mi tego calego ISR-u nikt nie wsadzal do auta. B)

 "

Tak jak napisałem na początku, niczego nie przesądzam. Trzeba poczekać na odpowiedź Dyrekcji.

Skoro jednak @@Andrzej Koper twierdzi, że można zrezygnować ze standardowego montażu ISR to masz duże szanse na pozytywne załatwienie sprawy :)

 

Twoja wypowiedz wciaz troche mnie podtrzymuje na duchu: "...masz duże szanse na pozytywne załatwienie sprawy :) "  OBY tak sie stalo. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

ja bym nie rezygnował bo ISR

Też tak uważam. właśnie zapłaciłem za kolejny rok, a miałem duże obawy gdy kupowałem samochód. Zwłaszcza niepokoiło mnie dodatkowe obciążenie akumulatora. Okazało sie jednak, ze nie ma problemu. Auto odpala po dwóch tygodniach urlopu. Musze tez przyznać, ze ISR daje mi pewne poczucie bezpieczeństwa. Biorąc pod uwagę zniżki w ubezpieczeniu auta - koszt (po upływie roku) jest bardzo niski.

Jednak jakość montażu to to nad czym Keratronik powinien troszke popracować.

Edited by mechanik
Link to comment
Share on other sites

To nie jest kwestia zgody, urządzenie jest montowane w Polsce w ramach tzw. przeglądu przedsprzedażnego (PDI), który formalnie jest ostatnim etapem produkcji samochodu.

Pozwolę sobie sprostować. Systemy ISR są montowane w RP w jednym z dwu centrów PDI SIP zaraz po dostawie samochodów na stock: u nas i w Łodzi. Do dealerów samochody są dostarczane z zamontowanym i przetestowanym, ale nie aktywnym  systemem. Aktywacji dokonuje CM Keratronik po podpisaniu umowy z klientem za pośrednictwem pracownika dealera, sprzedawcy danego salonu i po przesłaniu via mail stosownych dokumentów (karta zgłoszenia i druk umowy). Aktywacja następuje zazwyczaj w czasie kilkunastu minut od wysłania.

Klient ma możliwość zrezygnowania z podpisania umowy w stosownej rubryce na karcie zgłoszenia.

 

Niemniej jednak dlaczego rezygnować z urządzenia mogącego uratować życie nam, lub innym użytkownikom dróg, zwłaszcza że system i usługa na pierwszy okres są oferowane za całe 1,23 zł brutto?

Edited by Grzegorz Magdziarz
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Panie Grzegorzu dziekuje za Pana wklad w dyskusje i wyjasnienie pewnych niescislosci. Jednoczesnie jakos nie rozumiem dlaczego, niektorzy z adwersarzy w tej dyskusji probuja mnie przekonac, ze warto, no bo przeciez pierwszy rok prawie za darmo, a pozniej i tak duzo korzysci.

A ja po prostu nie zycze sobie, zeby ktos lapki wkladal w fabrycznie nowe auto i co za tym idzie nie mam potrzeby posiadania systemu ISR. Decyzje taka, a nie inna podejmuje z cala swiadomoscia. Taki jest moj wybor i juz.

Link to comment
Share on other sites

 

 

A ja po prostu nie zycze sobie, zeby ktos lapki wkladal w fabrycznie nowe auto
Szanowny Panie, to i tak Pana nie ominie, ponieważ w każdym samochodzie jest wykonywany przegląd przedsprzedażny, co wiąże się  z "wkładaniem łapek" w fabrycznie nowe auto.

 

Decyzje taka, a nie inna podejmuje z cala swiadomoscia. Taki jest moj wybor i juz.
O ile dobrze doczytałem nikt nie pozbawia Pana prawa do podejmowania decyzji we własnej bądź, co bądź sprawie.

 

probuja mnie przekonac, ze warto, no bo przeciez pierwszy rok prawie za darmo, a pozniej i tak duzo korzysci.
Myślę, że własnie dlatego jw. Oferowane jest wiele za bezcen.
Link to comment
Share on other sites

Przy pierwszej, aktywacyjnej rozmowie pracownik Keratronika wyraźnie wiedział, którędy jechałem z salonu do domu, a nie była to trasa ani prosta, ani oczywista.

Edited by Alfik
Link to comment
Share on other sites

  • Dyrekcja SIP

 

 

Nurtuje mnie kwestia czy istnieje mozliwość, aby w aucie zamówionym z wyprzedzeniem, a które jeszcze do Polski nie dotarło, nie został zainstalowany system ISR?

 

Obawiam się, że nie widzę takiej możliwości.

Już od 1999 roku ( rok założenia SIP ) naczelną ideą kierującą naszym działaniem było zapewnienie jak najwyższego poziomu bezpieczeństwa użytkownikom Subaru na naszych ( w dalszym ciągu !) niebezpiecznych drogach.

Stąd SJS, akcja "Zima", "bezpieczny kierowca" czy właśnie ISR ( o wielu innych działaniach nie wspominając ).

 

Czasem ( choć rzadko !) zdarza się nabywca, który nie chce mieć ISR.

Zazwyczaj jest to spowodowane obawą o "śledzenie" samochodu; oczywiście z jednej strony nieuzasadnioną , a  z drugiej strony mocno naiwną ( bo w dzisiejszych czasach praktycznie każdy ma telefon komórkowy ...).

 

Osobiście przyznam, że nie rozumiem motywacji prowadzącej do chęci dobrowolnej rezygnacji z możliwości szybszego otrzymania pomocy, czy też jej wezwania do innych osób poszkodowanych w zdarzeniu drogowym. ( sam w ciągu ostatnich lat 3 razy użyłem ISR - 2x wzywając pomoc dla poszkodowanych w zdarzeniu drogowym, 1x wzywając policję, gdy odebrałem pijanemu kluczyki od auta ).

 

Sugeruję zapoznanie się z badaniami na temat systemów e-call, które tylko ze względów finansowych nie zostały jeszcze wprowadzone jako standard w Europie:  http://ec.europa.eu/digital-agenda/en/ecall-time-saved-lives-saved

Natomiast w naszym przypadku, gdy system jest standardem, nie będziemy obniżali poziomu bezpieczeństwa poszczególnych wybranych samochodów - proszę o zrozumienie.

 

Pozdrowienia  

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...