Skocz do zawartości

Lokalizacja zaworu BOV na ICku Type R ver 4 - rzeźba


dirkdiggler

Rekomendowane odpowiedzi

Posiadam w garażu piękny intercooler od wersji 4. Niestety jest on zaślepiony na wyjściu do zaworu DV/BOV.

Chciałbym go wykorzystać jednakże w okolicy żaden magik nie chce się podjąć wspawania króćca jak było w oryginale z uwagi na utrudniony dostęp.

Wymyśliłem że może inna lokalizacja króćca była by rozwiązaniem wszak np. od boku jest piękny dostęp dla spawacza :)

Zobrazowałem moje przemyślenia na poniższym obrazku.

U gory obecna konfiguracja na aktualnym ICku. Poniżej piękny ICek czekający na montaż.

 

Czy są jakieś przeciwskazania odnośnie tej operacji?

 

 

 

 

48401190685763065531.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki AMI za szybką I jak zwykle rzeczową odpowiedź.

 

Pomysł nr.2

To może pierdyknąć króciec tak jak na zdjęciu powyżej. Na górnej częsci IC-ka.

Historia jak widać na zdjęciach zna takie przypadki (tu nawet podwójne wyjście jest)

Fabrycznie ujście na zawór jest w pobliżu wyjścia schłodzonego powietrza na przepustnicę.

Na zdjęciu króciec jest po przeciwnej stronie ICka. Rozważać by można czy to optymalne miejsce?

 

 

3_zps7d3ef2ea.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem z wspawaniem krocca jest taki ze w oryginalnym miejscu jest bardzo ciasno a kolanko jest wygiete ze tak powiem w 3d.

A icek sobie lezy i jest w superstanie.

Ciezko znalezc cos w rownie dobrej kondycji.

Dam krociec od gory po lewej stronie i zaraportuje co z tego wyszlo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiam sie, ze zamiast wyjsciowej to mu sie to moze nie zmiescic - a na pewno srednio wygodnie. Chociaz przy odrobinie szczescia...

 

Zamiast wejsciowej - jakby to bylo kolank 90st z takim dodatkowym wypustem - byloby prosciej. Ale tez duzo gmerania, a ciezko tam rece wsadzic troche. :)

Edytowane przez AMI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może poszukasz po prostu innego spawacza? niech wspawa chociaż wystający kawałek rurki, żeby się dało na to silikon nałożyć - niekoniecznie pod kątem jak w oryginale, ale nawet prosty. odpowiednio dobrana długość i pasujące kolanko silikonowe powinny rozwiązać problem, a i prawdopodobnie będzie łatwiej wspawać.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A i to tez prawda - kawalek flanszy okraglej, zeby na to silikonowa rurke naciagnac z kolankiem 90st i po sprawie.

 

W sumie to panowie dobrze prawia, ze najlepiej to moze byc zmienic spawacza na takiego, ktoremu sie bedzie chcialo. :)

Edytowane przez AMI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

No to jako podsumowanie pokażę jak to zrobiłem.

Dodatkowe ujście z prawej strony.

Niestety podczas spawania przygrzała się część świeżo pomalowanego proszkowo ICKa.

Do poprawki estetycznej.

Icek jest szczelny, żadnych negatywnych objawów nie zaobserwowano:

23028464536127177863.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...