dirkdiggler Opublikowano 30 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2014 Posiadam w garażu piękny intercooler od wersji 4. Niestety jest on zaślepiony na wyjściu do zaworu DV/BOV. Chciałbym go wykorzystać jednakże w okolicy żaden magik nie chce się podjąć wspawania króćca jak było w oryginale z uwagi na utrudniony dostęp. Wymyśliłem że może inna lokalizacja króćca była by rozwiązaniem wszak np. od boku jest piękny dostęp dla spawacza Zobrazowałem moje przemyślenia na poniższym obrazku. U gory obecna konfiguracja na aktualnym ICku. Poniżej piękny ICek czekający na montaż. Czy są jakieś przeciwskazania odnośnie tej operacji? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 30 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2014 No ja widze jedno przeciwwskazanie - wetniesz sie w rdzen intercoolera - co jest zupelnie bez sensu. Przykrecisz ten zawor do dosc cienkiej blaszki jednego "przepustu"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dirkdiggler Opublikowano 30 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2014 Dzięki AMI za szybką I jak zwykle rzeczową odpowiedź. Pomysł nr.2 To może pierdyknąć króciec tak jak na zdjęciu powyżej. Na górnej częsci IC-ka. Historia jak widać na zdjęciach zna takie przypadki (tu nawet podwójne wyjście jest) Fabrycznie ujście na zawór jest w pobliżu wyjścia schłodzonego powietrza na przepustnicę. Na zdjęciu króciec jest po przeciwnej stronie ICka. Rozważać by można czy to optymalne miejsce? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 30 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2014 Jesli latwiej magikowi przy tylnym zbiorniku... Chociaz chyba nie widze znow jakiejs wielkiej roznicy. Mozna ew. tez z Y-pipe gdzies odejsc, ale trzebaby rure niszczyc. Nie wiem prawde mowiac, czy nie lepiej po prostu poszukac oryginalnego intercoolera i oszczedzic sobie roboty. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dirkdiggler Opublikowano 30 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2014 Problem z wspawaniem krocca jest taki ze w oryginalnym miejscu jest bardzo ciasno a kolanko jest wygiete ze tak powiem w 3d. A icek sobie lezy i jest w superstanie. Ciezko znalezc cos w rownie dobrej kondycji. Dam krociec od gory po lewej stronie i zaraportuje co z tego wyszlo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartoszN Opublikowano 30 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2014 A nie lepiej jest dać Bova na rurę idącą z turbo do intercoolera? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 30 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2014 Badz twardy i jezdz bez zaworu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba553 Opublikowano 30 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2014 Ja mam z kolei leżeć Icek z STI new age, a mam STI 97, taki sam silnik jak u Ciebie (KD) i też się głowie jak obejść fabryczne wyjście na BOV Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 30 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2014 Tu macie takze pewna podpowiedz, jesli Wasi magicy nie beda sie bali http://www.carldavey.co.uk/article.php?id=3 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hrumque Opublikowano 30 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2014 A nie możesz, jak cywilizowany biały człowiek, wstawić po prostu takiego kawałka rury zamiast którejś (wejściowej/wyjściowej)? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 31 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2014 (edytowane) Obawiam sie, ze zamiast wyjsciowej to mu sie to moze nie zmiescic - a na pewno srednio wygodnie. Chociaz przy odrobinie szczescia... Zamiast wejsciowej - jakby to bylo kolank 90st z takim dodatkowym wypustem - byloby prosciej. Ale tez duzo gmerania, a ciezko tam rece wsadzic troche. Edytowane 31 Października 2014 przez AMI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PatiKTP Opublikowano 31 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2014 AMI - bardzo fajne info o montażu większego ic do klasyka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 31 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2014 Pochwaly sie Carlowi naleza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siewcu Opublikowano 1 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2014 a może poszukasz po prostu innego spawacza? niech wspawa chociaż wystający kawałek rurki, żeby się dało na to silikon nałożyć - niekoniecznie pod kątem jak w oryginale, ale nawet prosty. odpowiednio dobrana długość i pasujące kolanko silikonowe powinny rozwiązać problem, a i prawdopodobnie będzie łatwiej wspawać. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeOrGe Opublikowano 3 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2014 Też nie wiem co to za problem coś tam wspawać, wiem że jest trochę ciasno ale czy aż tak żeby to było problematyczne :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 3 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2014 (edytowane) A i to tez prawda - kawalek flanszy okraglej, zeby na to silikonowa rurke naciagnac z kolankiem 90st i po sprawie. W sumie to panowie dobrze prawia, ze najlepiej to moze byc zmienic spawacza na takiego, ktoremu sie bedzie chcialo. Edytowane 3 Listopada 2014 przez AMI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MichallD Opublikowano 3 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2014 Filip jak chcesz to mam w garazu stary ic z taką flansza jaką potrzebujesz, utniesz wspawasz do swojego i po temacie :-) tylko nie wie czy bedziesz w Oce jakos a jak cos to mogę go wyslac kurierem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dirkdiggler Opublikowano 19 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2014 No to jako podsumowanie pokażę jak to zrobiłem. Dodatkowe ujście z prawej strony. Niestety podczas spawania przygrzała się część świeżo pomalowanego proszkowo ICKa. Do poprawki estetycznej. Icek jest szczelny, żadnych negatywnych objawów nie zaobserwowano: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się