Jump to content

Lokalizacja zaworu BOV na ICku Type R ver 4 - rzeźba


dirkdiggler
 Share

Recommended Posts

Posiadam w garażu piękny intercooler od wersji 4. Niestety jest on zaślepiony na wyjściu do zaworu DV/BOV.

Chciałbym go wykorzystać jednakże w okolicy żaden magik nie chce się podjąć wspawania króćca jak było w oryginale z uwagi na utrudniony dostęp.

Wymyśliłem że może inna lokalizacja króćca była by rozwiązaniem wszak np. od boku jest piękny dostęp dla spawacza :)

Zobrazowałem moje przemyślenia na poniższym obrazku.

U gory obecna konfiguracja na aktualnym ICku. Poniżej piękny ICek czekający na montaż.

 

Czy są jakieś przeciwskazania odnośnie tej operacji?

 

 

 

 

48401190685763065531.jpg

Link to comment
Share on other sites

Dzięki AMI za szybką I jak zwykle rzeczową odpowiedź.

 

Pomysł nr.2

To może pierdyknąć króciec tak jak na zdjęciu powyżej. Na górnej częsci IC-ka.

Historia jak widać na zdjęciach zna takie przypadki (tu nawet podwójne wyjście jest)

Fabrycznie ujście na zawór jest w pobliżu wyjścia schłodzonego powietrza na przepustnicę.

Na zdjęciu króciec jest po przeciwnej stronie ICka. Rozważać by można czy to optymalne miejsce?

 

 

3_zps7d3ef2ea.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jesli latwiej magikowi przy tylnym zbiorniku... Chociaz chyba nie widze znow jakiejs wielkiej roznicy.

Mozna ew. tez z Y-pipe gdzies odejsc, ale trzebaby rure niszczyc.

 

Nie wiem prawde mowiac, czy nie lepiej po prostu poszukac oryginalnego intercoolera i oszczedzic sobie roboty.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Problem z wspawaniem krocca jest taki ze w oryginalnym miejscu jest bardzo ciasno a kolanko jest wygiete ze tak powiem w 3d.

A icek sobie lezy i jest w superstanie.

Ciezko znalezc cos w rownie dobrej kondycji.

Dam krociec od gory po lewej stronie i zaraportuje co z tego wyszlo.

Link to comment
Share on other sites

Obawiam sie, ze zamiast wyjsciowej to mu sie to moze nie zmiescic - a na pewno srednio wygodnie. Chociaz przy odrobinie szczescia...

 

Zamiast wejsciowej - jakby to bylo kolank 90st z takim dodatkowym wypustem - byloby prosciej. Ale tez duzo gmerania, a ciezko tam rece wsadzic troche. :)

Edited by AMI
Link to comment
Share on other sites

a może poszukasz po prostu innego spawacza? niech wspawa chociaż wystający kawałek rurki, żeby się dało na to silikon nałożyć - niekoniecznie pod kątem jak w oryginale, ale nawet prosty. odpowiednio dobrana długość i pasujące kolanko silikonowe powinny rozwiązać problem, a i prawdopodobnie będzie łatwiej wspawać.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

A i to tez prawda - kawalek flanszy okraglej, zeby na to silikonowa rurke naciagnac z kolankiem 90st i po sprawie.

 

W sumie to panowie dobrze prawia, ze najlepiej to moze byc zmienic spawacza na takiego, ktoremu sie bedzie chcialo. :)

Edited by AMI
Link to comment
Share on other sites

Filip jak chcesz to mam w garazu stary ic z taką flansza jaką potrzebujesz, utniesz wspawasz do swojego i po temacie :-) tylko nie wie czy bedziesz w Oce jakos a jak cos to mogę go wyslac kurierem.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

No to jako podsumowanie pokażę jak to zrobiłem.

Dodatkowe ujście z prawej strony.

Niestety podczas spawania przygrzała się część świeżo pomalowanego proszkowo ICKa.

Do poprawki estetycznej.

Icek jest szczelny, żadnych negatywnych objawów nie zaobserwowano:

23028464536127177863.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...