Skocz do zawartości

Impreza GH (>2007) - czujnik biegu neutralnego (neutral position switch) w skrzyni


Hrumque

Rekomendowane odpowiedzi

Doszedłem, że na 99% nie działa mi neutral-gear-posiotion switch.

Wg schematów doszedłem, że znajduje się (razem z czujnikiem biegu wstecznego) na lewej stronie skrzyni biegów. Złącze T2:

post-17219-0-72834900-1414330150_thumb.jpg

 

Powinien zdaje się zwierać do masy - ani w pozycji neutralnej, ani nie-neutralnej nie zwiera.

 

1. Jak do tego dziada się dostać? Trzeba wyjmować skrzynię, czy jakoś uda mi się go wykręcić od dołu? (na razie próbowałem metodą "koziołki pod auto i wczołgujemy się", bez kanału, i nie wymacałem go)

2. czy jak go wykręcę, to poleci mi na łep olej ze skrzyni? (do wymontowania trzeba spuszczać olej), czy on nie sięga do poziomu oleju i mogę wyjmować bezpiecznie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze napisz jake były objawy tej usterki co sie działo???

Po pierwsze - brak różnic obrotów luz/bieg.

Na biegu - często gęsto gaśnięcie przy delikatnym ruszaniu bez gazu, tak jakby mocy brakowało, nie była korygowana przepustnica/bieg jałowy do utrzymania obrotów minimalnych (ale może subaru tego nie ma?)

Ale co najbardziej się objawia (w trybie sport#):

- procedura startowa (którą mam w sofcie) nie dająca się włączyć - normalnie powinno się wrzucić z N na 1 i przy wciśniętym sprzęgle powinna działać - a czasem działa, czasem nie - czasem trzeba kilkanaście razy pomieszać N<>1 i zaskoczy,

- nie działa "zmiana biegów bez puszczania gazu" - nie odcina przy prawidłowo ustawinonej (niższej) wartości tylko idzie do odcięcia. Albo inaczej - czasem działa, a czasem nie, jak chce.

 

ten czujnik powinien sprawdzić, najprawdopodobniej jest 2 pin i zwiera coś do masy - weź multimetr i sprawdź go na przejście, czy jest czy nie ma i jak jest to kiedy jest i porównaj to z tym jak powinno być ;)

Sprawdziłem schematy i prześledziłem gdzie ten sygnał idzie. Na module ECM komputera, złącze C (B136) jest to pin 31.  Jak macham drążkiem biegów - czasem pojawia się tam masa, albo znika, ale nic sensownego - tak jakby pojawiała się w momencie połowy przejścia bieg<>neutral ale zaraz znikała (choć nieregularnie) - nie jest to sensowny sygnał żaden. Dlatego chcę się dobrać do czujnika i go obejrzeć mechanicznie - czy to on świruje, czy gdzieś kabel się skończył po drodze do niego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:idea: przy kompletnie uszkodzonym czujniku powinien zapalic sie check engine .....

No ale nic się nie zapala. Zwłaszcza że "coś tam zwiera" ale przerywa.

 

Pozostaje nadal otwarta kwestia:

- jak/czy w ogóle się da wykręcić go bez wyjmowania skrzyni

- czy jest on poniżej poziomu oleju w skrzyni (czy mogę go bezpiecznie wykręcać bez spuszczania oleju).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

:idea: przy kompletnie uszkodzonym czujniku powinien zapalic sie check engine .....

No ale nic się nie zapala. Zwłaszcza że "coś tam zwiera" ale przerywa.

 

Pozostaje nadal otwarta kwestia:

- jak/czy w ogóle się da wykręcić go bez wyjmowania skrzyni

- czy jest on poniżej poziomu oleju w skrzyni (czy mogę go bezpiecznie wykręcać bez spuszczania oleju).

 

Najlepiej zadzwon sobie np.do 4t i dowiesz sie co i jak ;) ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętasz, że procedura i flat shift działają TYLKO w trybie Sport Sharp?

Zadzwoń do Carfit. Z pewnością Ci pomoże ;)

Tak, oczywiście że wiem. Używałem tego tylko w celu diagnostyki, o co chodzi że przygasa przy ruszaniu - a powinien ładnie utrzymywać obroty wolne, gdy się delikatnie puszcza sprzęgło bez gazu. Diagnozę potwierdziłem już pomiarem elektrycznym tego czujnika (a przynajmniej sygnału z niego, przy komputerze ECU, bo może gdzieś kabel po drodze...), została kwestia samego wydłubnięcia czujnika i sprawdzenia, nim zacznę pruć złączki (wiadomo - jak działa i jest sprawna - to zawsze lepiej nie ruszać i nie rozzszczelniać) i wymieniać kable

Btw - masz mojego maila/tel? odezwijsię, bo zwrot OC na ciebie czeka ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...błąd 852, wyłączyłem w programie od razu jak zaczął szwankować. U mnie szlag trafił cały ten zespół pół roku od zakupu auta - po którejś wymianie oleju wyjechał z serwisu z check engine... Sam czujnik jest konstrukcyjnie prosty jak budowa przysłowiowego cepa. Umieszczony jest u góry skrzyni, da się dostać od spodu auta. Co ciekawe tam nie bardzo jest się co zepsuć. Lewarek w pozycji N naciska na czujnik, a ten zwiera do masy jeden przewód. Po wyjęciu samego czujnika próbowałem też wtyczkę zwierać - zero reakcji na diagnostyce (ecutec twierdzi, że sygnał jest cały czas 0). I na tym skończyłem (a plan był taki, żeby jeszcze ciągnąć nowy przewód od czujnika do wtyczki ECU).

 

Ale do rzeczy - jedyną negatywną reakcją, jaką zaobserwowałem przez lata jest to, że po wyjęciu biegu bez sprzęgła podczas jazdy na tempomacie obroty uciekają do odcinki ;) Ponoć czujnik ten ma jakiś wpływ na pracę zmiennych faz rozrządu i na to w jaki sposób opadają obroty po zdjęciu nogi z gazu - nie zaobserwowałem...

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Tak informacyjnie - uszkodzony okazał się przewód, był przetarty w okolicy skrzyni, tzn dokładnie odcinek pomiędzy samym czujnikiem a złączką idącą do góry, do wielo-złączki. Połatałem, zaizolowałem, puściłem w peszlu, i jest ok. 
Sam czujnik prosty jak budowa cepa, nie ma co się zepsuć, ale wymiana czujnika z kawałkiem kabla - by też pomogła, tylko po co...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...