Skocz do zawartości

Impreza GH 2,5T 380ps


KrzysiekR

Rekomendowane odpowiedzi

Więc jestem już po oględzinach.





Na początku warsztat w którym byłem umówiony na ul Bajecznej 22 w Warszawie nie okazał się jak z bajki. Na podwórku stara astra 1,4 gażnik, na podnośniku KIA i na kanale skoda octavia. Pytam się mechaników czy mi sprawdza subaru tak jak wcześniej rozmawiałem przez telefon, powiedzieli, ze tak ale tylko czy auto jest powypadkowe a poza tym jak podłączą komputer, jak im wtyczka oczywiście podejdzie, czy ma jakieś błędy. Zachciało mi się śmiać i wyszedłem - porażka......


Zadzwoniłem do znajomego w Wa-wie on do swojego co jeździ subaru i poinformował mnie, że ekipa pracująca w tym warsztacie odeszła do warsztatu po citroenie na ul. Mechaników 11 Tam wreszcie byli odpowiedni ludzie, którzy naprawdę mają wiedzę o tych samochodach, pełen szacun dla nich :)

Umówiłem sie z autem opisywanym i drugim do porównania, był to STi znajomego kolegi.

Najpierw przyjechał WRX z ogłoszenia.

Auto z zewnatrz bardzo zadbane, bez rys wgnitów itp... tylko była odświerzona powłoka lakiernicza przy okazji montażu zderzaków, spojlerów, progów. Na aucie 150-350um oprócz dachu dach 100um.
W środku zadbane, małe slady użytkowania, sprzet super, nie trzeszczało nie porysowane wszysko ok.
Silnik tak jak był opisany w ogłoszeniu, kupa siana wpompowana z 40k lub wiecej. zrobiony na 375PS i 530Nm
Chłopaki z ul Mechaników 11 pod wrażeniem jedynie do czego sie czepiali to skrzynia, skrzynia...............................................................
Jazda próbna najpierw mechanik, ja komputer jego na kolanach. Kierował i obserwował wszyskie dane i też wszystko ok mówił, ze widac po parametrach, ze ma te 360-370ps. 
Moja kolej jazdy i dyfer mechanik pod wielkim wrażeniem ale ja nie.........
Mówi mi zebym tak nie cisnał, nie wbijał tak biegów, bo do domu nie dojade jak kupie to auto i bede tak wracał ;(
Na starcie abym nie zrywał ze sprzegła, nawet się zbytnio nie dało.
Dupy jak w ogłoszeniu mi nie urwało, jest na swoim miejscu;)
Na wykresie z hamowni po sam mechanik był w szoku, ze tyle włozyś siana w silnik i tak jest program zestrojony aby sktzynia na starcie nie padła, ze to jest bezsens. Włozyc tyle kasy aby potem założyć "kaganiec"
Start tym samochodem można było zrobić gdzieś w 4sec na tej skrzyni MT5. Skrzynia ciagneła, długie biegi ale czym szybciej 160,180 tym gorzej. Nie miała Powera od 180-220 więcej nie jechałem choć te 270km/h w ogłoszeniu było chyba wyssane. Mechanik mi mówił, ze jak takie auto chcę kupić do takiej jazdy to mi padnie silnik i to szybciej niż się spodziewam. Pytam się to zrobie z niego 500ps, inne turbo itp. mechanik mówi, ze po każdej takiej przejażdżce będę musiał robić serwis sportowy silnika czyli 
rozebrać i złozyc od nowa czyli jakieś 6-10k na pare startów.
Auto nie spełniło moich oczekiwań. 
Ktoś kto nie jeździł jeszcze takim autem to zrobi na nim wrażenie dla mnie za słabe emocje, brak adrenaliny.

Sti było zrobione na 350ps krótsze biegi, wachlowanie biegami, lepszy start ze strzału. Tylko pod względem startu efekt był taki jak chciałem ale słaby ok 4,5sec i było gorsze od tego WRX.

 

Żadnego z nich nie kupiłem.

Będę chyba budował sam auto na bazie S3 lub S4 może z silnikiem 2,7Biturbo z 400-500PS ale to tylko gdybanie.
Będzie to auto 3 w domu tylko do zabawy a nie na co dzień.

Na co dzień mam A8 4,2MPI benz i zamienię ją na A8 W12 z 2006r

Edytowane przez KrzysiekR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc jestem już po oględzinach.

 

 

 

 

 

Na początku warsztat w którym byłem umówiony na ul Bajecznej 22 w Warszawie nie okazał się jak z bajki. Na podwórku stara astra 1,4 gażnik, na podnośniku KIA i na kanale skoda octavia. Pytam się mechaników czy mi sprawdza subaru tak jak wcześniej rozmawiałem przez telefon, powiedzieli mi na miejscu, ze tak ale czy auto powypadkowe a poza tym jak podłączą komputer jak im wtyczka oczywiście podejdzie czy ma jakieś błędy. Zachciało mi się śmiać i wyszedłem - porażka......

 

 

Zadzwoniłem do znajomego w Wa-wie on do swojego co jeździ subaru i poinformował mnie, że ekipa pracująca w tym warsztacie odeszła do warsztatu po citroenie na ul. Mechaników 11 tam byli odpowiedni ludzie którzy naprawdę mają wiedzę o tych samochodach pełen szacun dla nich.

 

Umówiłem sie z autem opisywanym i drugim do porównania STi znajomego kolegi.

 

Najpierw przyjechał WRX.

 

Auto z zewnatrz bardzo zadbane, bez rys wgnitów itp... tylko było odświerzona powłoka lakiernicza przy okazji montażu zderzaków, spojlerów, progów. Na aucie 150-350um oprócz dachu dach 100um.

W środku zadbane, małe slady użytkowania, sprzet super, nie trzeszczało nie porysowane wszysko ok.

Silnik tak jak opisany w ogłoszeniu, kupa siana wpompowana z 40k lub wiecej. zrobiony na 375PS

Chłopaki z ul Mechaników 11 pod wrażeniem jedynie do czego sie czepiali to skrzynia, skrzynia...............................................................

Jazda próbna najpierw mechanik, ja komputer jego na kolanach kierował i obserwował wszyskie dane i też wszystko ok mówił, ze widac po parametrach, ze ma te 360-370ps. 

Moja kolej jazdy i dyfer mechanik pod wielkim wrażeniem ale ja nie.........

Mówi mi zebym tak nie cisnał, nie wbijał tak biegów, bo do domu nie dojade jak kupie i tak bede wracał ;(

Na starcie abym nie zrywał ze sprzegła, nawet sie nie dało zbytnio.

Dupy jak w ogłoszeniu mi nie urwało, jest na swoim miejscu;)

Na wykresie z hamowni po wykresie sam mechanik był w szoku, ze tyle włozyś siana w silnik i tak jest program zestrojony aby sktzynia na starcie nie padła, ze to jest bezsens. Włozyc tyle kasy aby potem założyć "kaganiec"

Start tym samochodem można było zrobić gdzieś w 4sec na tej skrzyni 5 ciagneła, długie biegi ale czym szybciej 160,180 tym gorzej. Nie miała Powera od 180-220 więcej nie jechałem choć te 270km/h w ogłoszeniu było chyba wyssane. Mechanik mi mówił, ze jak takie auto chcę kupić do takiej jazdy to mi padnie silnik i to szybciej niż się spodziewam. Pytam się to zrobie z niego 500ps inne turbo itp. mechanik mówi, ze po każdej takiej przejażdżce będę musiał robić serwis sportowy silnika czyli 

rozebrać i złozyc od nowa czyli jakieś 6-10k na pare startów.

Auto nie spełniło moich oczekiwań. 

Ktoś kto nie jeździł jeszcze takim autem to zrobi na nim wrażenie dla mnie za słabe emocje, brak adrenaliny.

 

Sti było zrobione na 350ps krótsze biegi, wachlowanie biegami, lepszy start ze strzału tylko pod wzgledem efektu tak jak chciałem ale słaby ok 4,5sek ale było gorsze od tego WRX.

 

Żadnego z nich nie kupiłem.

 

Będę chyba budował sam auto na bazie S3 może z silnikiem 2,7Biturbo ale to tylko gdybanie.

Będzie to auto 3 w domu tylko do zabawy a nie na co dzień.

Na co dzień mam A8 4,2MPI benz i zamienię ją na A8 W12 z 2006r

moze faktycznie audi bedzie jak znalazł ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W skrócie moc duża, tuning zrobiony z pasją, auto bardzo zadbane, ale po co to wszystko jak założony jest "kaganiec" aby skrzynia nie poszła.

Po co było ładowane tyle siana, jak włożyłbym skrzynie od STi to i tak szału by nie było za krótkie biegi i z predkością 240 po Niemczech silnik by padł.

Edytowane przez KrzysiekR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mozna - tak zupelnie powaznie, to odnosze wrazenie, ze na razie to po prostu nie wiesz (jeszcze) czego chcesz.

To nie obelga, nie obraza - czysty fakt. Nie Ty jeden masz ten problem, nei pierwszy i nie ostatni.

Ale po prostu trzeba przemyslec temat i na cos sie zdecydowac.

 

Jesli chcesz auto na codzien - kup najlepiej serie. Zupelnie powaznie. Odwdzieczy Ci sie taki wybor wzgledna bezawaryjnoscia i przyjemna jazda.

Nawet jesli mialby to byc "tylko" WRX.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup Evo do modzenia ;)

Jednak jeżeli chcesz coś do jazdy codziennej to moim zdaniem każdy grubo modzony samochód się do tego zupełnie nie nadaje.

Chcesz 400 koni w dupowozie kup jakieś RS4, RS6 czy inne AMG itp. itd.

Chcesz coś do upalania wtedy kup coś do modzenia.

Edytowane przez matros1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od razu mówiliśmy o skrzyni. Ja kompletnie nie rozumiem człowieka, który pakuje tyle kasy w silnik a później stroi wszystko na max 450Nm żeby skrzynia czasem nie padła :facepalm: . Po co to wszystko? Połowa gadżetów nie potrzebna, bo zakucie silnika i większa turbina przy tym momencie dałaby spokojnie radę.

Jak już gość chciał fajnie samochód zrobić, to trzeba było zamontować porządny napęd i wystroić na 400KM i 550Nm, wtedy już takie auto jeździ całkiem fajnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Od razu mówiliśmy o skrzyni. Ja kompletnie nie rozumiem człowieka, który pakuje tyle kasy w silnik a później stroi wszystko na max 450Nm żeby skrzynia czasem nie padła :facepalm: . Po co to wszystko? Połowa gadżetów nie potrzebna, bo zakucie silnika i większa turbina przy tym momencie dałaby spokojnie radę. Jak już gość chciał fajnie samochód zrobić, to trzeba było zamontować porządny napęd i wystroić na 400KM i 550Nm, wtedy już takie auto jeździ całkiem fajnie.

 

Wiele osób tak robi zwiększając moc co prawda z  218 do 300 KM na seryjnych napędach...wiedząc że dwókę w  5MT można zarżnać w tydzień.  Dlatego na 5MT z STI zestrojone z silnikiem WRX powinno latać dużooo dłużej. Wstawiłem skrzynię od 280 KM STI ver 5 a silnika nie zamierzam zmieniać - 218 KM + skrzynia 4.44 daje całkiem fajną frajdę na szperach płytkowych.....

Przy 290 NM palę gumę 4 kołami a auto kręci się jak zabawka na suchym i nie trzeba 350 KM.......


chyba żeby zniszczyć napęd....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia, + dyfer + półosie + często piasty + parę innych pierdół + robota + remap = conajmniej 15tysi :)

Gdyby kosztowała tyle co piszesz, już dawno by u mnie siedziała...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Skrzynia, + dyfer + półosie + często piasty + parę innych pierdół + robota + remap = conajmniej 15tysi

Da się bez robocizny za 10 tys. zł to zorganizować, tylko bez DCCD... I nie mówię tu o jakimś złomie oczywiście ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...