Jump to content

Outback - 2,5 czy H6 - który i dlaczego?!?


M3_booster

Recommended Posts

Witam forumowiczów!

mam pytanie do wszystkich, którzy mieli okazje użytkować wymienione w temacie motory, co sądzicie o nich, który jest trwalszy, bardziej wytrzymały i ogólnie co je boli co pada itp, itd?

Auta takiego szukam dla żony - eksploatacja w dużej mierze "wokół komina", niemniej, z uwagi na fakt iż dużo podróżujemy, chętniej zimą zamieniałbym 2 na 4 łapy.

ps. żonie bardziej pasuje H6-tka bo zawsze jest bardziej dopasiona... ja raczej stawiam na jednostkę napędową, tak czy inaczej....dziękuję i czekam na info!!!!!

 

Pozdrawiam wszystkich, nowy tutaj

 

T

Link to comment
Share on other sites

znaczy na czym polegają owe różnice w napędzie?

kazda wersja H6 ma na centralny dyfer, natomiast 2.0 i 2.5 w automacie (poprzedni model na 100% obecny trzeba sprawdzic) mialo dopedzane tylne kola poprzez sprzeglo olejowe (podobne jak Haldex ale lepsze) - jezdzilem takim Outbackiem 2.5 A/T 99 w USA i bylo ok ale ja wolalbym centralny dyfer z podzialem 50/50 a nie 90/10 na wstepie. Forester 2.0 A/T tez mial taki naped ze sprzeglem olejowym, tak jak starsze imprezy legacy A/T.

Link to comment
Share on other sites

znalazłem następującą informację o moim sztrucelku:

 

Equipped with a 5-speed automatic transmission, the AWD system uses a planetary centre differential that works with an electronically controlled, continuously variable hydraulic transfer clutch to manage power distribution. The system normally sends more power to the rear wheels to enhance handling agility, and it continuously adjusts the power distribution in response to driving and road conditions.

 

Myślisz, że to jest inny system niż ten w H6?

Link to comment
Share on other sites

To nie takie proste jak sie wydaje... centralny dyfer byl w wersji H6 i 2,5 GX oraz w manualach. H6 i 2,5 GX maja automaty 4 biegowe i system VDC. Glowna przyczyna malej popularnosci H6 na zachodzie byla cena i zuzycie paliwa.

Link to comment
Share on other sites

ok, czyli jeśli chodzi o przeniesienie napędu to wszystko przemawia za H6-tką, a co z silnikami, z tego co wiem H6 to 6 cylindrów w bokserze, jak to się sprawuje w dłuższej eksploatacji, Legacy96 - piszesz o zużyciu, duże są różnice?

a i jeszcze jedno, czy H6-tka od początku produkcji miała 5 stopniową przekładnie? szukam egzemplarza raczej z początku produkcji co by mi się budżet nie przegrzał :wink:

Link to comment
Share on other sites

Silnik H6 jest bardzo trwaly, lepszy niz 2,5... zuzycie paliwa po miescie w granicach 15-16 l, srednie 13-14 l. H6 do MY2003 mial skrzynie 4 biegowa (buda Legacy III ), od 2004 skrzynia 5 biegowa (Buda Legacy IV ). Modele 5 biegowe pala litr mniej.

Link to comment
Share on other sites

pytając dalej, jak się spisuje skrzynia, biorąc pod uwage przeszło 200ps-ów narażona jest na duże obciążenia, jak długo wytrzymuje? czy wypad od czasu do czasu na szutry jest w stanie udźwignąć czy raczej dać jej żyć? obecnie na stanie pajero 2,8td w manualu (co prawda to nie ten przedział ale zimą na plaży daje rade) i czasami lubie odreagować :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Ja miałem OBK 2.5 MY00, a teraz mam H6 MY01. Silnik H6 jest o wiele bardziej dynamiczny,elastyczny i o wiele ciszej pracujący. Moim skromnym zdaniem (piszę to chyba poraz setny) silnik 2.5 jest za słaby do tak dużego auta z napędem 4x4!Nie mówie tutaj o wykorzystywaniu Outback'a do "sportowej" jazdy, tylko o manewrach na trasie, np.wyprzedzaniu ;) Wbrew pozorom silnik H6 potrafi mniej spalić od 2.5 litrówki na trasie...w mieście niestety więcej :( Samo wyposażenie H6 jest lepsze nawet od wersji 2.5 Luxus (którą miałem).

W stosunku do 2.5 w wersji najbogatrzej (Luxus) H6 posiada dodatkowo:

- regulowany elektrycznie fotel kierowcy

- kierowenica Momo z (skóra/drewno)

- fotele i obicia wykonane z lepszej gatunkowo skóry

- oryginalne audio Subaru (o dziwo gra całkiem,całkiem :) )

- chyba inne hamulce (nie jestem pewien na 100%)

- VDC (system kontroli trakcji,takie subarowskie ESP)

W stosunku do wersji Basic jest dużo więcej różnic.

Ja doradzam zdecydowanie H6!!!!

Link to comment
Share on other sites

Ja miałem OBK 2.5 MY00, a teraz mam H6 MY01. Silnik H6 jest o wiele bardziej dynamiczny,elastyczny i o wiele ciszej pracujący.

 

Alex, jak długo eksploatujesz swoje cacunio (ale perełka!), i czy tylko "normalnie" czy dajesz mu też do zrozumienia do czego został stworzony, chodzi mi np. o skrzynie miałeś jakiekolwiek kłopoty? i najważniejsze - co tam się dzieje z nim njczęściej, jakie są jego bolączki, na co zwracać uwagę, mam zamiar kupić szwajcara z pierwszej fazy produkcji czyli 00-01 rok?

Link to comment
Share on other sites

Auto mam od ponad roku. Kłopoty....zapomnij o tym. Wymiana płynów i klocków i jazda do przodu.Skrzynia nie jest super szybka, ale zmienia płynnie biegi.Ja jako bolączkę moge wymienić jedynie słabe hamulce, które po zmianie na EBC (czerwone) zdecydowanie uległy poprawie ;) OBK jest bardzo wygodne i praktyczne. Jesli jesteś z okolic Krakowa to chętnie zaprezentuję Ci moją sztukę :) Może się dogadamy :)

Link to comment
Share on other sites

PostWysłany: Dzisiaj 21:38 Temat postu:

A zastanawiałeś się nad 2.5 T ?

 

a w czym? w OBK?

 

 

To wersja US i podobnie jak 2.5 A/T jest inaczej wykonana niż wersje na EU. Ostatnio miałem okazję porównać do mojego 2.5 MT MY06.

Prawdą jest, że 2.5 bez T jest trochę za słaby. Nie ma komfortu przy wyprzedzaniu w trasie ale za to zżycie jest zdecydowanie niższe. 2.5T jak i H6 przy ostrej jeździe bierze tyle ile wlejesz.

No moze prawie tyle.

Link to comment
Share on other sites

To wersja US i podobnie jak 2.5 A/T jest inaczej wykonana niż wersje na EU. Ostatnio miałem okazję porównać do mojego 2.5 MT MY06.

Prawdą jest, że 2.5 bez T jest trochę za słaby. Nie ma komfortu przy wyprzedzaniu w trasie ale za to zżycie jest zdecydowanie niższe. 2.5T jak i H6 przy ostrej jeździe bierze tyle ile wlejesz.

 

1. mam jakoś mieszane uczucie do "amerykanów" (te liczniki - jakoś w nie nie wierze)

2. logistyka - nie jestem w stanie polecieć i zobaczyć co kupuje, a kota w worze... sam wiesz, szukam czegoś do max 40-45PLN, szwajcar, niemiec jest na wyciągnięcie ręki...

3. turbina - własciwa eksploatacja wymaga dbania o nią - autko dla Żony - średnio....

 

Pogadałem troche z Alexem i wydaje mi się że jednak H6-tka.

 

Pozdr,

T

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...