Skocz do zawartości

Forester MY2015


Kts

Rekomendowane odpowiedzi

Nie zmienia to faktu że jak sprzedam swojego wolnossaka biorę XT

To Twój nick nabierze nowego znaczenia :-)

Jeżeli można zejść XT do 8 litrów to jest to dobra wiadomość

tyle pali bez eco drivingu mój wolny ssak w trasie. Aby XT tylko tyle brał, trza by się bardzo starać, a przecież nie po to się kupuje to auto.Trzeba też pamiętać, że zużycie na dotarciu jest wyższe - tak jest przynajmniej u mnie w n/a MY2013 ale w XT zapewne też, więc rekordów niskiego spalania na samym początku eksploatacji się nie osiągnie. Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 63
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

 

MichałXT, z tymi 8 litrami to się nie napalaj.

 

Autostrada, tempomat 120km/h, odległość 200km, wyprzedziłem w tempie żółwia może z 4-5 tirów. Spalanie 7.8l/100km.

Miasto, a właściwie tereny miejsko-podmiejskie (relatywnie mało sygnalizacji świetlnej) 10.4l/100km.

Przejazd przez Poznań w sobotę 12.2l/100km

 

Ilośc obrotów nie przekroczyła ani razu 3.000obr/min w żadnym z powyższych wypadkow.

Styl jazdy typowy niedzielny dziadek tzw. Eco driving.

Chciałem sprawdzić ile będzie mi palił jak przestanę marzyć o wykorzystaniu potencjału XT.

Takie spalanie oznacza że nie potrzebujesz XT, zwykły NA wystarczy, lub od razu kup diesla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

to nie dziura, tylko ekran dotykowy tylko nie wiedzieć czemu wyłączony?
 

 

tam nie ma ekranu to jest "dziura na radio" jak widać w Japonii taki system sprzedaży aut jest dość popularny dlatego np. na kole kierownicy nie ma obsługi radia i BT

 

(zresztą ma on swoją zaletę, nie trzeba przepłacać za fabryczne systemy jeśli ktoś i tak nosi się w z wymianą)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MichałXT, z tymi 8 litrami to się nie napalaj.

 

Autostrada, tempomat 120km/h, odległość 200km, wyprzedziłem w tempie żółwia może z 4-5 tirów. Spalanie 7.8l/100km.

Miasto, a właściwie tereny miejsko-podmiejskie (relatywnie mało sygnalizacji świetlnej) 10.4l/100km.

Przejazd przez Poznań w sobotę 12.2l/100km

 

Ilośc obrotów nie przekroczyła ani razu 3.000obr/min w żadnym z powyższych wypadkow.

Styl jazdy typowy niedzielny dziadek tzw. Eco driving.

Chciałem sprawdzić ile będzie mi palił jak przestanę marzyć o wykorzystaniu potencjału XT.

Takie spalanie oznacza że nie potrzebujesz XT, zwykły NA wystarczy, lub od razu kup diesla.

 

 

Przeczytaj co napisałem wcześniej,  mój szffagier ma XT i dopadam jego auto raz na dwa tygodnie i testuję wytrzymałość zawieszenia i hamulców oraz ciśnienia w turbinie,

w związku z powyższym stwierdzam , że  XT jest wytrzymały i nawet po ostrej jeździe szybko spada temperatura oleju, ma niską temp pod maską, i jak ktoś lubi depnąć 

może sobie fajnie pojeździć bez obawy , że zaraz będzie świecić się kontrolka silnika lub komputer da informacje o wysokiej temp ( GOLF 7 R )

 

i to jest kluczowa cecha BOXERA turbina jest pod silnikiem, i po ostrym pałowaniu pod maską  jest przyzwoicie i nie grzeje si e jak inne szybko-ssaki.

70% ciepła zamiast smażyć pod maską , ulatnia się dołem.. dodając do tego osobny olej w silniku i skrzyni daje logicznie dużą wytrzymałość cieplną,.

 

 

 

SNC13753_zpsedd4ae27.jpg

 

CVT W XT/WRX OD ŚRODKA:

 

 

 

 

TEŻ CIEKAWOSTKA - TEST OLEJÓW PO ROSYJSKU ,  WYGRYWA ZDECYDOWANIE MOTUL

 

 

 

Edytowane przez MichałXT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

70% ciepła zamiast smażyć pod maską , ulatnia się dołem..

@@MichałXT, Ciepło zawsze unosi się, nie opada, ani tym bardziej cytuję:' ulatnia dołem' (!?), turbosprężarka najzwyczajniej jak fajera pięknie podgrzewa to co znajduje się nad nią - nie jestem tym faktem zachwycony. Rozumiem nawet bezmierne zachwyty nad XT wobec wersji wolnossącej ale nie naginajmy fizyki i rzeczywistości.

Jakby co link: https://pl.wikipedia.org/wiki/Konwekcja

Kwestia pokonywania autem wody w średnim terenie również wobec powyższego nie napełnia optymizmem. Szczerze mówiąc fakt umieszczenia turbokompresora tak nisko bardzo mnie martwi i nie wiem czy w tej konkurencji (pokonanie brodu) wolny ssak nie jest po prostu bezpieczniejszy.

Przy okazji wymiany ciepła - całościowo jeszcze:

https://pl.wikipedia.org/wiki/Wymiana_cieplna

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

70% ciepła zamiast smażyć pod maską , ulatnia się dołem..

@@MichałXT, Ciepło zawsze unosi się, nie opada, ani tym bardziej cytuję:' ulatnia dołem' (!?), turbosprężarka najzwyczajniej jak fajera pięknie podgrzewa to co znajduje się nad nią - nie jestem tym faktem zachwycony. Rozumiem nawet bezmierne zachwyty nad XT wobec wersji wolnossącej ale nie naginajmy fizyki i rzeczywistości.

Jakby co link: https://pl.wikipedia.org/wiki/Konwekcja

Kwestia pokonywania autem wody w średnim terenie również wobec powyższego nie napełnia optymizmem. Szczerze mówiąc fakt umieszczenia turbokompresora tak nisko bardzo mnie martwi i nie wiem czy w tej konkurencji (pokonanie brodu) wolny ssak nie jest po prostu bezpieczniejszy.

Przy okazji wymiany ciepła - całościowo jeszcze:

https://pl.wikipedia.org/wiki/Wymiana_cieplna

 

 

 

 

Jeżeli chodzi o jazdę w terenie i brodzenie to może i racja, że wolnyssak bez turbiny będzie bezpieczniejszy, ale czy kupując XT na 19'' feldze ktoś szykuje się

na brodzenie ?? może 2% klientów , ...

A CZY PAN MECHANIK SŁYSZAŁ KIEDYŚ O DYFUZORACH ?? KTÓRE FORMUJĄ STRUMIEŃ POWIETRZA POD SAMOCHODEM I CAŁE CIEPŁO ODPROWADZANE JEST DOŁEM ???????????????A DYFUZOR FORMUJE STRUMIEŃ POWIETRZA ABY WYKORZYSTAĆ PODCIŚNIENIE ZA SAMOCHODEM I ZWIĘKSZYĆ WYCIĄG I CYRKULACJĘ SPOD SILNIKA ?????????????

Jeśli Pan mechanik uważa że ciepło oddawane jest górą to się podwójnie myli ,

 

post-13261-0-70339000-1446026231_thumb.jpgpost-13261-0-52470700-1446026243_thumb.jpg

 

Tak wygląda dyfuzor :

 

post-13261-0-93171100-1446026273_thumb.jpgpost-13261-0-54139800-1446026281_thumb.jpgpost-13261-0-62992100-1446026293_thumb.jpg

 

 

No i odpowiedź na pytanie jak zachowuje się turbina pod silnikiem a jak w komorze silnika ,..

 

Edytowane przez MichałXT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

70% ciepła zamiast smażyć pod maską , ulatnia się dołem..

@@MichałXT, Ciepło zawsze unosi się, nie opada, ani tym bardziej cytuję:' ulatnia dołem' (!?), turbosprężarka najzwyczajniej jak fajera pięknie podgrzewa to co znajduje się nad nią - nie jestem tym faktem zachwycony. Rozumiem nawet bezmierne zachwyty nad XT wobec wersji wolnossącej ale nie naginajmy fizyki i rzeczywistości.

Jakby co link: https://pl.wikipedia.org/wiki/Konwekcja

Kwestia pokonywania autem wody w średnim terenie również wobec powyższego nie napełnia optymizmem. Szczerze mówiąc fakt umieszczenia turbokompresora tak nisko bardzo mnie martwi i nie wiem czy w tej konkurencji (pokonanie brodu) wolny ssak nie jest po prostu bezpieczniejszy.

Przy okazji wymiany ciepła - całościowo jeszcze:

https://pl.wikipedia.org/wiki/Wymiana_cieplna

Jeżeli chodzi o jazdę w terenie i brodzenie to może i racja, że wolnyssak bez turbiny będzie bezpieczniejszy, ale czy kupując XT na 19'' feldze ktoś szykuje się

na brodzenie ?? może 2% klientów , ...

A CZY PAN MECHANIK SŁYSZAŁ KIEDYŚ O DYFUZORACH ?? KTÓRE FORMUJĄ STRUMIEŃ POWIETRZA POD SAMOCHODEM I CAŁE CIEPŁO ODPROWADZANE JEST DOŁEM ???????????????A DYFUZOR FORMUJE STRUMIEŃ POWIETRZA ABY WYKORZYSTAĆ PODCIŚNIENIE ZA SAMOCHODEM I ZWIĘKSZYĆ WYCIĄG I CYRKULACJĘ SPOD SILNIKA ?????????????

Jeśli Pan mechanik uważa że ciepło oddawane jest górą to się podwójnie myli ,

 

attachicon.gif108676_17mg.jpgattachicon.gif108676_16mg.jpg

 

Tak wygląda dyfuzor :

 

attachicon.gif0610sccp_05z+nissan_skyline_gtr_jgtc+rear_diffuser.jpgattachicon.gif0610_ec_31_z+aerodynamics+drag_diagram.jpgattachicon.gifF1_diffuser.jpg

 

 

No i odpowiedź na pytanie jak zachowuje się turbina pod silnikiem a jak w komorze silnika ,..

 

Nie wiem czy wiesz, jaką funkcję pełni 'caps lock' w wypowiedzi pisemnej, proponuję to sprawdzić najpierw. Zakładam że nie miałeś intencji mnie obrazić..

Co do dyfuzorów i ukierunkowania przepływu - nie ma o czym dyskutować. Na postoju, a o tym pisałeś (chyba że zaglądasz pod maskę w czasie jazdy) ciepło wędruje do góry (konwekcja) plus oddaje ciepło wszystkim gratom między które została turbina upchnieta które mają niższą temperaturę (ciało o wyższej temp oddaje ciepło ciału o niższej temp = druga zasada Termodynamiki). Wniosek taki że turbo upchnięto tam gdzie było miejsce a plusów z tego żadnych, chyba że buduje się teorie bez znajomości fizyki.

Pozdrawiam.

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak ja tak czasem go używam dlatego jest napisane SUV )wybieram A,B i C . Działa. więc chyba dobrze zrozumiałem instrukcję tudzież wywód o dyfuzorach i innych mało mi znanych pierdach.

Edytowane przez RTQLAS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A CZY PAN MECHANIK SŁYSZAŁ KIEDYŚ O DYFUZORACH ??

A czy Pan MichałXT słyszał kiedyś, że pisanie z zablokowanym Caps Lock w netykiecie oznacza krzyk?

Proszę tu nie krzyczeć, każdy ma wystarczająco dobry słuch, a do tego pokrzykiwanie jest niezgodne z  §1. pkt. 9, 11 i 14 regulaminu niniejszego forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...