Skocz do zawartości

Wymiana spręzyn legacy kombi IV 03r.


Marcin Ogórek

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem po montażu tulei bez sprężyn. jest ok auto się podniosło o ok. 5 cm ale to mi pasuje dzięki WOJO. W moim przypadku podniesienie o te 5 cm wynika z zostawienia starych sprężyn i grubości jej zwoju. Jestem zadowolony polecam te tuleje ja mam teflonowe.

Tak z ciekawości.. teflonowe gdzie zakupiłeś? Jaki koszt?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 79
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

 

Jestem po montażu tulei bez sprężyn. jest ok auto się podniosło o ok. 5 cm ale to mi pasuje dzięki WOJO. W moim przypadku podniesienie o te 5 cm wynika z zostawienia starych sprężyn i grubości jej zwoju. Jestem zadowolony polecam te tuleje ja mam teflonowe.

Tak z ciekawości.. teflonowe gdzie zakupiłeś? Jaki koszt?

 

Dorabiane według projektu od WOJA. Polecam ale wez pod uwagę grubość zwojów sprężyny. Więc tuleja według projektu podnosi auto o 3 cm a zwoje sprężyny dodają jeszcze 1,5-2 cm weż to pod uwagę przy starych sprężynach. Powodzenia.

Edytowane przez skala07
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ja też wymieniłem sprężyny na lesjofors i dodalem tuleje w mojej Legacy MY 04 ale tuleje zamontowalem od góry czyli na śruby ktore przedłużyłem. Tuleje zrobione były z plastiku, a dokładnie był to PA (poliamid) tuleje o wysokości 20 mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też i ja w końcu zmieniłem sprężyny na Lesjoforsy 4288331. Mechanik był sceptyczny (że prędzej amory), a tu jednak - tył poszedł do góry o dobre 4cm. Póki co przejechałem tyle co od mechanika do siebie więc jeszcze nie wiem co i jak się zmieni w dłuższej perspektywie. Póki co miałem wrażenie, że jest delikatnie twardszy, ale póki co tylko tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

W imieniu kolegi Selu wrzucam fotki dystansów tylnych górnych mocowań do legaca o wysokości 18mm

 

http://zapodaj.net/8e44c1cf1b009.jpg.html>20150403_135449.jpg

http://zapodaj.net/72236dcaea492.jpg.html>20150403_135501.jpg

Edytowane przez RafikEJ20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, odkopie temat ponieważ mam pewne wątpliwości.

Nie jestem pewien czy na poprzedniej stronie osoby które wymieniały sprężyny posiadały również kombi więc pytam by się upewnić ostatecznie.

Czy te sprężyny: LESJÖFORS 4288331(heavy duty) pasują do Legacy IV Kombi(wcześniej chyba posiadacze samych sedanów się wypowiadali).

No i czy są jakieś dłuższe o cm/2cm sprężyny od wyżej wymienionych również utwardzane tak by dało się od czasu do czasu bez stresu przejechać z przyczepką(obecnie po zapakowaniu + przyczepka koło jest całkowicie skryte w nadkolu)?

 

Pozdrawiam ;)

 

Znalazłem odpowiedź w innym temacie więc temat wyczerpany ;)

Edytowane przez Grzegorz Jendro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam, wspomniane sprężyny pasują do kombi.

Sprężyny w zestawieniu z 3 cm tulejami dają taki efekt, że niezależnie czy auto puste czy załadowane między oponą a nadkolem jest około 3 cm prześwit

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam, założyłem tuleje polecone i dorobione tutaj przez kolegę z forum i jest super. Co prawda jeżdżę dopiero 1 dzień i trochę CAMEL TROPHY z tyłu , ale może siądzie zobaczymy. Przynajmniej puki co nie stoi mega równo tył jest wyżej , ale na pewno jest o wiele lepiej w najgorszym wypadku będzie trzeba je zebrać trochę żeby poszedł niżej . Ale też nie włożyłem zapasu i mam 1/2 zbiornika gazu więc sprawdzę jak będzie zatankowany do pełna. 

 

P.S U was też tak początkowo stał tył ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, założyłem tuleje polecone i dorobione tutaj przez kolegę z forum i jest super. Co prawda jeżdżę dopiero 1 dzień i trochę CAMEL TROPHY z tyłu , ale może siądzie zobaczymy. Przynajmniej puki co nie stoi mega równo tył jest wyżej , ale na pewno jest o wiele lepiej w najgorszym wypadku będzie trzeba je zebrać trochę żeby poszedł niżej . Ale też nie włożyłem zapasu i mam 1/2 zbiornika gazu więc sprawdzę jak będzie zatankowany do pełna. 

 

P.S U was też tak początkowo stał tył ?

Nie. Wyrównało się z przodem i tak zostało. Zmierz odległość w pionie od podłoża do krawędzi nadkola na środku. Moje wyniki, z tego co pamiętam 64 i 63cm. Nie pamiętam, który wynik jest z przodu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm... no to z przodu stoi 65 cm a tył 68 ( 3cm ) różnicy :( na razie to średnio wygląda, a może te tuleje za wysokie ? Szczerze to ich nie mierzyłem tylko założyłem. Ustawie się później na równym i zmierze raz jeszcze . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm... no to z przodu stoi 65 cm a tył 68 ( 3cm ) różnicy :( na razie to średnio wygląda, a może te tuleje za wysokie ? Szczerze to ich nie mierzyłem tylko założyłem. Ustawie się później na równym i zmierze raz jeszcze . 

Które sprężyny i które tuleje zastosowałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprężyny te jakie były na samochodzie więc nie mam pojęcia zwłaszcza że nic na nich nie było widać tuleje aluminiowe od człowieka z allegro którego poleciłeś , a ja pojęcia nie mam jeśli są dwa wymiary. 

Wymiar jest jeden - podnoszą o 3cm. Zastanawia mnie, dlaczego tak wysoko poszedł tył. Weź na chwilę wsadź do bagażnika jakiegoś kolegę. :)

Jak tył "siądzie" to znaczy, że sprężyny są zbyt sprężyste i samymi tulejami niewiele zrobisz. Ja osobiście zakładałem LESJÖFORS 4288331 i wszystko sztywne i na odpowiednim poziomie, niezależnie od tego co zapakuję do bagażnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko zastanawia mnie jedna rzecz czemu na tych sprężynach bez tulei siedział i to na ziemi :) , a teraz się podniósł i stoi wyżej czy faktycznie same sprężyny mają aż takie znaczenie. 


Sprawdziłem i znalazłem kartkę przed założeniem stał 64 cm z obu stron, a teraz z lewej jest 68 a prawej 67. Ta prawa strona jeszcze powiedzmy że może zostać w stosunku do przodu ale lewa to jest masakra. I teraz czy sprężyna siadła mocniej, nie wydaje mi się bo przed stał równo. Opony to 215/45 17 i zastanawiam się czy tuleje nie są za wysokie bo na sprężynach powinien siąść równo, a tutaj na serio jest wysoko. Z lewej strony między opone, a nadkole spokojnie mogę pięść włożyć więc za dużo trochę. 


Albo przy poprzednim pomiarze 64cm nie było teoretycznie źle ale na moich oponach siedział i to mocno zwłaszcza po załadowaniu. Może wystarczy zebrać z 1cm tuleje i włożyć z powrotem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko zastanawia mnie jedna rzecz czemu na tych sprężynach bez tulei siedział i to na ziemi :) , a teraz się podniósł i stoi wyżej czy faktycznie same sprężyny mają aż takie znaczenie. 

Sprawdziłem i znalazłem kartkę przed założeniem stał 64 cm z obu stron, a teraz z lewej jest 68 a prawej 67. Ta prawa strona jeszcze powiedzmy że może zostać w stosunku do przodu ale lewa to jest masakra. I teraz czy sprężyna siadła mocniej, nie wydaje mi się bo przed stał równo. Opony to 215/45 17 i zastanawiam się czy tuleje nie są za wysokie bo na sprężynach powinien siąść równo, a tutaj na serio jest wysoko. Z lewej strony między opone, a nadkole spokojnie mogę pięść włożyć więc za dużo trochę. 

Albo przy poprzednim pomiarze 64cm nie było teoretycznie źle ale na moich oponach siedział i to mocno zwłaszcza po załadowaniu. Może wystarczy zebrać z 1cm tuleje i włożyć z powrotem ?

Nikt tego przez Internet nie zdiagnozuje. Musisz sam podnieść samochód jeszcze raz sprawdzić, co jest nie tak. Tuleje są (?) jednakowe, więc raczej szukałbym problemu w sprężynach. Zwróć uwagę, że początkowe problemy, które większość opisuje wynikają ze słabych sprężyn. Większości udaje się problem rozwiązać przez zastosowanie wzmocnionych sprężyn (+ewentualnie tuleje podwyższające). Ty zastosowałeś jedynie tuleje, czyli problematyczne sprężyny dalej pozostały... Mi nie chciało się dwa razy rozbierać, więc od razu zmieniłem sprężyny i dołożyłem tuleje. Działa już od 30kkm prawidłowo. Kto wykonywał montaż? Może tutaj należy upatrywać problemu? U mnie też przed dołożeniem zbiornika LPG we wnękę koła zapasowego dawałem radę jeździć, ale po założeniu LPG zdarzyło mi się wracać z jakiegoś wyjazdu z mocno zapakowanym bagażnikiem i na którymś przejeździe kolejowym zostawiłem snop iskier z haka, co przeważyło decyzję o zmienie sprężyn i dołożeniu tulejek podwyższających.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm... tyle że dziwne jest że wcześniej siedział tył, a teraz jest za wysoko tylko po tulejach. Tuleje wkładałem sam i sprężyny są na swoim miejscu. Włożyłem tuleje zgodni z rysunkiem więc- na sprężyne dałem tuleje na nią gumową poduszkę i dekielek i tak skręciłem. Kurcze nie chce ingerować w tuleje bo jak się okaże że to wina sprężyn to już będę je miał zniszczone. Tylko czy skręcenie ściągaczem sprężyn i rozkręcenie spowodowało że się aż tak podniosły ? 

 

Wiesz na logikę przed założeniem tulejek samochód stał za nisko, po założeniu stoi za wysoko ? Jeżeli sprężyny byłby siadnięte to by nie podniósł się aż, tak wysoko. 


I jeżeli moje sprężyny są już " siadnięte " i zamontuje nowe sprężyny to pójście jeszcze wyżej :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm... tyle że dziwne jest że wcześniej siedział tył, a teraz jest za wysoko tylko po tulejach. Tuleje wkładałem sam i sprężyny są na swoim miejscu. Włożyłem tuleje zgodni z rysunkiem więc- na sprężyne dałem tuleje na nią gumową poduszkę i dekielek i tak skręciłem. Kurcze nie chce ingerować w tuleje bo jak się okaże że to wina sprężyn to już będę je miał zniszczone. Tylko czy skręcenie ściągaczem sprężyn i rozkręcenie spowodowało że się aż tak podniosły ? 

 

Wiesz na logikę przed założeniem tulejek samochód stał za nisko, po założeniu stoi za wysoko ? Jeżeli sprężyny byłby siadnięte to by nie podniósł się aż, tak wysoko. 

I jeżeli moje sprężyny są już " siadnięte " i zamontuje nowe sprężyny to pójście jeszcze wyżej :(

Dlatego Ci proponowałem znaleźć 100kg "odważnik" i wsadzić go na testy do bagażnika... Jeżeli to wina sprężyn, to nie ma innej możliwości, jak obniżenie tyłu pod obciążeniem. Bardziej dziwne jest dla mnie nierównomierne rozłożenie odległości między lewą i prawą stroną. Nie udało Ci się czasem odwrócić sprężyn góra/dół lub źle osadzić w kielichu amortyzatora? Oczywiście istnieje też możliwość, że nie dokręciłeś nakrętki mocującej łożysko amortyzatora (choć ta ewentualność wydaje mi się mało prawdopodobna). Wyjmuj obie kolumny i porównaj ich długości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...