Marcin Ogórek Opublikowano 23 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2014 Witam jak sie dorwać do tylnych mcpersonów? Trzeba rozkręcać plastiki w bagażniku czy się tylko od spodu dostać można?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzikus7 Opublikowano 23 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2014 Jeżeli mowa o Legacy IV to masz dostęp od bagażnika nie ma za wiele rozkręcania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 23 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2014 Witam jak sie dorwać do tylnych mcpersonów? Trzeba rozkręcać plastiki w bagażniku czy się tylko od spodu dostać można?? Nie trzeba zdejmować całkiem tapicerki. Trzeba zdjąć matę bagażnika i delikatnie podważyć boczki. amortyzator_tyl.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Ogórek Opublikowano 23 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2014 Dziękuje wam bardzo jutro zakładam nowe sprężynki co by tył wrócił na swoja wysokość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 23 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2014 Dziękuje wam bardzo jutro zakładam nowe sprężynki co by tył wrócił na swoja wysokość Załatw sobie oczkową, odgiętą 17 (np. http://www.landhen.com.pl/files/kl_ocz_odg_zes6_wisz_big1.jpg) ... i dobre ściski do sprężyn... Obawiam się, że same sprężyny nie rozwiążą Twoich problemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Ogórek Opublikowano 24 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2014 tzn?? kupiłem jakieś wzmacniane . jutro zakładam bo nie dałem rady w tyg. ściągacze do sprężyn ma w miarę dobre i nowe a amorki maja 78% sprawności. Hmm mam jeszcze kupic jakieś podkładki czy cos?? zeby go troszke z tyłu podnieść?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebson Opublikowano 24 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2014 Jeśli masz lpg, to prawdopodobnie nie rozwiążesz problemu Już przećwiczyłem wymianę nowych sprężyn z mizernym skutkiem, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 24 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2014 (edytowane) W dniu 24.10.2014 o 21:41, Marcin Ogórek napisał: tzn?? kupiłem jakieś wzmacniane . jutro zakładam bo nie dałem rady w tyg. ściągacze do sprężyn ma w miarę dobre i nowe a amorki maja 78% sprawności. Hmm mam jeszcze kupic jakieś podkładki czy cos?? zeby go troszke z tyłu podnieść?? Jest kilka możliwości. Wszystkie opisane na forum - poszukaj. Ja osobiscie po dołożeniu gazu i zatankowaniu obu zbiorników do pełna miałem 4cm różnicy miedzy odległością nadkoli od ziemi - tył "siedział". Rozwiązałem problem zakładając Lesjofors 4288331 (heavy duty) + własnego pomysłu i wykonania aluminiowe tuleje. Samochód się wyrównał i niezależnie, co do niego zapakuję, to utrzymuje poziom. Trakcja się nie zmieniła, na czym bardzo mi zależało, stąd taki, a nie inny rodzaj podkładek (między sprężynę amortyzatora, a górny talerzyk). Edytowane 6 Października 2019 przez WOJO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Ogórek Opublikowano 27 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Października 2014 Wiec założyłem na tył sprężyny Lesjofors 4288331 wniosek?? Auto się podniosło na odpowiednia (około 4-5 cm) wysokość nie kołysze jeździ się super jest twardsze dodam ze mam lpg z gigantyczna butlą w kole 60 litrów gazu wchodzi. Polecam to rozwiązanie po miesiącu napisze czy tył się obniżył . Pozdrawiam i dzięki za info odnośnie wymiany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebson Opublikowano 31 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2014 Wiec założyłem na tył sprężyny Lesjofors 4288331 wniosek?? Auto się podniosło na odpowiednia (około 4-5 cm) wysokość nie kołysze jeździ się super jest twardsze dodam ze mam lpg z gigantyczna butlą w kole 60 litrów gazu wchodzi. Polecam to rozwiązanie po miesiącu napisze czy tył się obniżył . Pozdrawiam i dzięki za info odnośnie wymiany. Z ciekawości ile kosztowały te sprężyny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 31 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2014 Wiec założyłem na tył sprężyny Lesjofors 4288331 wniosek?? Auto się podniosło na odpowiednia (około 4-5 cm) wysokość nie kołysze jeździ się super jest twardsze dodam ze mam lpg z gigantyczna butlą w kole 60 litrów gazu wchodzi. Polecam to rozwiązanie po miesiącu napisze czy tył się obniżył . Pozdrawiam i dzięki za info odnośnie wymiany. Z ciekawości ile kosztowały te sprężyny? 205zł/szt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebson Opublikowano 31 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2014 @Wojo, dzięki, dosyć, że przepłaciłem za kayaby, to jeszcze nic nie dały! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawid1 Opublikowano 1 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2014 @Wojo, dzięki, dosyć, że przepłaciłem za kayaby, to jeszcze nic nie dały! Po to mamy forum żeby nie wtapiać nie potrzebnie kasy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moonraker Opublikowano 14 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2014 (edytowane) Witam Ja mam podobny problem tyle, że w sedanie my06 2.0r 165km. Znalazłem tu http://opposedforces.com/parts/legacy/en_b13/type_27/suspension_and_axle/rear_shock_absorber/ że numer katalogowy subaru tylnych sprężyn to 20380AG510 których odpowiednikiem jest LESJÖFORS 4288313 (od tych wspomnianych w temacie do kombi różnią się ostatnimi dwoma cyframi symbolu). Czy ktoś może już robił podmiankę w sedanie? Bo gdzie nie znajdę info to tylko o kombi ludzie piszą. U mnie w tej chwili przy pustym samochodzie ze skrzynką w bagażniku (~5-10kg) z tyłu odległość od rantu nadkola do opony to jakieś 1,5 cm kiedy z przodu jest to 4-5cm. Od czasu do czasu zdarzy mi się przewieźć kogoś, a i sam nie najlżejszy jestem i wtedy opada tył jeszcze bardziej. Kiedyś raz się zdarzyło jechać w 5 osób po kocich łbach musiałem jechać 15km/h bo co chwile szorowałem tłumikiem po drodze.. Pytanie czy wstawienie tych sprężyn zda egzamin? W sumie nawet już nie chodzi mi o przygotowanie samochodu na większe obciążenia bo bardzo rzadko się to zdarza, a bardziej podniesienie go do jazdy samemu ze względu na zbliżającą się zimę. I pytanie pomocnicze: czy jak kupię takie sprężyny i podjadę z nimi do ASO to wymienią mi to? Czy tylko OEM tam? Wziąłbym się za to sam, ale żaden ze mnie mechanik (bardziej elektryk) i najzwyczajniej w świecie nie chciał bym nic spieprzyć. Pozdrawiam Krzysiek Edytowane 14 Listopada 2014 przez moonraker Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawid1 Opublikowano 15 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2014 A może amorki są też do wymiany? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moonraker Opublikowano 15 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2014 Tak wyglądał test tłumienia wykonany w sierpniu w ASO Po lewej i po prawej w kwadratach jest 39, w środku w kółku 58. Nie jestem pewien co dokładnie te wartości oznaczają ale wykres nie wychodzi poza zielone pole więc chyba powinno być ok.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skala07 Opublikowano 22 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2014 witam panowie pytanko do wszystkich z klapniętym tyłem. Czy ścinało wam opony? oczywiście z tyłu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 22 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2014 witam panowie pytanko do wszystkich z klapniętym tyłem. Czy ścinało wam opony? oczywiście z tyłu. Nie. Sprawdź w pierwszej kolejności geometrię. Kiedy wymieniałem tuleje tylne wahacza przedniego, potem ustawiałem geometrię. Mechanik "podciągnął" parametry zbieżności do zera także z tyłu. Ja miałem pierwotnie PT +0.07 (norma -0.08 do +0.08) i LT -0.07 (norma -0.08 do +0.08) i kąt znoszenia -0.07(norma -0.30 do +0.30) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dunlop Opublikowano 31 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2014 Witam Ja mam podobny problem tyle, że w sedanie my06 2.0r 165km. Znalazłem tu http://opposedforces.com/parts/legacy/en_b13/type_27/suspension_and_axle/rear_shock_absorber/ że numer katalogowy subaru tylnych sprężyn to 20380AG510 których odpowiednikiem jest LESJÖFORS 4288313 (od tych wspomnianych w temacie do kombi różnią się ostatnimi dwoma cyframi symbolu). Czy ktoś może już robił podmiankę w sedanie? Bo gdzie nie znajdę info to tylko o kombi ludzie piszą. U mnie w tej chwili przy pustym samochodzie ze skrzynką w bagażniku (~5-10kg) z tyłu odległość od rantu nadkola do opony to jakieś 1,5 cm kiedy z przodu jest to 4-5cm. Od czasu do czasu zdarzy mi się przewieźć kogoś, a i sam nie najlżejszy jestem i wtedy opada tył jeszcze bardziej. Kiedyś raz się zdarzyło jechać w 5 osób po kocich łbach musiałem jechać 15km/h bo co chwile szorowałem tłumikiem po drodze.. Pytanie czy wstawienie tych sprężyn zda egzamin? W sumie nawet już nie chodzi mi o przygotowanie samochodu na większe obciążenia bo bardzo rzadko się to zdarza, a bardziej podniesienie go do jazdy samemu ze względu na zbliżającą się zimę. I pytanie pomocnicze: czy jak kupię takie sprężyny i podjadę z nimi do ASO to wymienią mi to? Czy tylko OEM tam? Wziąłbym się za to sam, ale żaden ze mnie mechanik (bardziej elektryk) i najzwyczajniej w świecie nie chciał bym nic spieprzyć. Pozdrawiam Krzysiek Wymieniałem ostatnio w sedanie 2005 r. i zastosowałem te same sprężyny, co WOJO, czyli wzmocnione Lesjofors 4288331 (heavy duty). Pasują bez problemu, a tył ładnie mi się wyrównał. Wcześniej "na oko" było widać, że trochę siedzi, teraz jest ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skala07 Opublikowano 27 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2015 Witam geometria sprawdzona i jest ok. Odnośnie sprężyn lesjoforsa to ta tuleja jest jeszcze tam potrzebna? I gdzie ona jest dokładnie umieszczona? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 28 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2015 (edytowane) Witam geometria sprawdzona i jest ok. Odnośnie sprężyn lesjoforsa to ta tuleja jest jeszcze tam potrzebna? I gdzie ona jest dokładnie umieszczona? Tuleje umieszczasz między elementami 2 i 6 na tym rysunku. Jest tak zaprojektowana, że wchodzi do sprężyny. Jeżeli nie masz zamiaru montować gazu i wozić sporej ilości gratów w bagażniku, to tuleje mogą być zbędne. Jeżeli dokładasz gaz to okazuje się, że tył jest dalej mocno obciążony i w takim przypadku tuleja ratuje sprawę. Edytowane 29 Stycznia 2015 przez WOJO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dunlop Opublikowano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2015 Witam geometria sprawdzona i jest ok. Odnośnie sprężyn lesjoforsa to ta tuleja jest jeszcze tam potrzebna? I gdzie ona jest dokładnie umieszczona? Przy tych sprężynach wzmocnionych lesjoforsa, tak jak napisał WOJO, jeśli nie masz gazu to nie musisz stosować tej tulei. U mnie w sedanie same sprężyny dały oczekiwany efekt, ale tuleje i tak zamówiłem z ostrożności może kiedyś się przydadzą.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skala07 Opublikowano 30 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2015 (edytowane) Witam geometria sprawdzona i jest ok. Odnośnie sprężyn lesjoforsa to ta tuleja jest jeszcze tam potrzebna? I gdzie ona jest dokładnie umieszczona? Tuleje umieszczasz między elementami 2 i 6 na tym rysunku. Jest tak zaprojektowana, że wchodzi do sprężyny. Jeżeli nie masz zamiaru montować gazu i wozić sporej ilości gratów w bagażniku, to tuleje mogą być zbędne. Jeżeli dokładasz gaz to okazuje się, że tył jest dalej mocno obciążony i w takim przypadku tuleja ratuje sprawę. U mnie jest lpg czyli bez tuleji się nie obejdzie? pytanko jeszcze jedno jeżeli oba zbiorniki są na rezerwie i jadę sam czy tył nie będzie za wysoko? Edytowane 30 Stycznia 2015 przez skala07 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 30 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2015 Witam geometria sprawdzona i jest ok. Odnośnie sprężyn lesjoforsa to ta tuleja jest jeszcze tam potrzebna? I gdzie ona jest dokładnie umieszczona? Tuleje umieszczasz między elementami 2 i 6 na tym rysunku. Jest tak zaprojektowana, że wchodzi do sprężyny. Jeżeli nie masz zamiaru montować gazu i wozić sporej ilości gratów w bagażniku, to tuleje mogą być zbędne. Jeżeli dokładasz gaz to okazuje się, że tył jest dalej mocno obciążony i w takim przypadku tuleja ratuje sprawę. U mnie jest lpg czyli bez tuleji się nie obejdzie? pytanko jeszcze jedno jeżeli oba zbiorniki są na rezerwie i jadę sam czy tył nie będzie za wysoko? Nie będzie. Sprawdziłem wszystkie możliwości doświadczalnie. Sprężyny LS są odrobinę krótsze (~7-10mm) od oryginałów, które zdjąłem. Tuleje podnoszą tył o 30 mm. Ja nie robiłem tego na raty. Sam montowałem i nie chciało mi się dwa razy do tego zabierać, więc od razu montowałem sprężyny+tuleje. Jeżdżę zazwyczaj z dwoma pełnymi zbiornikami i od momentu montażu nigdy więcej nie zobaczyłem siedzącego tyłu. A przed wymianą kilka razy zdarzyło mi się, podczas przejeżdżania przez tory, usłyszeć nieprzyjemne uderzenie hakiem o szynę. Miałem też okazję sprawdzić, jak to wygląda po wysuszeniu zbiorników - bez różnicy. Tuleje dorabiałem w zaprzyjaźnionym zakładzie. Koszt 2 sztuk to 120zł. Jak ktoś jest chętny, to proszę się kontaktować bezpośrednio http://allegro.pl/podwyzszenie-zawieszenie-subaru-legacy-tyl-i4972427268.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skala07 Opublikowano 13 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2015 Jestem po montażu tulei bez sprężyn. jest ok auto się podniosło o ok. 5 cm ale to mi pasuje dzięki WOJO. W moim przypadku podniesienie o te 5 cm wynika z zostawienia starych sprężyn i grubości jej zwoju. Jestem zadowolony polecam te tuleje ja mam teflonowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się