Jump to content

Wymiana spręzyn legacy kombi IV 03r.


Marcin Ogórek
 Share

Recommended Posts

Witam jak sie dorwać do  tylnych  mcpersonów? Trzeba rozkręcać plastiki w bagażniku czy się tylko od spodu dostać można??

Nie trzeba zdejmować całkiem tapicerki. Trzeba zdjąć matę bagażnika i delikatnie podważyć boczki.

amortyzator_tyl.pdf

Link to comment
Share on other sites

Dziękuje wam bardzo :D jutro zakładam nowe sprężynki :) co by tył wrócił na swoja wysokość :)

Załatw sobie oczkową, odgiętą 17 (np. http://www.landhen.com.pl/files/kl_ocz_odg_zes6_wisz_big1.jpg) ... i dobre ściski do sprężyn... Obawiam się, że same sprężyny nie rozwiążą Twoich problemów.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 24.10.2014 o 21:41, Marcin Ogórek napisał:

tzn?? kupiłem jakieś wzmacniane . jutro zakładam  bo nie dałem rady  w tyg. ściągacze do sprężyn ma w miarę dobre i nowe a amorki maja 78% sprawności. Hmm mam jeszcze kupic jakieś podkładki czy cos?? zeby go troszke z tyłu podnieść??

Jest kilka możliwości. Wszystkie opisane na forum - poszukaj. Ja osobiscie po dołożeniu gazu i zatankowaniu obu zbiorników do pełna miałem 4cm różnicy miedzy odległością nadkoli od ziemi - tył "siedział".

Rozwiązałem problem zakładając Lesjofors 4288331 (heavy duty) + własnego pomysłu i wykonania aluminiowe tuleje. Samochód się wyrównał i niezależnie, co do niego zapakuję, to utrzymuje poziom. Trakcja się nie zmieniła, na czym bardzo mi zależało, stąd taki, a nie inny rodzaj podkładek (między sprężynę amortyzatora, a górny talerzyk).

post-13696-0-98652300-1414183270_thumb.jpg

Edited by WOJO
Link to comment
Share on other sites

Wiec założyłem na tył sprężyny Lesjofors 4288331  wniosek?? Auto się podniosło na odpowiednia (około 4-5 cm) wysokość nie kołysze jeździ  się super jest twardsze dodam ze mam lpg z gigantyczna butlą w kole 60 litrów gazu wchodzi. Polecam to rozwiązanie po miesiącu napisze czy tył się obniżył . Pozdrawiam i dzięki za info odnośnie wymiany.

Link to comment
Share on other sites

Wiec założyłem na tył sprężyny Lesjofors 4288331  wniosek?? Auto się podniosło na odpowiednia (około 4-5 cm) wysokość nie kołysze jeździ  się super jest twardsze dodam ze mam lpg z gigantyczna butlą w kole 60 litrów gazu wchodzi. Polecam to rozwiązanie po miesiącu napisze czy tył się obniżył . Pozdrawiam i dzięki za info odnośnie wymiany.

Z ciekawości ile kosztowały te sprężyny?

Link to comment
Share on other sites

 

Wiec założyłem na tył sprężyny Lesjofors 4288331  wniosek?? Auto się podniosło na odpowiednia (około 4-5 cm) wysokość nie kołysze jeździ  się super jest twardsze dodam ze mam lpg z gigantyczna butlą w kole 60 litrów gazu wchodzi. Polecam to rozwiązanie po miesiącu napisze czy tył się obniżył . Pozdrawiam i dzięki za info odnośnie wymiany.

Z ciekawości ile kosztowały te sprężyny?

 

205zł/szt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Witam

 

Ja mam podobny problem tyle, że w sedanie my06 2.0r 165km. Znalazłem tu http://opposedforces.com/parts/legacy/en_b13/type_27/suspension_and_axle/rear_shock_absorber/ że numer katalogowy subaru tylnych sprężyn to 20380AG510 których odpowiednikiem jest  LESJÖFORS 4288313 (od tych wspomnianych w temacie do kombi różnią się ostatnimi dwoma cyframi symbolu). Czy ktoś może już robił podmiankę w sedanie? Bo gdzie nie znajdę info to tylko o kombi ludzie piszą. U mnie w tej chwili przy pustym samochodzie ze skrzynką w bagażniku (~5-10kg) z tyłu odległość od rantu nadkola do opony to jakieś 1,5 cm kiedy z przodu jest to 4-5cm. Od czasu do czasu zdarzy mi się przewieźć kogoś, a i sam nie najlżejszy jestem i wtedy opada tył jeszcze bardziej. Kiedyś raz się zdarzyło jechać w 5 osób po kocich łbach musiałem jechać 15km/h bo co chwile szorowałem tłumikiem po drodze.. Pytanie czy wstawienie tych sprężyn zda egzamin? W sumie nawet już nie chodzi mi o przygotowanie samochodu na większe obciążenia bo bardzo rzadko się to zdarza, a bardziej podniesienie go do jazdy samemu ze względu na zbliżającą się zimę. 

I pytanie pomocnicze: czy jak kupię takie sprężyny i podjadę z nimi do ASO to wymienią mi to? Czy tylko OEM tam? Wziąłbym się za to sam, ale żaden ze mnie mechanik (bardziej elektryk) i najzwyczajniej w świecie nie chciał bym nic spieprzyć.

 

Pozdrawiam

Krzysiek

Edited by moonraker
Link to comment
Share on other sites

Tak wyglądał test tłumienia wykonany w sierpniu w ASO

56KPXL5l.jpg

 

Po lewej i po prawej w kwadratach jest 39, w środku w kółku 58. Nie jestem pewien co dokładnie te wartości oznaczają ale wykres nie wychodzi poza zielone pole więc chyba powinno być ok..

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

witam

panowie pytanko do wszystkich z klapniętym tyłem. Czy ścinało wam opony? oczywiście z tyłu.

Nie. Sprawdź w pierwszej kolejności geometrię. Kiedy wymieniałem tuleje tylne wahacza przedniego, potem ustawiałem geometrię. Mechanik "podciągnął" parametry zbieżności do zera także z tyłu. Ja miałem pierwotnie PT +0.07 (norma -0.08 do +0.08) i LT -0.07 (norma -0.08 do +0.08) i kąt znoszenia -0.07(norma -0.30 do +0.30)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Witam

 

Ja mam podobny problem tyle, że w sedanie my06 2.0r 165km. Znalazłem tu http://opposedforces.com/parts/legacy/en_b13/type_27/suspension_and_axle/rear_shock_absorber/ że numer katalogowy subaru tylnych sprężyn to 20380AG510 których odpowiednikiem jest  LESJÖFORS 4288313 (od tych wspomnianych w temacie do kombi różnią się ostatnimi dwoma cyframi symbolu). Czy ktoś może już robił podmiankę w sedanie? Bo gdzie nie znajdę info to tylko o kombi ludzie piszą. U mnie w tej chwili przy pustym samochodzie ze skrzynką w bagażniku (~5-10kg) z tyłu odległość od rantu nadkola do opony to jakieś 1,5 cm kiedy z przodu jest to 4-5cm. Od czasu do czasu zdarzy mi się przewieźć kogoś, a i sam nie najlżejszy jestem i wtedy opada tył jeszcze bardziej. Kiedyś raz się zdarzyło jechać w 5 osób po kocich łbach musiałem jechać 15km/h bo co chwile szorowałem tłumikiem po drodze.. Pytanie czy wstawienie tych sprężyn zda egzamin? W sumie nawet już nie chodzi mi o przygotowanie samochodu na większe obciążenia bo bardzo rzadko się to zdarza, a bardziej podniesienie go do jazdy samemu ze względu na zbliżającą się zimę. 

I pytanie pomocnicze: czy jak kupię takie sprężyny i podjadę z nimi do ASO to wymienią mi to? Czy tylko OEM tam? Wziąłbym się za to sam, ale żaden ze mnie mechanik (bardziej elektryk) i najzwyczajniej w świecie nie chciał bym nic spieprzyć.

 

Pozdrawiam

Krzysiek

Wymieniałem ostatnio w sedanie 2005 r. i zastosowałem te same sprężyny, co WOJO, czyli wzmocnione Lesjofors 4288331 (heavy duty). Pasują bez problemu, a tył ładnie mi się wyrównał. Wcześniej "na oko" było widać, że trochę siedzi, teraz jest ok.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Witam geometria sprawdzona i jest ok. Odnośnie sprężyn lesjoforsa to ta tuleja jest jeszcze tam potrzebna? I gdzie ona jest dokładnie umieszczona?

Tuleje umieszczasz między elementami 2 i 6 na tym rysunku. Jest tak zaprojektowana, że wchodzi do sprężyny. Jeżeli nie masz zamiaru montować gazu i wozić sporej ilości gratów w bagażniku, to tuleje mogą być zbędne. Jeżeli dokładasz gaz to okazuje się, że tył jest dalej mocno obciążony i w takim przypadku tuleja ratuje sprawę.

post-13696-0-69383200-1422425055_thumb.png

post-13696-0-96841900-1422574838_thumb.jpg

Edited by WOJO
Link to comment
Share on other sites

Witam geometria sprawdzona i jest ok. Odnośnie sprężyn lesjoforsa to ta tuleja jest jeszcze tam potrzebna? I gdzie ona jest dokładnie umieszczona?

Przy  tych sprężynach wzmocnionych lesjoforsa, tak jak napisał WOJO, jeśli nie masz gazu to nie musisz stosować tej tulei.

U mnie w sedanie same sprężyny dały oczekiwany efekt, ale tuleje i tak zamówiłem z ostrożności ;) może kiedyś się przydadzą..

Link to comment
Share on other sites

 

Witam geometria sprawdzona i jest ok. Odnośnie sprężyn lesjoforsa to ta tuleja jest jeszcze tam potrzebna? I gdzie ona jest dokładnie umieszczona?

Tuleje umieszczasz między elementami 2 i 6 na tym rysunku. Jest tak zaprojektowana, że wchodzi do sprężyny. Jeżeli nie masz zamiaru montować gazu i wozić sporej ilości gratów w bagażniku, to tuleje mogą być zbędne. Jeżeli dokładasz gaz to okazuje się, że tył jest dalej mocno obciążony i w takim przypadku tuleja ratuje sprawę.

 

U mnie jest lpg czyli bez tuleji się nie obejdzie? pytanko jeszcze jedno jeżeli oba zbiorniki są na rezerwie i jadę sam czy tył nie będzie za wysoko?

Edited by skala07
Link to comment
Share on other sites

 

 

Witam geometria sprawdzona i jest ok. Odnośnie sprężyn lesjoforsa to ta tuleja jest jeszcze tam potrzebna? I gdzie ona jest dokładnie umieszczona?

Tuleje umieszczasz między elementami 2 i 6 na tym rysunku. Jest tak zaprojektowana, że wchodzi do sprężyny. Jeżeli nie masz zamiaru montować gazu i wozić sporej ilości gratów w bagażniku, to tuleje mogą być zbędne. Jeżeli dokładasz gaz to okazuje się, że tył jest dalej mocno obciążony i w takim przypadku tuleja ratuje sprawę.

 

U mnie jest lpg czyli bez tuleji się nie obejdzie? pytanko jeszcze jedno jeżeli oba zbiorniki są na rezerwie i jadę sam czy tył nie będzie za wysoko?

 

Nie będzie. Sprawdziłem wszystkie możliwości doświadczalnie. Sprężyny LS są odrobinę krótsze (~7-10mm) od oryginałów, które zdjąłem. Tuleje podnoszą tył o 30 mm. Ja nie robiłem tego na raty. Sam montowałem i nie chciało mi się dwa razy do tego zabierać, więc od razu montowałem sprężyny+tuleje. Jeżdżę zazwyczaj z dwoma pełnymi zbiornikami i od momentu montażu nigdy więcej nie zobaczyłem siedzącego tyłu. A przed wymianą kilka razy zdarzyło mi się, podczas przejeżdżania przez tory, usłyszeć nieprzyjemne uderzenie hakiem o szynę. Miałem też okazję sprawdzić, jak to wygląda po wysuszeniu zbiorników - bez różnicy.

Tuleje dorabiałem w zaprzyjaźnionym zakładzie. Koszt 2 sztuk to 120zł. Jak ktoś jest chętny, to proszę się kontaktować bezpośrednio http://allegro.pl/podwyzszenie-zawieszenie-subaru-legacy-tyl-i4972427268.html

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jestem po montażu tulei bez sprężyn. jest ok auto się podniosło o ok. 5 cm ale to mi pasuje dzięki WOJO. W moim przypadku podniesienie o te 5 cm wynika z zostawienia starych sprężyn i grubości jej zwoju. Jestem zadowolony polecam te tuleje ja mam teflonowe.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...