Skocz do zawartości

Wymiana spręzyn legacy kombi IV 03r.


Marcin Ogórek

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 79
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Witam jak sie dorwać do  tylnych  mcpersonów? Trzeba rozkręcać plastiki w bagażniku czy się tylko od spodu dostać można??

Nie trzeba zdejmować całkiem tapicerki. Trzeba zdjąć matę bagażnika i delikatnie podważyć boczki.

amortyzator_tyl.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje wam bardzo :D jutro zakładam nowe sprężynki :) co by tył wrócił na swoja wysokość :)

Załatw sobie oczkową, odgiętą 17 (np. http://www.landhen.com.pl/files/kl_ocz_odg_zes6_wisz_big1.jpg) ... i dobre ściski do sprężyn... Obawiam się, że same sprężyny nie rozwiążą Twoich problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzn?? kupiłem jakieś wzmacniane . jutro zakładam  bo nie dałem rady  w tyg. ściągacze do sprężyn ma w miarę dobre i nowe a amorki maja 78% sprawności. Hmm mam jeszcze kupic jakieś podkładki czy cos?? zeby go troszke z tyłu podnieść??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.10.2014 o 21:41, Marcin Ogórek napisał:

tzn?? kupiłem jakieś wzmacniane . jutro zakładam  bo nie dałem rady  w tyg. ściągacze do sprężyn ma w miarę dobre i nowe a amorki maja 78% sprawności. Hmm mam jeszcze kupic jakieś podkładki czy cos?? zeby go troszke z tyłu podnieść??

Jest kilka możliwości. Wszystkie opisane na forum - poszukaj. Ja osobiscie po dołożeniu gazu i zatankowaniu obu zbiorników do pełna miałem 4cm różnicy miedzy odległością nadkoli od ziemi - tył "siedział".

Rozwiązałem problem zakładając Lesjofors 4288331 (heavy duty) + własnego pomysłu i wykonania aluminiowe tuleje. Samochód się wyrównał i niezależnie, co do niego zapakuję, to utrzymuje poziom. Trakcja się nie zmieniła, na czym bardzo mi zależało, stąd taki, a nie inny rodzaj podkładek (między sprężynę amortyzatora, a górny talerzyk).

post-13696-0-98652300-1414183270_thumb.jpg

Edytowane przez WOJO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec założyłem na tył sprężyny Lesjofors 4288331  wniosek?? Auto się podniosło na odpowiednia (około 4-5 cm) wysokość nie kołysze jeździ  się super jest twardsze dodam ze mam lpg z gigantyczna butlą w kole 60 litrów gazu wchodzi. Polecam to rozwiązanie po miesiącu napisze czy tył się obniżył . Pozdrawiam i dzięki za info odnośnie wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec założyłem na tył sprężyny Lesjofors 4288331  wniosek?? Auto się podniosło na odpowiednia (około 4-5 cm) wysokość nie kołysze jeździ  się super jest twardsze dodam ze mam lpg z gigantyczna butlą w kole 60 litrów gazu wchodzi. Polecam to rozwiązanie po miesiącu napisze czy tył się obniżył . Pozdrawiam i dzięki za info odnośnie wymiany.

Z ciekawości ile kosztowały te sprężyny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Wiec założyłem na tył sprężyny Lesjofors 4288331  wniosek?? Auto się podniosło na odpowiednia (około 4-5 cm) wysokość nie kołysze jeździ  się super jest twardsze dodam ze mam lpg z gigantyczna butlą w kole 60 litrów gazu wchodzi. Polecam to rozwiązanie po miesiącu napisze czy tył się obniżył . Pozdrawiam i dzięki za info odnośnie wymiany.

Z ciekawości ile kosztowały te sprężyny?

 

205zł/szt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

 

Ja mam podobny problem tyle, że w sedanie my06 2.0r 165km. Znalazłem tu http://opposedforces.com/parts/legacy/en_b13/type_27/suspension_and_axle/rear_shock_absorber/ że numer katalogowy subaru tylnych sprężyn to 20380AG510 których odpowiednikiem jest  LESJÖFORS 4288313 (od tych wspomnianych w temacie do kombi różnią się ostatnimi dwoma cyframi symbolu). Czy ktoś może już robił podmiankę w sedanie? Bo gdzie nie znajdę info to tylko o kombi ludzie piszą. U mnie w tej chwili przy pustym samochodzie ze skrzynką w bagażniku (~5-10kg) z tyłu odległość od rantu nadkola do opony to jakieś 1,5 cm kiedy z przodu jest to 4-5cm. Od czasu do czasu zdarzy mi się przewieźć kogoś, a i sam nie najlżejszy jestem i wtedy opada tył jeszcze bardziej. Kiedyś raz się zdarzyło jechać w 5 osób po kocich łbach musiałem jechać 15km/h bo co chwile szorowałem tłumikiem po drodze.. Pytanie czy wstawienie tych sprężyn zda egzamin? W sumie nawet już nie chodzi mi o przygotowanie samochodu na większe obciążenia bo bardzo rzadko się to zdarza, a bardziej podniesienie go do jazdy samemu ze względu na zbliżającą się zimę. 

I pytanie pomocnicze: czy jak kupię takie sprężyny i podjadę z nimi do ASO to wymienią mi to? Czy tylko OEM tam? Wziąłbym się za to sam, ale żaden ze mnie mechanik (bardziej elektryk) i najzwyczajniej w świecie nie chciał bym nic spieprzyć.

 

Pozdrawiam

Krzysiek

Edytowane przez moonraker
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

witam

panowie pytanko do wszystkich z klapniętym tyłem. Czy ścinało wam opony? oczywiście z tyłu.

Nie. Sprawdź w pierwszej kolejności geometrię. Kiedy wymieniałem tuleje tylne wahacza przedniego, potem ustawiałem geometrię. Mechanik "podciągnął" parametry zbieżności do zera także z tyłu. Ja miałem pierwotnie PT +0.07 (norma -0.08 do +0.08) i LT -0.07 (norma -0.08 do +0.08) i kąt znoszenia -0.07(norma -0.30 do +0.30)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

 

Ja mam podobny problem tyle, że w sedanie my06 2.0r 165km. Znalazłem tu http://opposedforces.com/parts/legacy/en_b13/type_27/suspension_and_axle/rear_shock_absorber/ że numer katalogowy subaru tylnych sprężyn to 20380AG510 których odpowiednikiem jest  LESJÖFORS 4288313 (od tych wspomnianych w temacie do kombi różnią się ostatnimi dwoma cyframi symbolu). Czy ktoś może już robił podmiankę w sedanie? Bo gdzie nie znajdę info to tylko o kombi ludzie piszą. U mnie w tej chwili przy pustym samochodzie ze skrzynką w bagażniku (~5-10kg) z tyłu odległość od rantu nadkola do opony to jakieś 1,5 cm kiedy z przodu jest to 4-5cm. Od czasu do czasu zdarzy mi się przewieźć kogoś, a i sam nie najlżejszy jestem i wtedy opada tył jeszcze bardziej. Kiedyś raz się zdarzyło jechać w 5 osób po kocich łbach musiałem jechać 15km/h bo co chwile szorowałem tłumikiem po drodze.. Pytanie czy wstawienie tych sprężyn zda egzamin? W sumie nawet już nie chodzi mi o przygotowanie samochodu na większe obciążenia bo bardzo rzadko się to zdarza, a bardziej podniesienie go do jazdy samemu ze względu na zbliżającą się zimę. 

I pytanie pomocnicze: czy jak kupię takie sprężyny i podjadę z nimi do ASO to wymienią mi to? Czy tylko OEM tam? Wziąłbym się za to sam, ale żaden ze mnie mechanik (bardziej elektryk) i najzwyczajniej w świecie nie chciał bym nic spieprzyć.

 

Pozdrawiam

Krzysiek

Wymieniałem ostatnio w sedanie 2005 r. i zastosowałem te same sprężyny, co WOJO, czyli wzmocnione Lesjofors 4288331 (heavy duty). Pasują bez problemu, a tył ładnie mi się wyrównał. Wcześniej "na oko" było widać, że trochę siedzi, teraz jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam geometria sprawdzona i jest ok. Odnośnie sprężyn lesjoforsa to ta tuleja jest jeszcze tam potrzebna? I gdzie ona jest dokładnie umieszczona?

Tuleje umieszczasz między elementami 2 i 6 na tym rysunku. Jest tak zaprojektowana, że wchodzi do sprężyny. Jeżeli nie masz zamiaru montować gazu i wozić sporej ilości gratów w bagażniku, to tuleje mogą być zbędne. Jeżeli dokładasz gaz to okazuje się, że tył jest dalej mocno obciążony i w takim przypadku tuleja ratuje sprawę.

post-13696-0-69383200-1422425055_thumb.png

post-13696-0-96841900-1422574838_thumb.jpg

Edytowane przez WOJO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam geometria sprawdzona i jest ok. Odnośnie sprężyn lesjoforsa to ta tuleja jest jeszcze tam potrzebna? I gdzie ona jest dokładnie umieszczona?

Przy  tych sprężynach wzmocnionych lesjoforsa, tak jak napisał WOJO, jeśli nie masz gazu to nie musisz stosować tej tulei.

U mnie w sedanie same sprężyny dały oczekiwany efekt, ale tuleje i tak zamówiłem z ostrożności ;) może kiedyś się przydadzą..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Witam geometria sprawdzona i jest ok. Odnośnie sprężyn lesjoforsa to ta tuleja jest jeszcze tam potrzebna? I gdzie ona jest dokładnie umieszczona?

Tuleje umieszczasz między elementami 2 i 6 na tym rysunku. Jest tak zaprojektowana, że wchodzi do sprężyny. Jeżeli nie masz zamiaru montować gazu i wozić sporej ilości gratów w bagażniku, to tuleje mogą być zbędne. Jeżeli dokładasz gaz to okazuje się, że tył jest dalej mocno obciążony i w takim przypadku tuleja ratuje sprawę.

 

U mnie jest lpg czyli bez tuleji się nie obejdzie? pytanko jeszcze jedno jeżeli oba zbiorniki są na rezerwie i jadę sam czy tył nie będzie za wysoko?

Edytowane przez skala07
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Witam geometria sprawdzona i jest ok. Odnośnie sprężyn lesjoforsa to ta tuleja jest jeszcze tam potrzebna? I gdzie ona jest dokładnie umieszczona?

Tuleje umieszczasz między elementami 2 i 6 na tym rysunku. Jest tak zaprojektowana, że wchodzi do sprężyny. Jeżeli nie masz zamiaru montować gazu i wozić sporej ilości gratów w bagażniku, to tuleje mogą być zbędne. Jeżeli dokładasz gaz to okazuje się, że tył jest dalej mocno obciążony i w takim przypadku tuleja ratuje sprawę.

 

U mnie jest lpg czyli bez tuleji się nie obejdzie? pytanko jeszcze jedno jeżeli oba zbiorniki są na rezerwie i jadę sam czy tył nie będzie za wysoko?

 

Nie będzie. Sprawdziłem wszystkie możliwości doświadczalnie. Sprężyny LS są odrobinę krótsze (~7-10mm) od oryginałów, które zdjąłem. Tuleje podnoszą tył o 30 mm. Ja nie robiłem tego na raty. Sam montowałem i nie chciało mi się dwa razy do tego zabierać, więc od razu montowałem sprężyny+tuleje. Jeżdżę zazwyczaj z dwoma pełnymi zbiornikami i od momentu montażu nigdy więcej nie zobaczyłem siedzącego tyłu. A przed wymianą kilka razy zdarzyło mi się, podczas przejeżdżania przez tory, usłyszeć nieprzyjemne uderzenie hakiem o szynę. Miałem też okazję sprawdzić, jak to wygląda po wysuszeniu zbiorników - bez różnicy.

Tuleje dorabiałem w zaprzyjaźnionym zakładzie. Koszt 2 sztuk to 120zł. Jak ktoś jest chętny, to proszę się kontaktować bezpośrednio http://allegro.pl/podwyzszenie-zawieszenie-subaru-legacy-tyl-i4972427268.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jestem po montażu tulei bez sprężyn. jest ok auto się podniosło o ok. 5 cm ale to mi pasuje dzięki WOJO. W moim przypadku podniesienie o te 5 cm wynika z zostawienia starych sprężyn i grubości jej zwoju. Jestem zadowolony polecam te tuleje ja mam teflonowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...