Jump to content

Jakie cb radio z antena polecacie do Forestera 2.0 XT Platinum


J.U
 Share

Recommended Posts

Witam

Nowy Forester 2.0 XT Platinum - jakie radyjko oraz antene polecacie do tego auta?zwlaszcza zalezy mi na dogodnym miejscu jego zamontowania.Wszelke opinie/zdjecia z zamontowania radia beda mile widziane :-)

Edited by J.U
Link to comment
Share on other sites

Zależy czego potrzebujesz-jakie parametry ma mieć to radio. Zastanów się, czy warto płacić za droższe radio, posiadające więcej funkcji z których nie skorzystasz.

Od kilku lat mam niedrogie radio (Lafayette Atena czyli chyba Yosan 120) i w zasadzie nie potrzebuję żadnych funkcji, których nie mam w tym.

Pamiętaj, że ważna jest antena. Im dłuższa tym większy zasięg uzyskasz.

Dodam, że warto zwrócić uwagę na filtry, jakie ma radio. Moja Atena nieźle radziła sobie z zakłóceniami emitowanymi przez silnik Diesla.

Edited by kecajek
Link to comment
Share on other sites

Dziekuje za wszystkie odpowiedzi, ale nie rozwiazaly mojego problemu/

Doprecyzuje moje pytanie

Otoz, osobiscie uzywam w innych autach radia Presidenta Johnny III z antenami missouri i jestem zadowolony.

Nie zalezy mi na dlugim bacie, ktory bedzie sciagal z 10 km wszystkie jeki i trzaski. Wystraczy krotka antenka taka jak missouri o zasiegu do 3-5 km.

Pytanie tylko czy nie bedzie zaklocane przez silnik/gps samochodu? No i najwazniejsza sprawa w ktorym miejscu i jakie polecacie radio cb do tego modelu? - zalezy mi na estetyce i funkcjonalnosci obslugi.

Prosze o opinie osob/zdjecia montazu, ktore jedza Foresterm XT 240km z zamontowanym cb - to wtedy bedzie dla mnie wiarygodne zrodlo informacji.

Link to comment
Share on other sites

 

 

wiec prosze o propozycje CB
Osobiscie zastanawiałem sie nad radyjkiem ale sprawe odłozylem.

Co prawda nie mam wersji XT a wolnego ssaka, ale różnic pod wzgledem instalacji i wnetrza nie ma.

Krótko mówiac poleciłbym Presidenta William. Sterowanie w gruszce, resztę instalujesz pod fotelem (jest duzo miejsca. Mozliwy montaz na rzepy.

ramka-do-szybkiego-demon_3997_m.jpg

Gdybym miał cos u siebie instalować byłoby to radyjko, choc cena nie jest niska.

Co do anteny wybrałbym wielozakresowa i wymieniłbym te oryginalna od radia - jezeli nie zalezy Ci na długim 'bacie'. auto jest dosc wysokie, wiec z zasiegiem nie powinno byc problemu.

Pozdro!

Link to comment
Share on other sites

Ja używam Presidenta Williama od roku i jestem bardzo zadowolony. Radio jest zamontowane w nogach pasażera, tak że głośnik jest zwrócony do kierowcy. Gruszka w górnej części podłokietnika. Kiedy chcę uzywać, wyciągam gruszkę i mocuję obok lewarka biegów przy pomocy rewelacyjnego i dyskretnego uchwytu Tetrax. Antena w dachu na stałe, wygląda jak radiowa, można odkręcić do np.mycia, dość droga b.dobrej jakości. . Wadą jest to, że kabel do gruszki zimą jest za sztywny, zanim się auto nagrzeje. No i nieco trudniej manewruje się przyciskami niż w tradycyjnym, ale mi to zupełnie nie przeszkadza. Podczas jazdy jedynie robię głośniej lub ciszej. Poza tym doskonała jakość i świetne filtry. Polecam!

Link to comment
Share on other sites

 

 

Ja używam Presidenta Williama od roku i jestem bardzo zadowolony.
No to super bo miałem lekkie obawy czy to skumulowanie funkcji na gruszce nie będzie troche skomplikowane.

 

 

ntena w dachu na stałe, wygląda jak radiowa, można odkręcić do np.mycia, dość droga b.dobrej jakości.
Czy mówisz o antenie dwuzakresowej (CB + FM), która jednocześnie spełnia funkcje anteny od zwykłego radia?399-thickbox_default.jpg

Zalety takiej antenki oczywiste - nie rzuca się w oczy, nie kusi amatorów cudzej własności (jedna w ten sposób straciłem), nie trzeba demontować przy opuszczeniu auta, czy wjeździe do garażu. Z drugiej strony jednak nie wiem do końca jak z zasięgiem :wacko:

Link to comment
Share on other sites

Prezydenta Williama brałem właśnie pod uwagę ze wzgl. na pełna obsługę z poziomu gruszki, dlatego Piotrek proszę podaj nam wszystkie informacje potrzebne do skompletowania i montażu tej instalacji. Skoro wszystko działa ok i jesteś zadowolony to czemu miałabym z tego nie skorzystać ?

Link to comment
Share on other sites

Ja używam presidenta Thomasa, którego dobierałem pod poprzedni samochód. Zamontowany jest w podłokietniku, nie ma problemu ze słyszalnością, ale jednak sięganie do schowka w celu podgłoszenia/ściszenia jest na tyle denerwujące, że william wydaje się być lepszym rozwiązaniem.

 

Większą zagwozdkę miałem z anteną, niestety wszystkie długości, które chciałbym mieć (1,5m itp) odpadały. drogą kompromisu używam Missouri - jest znośnej długości, ale mieści sie spokojnie w styropianie w bagażniku. Idealna była by atena na stałe, ale niestety - b. niska brama garażowa.

 

Tymi dwufunkcyjnymi nie zawracałbym sobie głowy, chyba, że nastawiamy się tylko na nasłuch z najblizszej okolicy.

Link to comment
Share on other sites

Jeszcze ws Williama:

Sprzęt kupiłem i zamontowałem w firmie, która się tym para od wielu lat.

Uważam, że warto to zlecić fachowcom i nie kombinować samemu.

 

1 Taką mam antenę. Zależało mi na dyskretnej. Kiedy powiedziałem, że radiową mam zatopioną w szybie,

pan mechanik, stwierdził, że to będzie dobry wybór (sam takiej używa). Zasięg 3-5km, wystarczający

aby się dopytać i nie zbiera "śmieci" z dużych odległości. Mi właśnie taka odpowiadała, ale

można też też zamontować inną...Ważne aby na niej nie oszczędzać i się odważyć na wiercenie dziury w dachu ;-).

Podobno taka antena ma znaczną przewagę nad magnesowymi (i wystarcza krótsza)

post-2634-0-06482300-1414173250_thumb.jpg

 

2. Radio jest w tym miejscu, głośnikiem skierowane w stronę kierowcy.

Słychać bardzo wyraźnie, a radio jest niemal niewidoczne .

 

post-2634-0-02401300-1414173352_thumb.jpg

 

3. Gruszka jest schowana w tym dodatkowym "płytkim' miejscu podłokietnika.

Również niewidoczna:

post-2634-0-38823200-1414173460_thumb.jpg

 

4. Po uniesieniu podłokietnika, jednym ruchem ręki sięgam gruszkę i "po omacku'

ją włączam (skrajny przycisk z prawej)

post-2634-0-88989100-1414173564_thumb.jpg

 

5. Następnie mocuję ją przy pomocy uchwytu Tetrax, obok mieszka dźwigni zmiany

biegów, w jednym z dwóch położeń. Tetrax to mały krążek (średnicy 15mm i grubości 5mm)

z czterema magnesami neodymowymi, które nie zakłócają pracy żadnych urządzeń elektronicznych.

post-2634-0-57230700-1414173843_thumb.jpg

post-2634-0-26604700-1414173893_thumb.jpg

 

6. To mocowanie może być zrealizowane w każdy sposób jaki Wam przyjdzie do głowy.

Ja na gruszce nakleiłem metalowe tipsy (w komplecie jest kilka) montażowe akurat tutaj:

post-2634-0-90151300-1414174045_thumb.jpg

 

Podczas jazdy, sterowanie, to jedynie regulacja głośnością i ewentualnie chwilowe wyłączenie

wszystkich filtrów (aby maksymalnie zwiększyć zasięg kiedy niewyraźnie słyszymy czyjąś odpowiedź).

Obie te czynności realizujemy "po omacku", bo klawisze głośności są łatwo wyczuwalne pod palcami, a to

"uwolnienie" filtrów, to też łatwy do zlokalizowania przycisk.

Poza tym w gruszce jest również głośnik. W razie potrzeby można gruszkę do jakieś regulacji podstawić

sobie pod nos, w pole widzenia drogi, aby lepiej coś tam na niej dojrzeć. To chyba bezpieczniejsze, niż

gmeranie na panelu radia umieszczonym gdzieś między siedzeniem, albo i w panelu środkowym, ale

jednak niżej i nie w polu widzenia drogi.

Moim zdaniem to bardzo dyskretne a jednocześnie bardzo dobrej jakości rozwiązanie.

Nie ma żadnych zakłóceń od silnika (trochę od silniczków do opuszczania szyb, ale nieznacznie).

Polecam uruchomić wszystkie filtry i ASQ, wtedy radio działa tylko wtedy kiedy znajduje jakiś sygnał -

żadnych szumów, idealna cisza, no chyba, że ktoś ją zakłóca kiepskim sygnałem swojego radia.

Niestety często tak jest, że ludzie używają kiepskiego sprzętu i w rezultacie ich kiepsko słychać, za

to mamy szumy, piski i śmieci od niesprawnego sprzętu CB. Ale też często bywa tak, że można się z kimś

porozumieć w naprawdę zadziwiająco dobrej jakości.

 

Mam nadzieję, że trochę pomogłem ;-)

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

 

 

Pytanie tylko czy nie bedzie zaklocane przez silnik/gps samochodu?

 

tego się nie da na 100% zaocznie stwierdzić. Dany zestaw będzie w jednym aucie działał poprawnie, a w innym zbierze zakłócenia z instalacji.

Ładowarki do GPS/GSM sieją dość mocno, nawet te markowe. Tanie potrafią nawet zakłócać GPS, więc tymbardziej nie da się jednoznacznie określić, trzeba zwyczajnie sprawdzić.

Dobry sklep z CB daje możliwość testu na placu czy jest OK i tą drogę bym Ci polecał jeżeli nie chce Ci się zdemontować z innego auta i sprawdzić w Forku.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...