Skocz do zawartości

Jakie cb radio z antena polecacie do Forestera 2.0 XT Platinum


J.U

Rekomendowane odpowiedzi

Zależy czego potrzebujesz-jakie parametry ma mieć to radio. Zastanów się, czy warto płacić za droższe radio, posiadające więcej funkcji z których nie skorzystasz.

Od kilku lat mam niedrogie radio (Lafayette Atena czyli chyba Yosan 120) i w zasadzie nie potrzebuję żadnych funkcji, których nie mam w tym.

Pamiętaj, że ważna jest antena. Im dłuższa tym większy zasięg uzyskasz.

Dodam, że warto zwrócić uwagę na filtry, jakie ma radio. Moja Atena nieźle radziła sobie z zakłóceniami emitowanymi przez silnik Diesla.

Edytowane przez kecajek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za wszystkie odpowiedzi, ale nie rozwiazaly mojego problemu/

Doprecyzuje moje pytanie

Otoz, osobiscie uzywam w innych autach radia Presidenta Johnny III z antenami missouri i jestem zadowolony.

Nie zalezy mi na dlugim bacie, ktory bedzie sciagal z 10 km wszystkie jeki i trzaski. Wystraczy krotka antenka taka jak missouri o zasiegu do 3-5 km.

Pytanie tylko czy nie bedzie zaklocane przez silnik/gps samochodu? No i najwazniejsza sprawa w ktorym miejscu i jakie polecacie radio cb do tego modelu? - zalezy mi na estetyce i funkcjonalnosci obslugi.

Prosze o opinie osob/zdjecia montazu, ktore jedza Foresterm XT 240km z zamontowanym cb - to wtedy bedzie dla mnie wiarygodne zrodlo informacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

wiec prosze o propozycje CB
Osobiscie zastanawiałem sie nad radyjkiem ale sprawe odłozylem.

Co prawda nie mam wersji XT a wolnego ssaka, ale różnic pod wzgledem instalacji i wnetrza nie ma.

Krótko mówiac poleciłbym Presidenta William. Sterowanie w gruszce, resztę instalujesz pod fotelem (jest duzo miejsca. Mozliwy montaz na rzepy.

ramka-do-szybkiego-demon_3997_m.jpg

Gdybym miał cos u siebie instalować byłoby to radyjko, choc cena nie jest niska.

Co do anteny wybrałbym wielozakresowa i wymieniłbym te oryginalna od radia - jezeli nie zalezy Ci na długim 'bacie'. auto jest dosc wysokie, wiec z zasiegiem nie powinno byc problemu.

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja używam Presidenta Williama od roku i jestem bardzo zadowolony. Radio jest zamontowane w nogach pasażera, tak że głośnik jest zwrócony do kierowcy. Gruszka w górnej części podłokietnika. Kiedy chcę uzywać, wyciągam gruszkę i mocuję obok lewarka biegów przy pomocy rewelacyjnego i dyskretnego uchwytu Tetrax. Antena w dachu na stałe, wygląda jak radiowa, można odkręcić do np.mycia, dość droga b.dobrej jakości. . Wadą jest to, że kabel do gruszki zimą jest za sztywny, zanim się auto nagrzeje. No i nieco trudniej manewruje się przyciskami niż w tradycyjnym, ale mi to zupełnie nie przeszkadza. Podczas jazdy jedynie robię głośniej lub ciszej. Poza tym doskonała jakość i świetne filtry. Polecam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ja używam Presidenta Williama od roku i jestem bardzo zadowolony.
No to super bo miałem lekkie obawy czy to skumulowanie funkcji na gruszce nie będzie troche skomplikowane.

 

 

ntena w dachu na stałe, wygląda jak radiowa, można odkręcić do np.mycia, dość droga b.dobrej jakości.
Czy mówisz o antenie dwuzakresowej (CB + FM), która jednocześnie spełnia funkcje anteny od zwykłego radia?399-thickbox_default.jpg

Zalety takiej antenki oczywiste - nie rzuca się w oczy, nie kusi amatorów cudzej własności (jedna w ten sposób straciłem), nie trzeba demontować przy opuszczeniu auta, czy wjeździe do garażu. Z drugiej strony jednak nie wiem do końca jak z zasięgiem :wacko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prezydenta Williama brałem właśnie pod uwagę ze wzgl. na pełna obsługę z poziomu gruszki, dlatego Piotrek proszę podaj nam wszystkie informacje potrzebne do skompletowania i montażu tej instalacji. Skoro wszystko działa ok i jesteś zadowolony to czemu miałabym z tego nie skorzystać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja używam presidenta Thomasa, którego dobierałem pod poprzedni samochód. Zamontowany jest w podłokietniku, nie ma problemu ze słyszalnością, ale jednak sięganie do schowka w celu podgłoszenia/ściszenia jest na tyle denerwujące, że william wydaje się być lepszym rozwiązaniem.

 

Większą zagwozdkę miałem z anteną, niestety wszystkie długości, które chciałbym mieć (1,5m itp) odpadały. drogą kompromisu używam Missouri - jest znośnej długości, ale mieści sie spokojnie w styropianie w bagażniku. Idealna była by atena na stałe, ale niestety - b. niska brama garażowa.

 

Tymi dwufunkcyjnymi nie zawracałbym sobie głowy, chyba, że nastawiamy się tylko na nasłuch z najblizszej okolicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze ws Williama:

Sprzęt kupiłem i zamontowałem w firmie, która się tym para od wielu lat.

Uważam, że warto to zlecić fachowcom i nie kombinować samemu.

 

1 Taką mam antenę. Zależało mi na dyskretnej. Kiedy powiedziałem, że radiową mam zatopioną w szybie,

pan mechanik, stwierdził, że to będzie dobry wybór (sam takiej używa). Zasięg 3-5km, wystarczający

aby się dopytać i nie zbiera "śmieci" z dużych odległości. Mi właśnie taka odpowiadała, ale

można też też zamontować inną...Ważne aby na niej nie oszczędzać i się odważyć na wiercenie dziury w dachu ;-).

Podobno taka antena ma znaczną przewagę nad magnesowymi (i wystarcza krótsza)

post-2634-0-06482300-1414173250_thumb.jpg

 

2. Radio jest w tym miejscu, głośnikiem skierowane w stronę kierowcy.

Słychać bardzo wyraźnie, a radio jest niemal niewidoczne .

 

post-2634-0-02401300-1414173352_thumb.jpg

 

3. Gruszka jest schowana w tym dodatkowym "płytkim' miejscu podłokietnika.

Również niewidoczna:

post-2634-0-38823200-1414173460_thumb.jpg

 

4. Po uniesieniu podłokietnika, jednym ruchem ręki sięgam gruszkę i "po omacku'

ją włączam (skrajny przycisk z prawej)

post-2634-0-88989100-1414173564_thumb.jpg

 

5. Następnie mocuję ją przy pomocy uchwytu Tetrax, obok mieszka dźwigni zmiany

biegów, w jednym z dwóch położeń. Tetrax to mały krążek (średnicy 15mm i grubości 5mm)

z czterema magnesami neodymowymi, które nie zakłócają pracy żadnych urządzeń elektronicznych.

post-2634-0-57230700-1414173843_thumb.jpg

post-2634-0-26604700-1414173893_thumb.jpg

 

6. To mocowanie może być zrealizowane w każdy sposób jaki Wam przyjdzie do głowy.

Ja na gruszce nakleiłem metalowe tipsy (w komplecie jest kilka) montażowe akurat tutaj:

post-2634-0-90151300-1414174045_thumb.jpg

 

Podczas jazdy, sterowanie, to jedynie regulacja głośnością i ewentualnie chwilowe wyłączenie

wszystkich filtrów (aby maksymalnie zwiększyć zasięg kiedy niewyraźnie słyszymy czyjąś odpowiedź).

Obie te czynności realizujemy "po omacku", bo klawisze głośności są łatwo wyczuwalne pod palcami, a to

"uwolnienie" filtrów, to też łatwy do zlokalizowania przycisk.

Poza tym w gruszce jest również głośnik. W razie potrzeby można gruszkę do jakieś regulacji podstawić

sobie pod nos, w pole widzenia drogi, aby lepiej coś tam na niej dojrzeć. To chyba bezpieczniejsze, niż

gmeranie na panelu radia umieszczonym gdzieś między siedzeniem, albo i w panelu środkowym, ale

jednak niżej i nie w polu widzenia drogi.

Moim zdaniem to bardzo dyskretne a jednocześnie bardzo dobrej jakości rozwiązanie.

Nie ma żadnych zakłóceń od silnika (trochę od silniczków do opuszczania szyb, ale nieznacznie).

Polecam uruchomić wszystkie filtry i ASQ, wtedy radio działa tylko wtedy kiedy znajduje jakiś sygnał -

żadnych szumów, idealna cisza, no chyba, że ktoś ją zakłóca kiepskim sygnałem swojego radia.

Niestety często tak jest, że ludzie używają kiepskiego sprzętu i w rezultacie ich kiepsko słychać, za

to mamy szumy, piski i śmieci od niesprawnego sprzętu CB. Ale też często bywa tak, że można się z kimś

porozumieć w naprawdę zadziwiająco dobrej jakości.

 

Mam nadzieję, że trochę pomogłem ;-)

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Pytanie tylko czy nie bedzie zaklocane przez silnik/gps samochodu?

 

tego się nie da na 100% zaocznie stwierdzić. Dany zestaw będzie w jednym aucie działał poprawnie, a w innym zbierze zakłócenia z instalacji.

Ładowarki do GPS/GSM sieją dość mocno, nawet te markowe. Tanie potrafią nawet zakłócać GPS, więc tymbardziej nie da się jednoznacznie określić, trzeba zwyczajnie sprawdzić.

Dobry sklep z CB daje możliwość testu na placu czy jest OK i tą drogę bym Ci polecał jeżeli nie chce Ci się zdemontować z innego auta i sprawdzić w Forku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...