Skocz do zawartości

Co dalej? Czyli spełnianie marzeń samochodowych czy realizm


lukass

Rekomendowane odpowiedzi

 

Problemu Nie ma wiekszy problem w tym ze auto ma byc uzywane jako sluzbowe i tu rodza sie pewne problemy.

Pytanie jak duzo i czesto ale slabo odsniezonych kiepskich drogach nawet z 4x4 nie do konca jest praktycznym wyborem.

Okazuje sie że to nie jest problem - pogrzebałem w homologacjach i danych i na zimę można założyć kombinację opon 205/50R17 na przód i 225/45R17 na tył. Jak do tego dołoże opone super radząca sobie na śniegu to problem z głowy. Do tego, az sie lekko zdziwiłem, znalazłem info o prześwicie seryjnej 996 4x4 - to prawie 15cm - jak niejeden kompakt.

Tak wiem, wynajduję argumenty zeby uzasadnic wybór ;)

 

Jak już sam siebie przekonałeś to temat do zamknięcia  ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 271
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

 

 

Żyje się raz a marzenia się nie spełniają tylko trzeba je spełniać ;)

Zgadza sie i postaram sie to zrobić, ale proza życia jest taka ze środki chwilowo mam dość mocno zaangażowane, a z drugiej strony musze mieć auto do pracy, więc nie mogę sobie pozwolić na sprzedanie S3 i dopiero szukanie następcy. Najpierw musze kupić nowe auto i dopiero sprzedać Audi. Najwczesniej będzie to możliwe w przyszły roku........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytam bo w okresie dylematu namówiłem brata żeby nie kupował tej brzydkiej i starej 996 tylko ten następny model już z okrągłymi światłami. Podskoczył do komisu się nią przejechać i okazało się, że kompletnie mu nie pasuje. Nie podobało mu się jak się prowadzi a w środku to nie Porsche :)i tak kupił to o czym od zawsze myślał...

 

Inna sprawa, że brat wcześniej miał boxstera ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W związku z tym że auto am być służbowe na każde warunki to 997 odpada bo wg homologacji najwęższa opona jaka wchodzi na tył to 265, a na przód 235, wiec taki zestaw na śniegu prędzej czy później polegnie. W 996 można założyć 205 na przód i 225 na tył, a to zmienia postac rzeczy dość diametralnie. Mam mozliwośc kupienia od znajomego 997 -4S z 2007 roku z przebiegiem 60 tyś za 135 tyś zł i choć to rewelacyjna cena to nie kupie bo w zimę sie umorduję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca rozumiem dlaczego 996 ma być az o tyle lepsze i praktyczniejsze w zimie niż 997 skoro oba bazują na tej samej platformie a 997 to tak na dobrą sprawę obszerny lifting a nie nowy model.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam mozliwośc kupienia od znajomego 997 -4S z 2007 roku z przebiegiem 60 tyś za 135 tyś zł i choć to rewelacyjna cena to nie kupie bo w zimę sie umorduję.

 

Mimo napedu na 4 kola? To i tak bedzie w AWD z opona 265 lepiej niz oska z opona 205, a tym wiekszosc jezdzi i jakos daje rade.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 996 jest opcja założenia felg 17" i dośc wąskich gum. W 997 Porsche takiej opcji nie przewiduje - czemu nie wiem? Może hamulce sa większe?



 

Mimo napedu na 4 kola?

To i tak zachowuje sie jako mocne RWD, a jedynie lekko dopędzana jest przednia oś, która jest prawie nie obciążona. Jeżeli w tym aucie na śniegu brak jest trakcji na tylnych kołach, to przód go nie uciągnie :(


Jeszcze raz spojrzałem w moje magiczne katalogi i wersja RWD 997 ma dopuszczone 235/40R18 na przód i 265/40R18 na tył. Natomiast Carrera 4  ma taki sam przód ale już tył ma 285/35R18 - co to oznacza na śniegu to chyba tłumaczyć nie trzeba.......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety w jakimś tam małym procencie zgadzam się z opinią tego kolesia o 911.

Generalnie cała gama prosiaka ma bagaż złych języków, mimo że to naprawdę dobre samochody.

1. 911 jak kupisz nowy to albo masz kryzys wieku średniego albo jeżeli jesteś młody to musisz być złodziejem. W grę wchodzi w sumie tylko jakiś klasyk 911, wtedy jesteś motoryzacyjnyn koneserem.

2. Boxter czy Cayman, złe języki powiedzą że nie było Cię stać na 911

3. Panamera i SUV'y to nie Porsche ;)

 

Podziwiam tych którzy leją ciepłym moczem na opinię "sąsiada" i jeżdżą tym czym chcą.

Edytowane przez matros1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcze i klocki nawet ciut taniej. Oleju jedynie wchodzi aż ponad 9 litrów. Rozrząd na łąńcuchu. Zawieszenia nie sprawdzałem, ale jest sporo zamienników nawet w IC. Silnik w razie dużego "W" - jest na południu firma specjalizująca sie w remontach i za 12-14 tyś masz igłę sztukę po remoncie z robocizną. IMO - da sie zyć ;)

Poza tym prawidłowo eksploatowane silniki dożywają nawet przebiegów 500 tys :huh:

Edytowane przez lukass
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Tarcze i klocki nawet ciut taniej. Oleju jedynie wchodzi aż ponad 9 litrów. Rozrząd na łąńcuchu. Zawieszenia nie sprawdzałem, ale jest sporo zamienników nawet w IC. Silnik w razie dużego "W" - jest na południu firma specjalizująca sie w remontach i za 12-14 tyś masz igłę sztukę po remoncie z robocizną. IMO - da sie zyć ;) Poza tym prawidłowo eksploatowane silniki dożywają nawet przebiegów 500 tys :huh:

 

Matko Bosko, toż to wygląda optymistycznie, po kiego wała mi było EVO, trzeba było się rozglądać za Porsche. B):unsure:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...