Wielki Szu Opublikowano 26 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2014 Problemu Nie ma wiekszy problem w tym ze auto ma byc uzywane jako sluzbowe i tu rodza sie pewne problemy. Pytanie jak duzo i czesto ale slabo odsniezonych kiepskich drogach nawet z 4x4 nie do konca jest praktycznym wyborem. Okazuje sie że to nie jest problem - pogrzebałem w homologacjach i danych i na zimę można założyć kombinację opon 205/50R17 na przód i 225/45R17 na tył. Jak do tego dołoże opone super radząca sobie na śniegu to problem z głowy. Do tego, az sie lekko zdziwiłem, znalazłem info o prześwicie seryjnej 996 4x4 - to prawie 15cm - jak niejeden kompakt. Tak wiem, wynajduję argumenty zeby uzasadnic wybór Jak już sam siebie przekonałeś to temat do zamknięcia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 26 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2014 Do zamknięcia to będzie jak fundusze na nie zostaną uwolnione Taka proza życia........ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 27 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2014 Do zamknięcia to będzie jak fundusze na nie zostaną uwolnione Żyje się raz a marzenia się nie spełniają tylko trzeba je spełniać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 27 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Października 2014 Żyje się raz a marzenia się nie spełniają tylko trzeba je spełniać Zgadza sie i postaram sie to zrobić, ale proza życia jest taka ze środki chwilowo mam dość mocno zaangażowane, a z drugiej strony musze mieć auto do pracy, więc nie mogę sobie pozwolić na sprzedanie S3 i dopiero szukanie następcy. Najpierw musze kupić nowe auto i dopiero sprzedać Audi. Najwczesniej będzie to możliwe w przyszły roku........ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Premo Opublikowano 27 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2014 Jeździłeś już takim prosiakiem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 27 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Października 2014 Jeździłeś już takim prosiakiem? Takim jak chce kupic to jeszcze nie. Ale podejrzewam że jazda próbna nie da mi i tak odpowiedzi jak to bedzie przez 25 tyś km rocznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Premo Opublikowano 27 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2014 Pytam bo w okresie dylematu namówiłem brata żeby nie kupował tej brzydkiej i starej 996 tylko ten następny model już z okrągłymi światłami. Podskoczył do komisu się nią przejechać i okazało się, że kompletnie mu nie pasuje. Nie podobało mu się jak się prowadzi a w środku to nie Porsche :)i tak kupił to o czym od zawsze myślał... Inna sprawa, że brat wcześniej miał boxstera Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 27 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Października 2014 W związku z tym że auto am być służbowe na każde warunki to 997 odpada bo wg homologacji najwęższa opona jaka wchodzi na tył to 265, a na przód 235, wiec taki zestaw na śniegu prędzej czy później polegnie. W 996 można założyć 205 na przód i 225 na tył, a to zmienia postac rzeczy dość diametralnie. Mam mozliwośc kupienia od znajomego 997 -4S z 2007 roku z przebiegiem 60 tyś za 135 tyś zł i choć to rewelacyjna cena to nie kupie bo w zimę sie umorduję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 27 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2014 Nie do końca rozumiem dlaczego 996 ma być az o tyle lepsze i praktyczniejsze w zimie niż 997 skoro oba bazują na tej samej platformie a 997 to tak na dobrą sprawę obszerny lifting a nie nowy model. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Premo Opublikowano 27 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2014 Nie chodzi chyba o płyty podłogowe, a o zachowanie się auta w zimie na śniegu i na oponach 205 i 225 w porównaniu do opon 265 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Korton Opublikowano 27 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2014 Mam mozliwośc kupienia od znajomego 997 -4S z 2007 roku z przebiegiem 60 tyś za 135 tyś zł i choć to rewelacyjna cena to nie kupie bo w zimę sie umorduję. Mimo napedu na 4 kola? To i tak bedzie w AWD z opona 265 lepiej niz oska z opona 205, a tym wiekszosc jezdzi i jakos daje rade. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 27 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Października 2014 W 996 jest opcja założenia felg 17" i dośc wąskich gum. W 997 Porsche takiej opcji nie przewiduje - czemu nie wiem? Może hamulce sa większe? Mimo napedu na 4 kola? To i tak zachowuje sie jako mocne RWD, a jedynie lekko dopędzana jest przednia oś, która jest prawie nie obciążona. Jeżeli w tym aucie na śniegu brak jest trakcji na tylnych kołach, to przód go nie uciągnie Jeszcze raz spojrzałem w moje magiczne katalogi i wersja RWD 997 ma dopuszczone 235/40R18 na przód i 265/40R18 na tył. Natomiast Carrera 4 ma taki sam przód ale już tył ma 285/35R18 - co to oznacza na śniegu to chyba tłumaczyć nie trzeba....... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojo02 Opublikowano 28 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2014 http://www.zlomnik.pl/index.php/2013/10/31/10-naprawde-najbardziej-zawstydzajacych-samochodow-ostatniej-dekady/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 28 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Października 2014 O widzisz Będe nim jeździł do apteki po tabletki, zamiast do sklepu po bułki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 28 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2014 OK opona to jedno a co z przeswitem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 28 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2014 (edytowane) Niestety w jakimś tam małym procencie zgadzam się z opinią tego kolesia o 911. Generalnie cała gama prosiaka ma bagaż złych języków, mimo że to naprawdę dobre samochody. 1. 911 jak kupisz nowy to albo masz kryzys wieku średniego albo jeżeli jesteś młody to musisz być złodziejem. W grę wchodzi w sumie tylko jakiś klasyk 911, wtedy jesteś motoryzacyjnyn koneserem. 2. Boxter czy Cayman, złe języki powiedzą że nie było Cię stać na 911 3. Panamera i SUV'y to nie Porsche Podziwiam tych którzy leją ciepłym moczem na opinię "sąsiada" i jeżdżą tym czym chcą. Edytowane 28 Października 2014 przez matros1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 28 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Października 2014 OK opona to jedno a co z przeswitem ? Przeswit przód 14,5cm a tył 15cm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 28 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2014 Bo auto kupuje się dla siebie a nie innych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ayu Opublikowano 28 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2014 Bo auto kupuje się dla siebie a nie innych W rzeczy samej. @lukass a rozkminiałeś jak z kosztami utrzymania - jak to się ma w porównaniu z STi czy EVO? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 28 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Października 2014 (edytowane) Tarcze i klocki nawet ciut taniej. Oleju jedynie wchodzi aż ponad 9 litrów. Rozrząd na łąńcuchu. Zawieszenia nie sprawdzałem, ale jest sporo zamienników nawet w IC. Silnik w razie dużego "W" - jest na południu firma specjalizująca sie w remontach i za 12-14 tyś masz igłę sztukę po remoncie z robocizną. IMO - da sie zyć Poza tym prawidłowo eksploatowane silniki dożywają nawet przebiegów 500 tys Edytowane 28 Października 2014 przez lukass Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 28 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2014 Czyli eksploatacja wychodzi taniej niż SBD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ayu Opublikowano 28 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2014 Tarcze i klocki nawet ciut taniej. Oleju jedynie wchodzi aż ponad 9 litrów. Rozrząd na łąńcuchu. Zawieszenia nie sprawdzałem, ale jest sporo zamienników nawet w IC. Silnik w razie dużego "W" - jest na południu firma specjalizująca sie w remontach i za 12-14 tyś masz igłę sztukę po remoncie z robocizną. IMO - da sie zyć Poza tym prawidłowo eksploatowane silniki dożywają nawet przebiegów 500 tys Matko Bosko, toż to wygląda optymistycznie, po kiego wała mi było EVO, trzeba było się rozglądać za Porsche. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sewa Opublikowano 28 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2014 Brytyjski autocar porownywal ostatnio rozne auta na sliskim asfalcie. Carrera 4s wypadla bardzo dobrze, min. z powodu duzej trakcji na (ciezkiej) tylnej osi: http://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/comparison-what-s-best-car-wet Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 28 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2014 jednakże powołując się na ten test "Test 4: Lateral g" "Results: 1) Volkswagen Golf R 2) Nissan GT-R 3) Audi RS4 4) Range Rover Sport 5) Porsche 911 Carrera 4S 6) Mini Cooper 7) Toyota GT86" 911 okazała się ostatnia z aut 4x4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 28 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2014 OK opona to jedno a co z przeswitem ? Przeswit przód 14,5cm a tył 15cm Sporo zaskakująco duzo jak na auto tego typu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się