Skocz do zawartości

regulacja dyfra przedniego Forester/Impreza inne - słoneczka !!!


dawid51gt

Rekomendowane odpowiedzi

Napisany 17 październik 2014 - 10:07

Witam

Dodaje ten temat z działu Impreza bo jakoś nikt tematu nie podejmuje może tu ktoś ma pomysł .

Mam pytanie , dotyczy auta leciwego Impreza GT 96r . Chodzi o skrzynie , wszystko działa poprawnie , 0 szumów ani innych odgłosów .Jakiś czas temu pojawił się objaw - niepokojący klik - przy ruszaniu czy zmianie biegów. Przekonany byłem że to jakieś krzyżaki na wale czy coś bo taki to odgłos , po oględzinach wychodzi że przednie półosie przy skrzyni mają spore luzy i one tak tam ,,klikają '' .Są tam te ,,słoneczka '' i logicznie byłby je dokręcić likwidując luz ale z jednak to dyfer więc musi być idealnie . Więc jak mam to zrobić ? Po wcześniejszym zaznaczeniu wersji obecnej - dokręcać po troszku i jeżdzić na próbę na czuja czy wyje czy nie , jednocześnie likwidując te luzy ? Bardzo proszę o porade .

 

Pozdrawiam

  • 0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z wyglądu tych słoneczek wnioskować można że do ich dokręcania służy specjalistyczny subarakowski klucz, jedyny w swoim rodzaju, mający wgłębienia tam gdzie słoneczka mają wypustki, no i na dodatek jest to zapewne nakładka na jakiś wielkomomentowy siłownik pneumatyczny :]

Edytowane przez Dzierzba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam się chłopu zapiekło mocno , myśle że aż takich sił tam nie trzeba ,słoneczka mają regulować\ustawić dyfer a uszczelnia się to oringami ktòre też tam są .I oczywiście słoneczkowy kluczyk subarowy .Ale nadal się nikt nie wypowiedział czy i jak to się poprawnie robi .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 5 minucie 6 sekundzie jak dla mnie to jest wytłumaczone jak to regulować, czyli na zmianę z jednej i drugiej strony (zaczynamy z lewej) dokręcamy aż zblokujemy układ, wtedy luzujemy i robimy to samo z drugiej strony.... i tak kilka razy. Tylko żeby to zrobić porządnie to chyba trzeba skrzynie wyciągnąć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Odkopie temat bo mam problem tego typu ze skrzynią. 

 

Bardzo duży luz na oskach, do tego stopnia że stukają przy ruszaniu/hamowaniu (główny podejrzany bo reszta rzeczy sprawdzona). Zamierzam dokręcić słoneczka tak jak koleś z filmu. 

 

Tłumaczył on w filmie jak dokręcić te słoneczka i prosze poprawcie mnie jeśli coś źle zrozumiałem:

 

Zaczynamy od lewej strony dokręcając aż zniknie luz, następnie luzujemy prawą stronę i znowu dokręcamy lewą aż ośka przestanie się kręcić, następnie cofamy o trzy ząbki i przechodzimy do drugiej strony gdzie dokręcam aż poczuję opór i potem dokręcam jeszcze 1 i 3/4 ząbka dalej. 

 

Pytanie czy w ten sposób nie zmienię za bardzo powierzchni przyłożenia zębów dyfra? 

 

Jak tak myślę to chyba lepiej by było dokręcać po jednym ząbku na przemian bo wtedy nie zmienię położenia dyferencjału a zatem nie powinna zmienić się powierzchnia przyłożenia. 

 

No i ostatnie pytanie - ile złotówek kosztuje oddanie skrzyni na przegląd do profesjonalnego warsztatu żeby zrobili to jak trzeba? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...